Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Układ chłodzenia problem.  (Przeczytany 12311 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Emil Flasza

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0HDI
Układ chłodzenia problem.
« dnia: Listopad 15, 2016, 15:49:42 »
Witam.
 Ostatnio wymieniałem chłodnice wody na nowa ze wzgledu na dziure.
Zamontowałem nowa oraz napełniłem płynem chłodzącym.
Następnie odpalilem silnik do zagrzania i powoli odkręciłem korek od wlewu plynu i dopełniłem brakujący plyn.
 Teraz mam dziwna przypadłość ponieważ podczas jazdy ubywa plynu chłodzącego i wyskauje komunikat na desce rozdzielczej. Gdy odkrece korek na ciepłym silniku słychać bulgoczenie i poziom płynu sie automatycznie podnosi do góry. Tak samo płyn się podnosi jak auto wystygnie po podróży.
 Zastanawiam sie co moze byc tego przyczyna i jak prawidłowo odpowietrzyć uklad w 2.0hdi.
Rury od chłodzenia są twarde ale nie aż tak aby nie dało się ich ścisnąć.

Dodam jeszcze taką informację bo dziś wykonałem prawie 200km i wyglada to tak jakby płyn chłodzący uciekał przez korek tzn jakby ciśnienie wypychało go. Cały zbiorniczek był mokry i poniżej widziałem na łączeniu blach płyn chłodzący.

Offline Dawid Jarecki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 049
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Wygodne sofy ;-)
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
Odp: Układ chłodzenia problem.
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 15, 2016, 16:45:27 »
Zapowietrzony

wyklepane z telefonu x mi note

znikająca cytrynowa szarość Islandii ;-)

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Odp: Układ chłodzenia problem.
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 15, 2016, 16:51:43 »
Musisz odpowietrzyc.
Ja robilem to przy pomocy lejka do paliwa wetknietego szczelnie w zbiorniczwk wyrownawczy. Chodzi o to aby poziom plynu byl dużo wyzej jak caly silnik. Lejek ma rurke w ksztalcie stozka. Uszczelni sie w szyjce zbiorniczka i dzieki temu nie bedie ci uciekal plyn z lejka.
Zalewasz lejek do pelna i odkrecasz odpowietrznik przy termostacie i na przewodzie do nagrzewnicy. Najpierw ten nizszy czyli chyba wlasnie na termostacie Jak nie leci i powietrze tylko plyn to ok. Jak poleci powietrze to czekasz az poleci plyn.
Uruchamiasz auto i na biegu jalowym rozgrzewasz. W miare nagrzewanianauta zacznie sie bulgotanie w lejku. Plyn zacznie opadac to trzeba dolac. W okolicy otwarcia termostatu ubedie go jeszcze ok 1 l.
Jak zakonczysz odpowietrzanie czyli wystartuja wentylatory i przestanie babelkowac w lejku gasisz silnik. Nadmiar plynu z lejka mozesz wypuscic do butelki jakims wężykiem grawitacyjnie. Przy rozgrzanym silniku spuścić plyn do poziomu korka zbiorniczka.
I tyle. U mnie zadzialalo pieknie.
Przed uzyciem lejka zawsze robila się piana i weze bardzo twardnialy.
Po odpowietrzeniu z lejkiem od roku bezproblemowo.

Offline Emil Flasza

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0HDI
Odp: Układ chłodzenia problem.
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 21, 2016, 13:48:01 »
Czy jak zostanie plyn do korka zbiorniczka to nie bedzie za duzo? Na zbiorniczku jest min i max.
Dzisiaj postanowilem pobawic sie z ttm ukladem chlodzenia i tak wlalem plyn na pod korek zbiorniczka i uruchomilem silnik. Odkrecilem zaworek przy termostacie i przez chwile slychac bylo syczenie i wyplynal plyn. Tak samo bylo przy zaworku nagrzewnicy.
Tak wygladaja przewody po otwarciu termostatu
https://youtu.be/fSyQHpLCin0

Po zagrzaniu silnika i zgaszeniu slychac takie cos z okolic korka zbiorniczka
https://youtu.be/RzXePQNvHk0

Teraz mam kilka pytan czy podczas odpalania i gaszenia poziom plynu bedzie sie zmniejszal i zwiekszal?

