Klub Cytrynki
Nowe części oryginalne oraz zamienniki
atrakcyjna zniżka dla użytkowników Klubu Cytrynki!

Autor Wątek: Przekażnik grzania świec żarowych  (Przeczytany 667 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bogusz Naglewicz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 203
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Zagramanica...
  • Posiadany samochód: Są:Citroen C3 1,4 HDI, 70KM 2012 FAP i inne bzdury...Były:Berlingo M59 1.6Hd 2008;Ford Mondeo 2.0TDCi 130 KM 2004; Xantia 1,6 88 KM 1995r. Orga 6378;Mazda mx-5 1.8 146 KM 2001;Fiat Stilo 1,6 103KM 2002
Przekażnik grzania świec żarowych
« dnia: Styczeń 07, 2017, 21:17:04 »
Witam.
Nie wiem czy ja mam jakąś zaćmę, ale szukam w moim berlingo 1,6. hdi przekażnika od świec żarowych i znależć nie moge. Pewnie mam go przed oczami ale jak zawsze w takich wypadkach nie dostrzegam. Mogłby ktoś powiedzieć mi gdzie sie on znajduje,ewentualnie jakieś foto z zaznaczonym miejscem. Sam przekażnik wiem jak wygląda ale jakoś nie mogę go w aucie odnależć. Dziekuje i Pozdrawiam
Żyj szybko, kochaj mocno i umieraj młodo :-]
Ranni o północy nie dożywamy świtu...

Offline Paweł Cieślik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 133
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Piotrków
  • Posiadany samochód: BX 19 TGD BREAK , XANTIA 1.8I
Odp: Przekażnik grzania świec żarowych
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 08, 2017, 18:37:42 »
Szukaj w okolicy akumulatora.

Offline Bogusz Naglewicz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 203
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Zagramanica...
  • Posiadany samochód: Są:Citroen C3 1,4 HDI, 70KM 2012 FAP i inne bzdury...Były:Berlingo M59 1.6Hd 2008;Ford Mondeo 2.0TDCi 130 KM 2004; Xantia 1,6 88 KM 1995r. Orga 6378;Mazda mx-5 1.8 146 KM 2001;Fiat Stilo 1,6 103KM 2002
Odp: Przekażnik grzania świec żarowych
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 10, 2017, 10:30:28 »
Dzieki za zainteresowanie.
Przekaznik odnalazlem i teraz mam nastepujace dalsze pytanie. Przekaznik ma uklad:
 
1-2-3
4
5-6-7

Doszedlem do tego ze piny 1,2,5,6 odpowiedzialne sa za puszczanie pradu na swiece. Pin 4 to prad staly +12, pin 7 sterowanie poprzez mase. Pin 3 - na nim nic sie nie dzieje. Jesli podam na stole +12 na pin4 i mase na pin 7, przekaznik cyka i  puszcza prad na pinach1,2,5,6. Czyli w teorii wszystko ok,ale jesli wepne przekaznik w instalacje i z kolega robimy w Le x ii test elementow wykonawczych(:Przekaznik swiec zarowych) to przekaznik nie cyka. W kostce po wrzuceniu testu w le x ii napiecie pokazuje sie na 4 pinie(+12) i na pinie 7 masa (miga na probowce ale to dlatego ze le x iia podaj i rozlancza mase. Czyli w teorii tez wszystko Ok a przekaznik jednak nie cyka. Na krotko cyka,w instalacji nie cyka. Ciekawe. Ktos zna jakies logiczne wyjasnienie
Żyj szybko, kochaj mocno i umieraj młodo :-]
Ranni o północy nie dożywamy świtu...

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 881
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
Odp: Przekażnik grzania świec żarowych
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 10, 2017, 10:56:38 »
moze byc uszkodzony. Taki mam pomysl że wyciągając przekaźnik z gniazda powoduje to naprezenie czy lekki ruch pionów cewki i jest styk. Gdy go wkladasz odwrotnie i nie ma styku między cewka a pinem.
Albo sprawdź czy jest odpowiedni prad w obwodzie cewki. Podłącz żarówkę 10W. To powinno obciazyc obwod do 1A. Miernik czy probowka moze pokazywac mase ale pod obciążeniem moze nie płynąć prad odpowiedni do działania cewki.

