Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec  (Przeczytany 40891 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« dnia: Styczeń 20, 2017, 14:48:09 »
Po ponad 2 latach z 407 w sedanie przyszła pora na zmiany (pojawienie się kolejnego juniora w sumie wymusiło zmianę, bo sedan średnio się spisywał przy rodzinie 2+2+wózek). Zaczęły się poszukiwania lekko stukniętego autka z Danii typu insignia, C5 X7, 508, akurat kolega ma tam "naganiacza" który wyłapuje mu auta na zamówienie...nagle dostałem telefon "jest C5, szybka decyzja czy jedziemy po niego", no i pojechaliśmy :D


2011 rok, 2.0hdi 140, 207tys przebiegu, niestety sprężynowiec, dość ubogo jak na francuza wyposażony (niby według vin "wysokie średnie plus"), ale ma to czego potrzebuję, a jeśli nie ma to się dołoży  8)

Ogólnie z grubsza:
- czujnik deszczu
- czujnik zmierzchu
- dwustrefowy klimatronik (był w ogóle jednostrefowy w nich?)
- tempomat i limiter prędkości
- jaśków nie wiem ile :D
- czujniki parkowania przód i tył + to coś co mierzy niby miejsce czy się zmieści przy parkowaniu
- fabrycznie przyciemnione szyby z tyłu
- roletki w tylnych drzwiach
- grzanie stołków
- RD4 z USB, aux, BT
- lusterko wewnętrzne fotochrom

Mym oczom ukazało się coś takiego:


















Druga strona niestety pokiereszowana, ogólnie oberwało poszycie jak widać... co do konstrukcji to oberwał lekko słupek (wcisnęło dolny zawias):












Miałem trochę mieszane uczucia, bo 407 miałem w ori lakierze, nie bity, wsio w oryginale co przy 12 latach nie jest takie oczywiste. No ale w końcu stwierdziłem że raz kozie śmierć...cenę udało się ustalić na równe 4300EUR zapakowaliśmy to na naczepę i przyjechało do kraju :D


Zaraz po zwiezieniu do kraju zaczęły się poszukiwania blach...miały być w stanie idealnym i do tego w kolorze, ale jak się przekonałem nie było to takie proste (przetrzepałem całą giełdę w Gliwicach i nie znalazłem nic, dosłownie nic... no poza błotnikiem w stanie jak mój, więc poszło w ruch allegro) i w końcu zapadła decyzja, że biorę co jest i będzie malowana prawa strona.









Wszystko szło jak krew z nosa, ale po ponad miesiącu od przywiezienia wyjechało od blacharza (kolejki potężne miał, bo ludzie się wystraszyli kosmicznych akcyz i ciągnęli z zachodu co było żeby tylko się wyrobić w zeszłym roku). No ale w końcu jakoś w połowie grudnia do mnie wrócił :D













Tyle ingerencji w budę było:





Wtedy auto pojechało do lakiernika, idealnie przed samymi świętami (23 grudnia...auto w kraju było od 4 listopada) je odebrałem :D















Malowana była cała prawa strona, żeby w razie czego się nic nie odróżniało.


W międzyczasie był zrobiony rozrząd, zakupiłem nowe opony zimowe, zmieniony olej, filtry, płyn chłodniczy.


Na wiosnę będę chciał ogarnąć kosmetykę typu pranie wnętrza,polerkę całości budy, wrzucić hebel 330mm który mi został po 407 i może latem jak się uda zachipować (407 miałem zrobionego na 164KM/386Nm i czuć niestety że to nie jedzie jak poprzednik). Pewnie jeszcze coś tam wymyślę, bo już mi po głowie chodzi półskóra czy wypaśniejsze audio z dużym ekranem, może jakieś koło 18 lub 19... no zobaczy się czy finanse pozwolą :D
« Ostatnia zmiana: Styczeń 24, 2017, 14:51:59 wysłana przez Krzysiek Tomczyk »

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 20, 2017, 15:01:55 »
Z papierami dostałem też dokumenty z miejsca kolizji, wygląda na to że ktoś wyjechał mu z podporządkowanej i się spotkali.


Co do felg z 508GT, to zastanawiam się nad nimi.