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Odp: Układ chłodzenia problem.
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 21, 2016, 14:56:12 »
Poziom oznaczony na zbiorniczku tyczy się zimnego silnika. Czyli jak ma te 15-20 st.C. Jak na zimnym nalejesz pod max to po rozgrzaniu ma jeszcze w zbiorniczku poduszkę powietrzną i może się pomieścić.
Twardość przewodu to względne. Na pewno było by niedobrze gdyby nie dało się go ugiąć w ogóle.
To szyczenie/siorbanie to może być  dźwięk wydawany przez korek jak zasysa powietrze. Rozgrzany płyn stygnie i zmniejsza objetośc. Wtedy korek puszcza powietrze do zbiornika. No żeby próżni nie było.
Jak sam piszesz po otwarciu odpowietrzników syczało i dopiero potem poleciał płyn.
Tak powinno sie zrobić na zimnym i zgaszonym silniku , oraz odkreconym korku.
Sprawdź patent z lejkiem.
To działa. Zobaczysz róznicę.

Offline Emil Flasza

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0HDI
Odp: Układ chłodzenia problem.
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 22, 2016, 07:28:10 »
Jednak teraz jest już dobrze tak sądzę.
Poziom płynu obniża się przy odpalaniu silnika a później wraca do poziomu takiego jaki był nalany.
Przewody nie są super twarde tak aby nie dało się ich dotknąć. Jest możliwość ich ugięcia.
Syczenie to występowało jak silnik był rozgrzany i zgaszony.

Nie zauważyłem aby po rozgrzaniu uciekał płyn przez korek chłodzący.

Na rozgrzanym silniku jak odkręcę korek przy termostacie to leci płyn i tak samo dzieje się na przewodzie od nagrzewnicy.

Tylko teraz pytanie jak najlepiej napełnić zbiornik pod kreskę max czy między max a min?

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Odp: Układ chłodzenia problem.
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 22, 2016, 19:03:48 »
Miedzy max a min. Możesz bez problemu nalać max. Ale na zimnym silniku.
W dziale Xantia w temacie  "silnik V6 24valve" jest podany link do serwisówki jak wymienić płyn. https://www.petrila.net/repair/2/406d9/info/pl/b1gi05kc.htm
Zasada z naczyniem do napełniania dotyczy wszystkich silników psa.
Mój sposób z lejkiem to dokładne odwzorowanie. Zamiast specjalnego naczynia używałem lejka do paliwa. Bo akurat mi pasował idealnie. O takiego
Przeczytaj tam jest wszystko według prawidła Citroena.
Ja tylko mogę napisać ze lejek jest super.
« Ostatnia zmiana: Listopad 23, 2016, 10:28:24 wysłana przez Karol Chyla »

Offline Emil Flasza

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0HDI
Odp: Układ chłodzenia problem.
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 26, 2016, 11:05:15 »
Na zimnym silniku mam tak ze poziom plynu jest miedzy max a min. Jak silnik sie zagrzewa plyn opada tak ze czasami zalacza sie czujnik o niskim stanie plynu. Jak ostygnie poziom plynu sie podnosi nie wiem cxy tak powinno byc.
Dodatkowo na zagrzanym silniku jak odkrece korek od wlewu plynu to od razu podnosi sie stan plynu chlodzacego i standardowo dzwiek powietrza.
Dodatkowo przy cieplym jak odkrece sam korek przy termostacie rowniez slychac syczenie i dopiero leci plyn.

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Odp: Układ chłodzenia problem.
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 26, 2016, 12:21:10 »
ciągle zapowietrzony.jest gdzieś bąbel powietrza.

Offline Emil Flasza

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0HDI
Odp: Układ chłodzenia problem.
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 26, 2016, 16:49:22 »
Dzisiaj zrobilem z tym urzadzeniem. Stworzylem swoje z wykorzystaniem butelki po plynie oraz gumy od zatykajacej balon na wino.
Spuscilem plyn chlodzacy poprzez odczepienie dolnego weza od chlodnicy i dodatkowo odkrecilem korek od termostatu oraz nagrzewnicy.
Nastepnie podlaczylem dodatkowe urzadzenie pod wlew plynu i nalewalem.
Pierw wyplynal plyn przez korek od nagrzewnicy wiec go wkrecilem. Pozniej wyplynal z termostatu tez go zakrecilem. Nalalem wiecej plynu do urzadzenia i idoalilem silnik.
Auto przy temperaturze troszke sie nagrzewalo. Po okolo 30 minutach moze wiecej pokazaly sie dwie kreski ale gorny przewod od termostatu do chlodnicy zrobil sie cieply dopiero po pewnym czasie.
Jesli chodzi o wentylator chlodnicy to tak cicho chodzi ze wcale go nie slychac wiec nie wiem kiedy sie zalacza. Musialbym lezec przy zderzaku i pilnowac.
Zauwqzylem takie cos ze jak auto sie nagrzalo i zaczalem dodawac gazu(wyzsze obroty) to poziom plynu w urzadzeniu sie podnosil i po odjeciu gazu powoli obnizal.

