Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK III]Przeguby citroen Nie trzeba całych półoś  (Przeczytany 39323 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 14, 2016, 21:28:33 »
Napisz koniecznie jak pójdzie robota - dla potomnych. Pamiętaj, na etapie  skręcania elementów metalowo -gumowych, zawieszenie nie może zwisać. W pozycji zwisającej możesz poprzekładać wszystkie śruby, ale dociągasz gwinty odpowiednim momentem po uniesieniu wahaczy mniej więcej jak w pozycji do jazdy, a nawet bardziej. Wg moich obliczeń zawieszenie trzeba unieść np. podnośnikiem trapezowym do momentu aż odległość środka półosi do krawędzi błotnika będzie około 38-39 cm. Możesz do soboty jeździć, wyrzuci trochę smaru, który i tak musisz uzupełnić, bo przedtem musisz umyć przegub wewnątrz z ew. piasku i wody.
Pozdrawiam,
Lech

Offline Radosław Królak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Rawa Mazowiecka
  • Posiadany samochód: c5 2010 2.0 hdi 100kW
  • Miejscowość: Rawa Mazowiecka
Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 14, 2016, 21:35:27 »
Oki na pewno zdam relacje dzięki. Ps.fajnie że macie taką wiedzę i jeszcze się nią dzielicie.

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 14, 2016, 21:52:15 »
Nasza wiedza nie jest niestety 100% bo sami się ciągle uczymy na własne potrzeby. Mogę ci jeszcze podpowiedziec zestaw gratów potrzebny do wystartowania: nasadka 35 mm, nasadka na łeb koronkowy E18, nasadka 18, 19, 24 mm oraz klucze oczkowe 18, 19, 24 mm. Mały torx i mały imbus nie pamiętam rozmiaru, może być z zestawu marketowego. Dwa podnośniki najlepiej żaby i jeden najlepiej trapezowy, może być z koła zapasowego. Klucz dynamometryczny. Przedłuzki z jakiejś rurki na trzonki klucza. Dwie kobyłki, albo pnie drewniane do zabezpieczenia podniesionego nadwozia. Kliny pod koła. Dość solidny młotek do zbicia przegubu końcówki drążka kierownicy, Wężyk gumowy do spuszczania LDS. Małe klucze np. do odpowietrznika, do zdjęcia klem z akumulatora i inne drobiazgi. Jak stawiasz po robocie auto na koła - korek LDSu musi byc odkręcony, bez tego, jak będziesz miał pecha, to może pęknąć zbiornik.
Pozdrawiam,
Lech

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 15, 2016, 08:28:41 »
Całe zamieszanie wokół półosi to sposób montażu różnych dostawców:
• GKN
• PSA
• NTN
z dwoma ostatnimi nie ma problemu natomiast w GKN czasza półosi napędowej od strony koła nie jest demontowalna. Wymiana osłony mieszkowej półosi napędowej od strony koła wymaga demontażu osłony mieszkowej od strony skrzyni biegów.

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 15, 2016, 09:20:39 »
A jak rozpoznać, od którego dostawcy mam półoś - czy jest gdzieś wybite jego oznaczenie, logo? Czy był jeden dostawca na montaż fabryczny? No i tak myślę - jeśli mamy element nierozbieralny, to czy zamiast dużego demontażu dla wymiany osłony,  nie rozważyć założenia osłony rozciągliwej przez lejek czyli stożek?
Pozdrawiam,
Lech

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 15, 2016, 09:39:31 »
A jak rozpoznać, od którego dostawcy mam półoś - czy jest gdzieś wybite jego oznaczenie, logo? Czy był jeden dostawca na montaż fabryczny? No i tak myślę - jeśli mamy element nierozbieralny, to czy zamiast dużego demontażu dla wymiany osłony,  nie rozważyć założenia osłony rozciągliwej przez lejek czyli stożek?
Połoski maja naklejki z oznaczeniem dostawcy. A jeżeli juz nie maja to czasza PSA i NTN jest bardziej półokrągła wieczorem moze wrzucę jakieś foty, rysunki różnice jak znajdę.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 15, 2016, 21:36:40 »
Pierwsza czasza PSA lub NTN, druga GKN

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 17, 2016, 20:01:04 »
Mój sprzedawca nabrał wody w usta. Zasłania się niepamięcią i znowu każe liczyć zęby ponadto twierdzi, że jak ten przegub, który mi sprzedał pasował do mnie, nie znaczy, że będzie pasował do innej C5.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Piotr Leśniak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 152
  • Skąd: Chełm
  • Posiadany samochód: BYŁ - Citroen C5 Tourer 2.2 HDI Exclusive... JEST - Opel Insignia 2.0 CDTI ST Cosmo w automacie, Vespa GTS 125i.e.
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Chełm
Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 21, 2016, 11:57:44 »
Witam
Co myślicie o przegubach DRIVESHAFT PARTY. Warto kupić czy lepiej dać sobie spokój?

