Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII] Problemy z odpaleniem przy mrozie - 2.0 hdi  (Przeczytany 16925 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jacek Kazimierowicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 96
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2009
  • Miejscowość: Wrocław
[MkIII] Problemy z odpaleniem przy mrozie - 2.0 hdi
« dnia: Styczeń 08, 2017, 17:10:34 »
No to zaczynamy wróżenie z fusów ;) Problem pojawił się przy pierwszych niewielkich mrozach, akumulator wydaje się ok, rozrusznik kręci ok, świece widać, że się nagrzewają (kontrolka), jednak przy pierwszym odpaleniu silnik chodzi nierówno, jakby nie wszystkie tłoki chodziły równo (chyba tłoki, jestem laikiem, nie mechanikiem). Po chwili wszystko jest ok. Z rury przy tym pierwszym "cięższym" odpaleniu poleci trochę białego (nie siwego) dymu - woda? Dzieje się tak wyłącznie po dłuższym postoju i gdy temperatura jest minusowa (nieważne czy -1 czy -10). W czasie samej jazdy zero problemów. Filtr paliwa wymieniany w lecie. Paliwo - verva. Macie jakieś pomysły?

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [MkIII] Problemy z odpaleniem przy mrozie - 2.0 hdi
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 08, 2017, 17:21:35 »
U mnie jest podobnie. Świece mam sprawdzone. Ale u mnie to góra kilka sekund trwa.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline TOMASZ KOZIOŁ

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 812
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER (X7) 2,0HDI 2008r
  • Miejscowość: warszawa
Odp: [MkIII] Problemy z odpaleniem przy mrozie - 2.0 hdi
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 08, 2017, 17:23:54 »
Ja mam to samo ale przy -20. Chyba trzeba sprawdzić świece, to że kontrola grzania się włącza to nic nie świadczy o sprawności świec. Ja mam 2.0 rhr.

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [MkIII] Problemy z odpaleniem przy mrozie - 2.0 hdi
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 08, 2017, 17:28:54 »
U mnie świece sprawdzone,  bo też chciałem wymieniać,  to nie to w moim przypadku.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Marek Brzeziński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 342
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5II, 2.0 Hdi, 2006, ASB, exclusive <=250 kkm
  • Zainteresowania: fotografia, wideo
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII] Problemy z odpaleniem przy mrozie - 2.0 hdi
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 08, 2017, 17:31:45 »
Normalka. Wilgoć na filtrach, jakość paliwa itp. Tu macie dopiero starty:)https://youtu.be/oas0RSSYIr4
U mnie tak było z powodu pogody. Najpierw lało a w nocy złapał mróz minus 8. Auto stało 24h i odpalił jak jakiś dezel a nie diesel.
youtube.com/wedkarskiedylematy

Offline TOMASZ KOZIOŁ

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 812
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER (X7) 2,0HDI 2008r
  • Miejscowość: warszawa
Odp: [MkIII] Problemy z odpaleniem przy mrozie - 2.0 hdi
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 08, 2017, 17:52:12 »
Przed odpaleniem pod pompuj trochę paliwo gruchą. Zobaczymy czy coś pomoże.

Offline Oskar Klein

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 867
  • Skąd: Chotomów
  • Posiadany samochód: Alfa Romeo 156 2.0 TS 155 PS; Citroen C5 Tourer 2.0 HDI 163 PS
  • Miejscowość: Chotomów
Odp: [MkIII] Problemy z odpaleniem przy mrozie - 2.0 hdi
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 08, 2017, 18:31:04 »
https://www.youtube.com/watch?v=jRgjVLBY5IU nasza zagadała tak.
Szczerze byłem zdziwiony trochę że tak nierówno odpaliła, zeszłej zimy odpaliła jak gdyby nigdy nic przy jeszcze niższej temperaturze, a tu raptem minus 12 i klekot dość mocny. Czy to kwestia przebiegu? Nie to żeby był jakiś wielki, tylko chodzi mi o to że po prostu silnik nie jest już nowy. :p ma to jakiś wpływ?
była: Xsara Break SX 1.6i 2001
była: C5 Tourer 1.8i Dynamique 2008
jest: Alfa Romeo 156 2.0 TS De-lux Pack 1999
jest: C5 Tourer 2.0 HDI Exclusive 2015

