Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [mk2] 2.0HDi RHR - koło pasowe  (Przeczytany 2243 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Yacus

  • Gość
[mk2] 2.0HDi RHR - koło pasowe
« dnia: Luty 01, 2017, 08:04:53 »
Panowie,

Szybkie pytanie. Przy wymianie rozrządu zdjąłem koło pasowe, po jego ponownym przykręceniu jest problem z jego wyosiowaniem. Średnica wewnętrzna koła jest o 2mm większa niż średnica śruby która go mocuje, jednocześnie koło nie ma żadnego innego osadzenia (choćby na wale, ponieważ wał kończy się na równo z tarczą magnetyczną czujnika położenia wału). Normalne to jest czy u mnie jest coś pomieszane? Koło pasowe mam bez wpustu na klin. Pierwszy raz targałem rozrząd w RHR, nie sądziłem że będą problemy z taką błahostką...

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: [mk2] 2.0HDi RHR - koło pasowe
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 01, 2017, 11:33:20 »
U mnie (również RHR) podczas wymiany rozrządu, wymienili również koło pasowe "bo było wyrobione". Niestety nie wiem na czym to polegało. Być może to co u Ciebie...

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [mk2] 2.0HDi RHR - koło pasowe
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 01, 2017, 12:29:47 »
Ponoć w RHR wymiana rozrządu bez blokady nie jest możliwa do zrobienia dobrze. Właśnie na klinie jest dość spora modulacja i przy dokręcaniu lubi się przestawić. U mnie wymienili rozrząd bez blokady (nie wiedziałem o tym) i potem inny mechanik musiał po nich poprawiać bo silnik w wyższych zakresach obrotów wpadał w drgania.
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [mk2] 2.0HDi RHR - koło pasowe
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 01, 2017, 14:09:08 »
Masz poniżej rysunek złożeniowy....
Wygląda że Twoje koło jest oparte powierzchnią boczną na wale...nie wchodzi "na wał". Może obóciłeś stronami koło lub tarczę....

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [mk2] 2.0HDi RHR - koło pasowe
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 01, 2017, 15:13:25 »
Nie znalazłem dokładnego rysunku z MKII ale w MKIII to wygląda tak. Może tarcza wypycha na zewnątrz nieodpowiednie koło pasowe. Jacek zapodaj jakieś fotki lada moment sam będę wymieniał pasek i nie chciałbym aby mnie coś takiego spotkało.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [mk2] 2.0HDi RHR - koło pasowe
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 01, 2017, 17:47:03 »
Wydaje mi się ze tarcza powinna być węższa a koło nachodzić na wał.

Tarcza ma swoje wycięcie ustalające, więc ma nasunąć się na wał....
W grafice Waldka koło też ma wycięcie, więc logicznie ma nasunąć się również na wał....

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [mk2] 2.0HDi RHR - koło pasowe
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 01, 2017, 20:05:12 »
Twoja wersja silnika....tarczka wchodzi na wał? z wycięciem ustalającym?
Koło pasowe dokręcane do czoła wału....