Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: XM V6 24v PRV  (Przeczytany 19790 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wojciech Gliniak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 270
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: CX 25 GTI '86, CX 25 GTI '88, BX 19 TZD, XANTIA Turbo C. T., Berlingo
  • Zainteresowania: turystyka
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: XM V6 24v PRV
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 12, 2017, 10:01:21 »
Są calowe, ale aby życie uprościć mogą być też metryczne... Pozdrawiam. Wojtek

Offline Dariusz Kunat

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 62
  • Skąd: Wrocław- Oborniki Śąskie
  • Posiadany samochód: Citroen CX rd turbo 2, Citroen XM 3.0 24V PRV, Citroen 2CV 78r, Peugeot 604 GTI Automatic 85r, Peugeot 205 CTI 2.0 TCT, Peugeot 205 1.4 GT, Renault 5 GT Turbo,
  • Zainteresowania: Auta z lat 80 i 90 tych.
  • Miejscowość: Wrocław- Oborniki Śąskie
Odp: XM V6 24v PRV
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 12, 2017, 10:28:31 »
potrzebuję lewej od strony kierowcy kratki od nawiewu w desce, ktoś pomoże?

Powinienem coś mieć, sprawdzić mogę pod koniec przyszłego tygodnia. Skrajna lewa pod głośnikiem czy lewa z dwóch środkowych?


Skrajna lewa, fajnie jak byś znalazł jeszcze napinacz pasa w fotelu kierowcy i wkładkę zamka bagażnika.


Felgi na szczęście mam calowe :P , opona do metrycznych kosztuje jakieś 1200 zł sztuka  :D [size=78%]  [/size]

Offline Krzesimir Dębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 469
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen CX 25 TRD 2, XM 2.0 TCT
  • Miejscowość: Lublin
Odp: XM V6 24v PRV
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 12, 2017, 11:50:06 »
Bębenek wkładki tylnej klapy jest taki sam jak do drzwi. Da się też naprawić oryginalną, ale zajmuje to dużo czasu.

Offline Dariusz Kunat

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 62
  • Skąd: Wrocław- Oborniki Śąskie
  • Posiadany samochód: Citroen CX rd turbo 2, Citroen XM 3.0 24V PRV, Citroen 2CV 78r, Peugeot 604 GTI Automatic 85r, Peugeot 205 CTI 2.0 TCT, Peugeot 205 1.4 GT, Renault 5 GT Turbo,
  • Zainteresowania: Auta z lat 80 i 90 tych.
  • Miejscowość: Wrocław- Oborniki Śąskie
Odp: XM V6 24v PRV
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 12, 2017, 13:13:20 »
Tego to nie wiedziałem, ale ja nie mam w ogóle wkładki ktoś ją wyjął  >:( 

Offline Dariusz Kunat

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 62
  • Skąd: Wrocław- Oborniki Śąskie
  • Posiadany samochód: Citroen CX rd turbo 2, Citroen XM 3.0 24V PRV, Citroen 2CV 78r, Peugeot 604 GTI Automatic 85r, Peugeot 205 CTI 2.0 TCT, Peugeot 205 1.4 GT, Renault 5 GT Turbo,
  • Zainteresowania: Auta z lat 80 i 90 tych.
  • Miejscowość: Wrocław- Oborniki Śąskie
Odp: XM V6 24v PRV
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 28, 2017, 19:45:17 »
Potrzebuję, kratkę (mocowanie) wyświetlaczy wersja z komputerem, moja jest pęknięta na środku i szkoda mi takiej montować. Kupiłem drugą ,ale nie zauważyłem że jest bez komputera  :o  .
Udało mi się wymienić żarówki od podświetlenia wyświetlacza radia, a także naprawić radiowego pilota od centralnego zamka. Dziwna sprawa z tym centralnym , auto jest z 94 roku a texton z 96r. W aucie jest fabryczny alarm, jednym przyciskiem na pilocie się zamyka i otwiera centralny, a drugim uzbraja alarm. Próbuje przeszczepić gumkę na przyciski z kluczyka od Xanti.
 