Na koniec po zgaszeniu auta plynu zostawilem nad kreska max (do zagiecia zbiorniczka).

Zobaczymy czy to cos dalo. Gorzej jak cos mam z termostatem.

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Odp: Układ chłodzenia problem.
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 26, 2016, 23:39:24 »
Druga kreska na wskazniku temp zapala się przy 75 st. Termostat otwiera sie przy 83st. Więc chwile potrzeba zeby sie zagrzalo. Pierwszy bieg wentylatora startuje przy 96 st. Wylacza sie w okolicy 92. Drugi bieg wlacza sie przy ok105 a wylacza przy ok 99.
Ja swoj rozgrzewalem do prawie 110 st.  Wiem bo sprawdzalem odczyt z czujnika temp. Za pomoca aplikacji na obd2. 3 kreska wskaznika temleratury wskakune powyżej 100st mniej więcej rowno z włączeniem 2 biegu wentylatora.
Właśnie taki jest problem przy odpowietrzaniu tych silnikow. Ich nie idzie zagrzac szczególnie przy terazniejszych temperaturach. Ja sie wiem co trzeba by zrobić zeby go przegrzac.
Plyn zaczal cieknac przez odpowietrzniki i nalales plyn do lejka. Ile go wiecej nalales i ile wciagnelo do ukladu po otwarciu ternostatu? Wg moich obserwacji oraz z wytycznymi z instrukcji jaka Ci podeslalem powinno wciagnac prawie litr więcej.
Płyn ma dużą rozsezalnosc twmperaturowa. To przegazowanie trochę podniesie plyn. Ale zakrecony korek i cisnienie w układzie powinno ustabilizować poziom. Ok 1 bar powinno trzymać. Na tyle korki sa robione.
Ja aby nagrzac silnik ponad 100 st trzalem gaz na ok 3-4 tys obr/min. I mimo ze wentylator wył a wskaznik wreszczie pokazal 3 kreskę nadal mu gazowalem.  Dopiero jak w lejku przestalo sie pienic to odpuscilem mu.
Zarzekam sie i daje sobie malego palca przyszczypac :)  ze dzieki temu mam 100% odpowietrzony ukalad chłodzenia. Od tego momentu nie mam ani jednej banki powietrza w zbiorniku wyrownawczym. Wcześniej zawsze troche piany było.

Offline Emil Flasza

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0HDI
Odp: Układ chłodzenia problem.
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 27, 2016, 09:41:17 »
Ja również gazowałem ostro ale 3 kreski mi się nie pojawiły :) nawet ojciec mówiłe bo to jego auto że nigdy 3 kresek nie widział.
W zbiorniczku ile płynu wciągneło jak zaczął się przewód za termostatem a chłodnicą robić ciepły to nie wiem.
Bo jak płyn się podnosił po dodatniu gazu i odpuszczeniu to dolewałem co trochę. Myślę że około mniej więcej litra wciągneło do środka.

Teraz mam jeszcze pytanie jak wygląda sprawa z płynem gdy odpala się auto na zimnym silniku to czy poziom się obniża i po zgaszeniu się podnosi czy jak?

Jeszcze takie pytanie Panie Karolu jak u siebie mam zagrzany samochód i odkręciłbyś korek od wlewu płynu to stan automatycznie podnosi się do góry?

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Odp: Układ chłodzenia problem.
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 27, 2016, 10:35:55 »
Poziom plynu po odkreceniu korka gdy silnik jest rozgrzany zawsze wzrosnie. To uklad cisnieniowy wiec gdy odkrexisz korek nastepuje rozprezenie.  Przy odkrecaniu korka trzeban uwazac bo mozna sie niezle poparzyc.

fridayek81

  • Gość
Odp: Układ chłodzenia problem.
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 12, 2016, 23:21:23 »
Koledzy a jaki płyn chłodniczy stosujecie, ja nie wiem dokładnie jaki mam kolor płynu u siebie a chciałbym wymienić, producent PSA zaleca jakiś konkretny do naszych XP , bo to że benzyna a diesel nie ma najmniejszego znaczenia
Pozdrawiam
Przemek

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Odp: Układ chłodzenia problem.
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 12, 2016, 23:58:35 »
Wlej coś co jest przeznaczone do aluminiowych układów chłodzenia. Kolor i koszt to twoja osobista sprawa.

