Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 2.0 HDI 2004 by Me  (Przeczytany 1512 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rafał Dumała

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2004
  • Zainteresowania: Elektronika, motoryzacja, IT
  • Miejscowość: Warszawa
C5 2.0 HDI 2004 by Me
« dnia: Listopad 24, 2021, 08:13:12 »
Dzień dobry,

Kilka dni temu kupiłem C5 MK1 break, samochód nie odpala, ma kilka braków, uszkodzoną wiązkę haka, cel zakupu to zajęcie czasu, zutylizowanie skończonej ilości gotówki i przede wszystkim naprawa własnymi rękoma, czyli dobra zabawa. Samochód kupiłem za pół darmo - 550pln + laweta 250pln.
Koszty już poniesione:

1. świece i moduł grzania 180pln2. wtryski komplet z podobno działającego silnika 200pln3. test wtryskiwaczy 150pln za pakiet - oddałem swoje stare i te kupione łącznie 300pln4. rozrusznik regenerowany 200pln Czekam jeszcze na wtryski, jak dojdą będę testować.

Edit:
Wtryski wymienione, samochód jeździ :-)
Edit2:

Byłem dzisiaj na stacji diagnostycznej, do wymiany są:

1. Tuleje przednie wahaczy przód - wymienie całe wahacze.2. Tarcze przód bo przez stojące linki ręcznego tarcza jest przypalona.3. Linki ręcznego z pancerzami.
4. Lampy do spolerowania
Uważam że to całkiem nieźle jak na tak leciwy samochód :)

Edit 3:

Byłem na sprawdzeniu samochodu w warsztacie który zajmuje sie tylko samochodami grupy PSA, trochę tego doszło:

1. Belka ma uszkodzone łożyska, stoją, jeden z siłowników jest uszkodzony, przerdzewiał i tłoczysko prawie się urwało.
2. Cieknie pompa vacum
3. Poduszka silnika prawa górna - hydropodstawa uszkodzona
4. Korek oleju zjechany wewnątrz i na zewnątrz.

AD 1. Belka wymieniona, razem z łożyskami i siłownikami.
AD 2. zamówiłem już uszczelki do pompy vacum
AD 3. Poduszka wymieniona okazało się, że przeoczyli resztę poduszek, które też są do wymiany, po odkręceniu tej drugiej po prawej na górze, nie nadaje się do dalszej pracy ;-)
AD 4. Nie mam jeszcze pomysłu czym go odkręcić, próbowałem kluczem nastawnym z zębami ale nic to nie dało, korek jak stał tak stoi. Chyba pojadę z tym do mechanika. Niech dospawa nakrętkę czy coś. Mam już nowy korek na wymianę.
« Ostatnia zmiana: Marzec 14, 2022, 19:26:17 wysłana przez Rafał Dumała »

Offline Rafał Dumała

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2004
  • Zainteresowania: Elektronika, motoryzacja, IT
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 2.0 HDI 2004 by Me
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 14, 2022, 19:13:03 »
Samochód dostał nowy fotel kierowcy z C5 X7 podłączona poducha, grzanie, masaż i regulacja fotela, wypolerowana jedna lampa (na drugą zabraklo sił) i wymienione tarcze + klocki z przodu.
Co do tarcz i klocków, lewa strona - tarcza nie chciała zejść, męczyłem się 2 dni bo zacząłem w niedzielę a w poniedziałek musiałem kupić palnik. Wyczyscilem prowadnice, dałem nowy smar, wyczyściłem piastę, pomalowałem jej rant i ten kawałek osłony z tyłu. Prawa strona, po zdjęciu koła moim oczom ukazała się urwana śruba pozycjonującą tarcze, no trudno. Rozwierciłem, nagwintowalem jest ok. Tarcza zeszła sama, myślę sobie: pięknie, robota na 30min. Ale... Nie mogłem wyciągnąć prowadnic z jarzma. Ktoś zamiast smaru do hamulców dał smr niebieski z orlenu... Gumki sztywne, prowadnice śmietnik. Udało się kupić nowe i złożyć, cała operacja 4h... Masakra. Poniżej kilka zdjęć.
« Ostatnia zmiana: Marzec 15, 2022, 07:31:35 wysłana przez Rafał Dumała »

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 2.0 HDI 2004 by Me
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 14, 2022, 19:39:29 »
I spasował fotel na oryginalne mocowania?

 Trochę ryzykowna modyfikacja z racji że sama poduszka nie wiadomo jak zachowa się a tym wnętrzu w razie W.