« Ostatnia zmiana: Luty 28, 2017, 20:14:54 wysłana przez Dariusz Kunat »

Offline Dariusz Kunat

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 62
  • Skąd: Wrocław- Oborniki Śąskie
  • Posiadany samochód: Citroen CX rd turbo 2, Citroen XM 3.0 24V PRV, Citroen 2CV 78r, Peugeot 604 GTI Automatic 85r, Peugeot 205 CTI 2.0 TCT, Peugeot 205 1.4 GT, Renault 5 GT Turbo,
  • Zainteresowania: Auta z lat 80 i 90 tych.
  • Miejscowość: Wrocław- Oborniki Śąskie
Odp: XM V6 24v PRV
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 19, 2017, 13:19:51 »
Środek uważam za skończony ;D , podświetlenie zegarów zrobione, wyświetlacz incydentów  naprawiony, centralny z pilota działa, podgrzewanie foteli przód i tył naprawione, kierownica obszyta nową skórą, dywan i podsufitka zostały odkurzone i wyprane oraz założone nowe dywaniki. Wszystkie elementy plastikowe i deska rozdzielcza porządnie umyte i złożone w całość.
Następny etap to silnik, ale to za jakiś czas najpierw muszę się zająć CX-em bo z wymiany sprzęgła zrobił się remont silnika  ??? .



Kuba Żerdzicki

  • Gość
Odp: XM V6 24v PRV
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 19, 2017, 13:23:03 »
Wóz ma drewniane "drewno" czy plastik? Jak drewno to czym i jak było odnawiane? :)

Offline Dariusz Kunat

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 62
  • Skąd: Wrocław- Oborniki Śąskie
  • Posiadany samochód: Citroen CX rd turbo 2, Citroen XM 3.0 24V PRV, Citroen 2CV 78r, Peugeot 604 GTI Automatic 85r, Peugeot 205 CTI 2.0 TCT, Peugeot 205 1.4 GT, Renault 5 GT Turbo,
  • Zainteresowania: Auta z lat 80 i 90 tych.
  • Miejscowość: Wrocław- Oborniki Śąskie
Odp: XM V6 24v PRV
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 19, 2017, 13:29:23 »
Drewno, na pierwszej stronie jest opisane wszystko  :P

Offline Michał Głodek

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 1 043
  • Skąd: Rzeszów / Kraków
  • Posiadany samochód: XM 2.9 BVA
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: XM V6 24v PRV
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 19, 2017, 17:04:02 »
Gdzie obszywałeś kierownicę? :)
-XM 2.9 V6 BVA 1999
były:
-C5 1.6 HDi 2005
- C5 2.9 V6 BVA 2009
- C5 2.0 HPi 2001
- Berlingo 2.0 HDi 2003
- XM 2.0 TCT 1995 Miss you :(
- Xsara 1.9 TurboD 1998

Offline Dominik Szychta

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: XM mk1 3.0 12v / Focus mk2
  • Miejscowość: Łódź
Odp: XM V6 24v PRV
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 20, 2017, 09:54:38 »
Elegancko:)
Co nie działało w centralnym i jak naprawiłeś?
Ja mam centralny ale nie mam pilota i głowię się co tu zrobić.

Offline Krzesimir Dębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 469
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen CX 25 TRD 2, XM 2.0 TCT
  • Miejscowość: Lublin
Odp: XM V6 24v PRV
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 20, 2017, 10:21:59 »
Fajera obszyta ładnie, tylko nie według oryginału, ale może właściciel tak chciał.
Dominik Szychta Kup na allegro czy innym olx komplet kluczyka z pilotem i centralką (nie wiem czy masz radiowy czy na podczerwień) jeśli zależy Ci na orginalnym. Jeśli nie to uniwersalny sterownik i się wepnij w instalację. Tak btw,  jak byś miał na podczerwień to jestem w stanie zorganizować komplet.

Offline Dominik Szychta

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: XM mk1 3.0 12v / Focus mk2
  • Miejscowość: Łódź
Odp: XM V6 24v PRV
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 20, 2017, 11:54:12 »
Fajera obszyta ładnie, tylko nie według oryginału, ale może właściciel tak chciał.
Dominik Szychta Kup na allegro czy innym olx komplet kluczyka z pilotem i centralką (nie wiem czy masz radiowy czy na podczerwień) jeśli zależy Ci na orginalnym. Jeśli nie to uniwersalny sterownik i się wepnij w instalację. Tak btw,  jak byś miał na podczerwień to jestem w stanie zorganizować komplet.



