Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [mk II] Power steering faulty.  (Przeczytany 8070 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Maciej Ochenkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 178
  • Skąd: Zdzieszowice
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDi 2005r
  • Miejscowość: Zdzieszowice
[mk II] Power steering faulty.
« dnia: Listopad 12, 2016, 20:21:58 »
Cześć.
Odebrałem dzisiaj samochód po wymianie oleju i filtrów. W ramach usługi dostałem w gratisie Power steering faulty. Wspomaganie działa cały czas, podczas odjazdu od mechanika błąd po drugim odpaleniu silnika już się nie pojawił, ale teraz jest już cały czas. Zbieg okoliczności czy przy wymianie filtrów i oleju coś mogli spaprać?
Będę wdzięczny za jakieś wskazówki.

Offline Maciej Ochenkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 178
  • Skąd: Zdzieszowice
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDi 2005r
  • Miejscowość: Zdzieszowice
Odp: [mk II] Power steering faulty.
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 13, 2016, 18:00:58 »
Po oględzinach w garażu nic ciekawego nie stwierdziłem, wtyczki powpinane, bezpiecznik ok, na aku 12,45V ... jakieś sugestie?

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [mk II] Power steering faulty.
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 13, 2016, 18:22:28 »
... jakieś sugestie?

Podpiąć Lexie....odczytać dokładniej co mówi "auto".

Offline Maciej Ochenkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 178
  • Skąd: Zdzieszowice
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDi 2005r
  • Miejscowość: Zdzieszowice
Odp: [mk II] Power steering faulty.
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 13, 2016, 18:25:34 »
Taki jest plan na jutro ...

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 689
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Odp: [mk II] Power steering faulty.
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 13, 2016, 18:32:29 »
Doładuj akumulator i przejdzie przed jutrem.

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: [mk II] Power steering faulty.
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 13, 2016, 19:20:17 »
Jak mi padał akumulator, to silnik ciężko bo ciężko ale zapalał i jednocześnie dostawałem właśnie taki komunikat. Oczywiście przy okazji nie było wspomagania (i to jest dziwne, czyżby druga pompa wspomagania elektryczna?). Po wymianie akumulatora jak ręka odjął.

Offline Maciej Ochenkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 178
  • Skąd: Zdzieszowice
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDi 2005r
  • Miejscowość: Zdzieszowice
Odp: [mk II] Power steering faulty.
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 13, 2016, 21:00:47 »
Uruchomienie się alternatora nie powinno spowodować zniknięcie tego błędu?

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [mk II] Power steering faulty.
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 14, 2016, 07:37:05 »
Jak się pojawił błąd przy rozruchu to został "zarejestrowany" i jesteś informowany o tym. A co dzieje się dalej przy pracy alternatora...?

Offline Maciej Ochenkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 178
  • Skąd: Zdzieszowice
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDi 2005r
  • Miejscowość: Zdzieszowice
Odp: [mk II] Power steering faulty.
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 14, 2016, 09:17:12 »
Czyli błędy nie kasują się same w momencie zaniku sygnału usterki? Dopiero ponowny rozruch silnika nadpisuje statusy raportowe? Czy to jest indywidualne dla każdego sygnału do BSI?

mati2642

  • Gość
Odp: [mk II] Power steering faulty.
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 14, 2016, 10:16:43 »
Trochę mało te 12,45V kasuja się komunikaty po chyba 3 odpaleniach ale w momencie odpalania może rejestrować np. Słabe napięcie akumulatora i odpalania nic nie da.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [mk II] Power steering faulty.
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 14, 2016, 13:28:50 »
Błędy są rejestrowane, nie ma to jak opisujesz. Błąd został wykryty, zarejestrowany i po zaniku "przyczyny" pozostaje w rejestrze, następny występujący błąd jest dopisywany do rejestru....
"Błędy" wynikają ze złego działania systemów, jesli uszkodzenie było przejściowe, uklad wraca do normalej pracy, a błąd pozostaje zarejestrowany. Nie ma tu nic do rzeczy z "ponownym zapalaniem". Błąd pozostaje zapisany....
Co innego informowanie kierowcy za pomocą lampki lub komunikatu na ekranie, jeśli jest to błąd przejściowy to komunikat/lampka również jest chwilowa...

mati2642

  • Gość
Odp: [mk II] Power steering faulty.
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 14, 2016, 17:46:27 »
Dlatego napisałem kasuja się KOMUNIKATY nie Błędy

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [mk II] Power steering faulty.
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 14, 2016, 20:00:32 »
Dlatego dla autora należy to jasno "wyjaśnić".....

Offline Maciej Ochenkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 178
  • Skąd: Zdzieszowice
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDi 2005r
  • Miejscowość: Zdzieszowice
Odp: [mk II] Power steering faulty.
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 14, 2016, 22:15:41 »
Dzięki za informacje, akumulator podładowałem zobaczymy ile do rana spadnie. Pokazało mi 12,97 V DC, ale bez obciążenia to nic nie znaczy. Jutro się pewnie dowiem czy tędy droga czy pod lexie trzeba się podłączyć.