Offline Jarek Hełka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 194
  • Skąd: Strzegom
  • Posiadany samochód: citroen berlingo 1.4 lpg '99 , ford focus 1.4 lpg '00
Odp: Przekażnik grzania świec żarowych
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 10, 2017, 16:43:44 »
Sprawdzałeś miernikiem, jaki ten stały prąd ma faktycznie napięcie?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 10, 2017, 16:55:50 wysłana przez Jarek Hełka »

Offline Bogusz Naglewicz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 203
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Zagramanica...
  • Posiadany samochód: Są:Citroen C3 1,4 HDI, 70KM 2012 FAP i inne bzdury...Były:Berlingo M59 1.6Hd 2008;Ford Mondeo 2.0TDCi 130 KM 2004; Xantia 1,6 88 KM 1995r. Orga 6378;Mazda mx-5 1.8 146 KM 2001;Fiat Stilo 1,6 103KM 2002
Odp: Przekażnik grzania świec żarowych
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 11, 2017, 21:47:05 »
Dziekuje za zainteresowanie. Poki co nie ruszylem dalej z tematem z braku czasu, prawdopodobnie sprawa bedzie pchnieta dalej w weekend.Poki co miernikiem jeszcze tez nie sprawdzalem; narazie wstepnie wszystko probowka,a miernik pojdzie w ruch dop. w weekend. Dam znac Panowie i Panie co i jak dalej ustalilem. Tak czy siak musze to do przyszlej srody zrobic bo mi auto przegladu nie przejdzie...Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Styczeń 15, 2017, 15:19:05 wysłana przez Bogusz Naglewicz »
Żyj szybko, kochaj mocno i umieraj młodo :-]
Ranni o północy nie dożywamy świtu...

Offline Bogusz Naglewicz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 203
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Zagramanica...
  • Posiadany samochód: Są:Citroen C3 1,4 HDI, 70KM 2012 FAP i inne bzdury...Były:Berlingo M59 1.6Hd 2008;Ford Mondeo 2.0TDCi 130 KM 2004; Xantia 1,6 88 KM 1995r. Orga 6378;Mazda mx-5 1.8 146 KM 2001;Fiat Stilo 1,6 103KM 2002
Odp: Przekażnik grzania świec żarowych
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 14, 2017, 22:51:06 »
Witam. OK-przekażnik sprawdzony. Jest OK. Na świece dochodzi prąd. \niestety świece wszystkie spalone. No cóż jak pech to pech...Świece już na stole tj. 3 i 5/8 czwartej. Niestety złamała się,chyba zbyt niecierpliwy byłem i się złamała...sama...Ja nie mam z tym nic wspólnego i do niczego się nie przyznaje[/font] :P [/size] Końcówka żarnika została w środku... No cóż, nalałem tam dziś wsyzstkiego co tylko możliwe i zobaczymy, może nagar puści i uda się wyciągnąć. Niczym w środku grzebał nie będe bo sprawę pogorszę,mam zamiar tylko ciągnąć za ten drucik co wystaje (ten ze środka świecy, w porcelance co jest). Swoją drogą zna ktoś jakieś sposoby na wyjęcie tego? Bo ja się już sporo naczytałem, m.in. ktoś polecał metodę "wystrzelenia" żarnika poprzez odpalenie silnika... argumentowano to tym że ciśnienie powinno przepchnąć ten nagar i wyrzucić końcówek żarnika..no coż na logikę ma to sens, ale...Koniec końców zna ktoś sposób oszukania komputera, żeby myślał, że ta świeca tam jest i działą...Jakiś opornik albo coś tymczasowo? Prawdopodobnie oddam auto do speca który wyciąga takie zakleszczone niespodzianki, ale onni maja terminy około tygodniowe, a ja na środę muszę mieć auto sprawne...to jest muszę pozbyć się błędu P1351 żeby przeszło przegląd. Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Styczeń 15, 2017, 15:19:25 wysłana przez Bogusz Naglewicz »
Żyj szybko, kochaj mocno i umieraj młodo :-]
Ranni o północy nie dożywamy świtu...