Chciałbym zrobić to wg oryginału, jak rozpoznać czy jest to radiowy czy na podczerwień? Niedawno kupiłem ori kluczyk od mk1, może jeszcze uda mi się z tego samego samochodu zdobyć centralkę. Ta centralka jest pod schowkiem pasażera?
Sorry za offtop...

Offline Dariusz Fedorowicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 883
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: obecnie:2xXM,C5,DS,BX GTi,CX,C6,oraz parę "nie-Cytrynek",wcześniej kilka CX-ów,BX GTi,GSA X3,AX,C25 i XM,XantiaActiva 2.0
  • Zainteresowania: szerokie ;-)
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: XM V6 24v PRV
« Odpowiedź #37 dnia: Marzec 20, 2017, 12:29:59 »
W Y3 (mkI) piloty były na podczerwień i te działają tylko w bezpośredniej bliskości auta. Już nie bardzo pamiętam swoją Y3... Ale zmieniałem w nim to na uniwersalną radiówkę. Z resztą z doskonałym skutkiem (w sprzyjających warunkach zasięg kilkaset m - mogłem "piknąć" syrenką jak zapomniałem gdzie postawiłem autko  ;) no i osobne guziki otwierania,zamykania i sygnału i minimalne ryzyko przypadkowego otwarcia ). Czujka o ile dobrze pamiętam była w okolicy głównej lampki wnętrza i była w formie półkuli śr. ok.15mm. Nie wiem, czy we wczesnych Y4 (mkII) nie było przypadkiem jeszcze sterowania podczerwienią... Ale to bardzo prawdopodobne. Kluczyk zewnętrznie praktycznie się nie różni, ale tego odbiornika przy lampce w radiówce nie ma. Z mojej wiedzy to w podczerwieni musisz mieć komplet nadajnik - odbiornik z jednego auta (powinny być zgodne numery), a radiówkę można chyba przeprogramować. Ale tego nie robiłem, więc na 100% nie jestem pewien.   

Offline Krzesimir Dębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 469
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen CX 25 TRD 2, XM 2.0 TCT
  • Miejscowość: Lublin
Odp: XM V6 24v PRV
« Odpowiedź #38 dnia: Marzec 20, 2017, 13:32:42 »
Y4 jeszcze gdzieś do 95 miały podczerwień, ale również i radiowy. Najlepsze jest to, że nawet jak auto ma radiowy, to jest spora szansa, że jest poprowadzona wiązka do lampki do wersji na podczerwień. Zależy od wersji wyposażenia, mam jednego golasa 2.0 16v z 95 i nie ma wiązki ani do radiówki, ani do podczerwieni. Klosz odbiornika na podczerwień w xm ma kształt podłużny, półkula była w Cx. Kształty pilotów były zupełnie różne między Y3, a Y4. Zgadza się, da się przypisać pilota radiowego do dowolnej centralki.

Offline Dariusz Kunat

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 62
  • Skąd: Wrocław- Oborniki Śąskie
  • Posiadany samochód: Citroen CX rd turbo 2, Citroen XM 3.0 24V PRV, Citroen 2CV 78r, Peugeot 604 GTI Automatic 85r, Peugeot 205 CTI 2.0 TCT, Peugeot 205 1.4 GT, Renault 5 GT Turbo,
  • Zainteresowania: Auta z lat 80 i 90 tych.
  • Miejscowość: Wrocław- Oborniki Śąskie
Odp: XM V6 24v PRV
« Odpowiedź #39 dnia: Marzec 20, 2017, 17:21:54 »
Kierownice robiłem we Wrocławiu, nie jest obszyta  jak oryginał, z tego względu że jak to powiedział tapicer musiał by użyć innej dużo droższej skóry. Nie wiem o co chodzi z ta skórą, ale mi to nie przeszkadza no i koszt tylko 220 zł. Ja mam pilota radiówkę i miałem zimne luty na przyciskach, zawieź do dobrego elektronika pilota to szybko Ci go ogarnie. Wiązki na podczerwień u mnie nie ma, mam tylko zaślepkę koło lampki oświetlenia.