Offline Rafał Dumała

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2004
  • Zainteresowania: Elektronika, motoryzacja, IT
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 2.0 HDI 2004 by Me
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 14, 2022, 20:02:57 »
Nie zamierzam jej sprawdzać ;) Od 15 lat w zadnym samochodzie nie udało mi się żadnej uruchomić :) Sterownik nie wywala błędów. Poduszka jest na tej samej wysokości co w starym fotelu. Problemem może być homologacja w razie wypadku. To fotel z innego auta. Ale C5 nie jest moim głównym autem, nawet nie jest zapasowym... Mała szansa że wystrzeli. Fotel pasuje ale trzeba pozbyć się tych dodatkowych bolców w prowadnicach, mocowania mają ten sam rozstaw i wysokość. Te bolce są zagniecione od góry, jak nity, rozpiłowałem je od góry i wyciągnąłem więc zawsze można je wsadzić ponownie i wspawać. Mój stary fotel miał uszkodzoną gąbkę w siedzisku i rozdarte oparcie, wymiana wyszła napewno taniej niż regeneracja. Poniżej fotka przedstawiająca te bolce. Zaznaczone na zielono.

Edit:
Mogę w sumie jeszcze sprawdzić czy poduszka z MK1 wejdzie w fotel MK3. Wtedy powinno być najbezpieczniej.
« Ostatnia zmiana: Marzec 15, 2022, 07:30:49 wysłana przez Rafał Dumała »

Offline Rafał Dumała

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2004
  • Zainteresowania: Elektronika, motoryzacja, IT
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 2.0 HDI 2004 by Me
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 17, 2022, 12:57:14 »
Kilka dni temu zabrałem się za uszczelnienie pompy podciśnienia, okazało się że kolektor jest cały zawalony szlamem, wężyk podciśnieniowy trzymał się na pompie vacuum bez zabezpieczenia - było połamane, wsadzone na sztukę. ASO twierdzi że części nie ma i nie będzie :/ Kupiłem samą końcówkę odciąłem starą i jest jak nowa. Finalnie okazało się że Intercooler do wymiany bo po nalaniu ropy w celu czyszczenia kapie z niego, turbo do sprawdzenia, kolektor do umycia oraz oil catch tank do założenia - obaczymy czy spełni swoje zadanie. Na chwilę obecną wężyk podciśnienia ogarnięty a co do reszty czekam na części i w weekend biore się za wymianę.

Edit:

Dorzuciłem do samochodu nowo obszytą kierownicę, tanio nie było - do Peugeota 508 obszycie kosztowało 350pln a tu 500pln ale jakość nieporównywalne. Tam skóra się na zagięciach marszczyła, tu jest idealnie :)

Dodatkowo kupiłem komplet przewodów hamulcowych sztywnych. Do wymiany jeszcze przewody od zawieszenia ale tu nie jest tak łatwo :/ Nie mogę znaleźć gotowych zestawów będzie trzeba kombinować.
« Ostatnia zmiana: Maj 06, 2022, 20:51:03 wysłana przez Rafał Dumała »

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: C5 2.0 HDI 2004 by Me
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 10, 2022, 17:52:41 »
Przewodów nie ma. Sam dorabiałem w zakładzie zajmującym się hydrauliką przemysłową. Uwaga! U mnie zakuli za krótkie ! A zakład ma renomę we Wrocławiu więc trzeba przed oddaniem przewodu zmierzyć i potem po odbiorze nowo zakutego sprawdzić czy się zgadza. Warto od razu na raz wymienić komplet, łącznie z wężami wspomagania.

Offline Rafał Dumała

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2004
  • Zainteresowania: Elektronika, motoryzacja, IT
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 2.0 HDI 2004 by Me
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 11, 2022, 07:07:18 »
Dzięki za informacje. Prawdopodobnie skończy się na tym że zdemontuje komplet i zawiozę do jakiegoś zakładu który zakuje nowe.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 2.0 HDI 2004 by Me
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 15, 2022, 11:18:42 »
Nie jestem pewny... Ale czy to przypadkiem nie kierownicą z polifta?  ;) Różnica jest minimalna w obszyciu. Nie mniej zrobiona bardzo ładnie jak dla mnie.

Przewód sztywny Hydro na tył w zasadzie można wymienić tylko ten główny który zaczyna się przy pompie a kończy z tyłu na rozdzielaczu. Zwykle tylko on puszcza na zagięciu w okolicy baku, ruda go tam chrupie. Kiedyś spotkałem taki gotowy do kupienia dorobiony z miedzi za 400zł.

Offline Rafał Dumała

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2004
  • Zainteresowania: Elektronika, motoryzacja, IT
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 2.0 HDI 2004 by Me
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 09, 2022, 11:01:08 »
Coś w tym jest, skóra w obu kierownicach kończy się w innym miejscu na ramionach.

Offline Tomasz Kowalski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 25
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDi 2003r. 110 KM model: RHZ
  • Zainteresowania: Elektronika i motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa oraz Różan
Odp: C5 2.0 HDI 2004 by Me
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 13, 2022, 12:51:39 »
Finalnie okazało się że Intercooler do wymiany bo po nalaniu ropy w celu czyszczenia kapie z niego, turbo do sprawdzenia, kolektor do umycia oraz oil catch tank do założenia - obaczymy czy spełni swoje zadanie.


A może wystarczyło by wyłączyć zawór EGR żeby nie syfił ?
Citroen C5 2.0 HDI silnik 110 KM (80 KW) model: RHZ (DW10ATED) 03.2001-08.2004r