Online Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: [MkIII] Problemy z odpaleniem przy mrozie - 2.0 hdi
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 08, 2017, 18:39:50 »
https://www.youtube.com/watch?v=jRgjVLBY5IU nasza zagadała tak.
Szczerze byłem zdziwiony trochę że tak nierówno odpaliła, zeszłej zimy odpaliła jak gdyby nigdy nic przy jeszcze niższej temperaturze, a tu raptem minus 12 i klekot dość mocny. Czy to kwestia przebiegu? Nie to żeby był jakiś wielki, tylko chodzi mi o to że po prostu silnik nie jest już nowy. :p ma to jakiś wpływ?
a co tam masz za choinkę w kontrolkach? Świeci wszystko co możliwe

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII] Problemy z odpaleniem przy mrozie - 2.0 hdi
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 08, 2017, 21:35:51 »
Świece mam sprawdzone.
Pytanie jak sprawdzone, bo znam przypadki że nawet sprawdzenie świecy na stole nie gwarantuje że będzie ok, dopiero wymiana na nowe uzdrawia odpalanie.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MkIII] Problemy z odpaleniem przy mrozie - 2.0 hdi
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 08, 2017, 21:46:15 »
W RHR takie objawy ma powietrze w przewodzie paliwowym. Temat znany każdej zimy wystarczy wymienić oringi na przewodzie do filtra paliwa. W gorszej opcji jest uszkodzona obudowa filtru albo gruszka

Offline Piotr Leśniak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 152
  • Skąd: Chełm
  • Posiadany samochód: BYŁ - Citroen C5 Tourer 2.2 HDI Exclusive... JEST - Opel Insignia 2.0 CDTI ST Cosmo w automacie, Vespa GTS 125i.e.
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Chełm
Odp: [MkIII] Problemy z odpaleniem przy mrozie - 2.0 hdi
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 08, 2017, 21:49:56 »
Czyli zapowietrzenie. Gdzie konkretnie można kupić te oringi, czy uniwersalne czarnuchy podejdą ?

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MkIII] Problemy z odpaleniem przy mrozie - 2.0 hdi
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 08, 2017, 21:57:07 »
Najpierw zobacz rano czy w przewodzie paliwowym do filtra paliwa jest bańka powietrza, jak jest to uruchom silnik i zobacz czy pojawiają się Bąbelki powietrza

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [MkIII] Problemy z odpaleniem przy mrozie - 2.0 hdi
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 08, 2017, 21:58:53 »
W RHR takie objawy ma powietrze w przewodzie paliwowym. Temat znany każdej zimy wystarczy wymienić oringi na przewodzie do filtra paliwa. W gorszej opcji jest uszkodzona obudowa filtru albo gruszka
Właśnie mam RHR ,  ja już z tym się pogodzilem,  ale ta rada jest ciekawa i do sprawdzenia, na pewno nie zaszkodzi wymienić.  U mnie też tak jest jak dłużej postoi.  Dzięki za wskazówki.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Daniel Bakiera

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 266
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 Tourer 2.0 HDi 140KM 2009r, były Citroen C5 2.0 HDi, Citroen Xantia 1.9 TD 1994
  • Zainteresowania: motoryzacja, muzyka
  • Miejscowość: Pruszków
Odp: [MkIII] Problemy z odpaleniem przy mrozie - 2.0 hdi
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 09, 2017, 05:29:31 »
Mnie również dopadła niechęć do odpalenia przez cytrynkę. 10-15 sekund kręcenia i odpaliła, bardzo nierówna praca przez jeszcze kolejnych kilka sekund i pracuje tak jak trzeba. Zgaszenie i ponowne uruchomienie już bez problemów, chwila pracy silnika, jako takie podgrzanie komór spalania, pozwala na prawidłowe ponowne odpalanie. Dlatego obstawiam świece i ewentualnie przekaźnik, bo o problemach z nim, też już poczytałem. Jeśli chodzi o oringi, to będę musiał sprawdzić, ale na razie jak w przypadku kilku forumowiczów z innych wątków, też mnie dopadła zamarznięta linka, ale bez urwania dźwigienki.