Offline Dariusz Kunat

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 62
  • Skąd: Wrocław- Oborniki Śąskie
  • Posiadany samochód: Citroen CX rd turbo 2, Citroen XM 3.0 24V PRV, Citroen 2CV 78r, Peugeot 604 GTI Automatic 85r, Peugeot 205 CTI 2.0 TCT, Peugeot 205 1.4 GT, Renault 5 GT Turbo,
  • Zainteresowania: Auta z lat 80 i 90 tych.
  • Miejscowość: Wrocław- Oborniki Śąskie
Odp: XM V6 24v PRV
« Odpowiedź #40 dnia: Sierpień 10, 2017, 09:18:43 »
Witajcie, temat trochę ucichł, ale miałem ważniejsze sprawy( narodziny drugiego dziecka, nie planowany remont silnika w CX-sie).
Nadszedł czas na silnik, jak wiecie  w oryginalnym przekręciła się panewka i nie chciałem bawić się w jakieś szlify itd. Zakupiłem od klubowicza silnik który jak zapewniał do końca chodził, miał jednak problemy z dostającymi się spalinami do układu chłodzenia jednak z  przebiegiem koło 270000 km. Po nie długim czasie dostałem ofertę od innego klubowicza kupna sinika w super stanie z przebiegiem około 100000 km. Długo się nie zastanawiałem i go kupiłem. Niestety silnik okazał być remontowanym i to nie za fachowo, ponieważ zostało w smoku pompy oleju bardzo dużo resztki panewki i silikonu, które skutecznie porysowały ścianki pompy oleju,a pompa jest zintegrowana z blokiem silnika. Czyli blok silnika złom. Pierwsze zdjęcia to porównanie pomp oleju.



Offline Dariusz Kunat

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 62
  • Skąd: Wrocław- Oborniki Śąskie
  • Posiadany samochód: Citroen CX rd turbo 2, Citroen XM 3.0 24V PRV, Citroen 2CV 78r, Peugeot 604 GTI Automatic 85r, Peugeot 205 CTI 2.0 TCT, Peugeot 205 1.4 GT, Renault 5 GT Turbo,
  • Zainteresowania: Auta z lat 80 i 90 tych.
  • Miejscowość: Wrocław- Oborniki Śąskie
Odp: XM V6 24v PRV
« Odpowiedź #41 dnia: Sierpień 10, 2017, 09:33:22 »
Więc rozebrałem dwa silniki do zera i zrobiłem selekcje części.



Offline Krystian Kobus

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 356
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 16V - Citroen Xsara mk2 1.4
  • Zainteresowania: Projektowanie i wykonywanie druków 3d
  • Miejscowość: Jelenia Góra
Odp: XM V6 24v PRV
« Odpowiedź #42 dnia: Sierpień 11, 2017, 08:36:50 »
Ale ten silnik to jest bydle wielkie :) Chyba najciekawszy z całej palety XMowej. I jaka ciekawa historia powstawania. V6, który miał być V8.

Powodzenia w przywracaniu go do życia. Wiele osób nie cierpi PRV ale za te swoją unikatowosc jest właśnie cholernie fajny i ciekawy. Sam system dolotu z chyba 3 przepustnicami i wszystkim sterowanym podcisnieniowo to wyższa szkola jazdy.
"Samochód to jedna z rzeczy stworzonych przez człowieka, które najbardziej przypominają żywy organizm"

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: XM V6 24v PRV
« Odpowiedź #43 dnia: Sierpień 11, 2017, 20:48:58 »
Sam system dolotu z chyba 3 przepustnicami i wszystkim sterowanym podcisnieniowo to wyższa szkola jazdy.

Ten silnik jest prosty jak cep w porównaniu ze współczesnymi konstrukcjami.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Krystian Kobus

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 356
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 16V - Citroen Xsara mk2 1.4
  • Zainteresowania: Projektowanie i wykonywanie druków 3d
  • Miejscowość: Jelenia Góra
Odp: XM V6 24v PRV
« Odpowiedź #44 dnia: Sierpień 11, 2017, 21:34:00 »
Współczesnych nawet nie wspominam.

