Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)  (Przeczytany 18423 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Emil Cytryna

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Skąd: Starachowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 / III [Mk III]
  • Miejscowość: Starachowice
Witam

to mój pierwszy wpis na forum dlatego tez proszę o wyrozumiałość ;)


Od 3 miesięcy jestem szczęśliwym użytkownikiem Citroena C5 X7 [MkIII] 2009 rok, 2.0 HDI 140 km, 125 tyś przebiegu 8) 8) 8)

2 dni temu wymienilem klocki hamulcowe tyl (reczny elektryczny) Wszystko sprawnie poszlo, wcisnalem/wkrecilem tloczek, wyczyscilem i nasmarowalem prowadnice itp. Teoretycznie wszystko powinno grac-teoretycznie. Po tej wymianie zaczely mi sie grzac tarcze (podnioslem auto i okazuje sie ze hamulce trzymaja) przekrece kolem ale jest zbyt duzy opor.


Powtorzylem operacje rozebralem wszystko jeszcze raz i zlozylem do "kupy" sprawdzilem czy dzialaja-dzialaja (czynnosc ta wykonalem na zgaszonym aucie) i wszystko bylo ok.

gdy odpalilem auto i nacisnalem hamulec nozny i zaraz go puscilem to znow trzymal hamulec tak jakby za malo sie cofal tloczek?
na zgaszonym silniku jest ok gdy go tylko odpalam zaczyna go trzymac.

I tu pytanie do Was czy po takiej wymianie klockow musze podpiac komputer i poinformowac moje auto ze zmienilem klocki? i zeby sie jakies tam parametry nastawily? W czym moze byc problem? Elektronika?

Jakby tego bylo malo to zapomnialem zalozyc lewej linki od hamulca recznego na miejsce w zacisku i ja wciagnelo (zgasilem auto i elektryczny reczny zaciagnal sie automatycznie) Zatrzymala sie na kolnierzu i za cholere nie idzie jej wyciagnac, nawe przy puszczonym recznym.
Macie jakis pomysl na to? Czy trzeba rozbierac ta czarna skrzynke ktora umieszczona jest pod autem? ktos juz robil cos takiego ? jakies podpowiedzi mile widziane ;)


Dziekuje za wszystkie odpowiedzi  ;)
"Nigdy nie wiadomo czy tak, jak człowiek by chciał, nie byłoby akurat gorzej"

-W.Myśliwski

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 13, 2017, 19:07:47 »
sposób Pawła Jędrochy,
po złożeniu zacisku nie zakładać linki tylko samemu tą wajchą od ręcznego zahamować koło.
natomiast to co Ty masz miałem raz. skończyło się na wymienia zacisków.
z dnia na dzień zaczęły się grzać zaciski. kalibracja linek nie pomogła. po rozebraniu sprawdzeniu wszystko ok.
dwa hamowania i ten sam problem, dzień wcześniej byłem na badaniu technicznym nie wiem czy to miało coś z tym wspólnego. udało mi się dorwać zaciski z 508 po przebiegu 8k km. założyłem i spokój

Offline Emil Cytryna

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Skąd: Starachowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 / III [Mk III]
  • Miejscowość: Starachowice
Odp: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 13, 2017, 19:38:56 »
Michal Wladyniak nie probowales z tym jakos walczyc?
Przeciez to jest bez sensu (skoro wszystko jest ok cofa sie tloczek wszystko jest nasmarowane itp) a jednak... gdy odpale auto zaczyna sie problem :( na zgaszonym wszystko gra tkoczek sie cofa na tyle ze kolo kreci sie bez oporow.
"Nigdy nie wiadomo czy tak, jak człowiek by chciał, nie byłoby akurat gorzej"

-W.Myśliwski

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 13, 2017, 20:59:34 »
Trzeba było sprawdzić w DB "skok hamulca postojowego" w mm, siłę przyłożenia skoro nie puszczał. Po zmianie klocków trzeba było nacisnąć pare razy na hamulec nogą aby zredukować luz podpiąć linki i zaciągnąć ręczny z max. siłą. Samych linek chyba nie ma jako części zamienne, zresztą był już o tym wątek.

