Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 III 1.6 THP Mk. III - problemy po aktualizacji softu - ROZWIĄZANY  (Przeczytany 3766 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michał Kawalec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 Mk.III 1.6 THP
  • Miejscowość: Łódź
C5 III 1.6 THP Mk. III - problemy po aktualizacji softu - ROZWIĄZANY
« dnia: Październik 17, 2016, 14:42:56 »
Witam
Posiadam C5 III 1.6 THP z 2011 roku. Auto było zchipowane do 170 KM (śmigało super i bez problemów), jednak ostatnio pojawiła się informacja o problemach z rozrządem.
Auto zostało odstawione do ASO - wymieniono (rozciągnięty) rozrząd i zaktualizowano oprogramowanie (nie pytając się o zgodę).


Po tym jak odebrałem auto, okazało się, że stało się strasznie mułowate.
Na hamowni zamiast dawnych 170 KM czy chociaż 156 KM (seryjnie) pojawił się wynik 130 KM!
Auto prawie nie przyspiesza, do 100 km/h około 15 sekund, szarpie przy przyspieszaniu (wypada zapłon), wzrosło spalanie o około 10-15%


W ASO twierdzą, że sprawdzili jeszcze raz wymieniony rozrząd i jest dobrze ustawiony, sprawdzili parametry silnika i też jest OK, podobnie z zapłonem. Popisali maile do centrali i na razie nie mają zielonego pojęcia co robić dalej.


Czy Szanowne Koleżanki i Koledzy z forum mieli podobne przygody? Moglibyście coś podpowiedzieć? Gdzie szukać przyczyn takiego zachowania auta?
Z góry dziękuję za pomoc.


Problem został rozwiązany
Okazało się, że przyczyną problemów ze spadkiem mocy i wypadaniem zapłonów był nagromadzony nagar w układzie dolotowym i zaworach.
Zdecydowałem się na ich przeczyszczenie i wszystkie dolegliwości zniknęły jak ręką odjął.
Wg, mnie przy chip tunningu spadek mocy nie był aż tak odczuwalny.
Przy powrocie do standardowego oprogramowania Citroena spadek mocy i wypadanie zapłonów dawały się bardziej we znaki (moc. ok 130KM)


Mam tylko pretensje do ASO Citroena, że nie potrafili zdiagnozować problemu mimo, że 1.6 THP jest już trochę na rynku a objawy z "zasyfionymi" dolotami i zaworami przy bezpośrednim wtrysku paliwa jest standardem.


Poniżej fotki przed i po operacji czyszczenia.
« Ostatnia zmiana: Listopad 09, 2016, 13:13:41 wysłana przez Michał Kawalec »

Offline Michał Głodek

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 1 042
  • Skąd: Rzeszów / Kraków
  • Posiadany samochód: XM 2.9 BVA
  • Miejscowość: Rzeszów / Kraków
Odp: C5 III 1.6 THP Mk. III - problemy po aktualizacji softu
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 17, 2016, 17:35:28 »
... Jesteś klientem... Chcesz odebrać sprawny samochód z ASO i to wszystko. Może poczekajmy na ich oficjalne stanowisko.
Co rozumiesz przez chip?
W ważnych sprawach klubowych można mnie szukać pod adresem: mglodek@klubcytrynki.pl
---------------------
-XM 2.9 V6 BVA 1999
-C5 1.6 HDi 2005
były:
- C5 2.9 V6 BVA 2009
- C5 2.0 HPi 2001
- Berlingo 2.0 HDi 2003
- XM 2.0 TCT 1995 Miss you :(
- Xsara 1.9 TurboD 1998

Offline Michał Kawalec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 Mk.III 1.6 THP
  • Miejscowość: Łódź
Odp: C5 III 1.6 THP Mk. III - problemy po aktualizacji softu
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 17, 2016, 19:41:24 »
Chipowanie, tzn. zmiana w oprogramowaniu i sterownikach (ze zmierzonych 145KM podniesione do 170KM i zwiększony moment obrotowy).