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 21, 2016, 13:08:57 »
Nazwa brzmi jak reklama imprezy dla małolatów ścigających się na ćwiarę w Texasie :)
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Mateusz Leśniak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: LAGUNA III 2.0 dCi 2014
  • Zainteresowania: Płażinkgggg
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 13, 2017, 07:35:57 »
Witam
Co myślicie o przegubach DRIVESHAFT PARTY. Warto kupić czy lepiej dać sobie spokój?


DRIVE SHAFT PARTS to chińczyk niestety ale dobrej jakości trzeba przyznać :)
jeżeli chodzi o przeguby do Citroena C5 III to wystepują trzy rodzaje :
1) 28x34 zębów  ( 1.6 HDI i 2.0 benzyna )
2) 28x26 zębów  ( 2.0 HDi )
3) 28x39 zębów  ( 1.6 THP VTi  2.0 HDi 2.7 HDi 3.0 HDo 3.0 V6 )


 albo wyciagamy przegub i liczymy albo NUMER VIN :) jak cos moge pomoc
[email protected] wystarczy vin


a taka ciekawostka , jeżeli państwu w drzewku " napęd koła " wyskakuje gołe pole czyli nie istnieje przegub a macie państwo 2.0 HDi silnik
to na 100 % jest to 26x28 :D




pozdrawiam
siedze w przegubach wszystkich xD
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 13, 2017, 17:42:05 wysłana przez Mateusz Leśniak »

Offline Piotr Leśniak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 152
  • Skąd: Chełm
  • Posiadany samochód: BYŁ - Citroen C5 Tourer 2.2 HDI Exclusive... JEST - Opel Insignia 2.0 CDTI ST Cosmo w automacie, Vespa GTS 125i.e.
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Chełm
Odp: [MK III]Przeguby citroen Nie trzeba całych półoś
« Odpowiedź #36 dnia: Kwiecień 13, 2017, 13:15:36 »
Zabrakło jeszcze 2.2 HDI 170  PRZEGUB 28x26 zębów

Bracie...
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 13, 2017, 14:19:57 wysłana przez Piotr Leśniak »

Offline Mateusz Leśniak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: LAGUNA III 2.0 dCi 2014
  • Zainteresowania: Płażinkgggg
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MK III]Przeguby citroen Nie trzeba całych półoś
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 13, 2017, 14:26:32 »



do 2.2 HDi nie jestem pewny bo nigdzie takiego nie montowaliśmy ale może ktos mnie rzeczywiscie oświeci iż do 2.2 HDi tez 28x26 pasuję :)

Zabrakło jeszcze 2.2 HDI 170  PRZEGUB 28x26 zębów

Bracie...

Offline Piotr Leśniak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 152
  • Skąd: Chełm
  • Posiadany samochód: BYŁ - Citroen C5 Tourer 2.2 HDI Exclusive... JEST - Opel Insignia 2.0 CDTI ST Cosmo w automacie, Vespa GTS 125i.e.
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Chełm
Odp: [MK III]Przeguby citroen Nie trzeba całych półoś
« Odpowiedź #38 dnia: Kwiecień 13, 2017, 15:12:41 »
Ja montowałem i już cię oświeciłem....

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Odp: [MK III]Przeguby citroen Nie trzeba całych półoś
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 12, 2017, 19:39:29 »
Odkopie trochę temat, bo dopadła ,mnie stukanie przy skręconych kołach w lewo i prędkości do max 30km/h, jednak z wszystkiego co czytałem to wskazuje na prawy przegub zewnętrzny , a wydaje się że ten dźwięk dochodzi z lewej strony jest to możliwe że lewy wysiadł?? ii jeszcze zastanawiam się czy kupić całą półoś czy tylko przegub zewnętrzny?? Są te krzyżaki wewnętrzne awaryjne czy raczej nie wysiadają??

Offline Leszek komenda

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Posiadany samochód: maxima V6
Odp: [MK III]Przeguby citroen Nie trzeba całych półoś
« Odpowiedź #40 dnia: Październik 12, 2017, 19:45:30 »
Przeguby masz z obydwu stron więc tak prawy jak i lewy może paść. A czy wymienisz sam przegub czy kompletną półoś to już zależy od portfela... Półoś ok. 1400pln a sam przegub 150pln.