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 20, 2017, 15:18:13 »
Nie mam jeszcze, na razie ten rok przelatam na 17, auto stało na prawie nowych miśkach primacy 3 więc w sumie mam czas na wybór felg.


Ale dobrze wiedzieć z tym ET, nie wiem czemu mi się zakodowało że to będzie pasić bez kombinowania z dystansami itp :D


Te Twoje ładne... ale gdybym teraz kupił fele, to by mnie żona z domu pogoniła :D

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 20, 2017, 15:29:01 »
Fotkę z allegro zapożyczyłem ale już nie pamiętam z jakiej aukcji, akurat na innym forum coś się zgadało na temat ewentualnych felg które bym brał pod uwagę.

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 20, 2017, 22:49:24 »
Siemka na drugim forum :)

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 20, 2017, 23:57:10 »
No siemka :) Stwierdziłem że i tu zawitam :D

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 25, 2017, 11:38:09 »
Podpowie ktoś jak zdemontować (żeby nic nie zepsuć) z tylnych drzwi tę listwę pionową koło szyby? W tych drzwiach które kupiłem ktoś podwadzał śrubokrętem i jest w jednym miejscu uszkodzona, ale została mi na zdemontowanych z auta i chciałem to przełożyć.

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 25, 2017, 11:55:29 »
Poznęcaj się na tej uszkodzonej, w końcu dojdziesz jak jest założona i z drugich drzwi już zdejmiesz nic nie uszkadzając. Tylko w ciepłym garażu!
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 13, 2017, 09:50:01 »
Wczoraj miałem trochę czasu i przeciągnąłem kabel od aku do bagażnika, nawet kilka fotek strzeliłem którędy wejść z komory do kabiny (gdyby kiedyś ktoś potrzebował)


Tyle widać pod maską (wczoraj już nie miałem czasu, ale spróbuję to upchnąć tak żeby w ogóle nie było widać):





Trzeba było zdemontować prawe ramię wycieraczki, zrzucić uszczelkę na rancie blachy (przy podszybiu plastikowym), odciągnąć podszybie (można zrzucić obydwoje ramion i je całkiem zdjąć, ale mi nie chciało zejść lewe), no i oczywiście prawy silnik wycieraczki.


Wtedy można przeciągnąć kabel peszlem z fabryczną instalacją:








Kabel wcisnąłem tu, obok przewodu do spysku na klapę:





No i wyszedł tu:





Dalej to już wiadomo, progami, akurat mi ustawienie skrzynki pasuje tak że już nie wchodziłem pod tapicerkę bagażnika (mam wypuszczone spod oparcia kanapy).


Sam bezpiecznik dałem tu:





Za tydzień dalszy ciąg zabawy, czyli wcięcie się przetwornikiem w kable głośnikowe i przeciągnięcie RCA do bagażnika.

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 13, 2017, 10:34:36 »
Fajny pomysł z tym przejściem do kabiny :) tylko czy woda lekko nie będzie się tamtędy sączyła do srodka? Bo podczas deszczu w tym miejscu spływa woda i potem w nadkole leci

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 13, 2017, 10:48:10 »
Tam i tak fabrycznie idzie wąż do sprysku, więc chyba raczej nie powinna. Ale tak czy inaczej będę chciał to poprawić bo dopiero na fotkach dostrzegłem, że wepchnęła mi się gumowa uszczelka która tam była (albo będę ją próbował wyciągnąć jakoś, albo dam tam silikon). Lepiej spać spokojnie :D

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 13, 2017, 10:53:57 »
Noo właśnie o tą uszczelke mi chodziło, odwiń ją na zewnątrz i lekko silikonem daj i powinno być ok:) Jak będziesz poprawiał to sprawdź czy otowory odpłyowowe w błotniku masz drożne, ja dopiero to wyczyściłem jak podczas ulewy woda mi przez wentylator i schowek do kabiny wleciała 😂

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 13, 2017, 11:18:44 »
Dzięki za podpowiedź z odpływami :) Od razu je sprawdzę w takim razie.

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 20, 2017, 12:49:00 »
Kontynuując to co zacząłem tydzień temu wczoraj zakończyłem podłączenie skrzynki.


