Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK III]Przeguby citroen Nie trzeba całych półoś  (Przeczytany 36224 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mariusz Stańczyk

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen c5 III 2.0 HDI 2008
  • Miejscowość: Warszawa
[MK III]Przeguby citroen Nie trzeba całych półoś
« dnia: Grudzień 04, 2016, 19:46:56 »
Witam. W mojej cytrynce padły przeguby. i tak jak wszyscy na forach pisali ze w serwisie kupa kasy , ze trzeba całe przeguby wymieniac,regenerować  i już myslałem ze mnie to do zawału doprowadzi. Prawdą jest ze w sklepach i hurtowniach przegubów sie nie dobierze. Dobierałem 4 rodzaje i jak nie zęby to jakies kołnierz nie taki , po nr vin i nic nie pasuje.... Wiec wszyscy co pisali ze jest z tym problem mieli racje. Ale słuchajcie trafiłem na magika który zajmuje sie przegubami i po telefonie umówiłem sie z nim na wizyte. Stwierdził ze wie o co chodzi z tymi cytrynkami , ze robił juz i bym przyjechał następnego dnia na robote. Facet wytłumaczył mi ze w hurtowniach nie ma do naszych cytrynek przegóbów bo chińczycy jeszcze ich nie podrabiaja i dlatego ich sie nie kupi . On wie jakie mają być i zrobi. Faktycznie!!!   2 przeguby , obie strony kompletne z manżetami koszt jeden przegób 280 zł plus wymiana 50 zł za strone. Cztery godzinki i auto do odbioru. Mistrzostwo świata!!!
Podaje namiar na faceta. Jesli nawet mieszkacie daleko to facet wam kupi i przyśle poczta za drobna opłatą a w miejscu zamieszkania sobie wymienicie.
Wygooglujcie sobie - naprawa przegubów Warszawa ul Rezdowa
Naprawde wszystkim polecam
W razie pytań... [email protected]

« Ostatnia zmiana: Luty 07, 2017, 22:49:02 wysłana przez Paweł Malinowski »

Offline TOMASZ KOZIOŁ

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 812
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER (X7) 2,0HDI 2008r
  • Miejscowość: warszawa
Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 04, 2016, 21:18:26 »

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 04, 2016, 21:46:16 »
Ameryki nie odkryłeś. U mojej żonki sam przegub wymieniałem jakieś dwa miesiące temu. Zapłaciłem znacznie mniej niż Ty.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Leszek komenda

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Posiadany samochód: maxima V6
Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 05, 2016, 19:32:24 »
Ameryki nie odkryłeś. U mojej żonki sam przegub wymieniałem jakieś dwa miesiące temu. Zapłaciłem znacznie mniej niż Ty.
Pochwal się jak to zrobiłeś? Na pewno sie nam przyda.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka


Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 06, 2016, 20:14:56 »
Ameryki nie odkryłeś. U mojej żonki sam przegub wymieniałem jakieś dwa miesiące temu. Zapłaciłem znacznie mniej niż Ty.
Ale przynajmniej powiedział o tym głośno i ta informacja na pewno przyda się forumowiczom :) .
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 06, 2016, 21:13:03 »
Jutro zapytam mojego zaprzyjaźnionego sprzedawcę części do francuzów. To on mi powiedział co mam zrobić, czyli zdjąć przegub, policzyć ilość frezów i podać mu tę informację. Tak też uczyniłem i na drugi dzień miałem przegub.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Leszek komenda

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Posiadany samochód: maxima V6
Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 09, 2016, 11:35:02 »
Jutro zapytam mojego zaprzyjaźnionego sprzedawcę części do francuzów. To on mi powiedział co mam zrobić, czyli zdjąć przegub, policzyć ilość frezów i podać mu tę informację. Tak też uczyniłem i na drugi dzień miałem przegub.
Czekamy na wieści...

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka


Offline Leszek Wielańczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Płock/PL
  • Posiadany samochód: C5 MKIII sedan 2.0 HDI 2008r.
  • Miejscowość: Płock/PL
Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 13, 2016, 12:54:58 »
Jeśli mowa o przegubach zewnętrznych to przeguby są wymienne.Można je dostać w sklepach motoryzacyjnych tylko małe ale... do mojego auta(C5,2008 2.0 HDI 135KM sedan)są dostępne 3 modele przegubów... najlepiej mechanik po demontażu niech policzy ile zębów ma przegub i tyle.U mnie były najmniej spotykane czyli 28/26 zębów ale spokojnie...są dostępne na popularnym portalu aukcyjnym dobrej firmy ;)

Offline Radosław Królak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Rawa Mazowiecka
  • Posiadany samochód: c5 2010 2.0 hdi 100kW
  • Miejscowość: Rawa Mazowiecka
Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 13, 2016, 19:23:38 »
Witam podpinam się pod temat dzisiaj przy zmianie opon zauważyłem że pękła osłona przegubu z prawej strony zawieszenie hydro. Czy da się wymienić samemu ewentualnie jaki jest koszt proszę jakieś wskazówki co robić.

