Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Koło pasowe  (Przeczytany 1282 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Łukasz Szot

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 84
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2009 136 automat RHR
  • Zainteresowania: Sport wędkowanie
  • Miejscowość: Kraków
Koło pasowe
« dnia: Styczeń 19, 2024, 22:19:25 »
Witam
Czy mógł bym prosić o numery koła pasowego do benzyny 2.0
 Podobno jest tylko jeden rodzaj który nie pasuje do auta.
Mechanik zaproponował nowy alternator .

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 033
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Koło pasowe
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 20, 2024, 06:48:56 »
Nie bardzo rozumiem o które koło pasowe chodzi. Do benzyny 2.0 EW10A było tylko jedno i nigdy nie sprawiało problemów.

Dodatkowo koła pasowego na wale nie wolno odkręcać bez zablokowania rozrządu.

Offline Łukasz Szot

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 84
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2009 136 automat RHR
  • Zainteresowania: Sport wędkowanie
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Koło pasowe
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 20, 2024, 08:07:15 »
Dziękuję za szybką odpowiedź, chodzi o alternator, i właśnie to jedno nie pasuje.Tak twierdzi mechanik

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 033
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Koło pasowe
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 20, 2024, 13:27:40 »
Z silnikiem EW10A był montowany tylko jeden alternator z tego co wiem. Jest to wytwór Mitsubishi CL12 i jest mega trwały. Swój z racji 400k km nalotu sprawdzałem i zmieniłem w nim tylko łożyska. Robiłem to jakoś przed świętami. Jak znajdę to wrzucę zaraz zdjęcie naklejki z alternatora z symbolami.

 Tak mi jeszcze przyszło do głowy że ktoś mógł zgubić tulejki na których osadzony jest alternator przy filtrze oleju. Są one specyficzne i bardzo ważne. Muszę pogrzebać trochę dalej to może znajdę numer tego koła pasowego, nie mniej jest to zwykłe sztywne kółko bez żadnych udziwnień. Można je nawet na tokarce dorobić.

 W katalogu Citroena nie widzę koła pasowego alternatora jako osobnej części. Osobiście gdzieś mam cały alternator który kupiłem kiedyś na złomowisku z C5 X7 zresztą. Może jakiś numer na kole pasowym tam znajdę.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 20, 2024, 14:05:36 wysłana przez Piotr Puścian »

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 586
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Koło pasowe
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 20, 2024, 14:45:38 »
w c5x7 były dwa alternatory w EW10A 120A Misiuwbuszu (A 003 TG 1891) i 150A Bosch (0 124 525 063). Ale faktycznie, jako część zamienna jest zawsze cały altek.
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 033
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Koło pasowe
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 20, 2024, 15:32:35 »
w c5x7 były dwa alternatory w EW10A 120A Misiuwbuszu (A 003 TG 1891) i 150A Bosch (0 124 525 063). Ale faktycznie, jako część zamienna jest zawsze cały altek.
Właśnie też widziałem w katalogu tego Boscha ale.... Na żywo nie spotkałem z EW10A takiego. Zawsze to było Mitsubishi 120A i nigdy nie widziałem aby ktoś miał z nim problemy. Chyba ten Bosch nie występuje w naturze, ale kto wie?

 Na szybko polecam kupić używkę Mitsubishi na znanym portalu i tyle. Nawet jeśli coś by z nim nie tak było to będzie koło pasowe. Pewnie i tak cena za używkę będzie niewiele większe jak za samo koło pasowe.


 Po takim  przemyśleniu sytuacji może u kolegi jest właśnie Bosch skoro ma problem z kołem pasowym. Alternator Bosch 150A powinien już mieć koło pasowe ze sprzęgłem z racji ciężkiego wirnika. Jakoś nie mogę sobie wyobrazić uszkodzenia koła pasowego które jest na alternatorach Mitsubishi... Trzeba by chyba z milion kilometrów zrobić żeby zużyło.

 Warto by było zmienić jakoś nazwę tematu aby coś sugerowała więcej o silniku i kole alternatora. Ułatwi to kiedyś komuś szukanie.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 20, 2024, 15:54:50 wysłana przez Piotr Puścian »

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Koło pasowe
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 20, 2024, 21:30:10 »
U mnie też był problem z kołem pasowym. Wytarło się do tego stopnia,że pasek popiskiwał.  A wyciera się bo jest aluminiowe. Nie ma sprzęgła w benzynie. Koło kupisz u gościa co regeneruje alternatory. W wersji exclusive jest klasa CL15 czyli 150A.