Tak czy inaczej, wygląda to fajnie :)

"Samochód to jedna z rzeczy stworzonych przez człowieka, które najbardziej przypominają żywy organizm"

Offline Dariusz Kunat

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 62
  • Skąd: Wrocław- Oborniki Śąskie
  • Posiadany samochód: Citroen CX rd turbo 2, Citroen XM 3.0 24V PRV, Citroen 2CV 78r, Peugeot 604 GTI Automatic 85r, Peugeot 205 CTI 2.0 TCT, Peugeot 205 1.4 GT, Renault 5 GT Turbo,
  • Zainteresowania: Auta z lat 80 i 90 tych.
  • Miejscowość: Wrocław- Oborniki Śąskie
Odp: XM V6 24v PRV
« Odpowiedź #45 dnia: Sierpień 13, 2017, 10:19:10 »
No ciekawe czy te wszystkie zaworki podciśnieniowe  sterujące klapami zadziałają?
W razie czego mam trzy kolektory  ;)


Silnik od Roberta czyli ten z większym przebiegiem po rozebraniu okazał się być w super stanie, jedynie głowice były bardzo wyżarte przez płyn chłodniczy.
Blok sinika został porządnie umyty różnymi chemikaliami i  pomalowany farbą do malowania silników ciekawe ile wytrzyma :D .











Offline Dariusz Kunat

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 62
  • Skąd: Wrocław- Oborniki Śąskie
  • Posiadany samochód: Citroen CX rd turbo 2, Citroen XM 3.0 24V PRV, Citroen 2CV 78r, Peugeot 604 GTI Automatic 85r, Peugeot 205 CTI 2.0 TCT, Peugeot 205 1.4 GT, Renault 5 GT Turbo,
  • Zainteresowania: Auta z lat 80 i 90 tych.
  • Miejscowość: Wrocław- Oborniki Śąskie
Odp: XM V6 24v PRV
« Odpowiedź #46 dnia: Sierpień 13, 2017, 10:33:46 »
Wał i panewki główne w idealnym stanie  :o .








Offline Krystian Kobus

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 356
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 16V - Citroen Xsara mk2 1.4
  • Zainteresowania: Projektowanie i wykonywanie druków 3d
  • Miejscowość: Jelenia Góra
Odp: XM V6 24v PRV
« Odpowiedź #47 dnia: Sierpień 13, 2017, 14:10:31 »
Bardzo podoba mi się to PRV wybite na bloku silnika :)

Z tego co czytałem zaworki podciśnieniowe działać działają - problem tylko jak działają przez co właściciele tych silników (24V) skarżyli się, że ciężko dojść do ładu z równą pracą silnika i równą reakcją na pedał gazu. Wyrabiają się trzpienie, pojawiają się luzy, przepuszczanie powietrza i potrafi to napsuć krwi. Ale nie ma co martwić się na zapas. Może Twój będzie hulał w porządku :)

Ze swojego doświadczenia te różne chemikalia do czyszczenia słabo sobie radzą z usuwaniem brudu z porowatych powierzchni (jak właśnie blok silnika). Żeby to puściło potrzebne jest naprawdę potężne ciśnienie. Inaczej z wierzchu zejdzie, a w porach i tak tkwi syf. Przez to farba może średnio się trzymać.

Tak czy inaczej i tak wygląda 1000% lepiej i szczerze powodzenia w dalszych etapach :)
"Samochód to jedna z rzeczy stworzonych przez człowieka, które najbardziej przypominają żywy organizm"

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: XM V6 24v PRV
« Odpowiedź #48 dnia: Sierpień 22, 2017, 21:55:50 »
Trochę przygód miałeś z tymi silnikami :)

Podoba mi się to co robisz, tzn składanie od zera + czyszczenie i malowanie. Jak dobrze pójdzie to będzie działać i przy okazji ładnie wyglądać pod maską. Powodzenia.


PS. Blok silnika można wyszkiełkować lub wypiaskować. Kwestia tylko w tym, żeby tak zabezpieczyć wnętrze bloku, aby nie narobić sobie większych problemów.

Offline Dariusz Kunat

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 62
  • Skąd: Wrocław- Oborniki Śąskie
  • Posiadany samochód: Citroen CX rd turbo 2, Citroen XM 3.0 24V PRV, Citroen 2CV 78r, Peugeot 604 GTI Automatic 85r, Peugeot 205 CTI 2.0 TCT, Peugeot 205 1.4 GT, Renault 5 GT Turbo,
  • Zainteresowania: Auta z lat 80 i 90 tych.
  • Miejscowość: Wrocław- Oborniki Śąskie
Odp: XM V6 24v PRV
« Odpowiedź #49 dnia: Sierpień 24, 2017, 16:35:34 »
Blok był umyty na gorąco i pod ciśnieniem, idealnie nie wyszło, ale największy syf zszedł.
Nie chciałem piaskować ani wyszkiełkować  bo nie wiem czy po takich zabiegach udało by się dobrze wypłukać blok.