Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Płyn chłodniczy  (Przeczytany 6645 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Łukasz Gawik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 75
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2011r. 2.0 HDI 140km + FAP 185tys. Wersja - Bieda Edyszyn :)
  • Miejscowość: Siedlce
Płyn chłodniczy
« dnia: Styczeń 25, 2017, 09:24:20 »
Mamy pytanie odnośnie płynu chłodniczego do C5 X7 2.0hdi 140km
Jak wymieniacie to jakim płynem zalewacie i ile go potrzeba?

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Płyn chłodniczy
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 25, 2017, 09:38:09 »
Ja kupuje ori płyn o nr. 9735.K1
Pakowany w opakowania 2 litry i kosztuje 23 pln.

Offline Łukasz Gawik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 75
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2011r. 2.0 HDI 140km + FAP 185tys. Wersja - Bieda Edyszyn :)
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: Płyn chłodniczy
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 25, 2017, 10:28:48 »
Tomasz ten ori płyn kupujesz w serwisie czy w jakiej hurtowni?
Ile wchodzi do obiegu te 2l wystarczą? Zalazłem takie i info że do obiegu wchodzi ponad 10l.

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Płyn chłodniczy
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 25, 2017, 10:40:12 »
Nie.Płynu wchodzi więcej.Przy zwykłym spuszczaniu z chłodnicy wystarczy ok.6 litrów.
Cena z ASO ale na allegro podobne ceny.

Offline Łukasz Gawik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 75
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2011r. 2.0 HDI 140km + FAP 185tys. Wersja - Bieda Edyszyn :)
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: Płyn chłodniczy
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 25, 2017, 10:44:25 »
A jeśli spuszczam przy wymianie rozrządu przez pompę wody?

Offline Michał Kurowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 105
  • Skąd: Mrągowo Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break 2.0 03r. Citroen Xsara 1.9D 2000r.i Citroen Xsara break 1.6 16v 2004r.ojca ,Citroen Bx 19TRD 1990r.Peugeot 807 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Historia ,Motoryzacja, Ogrodnictwo ,GRH
  • Miejscowość: Mrągowo Olsztyn
Odp: Płyn chłodniczy
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 25, 2017, 11:58:31 »
W mk.1 zeby spuscic trzeba zdjac dolny waz z chlodnicy ? calosc zleci czy cos zostale ?
były już WSK 175i 125 KOMAR 50cc CITROEN AX 1.0= gaz  FORD ESCORT MK.7 1.6  CITROEN XANTIA 2.0i PEUGEOT 106 Citroen Bx 1.6 Break

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Płyn chłodniczy
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 25, 2017, 12:33:08 »
A jeśli spuszczam przy wymianie rozrządu przez pompę wody?
Wchodzi 10,8l, ale wypada przepłukać całość.
W mk.1 zeby spuscic trzeba zdjac dolny waz z chlodnicy ? calosc zleci czy cos zostale ?
Zostanie i to sporo, wiec albo wpuścisz korkiem w kadłubie albo niektórzy odchylają pompę wody(nie polecam). Najlepsza metoda to zlać co sie da na zimnym silniku (korki i odpowietrzniki odkręcone), jak juz nie kapie zakręcić silnikiem  aby pompa na moment
przepchnela resztki plynu, wypłukać i zalać nowym płynem tak aby przez odpowitrzniki wylatywał czysty i bez bąbelków płyn.



Offline Łukasz Gawik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 75
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2011r. 2.0 HDI 140km + FAP 185tys. Wersja - Bieda Edyszyn :)
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: Płyn chłodniczy
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 25, 2017, 16:16:21 »
A jeśli spuszczam przy wymianie rozrządu przez pompę wody?
Wchodzi 10,8l, ale wypada przepłukać całość.
W jaki sposób przepłukać całość?

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Płyn chłodniczy
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 25, 2017, 21:19:55 »
Moja metoda polegała na tym aby na zimnym silniku spuścić jak najwięcej płynu jak widać na pierwszym załączniku nie było tego zbyt wiele (tak, tak to płyn nie olej) jak widać kolor to jakaś masakra choć w zbiorniku wyrównawczym nie był aż tak straszny (oryginalny z fabryki ten szaro zielony). Następnie wlałem zwykłej wody i odpaliłem na 10min, gdy ostygł zlałem (znów szambo) i tak jeszcze raz (za każdym razem czekałem na ostygnięcie silnika). W domu miałem 5l borygo -37, wymieszałem z wodą aby otrzymać 10l po czym wlałem do obiegu, lejemy przy odkręconych odpowietrznikach, po wlaniu około 4-5l poziom w zbiorniku wyrównawczym był już przy kresce max nie należy się tym przejmować tylko lać dalej i obserwować kolor płynu pryskającego z odpowietrzników, po około przelaniu 10l kolor był już ok.
Aby dobrze odpowietrzyć najlepiej by było podnieść zbiorniczek jak najwyżej w każdym razie wyżej od nagrzewnicy, w serwisach mają drugi zbiornik który nakłada się na właściwy i zalewa do pełna. Ja zalałem po brzegi i wykorzystałem stary dobry korek od LDS który pasuje do wszystkich zbiorniczków w aucie podałem 0,5 bara ciśnienia. Mam przygotowany finalny płyn autosupra ale zaleję dopiero po wymianie rozrządu (za pare dni).