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MkIII] Problemy z odpaleniem przy mrozie - 2.0 hdi
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 09, 2017, 07:21:27 »
Temat jest obszerny na forum Peugeot, tam są podane nawet wymiary oringów

Offline Jacek Kazimierowicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 96
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2009
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: [MkIII] Problemy z odpaleniem przy mrozie - 2.0 hdi
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 09, 2017, 07:48:00 »
Wcale to nie jest pocieszające, że wszyscy mamy tutaj z tym problem ;) Szukając podobnego problemu tu na forum natrafiłem gdzieś na wypowiedź @Paweł Jędrocha, że hdi w zasadzie spokojnie odpala bez świec, jeśli tak to temat świec odpada, tak? Ja tak na czuja myślę, że problemem może być zamarzająca woda gdzieś tam w silniku/osprzęcie. Skoro problem jest tylko na mrozie, z lufy idzie biały dym? Czy źle kombinuje?

Offline Adam Zięba

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 69
  • Skąd: wieś
  • Posiadany samochód: Vw transporter 2.5 LPG, audi a6c5 2.0 LPG citroen c3 1.4 LPG automat
  • Zainteresowania: Mechanika
  • Miejscowość: wieś
Odp: [MkIII] Problemy z odpaleniem przy mrozie - 2.0 hdi
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 09, 2017, 08:56:47 »
Drogi autorze ja tak mialem jak wtryskiwacze byly juz kiepskiej kondycji. Niby wsio ok swiece grzaly ale z odpaleniem meczyl sie i to nawet w lekkich mrozach. Po wymianie (bo tamte juz kompletnie padly) jak reka odjal. Przy -20 odpala po pierwszym grzaniu swiec.
Lubię zlizywać wilgoć z kaczek

wowo13

  • Gość
Odp: [MkIII] Problemy z odpaleniem przy mrozie - 2.0 hdi
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 09, 2017, 09:03:43 »
A na jakim paliwie jeździcie? Bo przy -6 st C każde paliwo poza premium statoila i lotosa ma parafinę. Poniżej -20 st C odpalenie na innym paliwie jest niemożliwe (albo prawie niemożliwe). Dodatki do diesla nic nie dają, bo każde legalne paliwo w Polsce ma je dodane. Brat odpalał na -25st C pod hotelem w Sandomierzu, fakt zapalił od drugiego obrotu a nie od pół obrotu jak zwykle i świece żarowe długo pracowały. Obok człowiek skończył akumulator w Passacie TDI. Oczywiście brat jeździ na tym samym oleju co ja.

Nagrał start po kolejnej nocy (2.0 HDI chyba 2009r.):
https://goo.gl/photos/ZMq16E14GVmwjkHr9

Ja dziś o 5 rano po 3 dobach stania pod chmurką (w nocy było -13 tylko, wcześniejsza noc -20), z prawie pustym bakiem (a to źle, bo skrapla się wilgoć na ściankach baku), tak wystartowałem starym c5 z możliwym milionem kilometrów:
https://photos.google.com/photo/AF1QipOkq19SHEN57BRAFW8j1SLPlsr_N6ouuC5DuYon
akcja od 45 sekundy, widać po akumulatorze że nie ściemniam (przy zwykłych mrozach i częstym jeżdżeniu ten wskaźnik nigdy nie spada wyraźnie, a ty dość nisko poleciał i został przez co najmniej minutę).

Żałuję, że nie odpalałem przy poniżej -20 st C, ale zajmowałem się chorym dzieckiem i nie mogłem wyjść z domu.
Testy paliwa w niskich temperaturach wrzucałem wielokrotnie, nie będę się powtarzać.

Offline Daniel Dzienisowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 401
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: była X1 kombi 2.0 16v lpg bez HA 1996,była C5 BREAK 2.0HDI 136KM SX 2005.jest c5 2.0hdi 163
  • Miejscowość: Białystok
Odp: [MkIII] Problemy z odpaleniem przy mrozie - 2.0 hdi
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 09, 2017, 09:30:09 »
Temat jest obszerny na forum Peugeot, tam są podane nawet wymiary oringów
  ja w swoim  RHR równiez mam problem z utrudnionym odpalaniem.Wystarczy ze temperatura spadnie ponizej 1-2 stopni i juz ciezej zapala i pracuje pare sekund nierówno.dochodzi jeszcze sytuacja ze zapali i zgasnie za 1 razem.
świece mozna sprawdzic multimetrem -opór swiec.w rhr z lewej strony bliżej podszybia znajduje sie duża kostka z 4 przewodami.rozpinamy ją ,jedena koncówka multimetru na mase i druga na kolejne piny od 1do 4.opór wg różnych zródeł powinien wynosic 0(od 0.9 do 1,2-swiece tez ok)
odnosni oringów w szybkozłaczkach to na wejsciu do filtra 2 sztuki to 10x2,na wyjsciu i sztuka 10x2 i jedna 10x2,5(info ze strony volvo club)
u mnie wymiana oringów nie pomogła ,jutro zamawiam nową obudowe.pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Styczeń 09, 2017, 10:04:09 wysłana przez Daniel Dzienisowicz »
przez 100tkm była xantia break 2,0 16v 1996r,przez 50tkm c5 2.0 hdi 2005