Po wyciągnięciu radia ukazała mi się kostka w którą trzeba było się powpinać kablami:








Widoczny na fotce przetwornik podłączyłem pod tylne głośniki (prawy tył + to niebieski, - to żółty, lewy tył + to zielony, - to brązowy) , 12V po włączeniu radia potrzebne by odpalać wzmacniacz wziąłem z pinu 11.











Masa poleciała z prawej wnęki na kołem, gdzie dorzuciłem nakrętkę.





W bagażniku obecnie tak to się prezentuje:








zaślepka wnęki już jest poprawiona, gdyby ktoś na to uwagę zwrócił.


Jako że głośnik pionka który kupiłem ze skrzynią okazał się uszkodzony to musiałem coś dokupić, na razie budżetowy chinol za 100 (peiying, nie chciałem w ciemno wydać kilku stów, a przykładowo by się okazało że to mi nie zagra, no i inne wydatki są), ale z czasem coś lepszego się ogarnie. Choć szczerze powiedziawszy całkiem ładnie uzupełnia on głośniki fabryczne jak na 200zł (za wszystko, czyli skrzynię, głośnik, wzmacniacz, kable, przetwornik). Podpięte jest pod tylne głośniki, dzięki temu mam jakąś tam nad nim kontrolę, na 15 (skala głośności) już całkiem przyjemnie masuje plecy a jeszcze nie ma na zewnątrz remizy, na czym mi zależało.



Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 21, 2017, 22:54:46 »
No i dziś wskoczyło :D


Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 22, 2017, 09:53:58 »
U mnie w weekend 180000 strzeliło :)

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 25, 2017, 19:50:40 »
Wreszcie się zmobilizowałem i z grubsza ogarnąłem felgi, bo pył z klocków jeszcze pamiętał autostrady Duńskie (bez mocnego szorowania się nie obyło) :D

było



jest





 Wreszcie jakoś to wygląda (nadal słabo bo małe 17 tylko, ale przynajmniej w miarę czyste :P )



Jakiś czas temu też ogarnąłem diodę w lusterku, żeby wiedzieć kiedy wypala fap.








Offline Tomasz Stoszko

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 070
  • Skąd: Dżwirzyno
  • Posiadany samochód: renault kadjar 1,3 Tce był C5 x7 2,0 blue hdi crosstourer
  • Miejscowość: Dżwirzyno
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 25, 2017, 23:57:37 »
Fajnie ,załóż klocki ceramiczne ,to problem usyfionych felg zniknie....:)

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 26, 2017, 07:50:01 »
Docelowo wpadnie tu hebel, który został mi po 407... czyli 330mm :D

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 26, 2017, 08:29:15 »
Zmieniasz tylko zacisk i tarcze? Jarzmo pasuje czy też jest inne?
« Ostatnia zmiana: Luty 26, 2017, 09:49:17 wysłana przez Maciej Brzozowski »

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 26, 2017, 13:54:06 »
Mam cały komplet z jarzmami (na tarczach i klockach zrobiłem może 5tys km), bo przed sprzedażą 407 wrzuciłem mu seryjny hebel. Ogólnie nie wiem czy idą te same jarzma, ale ogólnie tak czy inaczej (nawet jeśli by pasowały) wrzucam to co mi leży w pudełku w garażu :)

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 26, 2017, 17:02:21 »
Edit: Zapomnij o tym :)
« Ostatnia zmiana: Luty 26, 2017, 17:33:20 wysłana przez Maciej Brzozowski »

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 26, 2017, 17:30:21 »
Faaak :D racja, kurde mózg po weekendzie mi się już wyłącza...:D

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 27, 2017, 10:34:05 »
w końcu zacznie to auto hamować :)
mniejsze tarcze z X7 to masakra, buda ciężka a tarcze małe

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 27, 2017, 10:57:20 »
w końcu zacznie to auto hamować :)
mniejsze tarcze z X7 to masakra, buda ciężka a tarcze małe

Nie przesadzaj :) 304/28 to nie są małe tarcze i bardzo sprawnie na nich auto hamuje :)
Może to kwestia jakości tarcz/klocków lub ich stanu ?
albo też kwestia przyzwyczajenia do większych hamulców :)
w sumie to dramat był w C5 II tam to dopiero małe tarczki były