Offline Radosław Królak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Rawa Mazowiecka
  • Posiadany samochód: c5 2010 2.0 hdi 100kW
  • Miejscowość: Rawa Mazowiecka
Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 13, 2016, 20:00:29 »
Panowie ktoś pomoże???

Offline Leszek Wielańczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Płock/PL
  • Posiadany samochód: C5 MKIII sedan 2.0 HDI 2008r.
  • Miejscowość: Płock/PL
Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 13, 2016, 21:29:55 »
Jest trochę dłubania,kwestia doboru osłony też ważna ale wszystko do zrobienia dla kogoś,kto ma dosyć wiedzy i umiejętności w majstrowaniu.Pomocne będą takie jakby "lejki" do wciągania osłon-można to zobaczyć na popularnym portalu a także zaopatrzyć się na portalu aukcyjnym.

Offline Radosław Królak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Rawa Mazowiecka
  • Posiadany samochód: c5 2010 2.0 hdi 100kW
  • Miejscowość: Rawa Mazowiecka
Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 13, 2016, 21:39:28 »
Właśnie widziałam te lejki tylko się zastanawiam czy warto samemu zabierać się za to. A ktoś wymieniał i ma jakieś rady. Jutro zadzwonię do aso i spytam o cenę.

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 13, 2016, 22:04:28 »
Użycie tego lejka do osłony uniwersalnej podejrzysz tu http://tiny.pl/gdhbg . Wygląda, że użycie lejka nie jest  skomplikowane. Ale by dojść do tego etapu, trzeba uwolnić półoś z wieloklinu w piaście. Ja nie wymieniałem osłon nigdy, ale niedawno wymieniałem samodzielnie siłowniki w X7, a robota przy siłowniku ma dużo wspólnego z wymianą osłony. Dłubania rzeczywiście dużo, trzeba odkręcić nakrętkę półosi, podnieść przód samochodu, spuścić ciśnienie z układu. Jak patrzyłem na układ zawieszenia z przodu, to wydaje mi się, że aby uwolnić całkowicie półoś z piasty konieczne jest rozpięcie drążka kierowniczego, wyjęcie łącznika stabilizatora, a co za tym idzie rozpięcie dolnego mocowania siłownika. No i chyba też rozpięcie przegubu łączącego dolny wahacz ze wspornikiem piasty (do wymiany siłownika, rozpinałem górny wahacz i jest to w miarę proste, ale z rozpinaniem dolnego wahacza nie mam doświadczenia i tu nie mogę służyć radą, zresztą do wymiany siłownika nie trzeba było całkowicie ściągać piasty z wieloklina półosi, wystarczy tylko trochę, a do wymiany osłony trzeba całkowicie).
« Ostatnia zmiana: Grudzień 13, 2016, 22:19:01 wysłana przez Lech Sulikowski »
Pozdrawiam,
Lech

Offline Radosław Królak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Rawa Mazowiecka
  • Posiadany samochód: c5 2010 2.0 hdi 100kW
  • Miejscowość: Rawa Mazowiecka
Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 14, 2016, 11:39:36 »
Panowie dam rade sam wymienić ta osłonę macie jakieś konkretne rady

Offline Leszek Wielańczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Płock/PL
  • Posiadany samochód: C5 MKIII sedan 2.0 HDI 2008r.
  • Miejscowość: Płock/PL
Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 14, 2016, 12:12:05 »
Dobór kluczy plus prawidłowa osłona to podstawa a jak masz umiejętności to na pewno sobie poradzisz.Delikatność przy wybijaniu przegubu wskazana ;) Powodzenia

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 14, 2016, 12:45:36 »
macie jakieś konkretne rady
Np.taką, że do odkręcenia nakrętki półosi potrzebna solidna nasadka i przedłużka 0,5 m na rączkę klucza. I najlepiej zruszyć tę nakrętkę jak auto jeszcze stoi na kołach, przy zaciągniętym hamulcu i klinach pod kołami. A jak nie masz solidnego klucza dynamometrycznego do 35 kGm, to do przykręcenia po robocie tej nakrętki weż przedłużkę 0,5 m na klucz i niech osoba o wadze 70 kg stanie na końcu tej przedłużki. A jak nie masz interfejsu, to ciśnienie z przodu możesz spuścić przez odpowietrznik na prawym siłowniku. Ja to zrobiłem tak, że uniosłem auto najpierw na własnej hydraulice w pozycję górną serwisową, potem podniosłem przód auta dwoma podnośnikami hydraulicznymi typu żaba, tak aby koła zwisały.Potem powoli odkręciłem odpowietrzenie i przez wężyk zeszło 0,8 litra LDS. Można płyn łapać do butelki, albo koniec wężyka wsadzić do otworu zbiornika LDS.
Pozdrawiam,
Lech