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 13, 2017, 21:37:21 »
Emil, kupiłem te zaciski za stówe. Najprawdopodobniej coś się zatarło na tłoczku.
Waldziu jeśli chodzi o mnie to robiłem to w DB

Offline Piotr Leśniak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 152
  • Skąd: Chełm
  • Posiadany samochód: BYŁ - Citroen C5 Tourer 2.2 HDI Exclusive... JEST - Opel Insignia 2.0 CDTI ST Cosmo w automacie, Vespa GTS 125i.e.
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Chełm
Odp: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 13, 2017, 21:47:27 »
A może dźwignia od ręcznego przy zacisku nie cofa się do końca. Miałem taki przypadek niedawno. Trzeba wybić bolec, ogranicznik przy dźwigni odciągnąć przesmarować i spowrotem wbić ogranicznik. Ten ogranicznik wbity jest w otwór który jest na przestarzał, także można go wybić od góry najlepiej jak zacisk jest przykręcony.

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 13, 2017, 21:49:41 »
natomiast to co Ty masz miałem raz. skończyło się na wymienia zacisków.
z dnia na dzień zaczęły się grzać zaciski. kalibracja linek nie pomogła. po rozebraniu sprawdzeniu wszystko ok.
dwa hamowania i ten sam problem
Te dwa hamowania, po których hamulce się grzały, to były nożnym, czy elektrycznym? Próbowałeś wypiąć linki i odbyć jazdę próbną używając tylko nożnego?
Pozdrawiam,
Lech

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 13, 2017, 22:07:07 »
Po każdym hamowaniu się grzały. Pewnie że dołączyłem linki. Dźwignia chodziła luźno. Z tego co widziałem minimalnie różnił się zacisk z 508 jeśli chodzi o zabezpieczenie przed wilgocią i kurzem

Offline Emil Cytryna

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Skąd: Starachowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 / III [Mk III]
  • Miejscowość: Starachowice
Odp: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 13, 2017, 22:45:17 »
jutro biore znajomego mechanika z kompem i zgrzewka browara i zobaczymy co sie da zrobic?
jedynie co mi podpowiedzial przez tel to ze trzeba go podpiac a jak to nic nie da, to cala operacje wymiany klockow zrobimy przy odpalonym aucie (skoro na zgaszonym bylo zrobione i jest dobrze to moze to zadziala)


co do tego recznego to wydaje mi sie ze jest ok poniewaz przy puszczeniu recznego linki w zacisku sa luzne.
zreszta nie uzywalem recznego tylko noznego i te kola sie blokuja (przy zapalonym silniku)
sprawdzalem reczny (przy zgaszonym silniku) i wszystko gralo.


wiec wg mnie problem pojawia sie gdy jest auto zapalone jak dziala cala elektronika pompy itp




Michal Wladyniak czy to sa te zaciski? czym dokladniej sie roznia od naszych ktore mamy w C5?


ten komplet nr 1 ?
http://allegro.pl/peugeot-508-zacisk-hamulcowy-tyl-tylny-prawy-i5113675328.html
[/font][/font][/size]
http://allegro.pl/peugeot-508-zacisk-hamulcowy-tyl-tylny-lewy-i5113674632.html#[/font]


czy ten nr 2 ?
http://allegro.pl/peugeot-508-zacisk-hamulcowy-prawy-tyl-sprawny-i6141826883.html#


http://allegro.pl/peugeot-508-zacisk-hamulcowy-lewy-tyl-sprawny-i6141821495.html#



"Nigdy nie wiadomo czy tak, jak człowiek by chciał, nie byłoby akurat gorzej"

-W.Myśliwski

Offline Emil Cytryna

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Skąd: Starachowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 / III [Mk III]
  • Miejscowość: Starachowice
Odp: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 13, 2017, 22:48:52 »
co do tloczkow, patrzylem pod guma sa jak nowe, zero brudu czy rdzy. zreszta jak juz pisalem na zgaszonym silniku cofaja sie tyle ile trzeba.
"Nigdy nie wiadomo czy tak, jak człowiek by chciał, nie byłoby akurat gorzej"