Offline Marek Konopka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 56
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: picasso 2.0HDI 2004
  • Zainteresowania: CapsLock
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Układ chłodzenia problem.
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 26, 2016, 22:30:31 »
Ciekawe jak się skonczyło. Ja przez rok walczylem z podobnymi problemami aż wreszcie ostatecznie padła uszczelka pod głowicą. Dodam że byly problemy z ogrzewaniem tj,było słabsze i szyba byla zaparowana mocniej niż normalnie. Teraz przy podobnych warunkach jest normalnie.

Offline Emil Flasza

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0HDI
Odp: Układ chłodzenia problem.
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 18, 2017, 18:01:41 »
Jutro będe dalej walczył z tematem.
Kupiłem nowy termostat bo ten co jest jest od nowości :/ nikt go nigdy nie wymieniał.
Zobaczymy jak po wymianie będzie się wszystko zachowywać.


Można wiedzieć ile płaciłeś za wymianę uszczelki pod głowicą i jakie były jej objawy?


Bo u mnie ani nie ma masła pod korkiem ani biały dym nie leci z wydechu tym bardziej jak ustawie ciepłe powietrze to w aucie jest piekło.


Jedynie co zauważam to przewody mocno twardnieją ale nie wiem czy tak powinno być czy też nie - w sensie nie aż tak aby nie dało się ich zgnieść. Druga rzecz że podczas rozgrzanego silnika przez korek było słychać syczenie i przez korek wylatywał płyn chłodzący zalewając zbiorniczek. Wymieniłem na korek od Citroena C8 i na tą chwilę syczenia nie zauważyłem.

Offline Emil Flasza

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0HDI
Odp: Układ chłodzenia problem.
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 19, 2017, 18:40:32 »
Jednak nadal potrzebuje pomocy.

Dzisiaj postanowiłem wymienić termostat na nowy firmy Vernet.
Opróżniłem układ chłodzenia z cieczy poprzez dolny przewód od chłodnicy.
Umieściłem patent z obciętym spodem butelki umieszczoną w zbiorniczku wyrównawczym.
Nalałem płynu chłodzącego do poziomu maks i odpaliłem silnik - nawiew na maks ciepłe powietrze z możliwościa dmuchania z prędkością na połowie siły.
Odkręciłem korek upustowy od termostatu i odpaliłem silnik.
Po pojawieniu się 2 kresek na desce rozdzielczej z odpowietrznika z termostatu zaczęła lecieć ciepła para a po pewnym czasie wypadały krople płynu chłodzącego razem z widoczną parą. Zakręciłem korek upustowy.
Silnik pracował tak około godziny i ani razu nie załączył się wentylator.
Po otwarciu termostatu dolałem płynu do poziomu maks.

Wyjąłem butelkę oraz zakręciłem korek od zbiornika wyrównawczego. Wówczas zauważyłem że poziom płynu chłodzącego opadł poniżej kreski minimum. Po pewnym czasie przewody (te grubsze) zaczęły robić się twardę i po dodaniu gazu przez jakiś czas poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku podniósł się do poziomu maksimum.
Gdy odkręciłem powoli korek od zbiorniczka wyrównawczego poziom w zbiorniczku gwałtownie się podniósł tak że płyn chłodzący zaczął wypływać przez korek.

Zrobiłem również test na szczelność uszczelki i czynnik przez cały czas pracy silnika nie zmienił koloru na zielony.
Cały czas pozostawał koloru niebieskiego.

Zastanawiam się już sam co jest nie tak.

Dodatkowo odłączyłem wtyczkę od czujnika płynu chłodzącego i na desce rozdzielczej pojawiły się wszystkie kreski od temperatury i informacją o przegrzaniu silnika i stop. Po przekręceniu stacyjki na zapłon automatycznie załączył się wiatrak na drugim biegu.
Włączając klimatyzację wentylator od chłodnicy załącza się na pierwszym biegu.

Sprawdziłem opornik/rezystor koloru białego omomierzem i dotykając dwóch końców termika pokazywał przepływ i tak samo gdy sprawdziłem dwa końce sprężyny.




Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Odp: Układ chłodzenia problem.
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 19, 2017, 22:51:38 »
Nie odpowietrzyles ukladu.
Wsystko zrobiles zle.
Z butelką dobrze ale tylko tyle.
Najpierw odkrecasz odpowietrzniki przy termostacie i nagrzewnicy. Przez zamocowany lejek POMAŁU napelniasz układ. Jak zaczyna wyciekac przez odpowietrzniki to zakrecasz je. Lejesz plyn do pelna w lejek i uruchamiasz silnik. Ustawiasz obroty na 2000-2500 i grzejesz silnik az wentylator wystartuje przynajmniej 3 razy. Oczywiście w międzyczasie dolewasz plynu jesli potrzeba.
Odpowietrzniki trzeba odkrecic przy zalewaniu ukladu. Tylko tak płyn dotrze do termostatu i pozwoli mu się otworzyć gdy przyjdzie na to czas.