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Odp: [MK III]Przeguby citroen Nie trzeba całych półoś
« Odpowiedź #41 dnia: Październik 12, 2017, 20:01:19 »
No wiadomo wołał bym sam przegub, ale zastanawiam się co z tymi krzyżakami wewnętrznymi jaką mają trwałość, żeby się nie okazało że za 100tyś i tak będę musiał wymienić całe półośki.

Offline Leszek komenda

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Posiadany samochód: maxima V6
Odp: [MK III]Przeguby citroen Nie trzeba całych półoś
« Odpowiedź #42 dnia: Październik 12, 2017, 20:04:54 »
No wiadomo wołał bym sam przegub, ale zastanawiam się co z tymi krzyżakami wewnętrznymi jaką mają trwałość, żeby się nie okazało że za 100tyś i tak będę musiał wymienić całe półośki.
Za 100tys to nie wiadomo kto będzie tym autem jeździł. Poza tym w cenie wymiany jednej kompletnej półosi masz ok. 5 wymian przegubu, więc chyba rachunek prosty.
No ale ostatecznie " jak stryjenka uważa" .

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Odp: [MK III]Przeguby citroen Nie trzeba całych półoś
« Odpowiedź #43 dnia: Październik 12, 2017, 20:12:11 »
No wiem ale głównie chodzi mi o to że jest problem z wymianą tego przegubu wewnętrznego, zobaczę jaką ofertę mi jutro zrobi motostacja.

Offline Leszek komenda

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Posiadany samochód: maxima V6
Odp: [MK III]Przeguby citroen Nie trzeba całych półoś
« Odpowiedź #44 dnia: Październik 12, 2017, 20:13:47 »
No wiem ale głównie chodzi mi o to że jest problem z wymianą tego przegubu wewnętrznego, zobaczę jaką ofertę mi jutro zrobi motostacja.
A po co wymieniać ten przegub wewnętrzny? Nie rozumiem....

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Odp: [MK III]Przeguby citroen Nie trzeba całych półoś
« Odpowiedź #45 dnia: Październik 12, 2017, 20:21:24 »
Bo w poprzednim aucie miałem taką przygodę po wymianie zewnętrznych przegubów po 3 latach wysiadły wewnętrzne , w tedy jeszcze mechanik nasmarował mi je i trochę pojeździły, ale finalnie i tak je musiałem wymienić.

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Odp: [MK III]Przeguby citroen Nie trzeba całych półoś
« Odpowiedź #46 dnia: Październik 13, 2017, 18:53:45 »
Znalazłem takie coś firma ruville http://allegro.pl/przegub-citroen-c5-iii-rd-1-6-2-0-2-7-3-0-28x39-i6790783268.html
sprzedawca pisze że pasuje ale w katalogu jest to przegub do 407 sw, próbował może ktoś taki przegub??

Offline Leszek komenda

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Posiadany samochód: maxima V6
Odp: [MK III]Przeguby citroen Nie trzeba całych półoś
« Odpowiedź #47 dnia: Październik 13, 2017, 19:15:21 »
Brałem przegub od tego gościa, wszystko pasowało jak należy. Żeby była pewność trzeba rozebrać i policzyć zęby.

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Odp: [MK III]Przeguby citroen Nie trzeba całych półoś
« Odpowiedź #48 dnia: Październik 13, 2017, 19:30:56 »
Mateusz Leśniak sprawdził mi po vinie że mam 28/39 motostacja też mi wysłała ofertę po vinie z  takim przegubem,  tylko że z firmy pascal za 120zł ale za bardzo nie znam takiej firmy. Skoro brałeś od tego sprzedawcy to wyślę mu zapytanie , czy podejdzie, a ty jakiej firmy montowałeś przeguby??
zdjąłem koło żeby zrobić rozeznanie i okazało się że, osłona gumowa pękła, w koło pełno smaru felga też zaklejona od środka smarem
odkleiłem naklejkę z półośki mam tam PSA reszta ciężko czytelna, przynajmniej mam pewność że coś się posypało w zewnętrznym przegubie :)
« Ostatnia zmiana: Październik 14, 2017, 18:13:15 wysłana przez Krzysztof Przywara »

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
« Odpowiedź #49 dnia: Styczeń 16, 2018, 09:47:06 »
Nasza wiedza nie jest niestety 100% bo sami się ciągle uczymy na własne potrzeby. Mogę ci jeszcze podpowiedziec zestaw gratów potrzebny do wystartowania: nasadka 35 mm,

Lechu - ta nasadka to pewne, że 35 ? Nie żebym nie wierzył, ale byłem w 3 sklepach i nie mają - 36 i owszem. Chyba, że masz pomysł gdzie zakupić.