Serwis twierdzi, że przyczyną problemów mogą być zmiany przy Chip tuningu ale specjaliści z firmy Vte*** sprawdzili i okazało się, że nowe oryginalne zaktualizowane oprogramowanie zastąpiło w 100% "chipowane" zmiany.


Zatem auto jeździ teraz na oryginalnym sofcie, oryginalnych sterownikach i ustawieniach. Mimo tego ASO upiera się, że to przez chipowanie są problemy...

« Ostatnia zmiana: Październik 18, 2016, 11:10:21 wysłana przez Michał Kawalec »

Offline Michał Kawalec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 Mk.III 1.6 THP
  • Miejscowość: Łódź
Odp: C5 III 1.6 THP Mk. III - problemy po aktualizacji softu
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 24, 2016, 12:50:46 »
Byłbym bardzo wdzięczny za Waszą pomoc...
Każda sugestia czy też pomysł bardzo mile widziane.

Offline Tomasz Stoszko

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 065
  • Skąd: Dżwirzyno
  • Posiadany samochód: C5 x7 2,0 blue hdi crosstourer
  • Miejscowość: Dżwirzyno
Odp: C5 III 1.6 THP Mk. III - problemy po aktualizacji softu
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 24, 2016, 13:12:58 »
Ja myśle ze aso coś sp...... A ten serwis od chipa ,to co to za serwis? chyba nie u pana Zdzisia?

Offline Michał Kawalec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 Mk.III 1.6 THP
  • Miejscowość: Łódź
Odp: C5 III 1.6 THP Mk. III - problemy po aktualizacji softu
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 24, 2016, 13:45:28 »

Też uważam, że to ASO... ale bronią się i szantażują, że jak podadzą informację, że auto było chipowane to Citroen nie będzie chciał w ogóle ze mną rozmawiać...

Chip był robiony w Vtech'u w Łodzi.


Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 772
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 III 1.6 THP Mk. III - problemy po aktualizacji softu
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 24, 2016, 17:28:37 »
Czy ASO jest w stanie udowodnić że był wgrany inny soft? Jeśli vtech nie ingerował w mechanikę i serwis nie zgrał wsadu to brak jest śladów tuningu.
Czyli ścigać ASO, twierdząc np że się pomyliło bo to był inny samochód podawany tuningowi.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 633
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: C5 III 1.6 THP Mk. III - problemy po aktualizacji softu
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 25, 2016, 10:59:12 »
Jeśli chip był robiony na stole to lipa, ale nie sądzę Vtech to nie rzeźbiarze. Natomiast jeśli po kablu to napieraj ASO, że by silnik chodził na parametrach fabrycznych i nie przyznawaj się, że był zmieniany soft w ECU. Jak to zrobią to jedziesz ponownie do Vtech-u i wrzucą Ci Twój zmodyfikowany soft (z tego co wiem prowadzą bazę softów klienta).
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Michał Kawalec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 Mk.III 1.6 THP
  • Miejscowość: Łódź
Odp: C5 III 1.6 THP Mk. III - problemy po aktualizacji softu
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 25, 2016, 13:36:28 »
Aktualizacji nie dało się puścić po kablu, trzeba było rozebrać komputer, żeby się podłączyć.


Tak, jak pisałem Vtech zweryfikował zapisy w komputerze i stwierdził, że nowy soft nadpisał wszelkie wprowadzone przez nich zmiany.
Męczę ASO o to, żeby auto jeździło sprawnie na fabrycznym sofcie a potem wrócę do Vtechu, który prowadzi bazę danych ale ten nowy soft Citroena tak się różni, że będą musieli tworzyć mapy prawie od nowa.[size=78%] [/size]


Minusem jest to, że auto jest znane w serwisie (wiedzą, że było po chipie) i są ślady ingerencji w komputer.