Offline Leszek komenda

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Posiadany samochód: maxima V6
Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 14, 2016, 13:15:26 »
A po co spuszczać ciśnienie do wymiany przegubu? Przecież siłownik nie będzie demontowany ani rozszczelniany? W citroenie tego nie robiłem ale w innych autach wiele razy i zwykle trzeba tylko odkręcić nakrętkę półosi, dolny sworzeń i końcówkę drążka. Potem ciągnąc za piastę/tarczę hamulcową uwolnić przegub z półosią i tyle.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 14, 2016, 13:25:45 »
A po co spuszczać ciśnienie do wymiany przegubu? Przecież siłownik nie będzie demontowany ani rozszczelniany? W citroenie tego nie robiłem ale w innych autach wiele razy i zwykle trzeba tylko odkręcić nakrętkę półosi, dolny sworzeń i końcówkę drążka. Potem ciągnąc za piastę/tarczę hamulcową uwolnić przegub z półosią i tyle.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Dolne mocowanie siłownika musisz odkręcić aby wyjąć łącznik stabilizatora bez tego przegubu nie wyciągniesz. O wiele łatwiej jest manewrować gdy zawieszenie nie jest napięte.

Offline Leszek komenda

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Posiadany samochód: maxima V6
Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 14, 2016, 13:29:48 »


A po co spuszczać ciśnienie do wymiany przegubu? Przecież siłownik nie będzie demontowany ani rozszczelniany? W citroenie tego nie robiłem ale w innych autach wiele razy i zwykle trzeba tylko odkręcić nakrętkę półosi, dolny sworzeń i końcówkę drążka. Potem ciągnąc za piastę/tarczę hamulcową uwolnić przegub z półosią i tyle.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Dolne mocowanie siłownika musisz odkręcić aby wyjąć łącznik stabilizatora bez tego przegubu nie wyciągniesz. O wiele łatwiej jest manewrować gdy zawieszenie nie jest napięte.
Ok. Dzięki. Będę pamiętał, bo niedługo mam przegub do wymiany.


Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka


Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 14, 2016, 13:37:27 »
Ja, jak pisałem, nie wymieniałem osłony, ale przy wymianie siłownika oglądałem dokładnie jak jest to zawieszenie skomponowane i zdecydowanie podzielam pogląd Waldemara. Tam nie ma jak odciągnąć samej piasty. Tam trzeba odciągnąć piastę z całym wspornikiem, czyli tą aluminiową golenią. A tego się nie zrobi bez spuszczenia ciśnienia, bez wyjęcia łącznika stabilizatora, który to łącznik przechodzi przez dolne ucho siłownika. Nie są to arcytrudne operacje, te śruby łatwo idą, ja wymieniając siłownik robiłem to pierwszy raz i bez większych problemów. Stożek końcówki drążka kierowniczego wybija się podstawiając solidną podstawkę pod gwint śruby i uderzając młotkiem z góry obok przegubu. Wystarczy jedno uderzenie.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 14, 2016, 19:53:18 wysłana przez Lech Sulikowski »
Pozdrawiam,
Lech

Offline Radosław Królak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Rawa Mazowiecka
  • Posiadany samochód: c5 2010 2.0 hdi 100kW
  • Miejscowość: Rawa Mazowiecka
Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 14, 2016, 19:05:43 »
Właśnie zdjąłem koło i oglądałem to wszystko  myślę ze da się to zrobić przynajmniej teoretycznie. A sam przegub to ciężko się zbija w serwisie powiedzieli mi 630zł masakra

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 14, 2016, 19:39:20 »
Np. na tym filmie http://tiny.pl/gdqn3 od minuty 3:30 jest moment zbijania samego przegubu w passacie. Dla mnie dość masakrycznie i chyba trzeba wprawy by tym młotkiem nie rozwalić przegubu. Pewnie dlatego wymyślono te rozciągliwe osłony wkładane przez lejek, bez demontażu przegubu.
Pozdrawiam,
Lech

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 14, 2016, 20:05:11 »
A na tym filmie http://tiny.pl/gdqk5 masz zastosowany ściągacz do przegubów. Wygląda to bardzo cywilizowanie w porównaniu z waleniem młotem. Taki ściągacz na znanym portalu aukcyjnym kosztuje 67 zł, wysyłka gratis. Myślę, że warto zainwestować, za jakiś czas przyda się do drugiej osłony.
Pozdrawiam,
Lech

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 14, 2016, 20:26:38 »
Radosław, a tu http://tiny.pl/gdq2h masz dyskusję forum mechaników na ten temat. Poczytaj, jest tam sporo o osłonach elastycznych i problemach ze zbijaniem przegubów.
Pozdrawiam,
Lech

Offline Radosław Królak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Rawa Mazowiecka
  • Posiadany samochód: c5 2010 2.0 hdi 100kW
  • Miejscowość: Rawa Mazowiecka
Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 14, 2016, 21:18:29 »
Wielkie dzięki za podpowiedzi to myślę że w sobotę za to się zabiorę a czy do tego czasu można jeździć