Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec  (Przeczytany 40893 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #50 dnia: Sierpień 02, 2017, 10:35:56 »
Też mnie to korciło, ale pogadałem trochę z chłopakami w tym siedzącymi lepiej niż ja i każdy stwierdził że to będzie przerost formy nad treścią, choć w sumie ja nie planuję nic więcej ponad chip na seryjnym turbo i wtryskach, zabawa z gratami = się też zmiana sprzęgła na jakieś wzmacniane i to już rosną koszty nieproporcjonalnie do efektu.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 02, 2017, 11:03:32 wysłana przez Krzysiek Tomczyk »

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #51 dnia: Sierpień 02, 2017, 13:26:10 »
Zawsze przed wentyle możesz położyć seryjnego ic ;) juz puga 407 tak widziałem i nawet spoko z zewnątrz to wyglądało ;)

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #52 dnia: Sierpień 02, 2017, 14:12:26 »
Ja mam wentyl za chłodnicami, więc tu nie ma problemu bo miejsca sporo jest :)

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #53 dnia: Sierpień 07, 2017, 17:08:49 »
Więc dostałem 18 (nówki sztuki nie śmigane dedykowane do renault) w pewnych rozliczeniach (opony też) no i się nasuwa pytanie, zakładać czy sprzedać? Gdyby zostały, to 17 siedzące na aucie byłyby na zimę.




Zakładanie wiąże się z tym, że muszę dokupić dystanse na przód 20mm a na tył 25mm, do tego zmieniające otwór centrujący z 65mm na 60mm. Można założyć, że jedyny koszt jaki poniosę to te dystanse, a nawet nie, bo będę miał obecne micheliny primacy 3 225/55/17  do sprzedania, więc pewnie się za nie zwróci.





Tak to wygląda względem serii jeśli idzie o dopasowanie ET i stąd przyjęte przeze mnie dystanse.

Mam trochę mieszane uczucia, bo raz spojrzę i mi się widzą a drugim razem nie, choć to drugie raczej pod naporem tych, którzy mówią że średnio leżą :P

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #54 dnia: Sierpień 07, 2017, 20:01:49 »
Tak jak pisałem, zakładaj i tyle!:D Ile ja sie nasłuchałem że coś nie pasuje itp ale to mnie jeszcze bardziej motywowało żeby działać ;)

Sprawdź dokładnie jakie śruby mają być czy stożkowe, półsferyczne czy z podkładką bo dłuższe śruby też potrzebujesz

Offline Tomasz Stoszko

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 070
  • Skąd: Dżwirzyno
  • Posiadany samochód: renault kadjar 1,3 Tce był C5 x7 2,0 blue hdi crosstourer
  • Miejscowość: Dżwirzyno
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #55 dnia: Sierpień 07, 2017, 21:41:00 »
Więc dostałem 18 (nówki sztuki nie śmigane dedykowane do renault) w pewnych rozliczeniach (opony też) no i się nasuwa pytanie, zakładać czy sprzedać? Gdyby zostały, to 17 siedzące na aucie byłyby na zimę.




Zakładanie wiąże się z tym, że muszę dokupić dystanse na przód 20mm a na tył 25mm, do tego zmieniające otwór centrujący z 65mm na 60mm. Można założyć, że jedyny koszt jaki poniosę to te dystanse, a nawet nie, bo będę miał obecne micheliny primacy 3 225/55/17  do sprzedania, więc pewnie się za nie zwróci.





Tak to wygląda względem serii jeśli idzie o dopasowanie ET i stąd przyjęte przeze mnie dystanse.

Mam trochę mieszane uczucia, bo raz spojrzę i mi się widzą a drugim razem nie, choć to drugie raczej pod naporem tych, którzy mówią że średnio leżą :P
Orginał ładniejszy.

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #56 dnia: Sierpień 07, 2017, 21:58:42 »
Oryginał tak czy inaczej zostanie ;) Po prostu chcę dwa komplety felg żeby nie przekładać na nich opon dwa razy w roku :P

Tak jak pisałem, zakładaj i tyle!:D Ile ja sie nasłuchałem że coś nie pasuje itp ale to mnie jeszcze bardziej motywowało żeby działać ;)

Sprawdź dokładnie jakie śruby mają być czy stożkowe, półsferyczne czy z podkładką bo dłuższe śruby też potrzebujesz
Zwykły stożek ma iść w nie :P

Jedno mi się podoba w nich zwłaszcza... nikt nie ma C5 na takich :P
 

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #57 dnia: Sierpień 08, 2017, 08:23:53 »
To ja tym bardziej bym je zakładał :) Im mniej ludzi ma to co ja tym lepiej ;)

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #58 dnia: Sierpień 08, 2017, 10:34:17 »
Myślałem o Twoich, ale jakoś nie mam przekonania do opon  :D

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #59 dnia: Sierpień 08, 2017, 13:20:30 »
Stąd tu bez dystansu nie ma co podchodzić, ja wiem że Twoje by były lepsze, ale myk w tym że to już mam. Tak to muszę się bujać ze sprzedażą, a nie wiem czy mi się chce :D

Offline Sławomir Mazur

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Staszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 140 2011r
  • Miejscowość: Staszów
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #60 dnia: Sierpień 08, 2017, 13:29:29 »
To brać moje 245/40Z R19 z RCZ'ta :)
Można zdjęcia tych kół i cenę. Bo tu do działu ogłoszeń nie mam dostępu.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #61 dnia: Sierpień 08, 2017, 13:32:12 »
Są w 4 poście tego tematu.