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 689
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Odp: Płyn chłodniczy
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 27, 2017, 18:05:44 »
Taki kolor płynu bardzo często jest spowodowany dolewką płynu o innym kolorze, np różowy do zielonego/niebieskiego.

Offline Tomasz Stoszko

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 070
  • Skąd: Dżwirzyno
  • Posiadany samochód: renault kadjar 1,3 Tce był C5 x7 2,0 blue hdi crosstourer
  • Miejscowość: Dżwirzyno
Odp: Płyn chłodniczy
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 25, 2017, 23:53:53 »
Moja metoda polegała na tym aby na zimnym silniku spuścić jak najwięcej płynu jak widać na pierwszym załączniku nie było tego zbyt wiele (tak, tak to płyn nie olej) jak widać kolor to jakaś masakra choć w zbiorniku wyrównawczym nie był aż tak straszny (oryginalny z fabryki ten szaro zielony). Następnie wlałem zwykłej wody i odpaliłem na 10min, gdy ostygł zlałem (znów szambo) i tak jeszcze raz (za każdym razem czekałem na ostygnięcie silnika). W domu miałem 5l borygo -37, wymieszałem z wodą aby otrzymać 10l po czym wlałem do obiegu, lejemy przy odkręconych odpowietrznikach, po wlaniu około 4-5l poziom w zbiorniku wyrównawczym był już przy kresce max nie należy się tym przejmować tylko lać dalej i obserwować kolor płynu pryskającego z odpowietrzników, po około przelaniu 10l kolor był już ok.
Aby dobrze odpowietrzyć najlepiej by było podnieść zbiorniczek jak najwyżej w każdym razie wyżej od nagrzewnicy, w serwisach mają drugi zbiornik który nakłada się na właściwy i zalewa do pełna. Ja zalałem po brzegi i wykorzystałem stary dobry korek od LDS który pasuje do wszystkich zbiorniczków w aucie podałem 0,5 bara ciśnienia. Mam przygotowany finalny płyn autosupra ale zaleję dopiero po wymianie rozrządu (za pare dni).

A jak podałeś te o,5 bara ?

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Płyn chłodniczy
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 26, 2017, 11:32:07 »
Moja metoda polegała na tym aby na zimnym silniku spuścić jak najwięcej płynu jak widać na pierwszym załączniku nie było tego zbyt wiele (tak, tak to płyn nie olej) jak widać kolor to jakaś masakra choć w zbiorniku wyrównawczym nie był aż tak straszny (oryginalny z fabryki ten szaro zielony). Następnie wlałem zwykłej wody i odpaliłem na 10min, gdy ostygł zlałem (znów szambo) i tak jeszcze raz (za każdym razem czekałem na ostygnięcie silnika). W domu miałem 5l borygo -37, wymieszałem z wodą aby otrzymać 10l po czym wlałem do obiegu, lejemy przy odkręconych odpowietrznikach, po wlaniu około 4-5l poziom w zbiorniku wyrównawczym był już przy kresce max nie należy się tym przejmować tylko lać dalej i obserwować kolor płynu pryskającego z odpowietrzników, po około przelaniu 10l kolor był już ok.
Aby dobrze odpowietrzyć najlepiej by było podnieść zbiorniczek jak najwyżej w każdym razie wyżej od nagrzewnicy, w serwisach mają drugi zbiornik który nakłada się na właściwy i zalewa do pełna. Ja zalałem po brzegi i wykorzystałem stary dobry korek od LDS który pasuje do wszystkich zbiorniczków w aucie podałem 0,5 bara ciśnienia. Mam przygotowany finalny płyn autosupra ale zaleję dopiero po wymianie rozrządu (za pare dni).

A jak podałeś te o,5 bara ?
Starym korkiem od zbiornika LDS, do korka zamontowany wentyl a do niego wężem podpięte koło zapasowe z ciśnieniem 0,5 bar.

Offline Tomasz Stoszko

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 070
  • Skąd: Dżwirzyno
  • Posiadany samochód: renault kadjar 1,3 Tce był C5 x7 2,0 blue hdi crosstourer
  • Miejscowość: Dżwirzyno
Odp: Płyn chłodniczy
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 26, 2017, 16:00:51 »
Ale to podanie ciśnienia nie jest konieczne?

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Płyn chłodniczy
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 26, 2017, 16:06:14 »
Ale to podanie ciśnienia nie jest konieczne?
Nie.