Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [C5 MK2] Dioda-kontrolka wypalania FAP - instrukcja  (Przeczytany 6362 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

romanserwis

  • Gość
[C5 MK2] Dioda-kontrolka wypalania FAP - instrukcja
« dnia: Listopad 16, 2016, 22:31:36 »
Temat był już nieraz poruszany. Ale, aby kontrolkę FAP podłączyć do zasilania ogrzewania lusterka, rozbierane było lusterko lub drzwi.

Ja nic nie rozbierałem poza zdjęciem trójkątnej maskownicy, którą wystarczy podważyć.

Przewody, które zasilają lusterko (5szt.) Schowane są w koszulce. Koszulka jest napięta, nie daje się jej poluzować. Ale to nie szkodzi, bo po jej nacięciu, przewody można z z niej wyciągnąć na tyle, aby dało się naciąć izolację i przylutować kabelki diody.

Zasilanie maty grzewczej realizowane jest przewodami: niebieski + i fioletowy masa.

Oczywiście należy zachować odpowiednią polaryzację diody. Plus do plusa (niebieski). Dioda dowolna na 12V. Ja zastosowałem taką z oprawką i przylutowanymi kabelkami. Po zaizolowaniu taśmą, porządkujemy kabelki i zakładamy trójkącik na miejsce.

Otwór na diodę wiercimy w miejscu wg. uznania, a wiertło dobieramy do średnicy diody lub oprawki.
Czas pracy to jakieś 15 min i możemy obserwować kiedy się FAP wypala.

Offline Radosław Królak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Rawa Mazowiecka
  • Posiadany samochód: c5 2010 2.0 hdi 100kW
  • Miejscowość: Rawa Mazowiecka
Odp: [C5 MK2] Dioda-kontrolka wypalania FAP - instrukcja
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 17, 2016, 17:27:52 »
Witam czy w c5 2.0 hdi 2010r. instalacja jest taka sama bo chętnie bym sobie zamontował dzięki wielkie.

romanserwis

  • Gość
Odp: [C5 MK2] Dioda-kontrolka wypalania FAP - instrukcja
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 17, 2016, 20:51:39 »
Witam czy w c5 2.0 hdi 2010r. instalacja jest taka sama bo chętnie bym sobie zamontował dzięki wielkie.
Masz MK3, pewnie jest coś inaczej.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [C5 MK2] Dioda-kontrolka wypalania FAP - instrukcja
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 18, 2016, 05:56:38 »
W MkIII zdejmujesz boczek drzwi (było na forum), pamiętaj ze podczas wypalania dioda bedzie dostawać 14V wiec przydałby sie opornik (tez było)

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Odp: [C5 MK2] Dioda-kontrolka wypalania FAP - instrukcja
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 18, 2016, 07:19:07 »
Michał Władyniak robił tutorial dla MkIII.

Offline Marek Pepłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 242
  • Skąd: Pułtusk
  • Posiadany samochód: Santa Fe 2.7v6
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Pułtusk
Odp: [C5 MK2] Dioda-kontrolka wypalania FAP - instrukcja
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 18, 2016, 16:51:28 »
Ja właśnie zakupiłem taką jak autor z oprawą i przewodami. W poprzednim miałem diode z oddzialnym rezystorem, uważam że gotową jest wygodniej zamontować i wygląda estetycznie.

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 610
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [C5 MK2] Dioda-kontrolka wypalania FAP - instrukcja
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 20, 2018, 15:22:27 »
Dzisiaj udało mi się założyć w mojej cytrynce. W moim przypadku jest to taka mniejsza dioda na 12V żeby nie robić duże dziury. Mam nadzieję, że wytrzyma te wypalanie. Niestety ale musiałem zdemontować boczek bo okazało się, że u mnie są inne kolory kabli: szary + i fioletowy - . Bez zdjęcia boczku nie miałem szans na trafienie odpowiednich kabli.
Piszę o tych kolorach bo może komuś się przyda. A i jeszcze dobrze mieć kilka spinek bo pękają przy wyjmowaniu. Dzisiaj musiałem ratować się prowizorką.

Na tych zdjęciach te kable wyglądają na grube.W rzeczywistości są cienkie i mało miejsca na lutowanie oraz izolowanie.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.