Offline Maciej Ochenkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 178
  • Skąd: Zdzieszowice
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDi 2005r
  • Miejscowość: Zdzieszowice
Odp: [mk II] Power steering faulty.
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 15, 2016, 12:31:00 »
Powiedzcie mi czy po wymianie akumulatora po prostu oczekiwać że błąd (STOP) się nie pojawi więcej czy trzeba bo skasować?

Offline Kamil Komodziński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 123
  • Skąd: Osiek / Toruń
  • Posiadany samochód: Peugeot 307SW FL 1,6HDI, Xsara II 1,4HDI
  • Miejscowość: Osiek / Toruń
Odp: [mk II] Power steering faulty.
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 15, 2016, 15:01:17 »
Jeżeli to była wina aku to komunikatu już nie będzie.
Mnie dopada właśnie taki problem. Aku jest słabe i jak przymrozi, a nie podładuje aku, to przy pierwszym odpaleniu mam brak wspomagania. Auto pochodzi 30sek, zgaszę i odpalę ponownie błędu już nie ma i wspomaganie wraca.

Offline Maciej Ochenkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 178
  • Skąd: Zdzieszowice
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDi 2005r
  • Miejscowość: Zdzieszowice
Odp: [mk II] Power steering faulty.
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 15, 2016, 16:41:16 »
Właśnie sprawdziłem akumulator i wygląda na to że jest dobry. Spadek pod obciążeniem do 11,3V i tester mówi że jest ok. Wiec to chyba nie aku. Powraca pytanie jaki to może mieć związek ze zmianą oleju i filtrami (może to przypadek). Z tego co piszecie, przy słabym aku, fizycznie nie ma wspomagania. U mnie to wspomaganie cały czas działa tylko błąd jest. Chyba pozostało mi poszukać kogoś z interfejsem. Jakie rzeczy (czujniki) są sprawdzane przy uruchamianiu wspomagania? Jakieś ciśnienie LDS, poziom ... ?

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Odp: [mk II] Power steering faulty.
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 15, 2016, 17:48:14 »
11.3V to nie jest normalne napięcie na akumulatorze, tylko stanowczo za małe.

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: [mk II] Power steering faulty.
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 15, 2016, 17:54:59 »
11.3V to nie jest normalne napięcie na akumulatorze, tylko stanowczo za małe.
Ale koledzi raczej chodzi o napięcie podczas rozruchu.Wtedy jest OK.

Offline Maciej Ochenkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 178
  • Skąd: Zdzieszowice
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDi 2005r
  • Miejscowość: Zdzieszowice
Odp: [mk II] Power steering faulty.
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 15, 2016, 17:59:14 »
Panowie 11,3V to jest napięcie podczas testu miernikiem YATO8311. Wg niego aku jest ok. Można ewentualnie pożyczyć od kogoś akumulator dla próby ale logicznie rzecz biorąc dlaczego nie wierzyć miernikowi akumulatorów ...

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: [mk II] Power steering faulty.
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 15, 2016, 18:34:44 »
Miernik o którym mowa to tester akumulatorów.Symuluje on maksymalne obciążenie akumulatora jakie jest podczas odpalania auta.Ta wartość jaką podał kolega jest jak najbardziej OK.

Offline Maciej Ochenkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 178
  • Skąd: Zdzieszowice
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDi 2005r
  • Miejscowość: Zdzieszowice
Odp: [mk II] Power steering faulty.
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 15, 2016, 19:05:00 »
Czyli można sądzić że akumulator jest dobry. Czy ktoś podpowie co może powodować błąd wspomagania mimo że wszystko działa jeśli to nie jest aku? Na Lexie najwcześniej w piątek uda się umówić a do tego mam daleko ...

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: [mk II] Power steering faulty.
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 15, 2016, 20:50:58 »
Cytat z pewnego artykułu:
Napięcie w pełni naładowanego akumulatora powinno wynosić ponad. 12,6V,
natomiast podczas rozruchu przy pełnym zahamowaniu (przepływ prądu np. 800A) wartość
ta może spadać do ok. 9V.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [mk II] Power steering faulty.
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 16, 2016, 01:26:52 »
Czyli można sądzić że akumulator jest dobry. Czy ktoś podpowie co może powodować błąd wspomagania mimo że wszystko działa jeśli to nie jest aku? Na Lexie najwcześniej w piątek uda się umówić a do tego mam daleko ...

Może rozrusznik pobiera więcej prądu niż powinien, i spadek napięcia na akumulatorze jest większy?
Jeśli masz miernik to sprawdź jakie jest napięcie podczas rozruchu fizycznie na samochodzie i jeśli dasz radę na bezpieczniku od pompy.
Ewentualnie przejrzyj wtyczki przy pompie, może coś poruszyli podczas wymiany.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Maciej Ochenkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 178
  • Skąd: Zdzieszowice
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDi 2005r
  • Miejscowość: Zdzieszowice
Odp: [mk II] Power steering faulty.
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 16, 2016, 16:32:44 »
Wiadomo poniżej jakiego napięcia po rozruchu występuje błąd związany z akumulatorem?