-W.Myśliwski

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 13, 2017, 22:54:41 »
Emil, BHP, na włączonym aucie może zaciągnąć linki nie pytając Cię o zgodę.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 13, 2017, 23:05:29 »
Może Ci się przyda jeśli jeszcze nie masz (załącznik)

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 14, 2017, 08:31:56 »
Emil, ten komplet nr 1 te z drugiego to chyba z rzeki wyciągnięte hehe.
Ale zakładanie zacisków na włączonym silniku jest bez sensu :)

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 14, 2017, 09:51:11 »
Emil, zanim zaczniesz spijać te browarki, to odpal go, wyłącz działanie ESP klawiszem obok radia, i pojeździj trochę, pohamuj. Zobacz czy będzie problem powracał. Z tym ESP trochę teoretyzuję, ale taka próba nic nie kosztuje, a powoduje, że auto bez twojej woli nie może sobie czegoś dopompować do zacisków. Ja wiem, że aby ESP zadziałało, to muszą być spełnione takie i siakie warunki, ale może przez twój błąd ze wciągnięciem niezapiętej linki na samym początku roboty, ESP zgłupiało i coś chce autonomicznie poprawiać.
Pozdrawiam,
Lech

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 14, 2017, 10:06:52 »
Emil, zanim zaczniesz spijać te browarki, to odpal go, wyłącz działanie ESP klawiszem obok radia, i pojeździj trochę, pohamuj. Zobacz czy będzie problem powracał. Z tym ESP trochę teoretyzuję, ale taka próba nic nie kosztuje, a powoduje, że auto bez twojej woli nie może sobie czegoś dopompować do zacisków. Ja wiem, że aby ESP zadziałało, to muszą być spełnione takie i siakie warunki, ale może przez twój błąd ze wciągnięciem niezapiętej linki na samym początku roboty, ESP zgłupiało i coś chce autonomicznie poprawiać.
DB mozna sprawdzic ciśnienie w układzie hamowania. Jeśli tłoczek ma problemy z cofaniem a na oko wyglada dobrze warto sprawdzic kwadratowa uszczelkę na tłoczku, trzeba wyjąc tłoczek. Forma kwadratu nie jest przypadkowa, podczas hamowania zniekształca sie aby w fazie puszczenia hamulca siła zniekształcenia wciągnęła tłoczek o kilka dziesiatych milimetra to ona powoduje ze tłoczek nie jest w ciągłym kontakcie z tarcza. Zdarza sie ze uszczelka zostaje w pewnym miejscu przekręcona co powoduje blokowanie tłoczka choć ręcznie zawsze mozna go wcisnąć i wydaje sie w normie.

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 14, 2017, 10:51:14 »
Waldemar, ale jak wytłumaczyć zjawisko, kiedy Emil pisze, że trzymają mu hamulce, rozumiem, że oba koła, a nie jedno? Przecież jednocześnie nie uszkodziły się w ten sam sposób uszczelniacze obu tłoczków, przynajmniej jest to mało prawdopodobne.
Pozdrawiam,
Lech

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 14, 2017, 11:07:06 »
Waldemar, ale jak wytłumaczyć zjawisko, kiedy Emil pisze, że trzymają mu hamulce, rozumiem, że oba koła, a nie jedno? Przecież jednocześnie nie uszkodziły się w ten sam sposób uszczelniacze obu tłoczków, przynajmniej jest to mało prawdopodobne.
Masz racje.

Offline Emil Cytryna

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Skąd: Starachowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 / III [Mk III]
  • Miejscowość: Starachowice
Odp: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 23, 2017, 20:12:41 »
Panowie, sprawa wyglada nastepujaco:


Wg mojego mechanika problem jest z zaciskami (zamowilem i wciaz czekam, oczywiscie uzywane) pisalem wczwsniej ze przy zgaszonym silniku nie ma problemu, ale sie mylilem. Po prostu przy zgaszonym silniku musze bardziej naciskac pedal hamulca noznego zeby problem sie pojawil.
Nie rozbieralem zaciskow (zrobie to jak dostane "nowe") i zobacze o co chodzi z ta kwadratowa uszczelka.