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [MkIII] Problemy z odpaleniem przy mrozie - 2.0 hdi
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 09, 2017, 18:57:34 »
U mnie nie ma tragedii z tym odpaleniem, nie gaśnie bynajmniej, tylko tak metaliczne zapali, z tyłu taki kłębek   białego dymu i za kilka sekund juz jest ok.  Ale to denerwuje jednak, bo stare c8 hdi tak  ładnie pali, małżonki 1.6 hdi też tylko ten RHR .....l
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [MkIII] Problemy z odpaleniem przy mrozie - 2.0 hdi
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 09, 2017, 20:44:31 »
Mój RHR pali bez najmniejszych problemów więc może przyjrzyj się swiecom.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: [MkIII] Problemy z odpaleniem przy mrozie - 2.0 hdi
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 09, 2017, 21:16:57 »
Serwis podaje, że przy silniku RHR zasilanym przez Siemens w przewodach paliwowych mogą pojawiać się pęcherze powietrza; i jest to normalne zjawisko.

Offline Olgierd Malik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 417
  • Skąd: Świnoujście
  • Posiadany samochód: C4 Picasso II 2013r 1.6 HDI 115 KM
  • Zainteresowania: komputery
  • Miejscowość: Świnoujście
Odp: [MkIII] Problemy z odpaleniem przy mrozie - 2.0 hdi
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 09, 2017, 21:35:41 »
Nie chce nikogo straszyc ale u mnie jak mialem  C5 z 2.0 HDI RHR problemem okazaly sie nie tylko wtryski ktore wymienilem na nowe ale rowniez slaba kompresja silnika. Po wymianie pierscieni problem calkowicie ustapil i nawet przy -25 palil z polobrotu, ale to bylo u mnie.
maxiu11
było: Xantia 2,1 TD 96 Kombi
było: Renault Megane 1,9 dTi
było: XM MK II 2,1 TD 1999r HA II
było: C5 2.0 HDI 2001r
było: C5 2.2 HDI MK I 2002r
było: C5 MK II 2,0 HDI Kombi 2007r
było: C4GP 1.6 HDI 2007r
było: C5 X7 2.2 HDI 170 KM 2008

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 598
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: [MkIII] Problemy z odpaleniem przy mrozie - 2.0 hdi
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 09, 2017, 22:41:58 »
Mój RHR pali bez najmniejszych problemów więc może przyjrzyj się swiecom.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka


Dokładnie. Mam RHR, który stoi na dworze pod wiatą, czyli pod zadaszeniem ale bez ścian. Trzy dni stał nie ruszany, na dworze od -8 do -14 według termometru zawieszonego na tej wiacie. Na zapłonie poczekałem aż zgaśnie kontrolka świec i przekręciłem kluczyk. Odpalił za pierwszym razem bez piłowania silnika. Ot, jak latem. Więc nie można pisać, że RHR ma co zimę problem... Podstawa przy dieslu zimą to sprawny akumulator i sprawne świece.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 09, 2017, 22:52:12 wysłana przez Krzysztof Kaźmierczak »

Offline Daniel Dzienisowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 401
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: była X1 kombi 2.0 16v lpg bez HA 1996,była C5 BREAK 2.0HDI 136KM SX 2005.jest c5 2.0hdi 163
  • Miejscowość: Białystok
Odp: [MkIII] Problemy z odpaleniem przy mrozie - 2.0 hdi
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 09, 2017, 22:48:07 »
wlasnie wrocilem z pracy ,po ponad 10 dodzinach stania i -9 stopniach na termometrze odpalil za pierwszym razem,z tym że pierwsze 10-15 sekund głosno chodził .tak jakby troche szklanki popychaczy hałasowały,juz raczej nie wleje wiecej motula 5w30 fe.
przez 100tkm była xantia break 2,0 16v 1996r,przez 50tkm c5 2.0 hdi 2005