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #62 dnia: Sierpień 26, 2017, 22:06:55 »
Chip, chip i po chipie, przy ostatecznym pomiarze wyszło 170KM i 390Nm, zrobiłem już 350km po górach i radzi se :) Wynik mnie satysfakcjonuje, do tego też dużym plusem jest to, iż auto nawet dymka nie puści :D W serii wypluł 138/347.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 02, 2017, 21:34:47 wysłana przez Krzysiek Tomczyk »

Offline Oskar Klein

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 867
  • Skąd: Chotomów
  • Posiadany samochód: Alfa Romeo 156 2.0 TS 155 PS; Citroen C5 Tourer 2.0 HDI 163 PS
  • Miejscowość: Chotomów
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #63 dnia: Wrzesień 01, 2017, 08:50:48 »
O właśnie tez mnie to by interesowało, bo jak osttanio szedłem z tysiąca obrotów na trójce i mnie czikaczento wzięło to się załamałem... turbodziura jest zajebiście wielka.
była: Xsara Break SX 1.6i 2001
była: C5 Tourer 1.8i Dynamique 2008
jest: Alfa Romeo 156 2.0 TS De-lux Pack 1999
jest: C5 Tourer 2.0 HDI Exclusive 2015

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #64 dnia: Wrzesień 01, 2017, 11:36:17 »
Bo kto jedzie z 1000rpm? Wiadomo że nic z tego zakresu obrotów nie pojedzie...
Minimum z jakich pojedzie wmiarę jako tako to 1500. Ja staram się nigdy poniżej tego nie schodzić no chyba że na 1 i 2 ;)
Z reguły jednak trzymam się 1750 i wyżej
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 01, 2017, 11:48:02 wysłana przez Maciej Brzozowski »

Offline Artur Parzygnat

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 063
  • Skąd: Kwidzyn- Zmywakowo
  • Posiadany samochód: Peugeot 407 2.0 HDI 2006 Siemens- wóz drabiniasty
  • Zainteresowania: Bioenergoterapia
  • Miejscowość: Kwidzyn- Zmywakowo
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #65 dnia: Wrzesień 01, 2017, 13:46:34 »
bo jak osttanio szedłem z tysiąca obrotów na trójce

Producenci dwumas są zachwyceni.
Były: Garbus 1200 Meksyk, Ford Taunus 1.6 kombi, Mazda 626 GD 2.0 Liftback automat, Ford Transit 130 2.4D , Mazda Premacy 2.0D, Nissan Primera P11 lift 2.0D, Citroen C5 MkI 2.0 HDI, Volvo 740 2.0 benz, Ford Mondeo MkIII 2.0 TDCI, Citroen C5 MkII 2.2 HDI automat.

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #66 dnia: Wrzesień 02, 2017, 11:21:12 »
Mniejsza turbodziura i u góry też ma czym ciągnąć. No ale niestety (czego się w sumie spodziewałem) po zabiegu poszło sprzęgło... zaczęło ślizgać od okolic 2500 rpm by przy 2800-2900 znów złapać.

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #67 dnia: Wrzesień 02, 2017, 13:12:59 »
Teraz ino kevlar dawać :) będzie żył ;)

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #68 dnia: Wrzesień 02, 2017, 13:52:33 »



Akurat na tej górce momentu łapie uślizg i kończy się zabawa ze sprawnym przyspieszaniem :P


no i co dla mnie ważne zero dymka


https://www.youtube.com/watch?v=UZ0qitBwl3s


podczas jazdy też :)
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 02, 2017, 14:04:45 wysłana przez Krzysiek Tomczyk »

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #69 dnia: Wrzesień 02, 2017, 21:33:53 »
Objechałem jeszcze urlop, w sumie pod 1200km w tym połowa po górach, zaczęło ślizgać już na ostatnich 100km z tego przelotu.

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #70 dnia: Wrzesień 04, 2017, 08:16:50 »
Ogólnie na plus, wiadomo że przy tej masie (1630kg zważone, a nie z dowodu) szału nie ma, ale jest lepiej.

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #71 dnia: Wrzesień 04, 2017, 08:32:57 »
Gdybyś chciał zważyć, to waga jest na byłej bazie PKS, jak wjedziesz przez stację paliw to za ciężarówkami (przed warsztatem) w lewo i wjedź między rząd aut (też w lewo), zobaczysz wtedy po prawej stronie wagę, zegar jest na ścianie budynku.




Co do dwumasy to niby nie tłucze, ale zmieniam całość, nie chcę za rok znów zrzucać skrzyni gdy się ona wysypie.

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #72 dnia: Wrzesień 04, 2017, 09:10:06 »
Przed targowicą po lewej jadąc od świateł, przez stację benzynową się wjeżdża.


Właśnie muszę po numerach sprawdzić, choć 163 nie grzeszy sporo większym momentem, bo na papierze ma go tylko 340Nm, więc niekoniecznie musi być mocniejsze.

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #73 dnia: Wrzesień 04, 2017, 09:36:02 »
Coś koło 200kg różnicy, tam się normalnie wjeżdża do przeglądów czy mechanika, więc nawet nikogo nie zainteresuje że przekraczasz linię stacji :)


Z omegą jest pewien problem, niestety oferują sprzęgło za 1700zł gdy w Krakowie już się kupi je za 1300, gdybym brał u nich to może by poszli na taki układ... ale głupio tak motać i nie wziąć :D
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 04, 2017, 09:50:55 wysłana przez Krzysiek Tomczyk »

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #74 dnia: Wrzesień 04, 2017, 15:54:35 »
Mniej niż w dowodzie :)