Podpielismy go pod komputer ale komputer okazal sie za slaby to jest jakis ogolny komputer i ma za malo opcji zeby posprawdzac rzeczy zwiazane z osprzetem do hamowania.


i tu pytanie da Was czy interfejs lexia (jak nizej) jest dobry? czy to nie jest jakas chinska podrobka czy cos w tym stylu? Duzo osob to kupilo i ja sie zastanawiam nad kupnem. Warto?


http://allegro.pl/interfejs-lexia-a-diagbox-peugeot-citroen-pl-i6298942444.html


czy moze polecicie cos innego?






Jesli chodzi o reczny elektryczny (czarna skrzyna) kupilem uzywana ze wszystkimi sprawnymi linkami.
musze ja zamontowac, robil to juz ktos? chodzi mi o jakies instrukcje czy trzeba miec ten interfejs lexia zeby ustawic ten elektryczny reczny? nie wiem sile z jaka zaciaga zacisk i ile pozniej ma puscic? czy to odbywa sie jakos automatycznie.
Dodam ze ten elektryczny reczny kupilem z takimi samymi numerami.
I jesli moglby mi ktos powiedziec czy jest duzy problem z demontazem/montazem tej 3 linki (od awaryjnego odpuszczania recznego) zawleczka od niej znajduje sie w podlokietniku. Kawalek trzeba ja przeciagnac i nie wiem czy na ta czynnosc potrzebuje duzo czasu?


Pozdrawiam


Jak tylko bede cos wiecej wiedzial opisze wszystko. Moze komus na przyszlosc sie to przyda (oby nie)
"Nigdy nie wiadomo czy tak, jak człowiek by chciał, nie byłoby akurat gorzej"

-W.Myśliwski

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 23, 2017, 20:22:02 »
A po co kupiłeś El ręczny? Bez DB nie da rady skalibrować ręcznego

Offline Emil Cytryna

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Skąd: Starachowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 / III [Mk III]
  • Miejscowość: Starachowice
Odp: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 23, 2017, 20:41:17 »
Michal Wladyniak kupilem poniewaz przy probach naprawy zaciskow zapomnialem zalozyc linki na zacisk, reczny sie zaciagnal i rozwalilo mi linke.
dlatego tez kupilem caly elektryczny reczny.
"Nigdy nie wiadomo czy tak, jak człowiek by chciał, nie byłoby akurat gorzej"

-W.Myśliwski

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 23, 2017, 21:58:18 »
Z trzecią linką są problemy tylko w benzynie bo wydech trzeba demontować, w hdi idzie to dość sprawnie musisz 2.oslony odkręcić zresztą będziesz widział.

Offline Emil Cytryna

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Skąd: Starachowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 / III [Mk III]
  • Miejscowość: Starachowice
Odp: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 24, 2017, 17:16:23 »
Dzieki wielkie, ten reczny bede montowal jak tylko bede mial mozliwosc skorzystania z komputera (kalibracja elektrycznego recznego)

Dlatego też czy mógłby się ktoś wypowiedzieć na temat tego interfejsu do grupy PSA.
Warto go kupić czy to zwykle chińskie g...?

http://allegro.pl/interfejs-lexia-a-diagbox-peugeot-citroen-pl-i6298942444.html

Pozdrawiam
"Nigdy nie wiadomo czy tak, jak człowiek by chciał, nie byłoby akurat gorzej"

-W.Myśliwski

mati2642

  • Gość
Odp: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 25, 2017, 02:36:12 »
To jest ten lepszy , ja mam ten tanszy i smiga wiec ten tez bedzie

Offline Leszek komenda

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Posiadany samochód: maxima V6
Odp: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 25, 2017, 06:55:04 »
Może Ci się przyda jeśli jeszcze nie masz (załącznik)
Rzeczywiście do wymiany klocków trzeba odłączać przewód hamulcowy z płynem? Ktoś tak robił?

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka


Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 25, 2017, 08:04:19 »
Może Ci się przyda jeśli jeszcze nie masz (załącznik)
Rzeczywiście do wymiany klocków trzeba odłączać przewód hamulcowy z płynem? Ktoś tak robił?

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Do wymiany klocków nie, manual mówi o demontażu zacisków.