Offline Emil Flasza

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0HDI
Odp: Układ chłodzenia problem.
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 22, 2017, 21:46:21 »
Wczoraj na noc zostawiłem odkręcony korek od zbiorniczka gdzie poziom płynu był na wysokości gwintu (tak że płyn mógł wejść przez wężyk górny od chłodnicy - powrotny).
Dzisiaj podłączyłem pod komputer i tak:
Przy 77-78'C pojawia się druga kreska na wyświetlaczu.
Przy 82-83'C otwiera się termostat i widać jak pompowany jest płyn przez cienki wężyk od chłodnicy.
Przy 98'C załącza się wentylator na pierwszym biegu i schładza silnik do 91'C
Wentylator załącza się przy każdym razem gdy temperatura osiąga 98'C.

Przetestowałem Lexia wentylator na pierwszym i drugim biegu.
Podczas testów temperatura paliwa była 40'C
Temperatura na dworze 30'C
Temperatura płynu chłodzenia przeważnie pokazywała 0,5'C różnicy od temperatury wody (np. chłodzenia 91,5'C, wody 92'C)

Węże przez ten cały czas udawało się nagnieść bez większego oporu - na pewno lżej niż wcześniej.
https://youtu.be/nc2EJENsjJc

Jedyna rzecz jaka zauważyłem to że słychać syczenia z korka od zbiorniczka i po ostygnięciu czasami jakaś kropla pojawi się na zbiorniku.

Przy testowaniu na zimnym silniku poziom płynu był między kreską maks a minimum. Po odpaleniu auta poziom spadł poniżej kreski minimum ale tak że czujnik nie wykrywał że jest za mało płynu.
Gdy termostat się otworzył poziom płynu się zwiększył do stanu takiego jak przed testowaniem.

Jeśli otworzy się termostat i będzie pompowany płyn przez cienki wężyk od chłodnicy to czy w zbiorniczku będą pojawiać się jakby bąble albo spieniony płyn?

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Odp: Układ chłodzenia problem.
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 23, 2017, 14:29:22 »
W zbiorniczku nie ma prawa byc bombelkow czy piany.
U mnie pojawiala sie delikatna pianka gdy sillnik rozgrzalem.
Po odpowietrzeniu układu jak wczesniej pisalem z uzyciem lejka problem przestał występować.

Offline Emil Flasza

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0HDI
Odp: Układ chłodzenia problem.
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 25, 2017, 19:17:57 »
Udało się odpowietrzyć układ.
Dziękuje bardzo koledze Karol Chyla - metoda pomogła.

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Odp: Układ chłodzenia problem.
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 25, 2017, 20:12:10 »
I gitara.
Prawda że proste i skuteczne rozwiazanie? Samo sie robi.

Offline Emil Flasza

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0HDI
Odp: Układ chłodzenia problem.
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 24, 2017, 19:48:02 »
Temat dalej powrócił jak bumerang.


Od pewnego czasu przeważnie podczas porannego odpalenia wyskakuje komunikat top up water level.
Pojawi się on czasami podczas normalnej drogi.


Płyn chłodniczy jest nad poziomem minimum. Po zagrzaniu auta poziom ten się zwiększa.
Przewody są twarde ale można je ścisnąć - na pewno są twardsze niż na zimnym :D


Dodatkowo słychać po nagrzanym silniku syczenie z korka wlewu płynu.


Nie wiem co już może być - przez pewien czas był spokój teraz problem znowu wrócił.


Zastanawiam się jednak nad tym czy to nie uszczelka pod głowicą (jaki koszt wymiany z robocizną).


Offline Tomasz Kujawa

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 438
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara picasso 1.6 NFV 95KM 2002r,Citroen xsara picasso 1.6.16v 2006r Citroen C4 LC1 1.6 16v NFU TU5JP 2007r
  • Zainteresowania: Wszystko po troszku.
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Układ chłodzenia problem.
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 25, 2017, 19:39:25 »
Wymień korek zbiorniczka wyrównawczego jeśli padł może również dawać takie objawy jak opisujesz.
Był  Citroen zx 1.4 1993r,Peugeot 306 1.4 1995r,Citroen zx 1.4 1997r break Citroen xsara picasso 1.6 bp/lpg

Jest Citroen xsara picasso 1.6 bp/lpg 2002r
Citroen C4 LC1 1.6 16v bp/lpg 2007r
Citroen xsara picasso 1.6 16v 2006r bp/lpg