Offline Michał Kawalec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 Mk.III 1.6 THP
  • Miejscowość: Łódź
Odp: C5 III 1.6 THP Mk. III - problemy po aktualizacji softu
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 25, 2016, 15:57:44 »
Niestety tak to wygląda.


Otrzymałem update z ASO, żeby zweryfikować:
- czujnik położenia wału (zweryfikowali przy poprzedniej wizycie)
- sprawdzenie kanałów dolotowych


Niby brzmi sensownie, jednak nagar zbiera się systematycznie, a nie nagle...
Problemem jest to, że dokonali dwóch zmian równocześnie tj. wymiany rozrządu i zmiany softu

Offline Michał Kawalec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 Mk.III 1.6 THP
  • Miejscowość: Łódź
Odp: C5 III 1.6 THP Mk. III - problemy po aktualizacji softu
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 25, 2016, 16:29:24 »
Niestety...


Zastanawiam się jeszcze nad oddaniem auta do innego ASO Citroena

Offline Michał Kawalec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 Mk.III 1.6 THP
  • Miejscowość: Łódź
Odp: C5 III 1.6 THP Mk. III - problemy po aktualizacji softu
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 26, 2016, 11:37:12 »
Tu nie chodzi o gwarancję czy rękojmię ale o rozwiązanie problemu.
Jakąś podpowiedź gdzie "szpece" z ASO powinni szukać i czemu się przyjrzeć, żeby rozwiązać problem.

Offline Michał Kawalec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 Mk.III 1.6 THP
  • Miejscowość: Łódź
Odp: C5 III 1.6 THP Mk. III - problemy po aktualizacji softu - ROZWIĄZANY
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 09, 2016, 13:15:39 »
Problem rozwiązany...

Offline Piotr Kola

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 535
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C6 3.0 HDI V6 Exclusive BVA - 290 KM & C5 MKIII 1.6 THP Selection BVM - 155 KM & DS4 1.6 eHDI SoChic BVMP -115 KM
  • Miejscowość: Kraków
Odp: C5 III 1.6 THP Mk. III - problemy po aktualizacji softu - ROZWIĄZANY
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 09, 2016, 17:13:11 »
Jaki masz przebieg tego THP?
http://tnijurl.com/citron_c5_fb/

Było:
Opel Calibra 2.0 16v - 250 KM
Citroën C5 MKI 1.8 16v S/SX BVM - 117 KM
Citroën XM MKII Exclusive BVA 3.0 V6 - 194 KM
Citroën C6 Exclusive BVA 3.0 V6 - 215 KM

Offline Michał Kawalec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 Mk.III 1.6 THP
  • Miejscowość: Łódź
Odp: C5 III 1.6 THP Mk. III - problemy po aktualizacji softu - ROZWIĄZANY
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 09, 2016, 18:44:06 »
Obecny przebieg to 90 tys. km.


Ale spadek mocy z 156 KM na 140 KM (przed chipowaniem) miałem już przy 50 tys. km.

Offline Mateusz Góralski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer MkIII 1,6 THP 2012 r.
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: C5 III 1.6 THP Mk. III - problemy po aktualizacji softu - ROZWIĄZANY
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 17, 2016, 10:15:56 »
Witam,
kolego podasz swój sposób na oczyszczenie dolotów? Metoda zalecana przez ASO (czyszczenie jakimiś kuleczkami od strony kolektora dolotowego, cena 2200:)) czy jakieś magiczne płyny?
Pozdrawiam

Offline Michał Kawalec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 Mk.III 1.6 THP
  • Miejscowość: Łódź
Odp: C5 III 1.6 THP Mk. III - problemy po aktualizacji softu - ROZWIĄZANY
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 22, 2016, 02:51:06 »
Ja skorzystałem z http://www.czyszczeniezaworow.pl/
Koszt 800PLN i jakieś 5h roboty.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka