Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: XM V6 24v PRV  (Przeczytany 19728 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 781
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Odp: XM V6 24v PRV
« Odpowiedź #50 dnia: Sierpień 24, 2017, 22:25:26 »
Bardzo się cieszę że silnik ode mnie okazał się dobry.Zapewniałem Cię że będzie OK ale ze starymi rzeczami nigdy nie można być niczego pewnym......więc niepewność była.
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: XM V6 24v PRV
« Odpowiedź #51 dnia: Sierpień 25, 2017, 13:37:34 »
Blok był umyty na gorąco i pod ciśnieniem, idealnie nie wyszło, ale największy syf zszedł.
Nie chciałem piaskować ani wyszkiełkować  bo nie wiem czy po takich zabiegach udało by się dobrze wypłukać blok. 

To własnie miałem na myśli. Mycie chemią jakie wykonałeś i tak wyszło super moim zdaniem :)
Rozumiem, że malowałeś blok silnika farbą w sprayu/na pistolet do silników, ale nie proszkowo? Ciekawe faktycznie ile to wytrzyma jak dostanie temperatury.

Offline Dariusz Kunat

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 62
  • Skąd: Wrocław- Oborniki Śąskie
  • Posiadany samochód: Citroen CX rd turbo 2, Citroen XM 3.0 24V PRV, Citroen 2CV 78r, Peugeot 604 GTI Automatic 85r, Peugeot 205 CTI 2.0 TCT, Peugeot 205 1.4 GT, Renault 5 GT Turbo,
  • Zainteresowania: Auta z lat 80 i 90 tych.
  • Miejscowość: Wrocław- Oborniki Śąskie
Odp: XM V6 24v PRV
« Odpowiedź #52 dnia: Sierpień 25, 2017, 14:18:23 »
Bardzo się cieszę że silnik ode mnie okazał się dobry.Zapewniałem Cię że będzie OK ale ze starymi rzeczami nigdy nie można być niczego pewnym......więc niepewność była.


Też się cieszę :D .
Dół w zaskakująco dobrym stanie, wał nie posiadał żadnych rys, tłoki , tuleje pierścienie w idealnym stanie. Tylko panewki korbowodowe były trochę zużyte no i głowice przeszły remont. Jaki olej lałeś do tego silnika?


Blok był umyty na gorąco i pod ciśnieniem, idealnie nie wyszło, ale największy syf zszedł.
Nie chciałem piaskować ani wyszkiełkować  bo nie wiem czy po takich zabiegach udało by się dobrze wypłukać blok. 

To własnie miałem na myśli. Mycie chemią jakie wykonałeś i tak wyszło super moim zdaniem :)
Rozumiem, że malowałeś blok silnika farbą w sprayu/na pistolet do silników, ale nie proszkowo? Ciekawe faktycznie ile to wytrzyma jak dostanie temperatury.


Farba specjalna na wysoką temperaturę do malowania silników w sprayu firmy VHT.

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: XM V6 24v PRV
« Odpowiedź #53 dnia: Sierpień 25, 2017, 15:12:51 »
O to może być całkiem nieźle. Dwa lata temu lakierowałem szarą deskę rozdzielczą w Cinquecento właśnie lakierem tej firmy (też w sprayu, VHT Vinyl Dye) i muszę powiedzieć, że zdał egzamin wzorowo. Nic nie odprysło, lakier ładnie trzyma się do dziś, nowy właściciel autka pewnie jest zadowolony. Jestem bardzo ciekawy jak się sprawdzi w czasie lakier u Ciebie na silniku.

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 781
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Odp: XM V6 24v PRV
« Odpowiedź #54 dnia: Sierpień 25, 2017, 21:25:33 »
Lałem Lotosa 10W40 z tym że zmieniałem co 5000km.Jako mechanik starej szkoły jestem zdania że lepiej wymieniać gorszy olej częściej niż lepszy rzadziej.....Oczywiście dotyczy samochodów nie najnowszych bo te nowoczesne to się do niczego nie nadają.Jedynie do nabijania kieszeni serwisom....
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Dariusz Kunat

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 62
  • Skąd: Wrocław- Oborniki Śąskie
  • Posiadany samochód: Citroen CX rd turbo 2, Citroen XM 3.0 24V PRV, Citroen 2CV 78r, Peugeot 604 GTI Automatic 85r, Peugeot 205 CTI 2.0 TCT, Peugeot 205 1.4 GT, Renault 5 GT Turbo,
  • Zainteresowania: Auta z lat 80 i 90 tych.
  • Miejscowość: Wrocław- Oborniki Śąskie
Odp: XM V6 24v PRV
« Odpowiedź #55 dnia: Sierpień 26, 2017, 13:03:36 »
Dlatego silnik taki czysty był w środku i zero nagaru  ;D . Ja chyba zaleje go Totalem 5w/40.

Offline Dariusz Kunat

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 62
  • Skąd: Wrocław- Oborniki Śąskie
  • Posiadany samochód: Citroen CX rd turbo 2, Citroen XM 3.0 24V PRV, Citroen 2CV 78r, Peugeot 604 GTI Automatic 85r, Peugeot 205 CTI 2.0 TCT, Peugeot 205 1.4 GT, Renault 5 GT Turbo,
  • Zainteresowania: Auta z lat 80 i 90 tych.
  • Miejscowość: Wrocław- Oborniki Śąskie
Odp: XM V6 24v PRV
« Odpowiedź #56 dnia: Wrzesień 02, 2017, 16:54:38 »
Nowe panewki korbowodowe, tłoki pierścienie, korby i tuleje idealne zostały stare.





Offline Michał Parzęcki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 189
  • Posiadany samochód: CITROËN XM 3.0 V6 1991 Exclusive
Odp: XM V6 24v PRV
« Odpowiedź #57 dnia: Wrzesień 02, 2017, 21:44:58 »
Uszczelki jakiej firmy?

Offline Dariusz Kunat

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 62
  • Skąd: Wrocław- Oborniki Śąskie
  • Posiadany samochód: Citroen CX rd turbo 2, Citroen XM 3.0 24V PRV, Citroen 2CV 78r, Peugeot 604 GTI Automatic 85r, Peugeot 205 CTI 2.0 TCT, Peugeot 205 1.4 GT, Renault 5 GT Turbo,
  • Zainteresowania: Auta z lat 80 i 90 tych.
  • Miejscowość: Wrocław- Oborniki Śąskie
Odp: XM V6 24v PRV
« Odpowiedź #58 dnia: Wrzesień 03, 2017, 18:35:21 »
Victor Reinz .

Offline Tomasz Bartoszewicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 148
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: Pomagier przy XM 2,5td 96' u syna :D
  • Zainteresowania: pływanie (niekoniecznie Xm'em;)
  • Miejscowość: Legionowo
Odp: XM V6 24v PRV
« Odpowiedź #59 dnia: Wrzesień 04, 2017, 09:16:52 »
Ukłon!  ;D
Drewno, na pierwszej stronie jest opisane wszystko  :P
Hmm ... "opisane wszystko", a o mieszku lewarka nie wspomniałeś- zrobiony, czy stan był "dla plaka"?!  ;)
 W mojego syna Cytrynie zaleciłem sobie wymianę, bowiem gałka nie pasuje do niego- ... jest śliczna, mahoniowa, powleczona epoksydem, podświetlana i w ogóle.  ;D Usiłuję nabyć skórzany zamiennik(stada Citroenów i innych marek mają takie), ale sprzedawcy wspomnianego, nie chcą mi tego ułatwić, mimo podania wymiarów. Szukam zatem okazjonalnie we własnym zakresie, "na oko", np. ... po parkingach w centrach handlowych i póki co ... szukam. :)

A! Tapicerzy- to będzie ostateczność ... .

 
--
Tomasz Bartoszewicki(Legionowo)
 Xm 2,1td '91- ... ubył. :|
W zasięgu wzroku XM 2,5td MKII :D
Xm! ...Cave ne prostratus ;)

Offline Dariusz Kunat

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 62
  • Skąd: Wrocław- Oborniki Śąskie
  • Posiadany samochód: Citroen CX rd turbo 2, Citroen XM 3.0 24V PRV, Citroen 2CV 78r, Peugeot 604 GTI Automatic 85r, Peugeot 205 CTI 2.0 TCT, Peugeot 205 1.4 GT, Renault 5 GT Turbo,
  • Zainteresowania: Auta z lat 80 i 90 tych.
  • Miejscowość: Wrocław- Oborniki Śąskie
Odp: XM V6 24v PRV
« Odpowiedź #60 dnia: Wrzesień 17, 2017, 18:01:04 »
Mieszek jest oryginalny, tylko porządnie został umyty  ;) .
Co do góry silnika to oddałem  głowicę z dwóch silników do firmy zajmującą się regeneracją głowic w celu weryfikacji i wybrania dwóch najlepszych głowic. Okazało się jednak ,że płaszczyzny głowic z silnika od Roberta są bardzo wyżarte i trzeba było by napawać, planować i coś tam jeszcze ogólnie bardzo droga operacja. Natomiast głowice z silnika o niby niższym przebiegu są ładne, szczelne,proste, ale zawory wydechowe są bardzo zużyte. Niestety zaworów do 24V nie ma na półce i są na specjalne zamówienie koszt 100 zł sztuka x16 ??? . Więc postanowiliśmy zabrać wszystkie zawory z głowic od Roberta które były w super stanie przeszły delikatną obróbkę, gniazda zaworowe zostały wyfrezowane,  poszły nowe wszystkie prowadnice oraz uszczelniacze zaworowe. Na koniec głowice przeszły test szczelności i zostały splanowane.







Offline Tomasz Bartoszewicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 148
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: Pomagier przy XM 2,5td 96' u syna :D
  • Zainteresowania: pływanie (niekoniecznie Xm'em;)
  • Miejscowość: Legionowo
Odp: XM V6 24v PRV
« Odpowiedź #61 dnia: Wrzesień 23, 2017, 15:46:44 »
 :) Mój zaadoptowany został od ... tajemniczego "Ninji" i jest skórzany, podobnie obszycie kierownicy. Tajemnica polega na tym, że mieszek dopiero "pakuje się", aby wyruszyć w drogę do mnie i wiem o nim tyle, że ... szyty był według dalekowschodnich wzorców, a Indie to dziwny kraj, w którym fragment ich świętości można obejrzeć we wnętrzu niektórych XMenów.  ;)
 Poza tymi przyjemnościami uwagę skupiłem na, ... nadal myślę o komforcie ;D , hydraulice z nieodłącznym (nad)komfortem wspomagania układu kierowniczego. Wypatroszone elementy pojadą do Lipnika, a wybór warsztatu był przy udziale biernym- Klubowiczów, aktywnym- Administratora(ów) tego forum- i w obu przypadkach skutecznym. ;D ;D

... fotorelacja ... hmm ... proponuję Kevina samego w domu, ten jako porównanie wydaje się być nadal zabawny. :)
--
Tomasz Bartoszewicki(Legionowo)
 Xm 2,1td '91- ... ubył. :|
W zasięgu wzroku XM 2,5td MKII :D
Xm! ...Cave ne prostratus ;)

Offline Tomasz Bartoszewicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 148
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: Pomagier przy XM 2,5td 96' u syna :D
  • Zainteresowania: pływanie (niekoniecznie Xm'em;)
  • Miejscowość: Legionowo
Odp: XM V6 24v PRV
« Odpowiedź #62 dnia: Wrzesień 24, 2017, 20:48:51 »
Lałem Lotosa 10W40 z tym że zmieniałem co 5000km.Jako mechanik starej szkoły jestem zdania że lepiej wymieniać gorszy olej częściej niż lepszy rzadziej.....Oczywiście dotyczy samochodów nie najnowszych bo te nowoczesne to się do niczego nie nadają.Jedynie do nabijania kieszeni serwisom....
Właśnie taki "stary" plan wymiany olejów zaproponuję synowi w jego ... 2,5td. ;D
O to może być całkiem nieźle. Dwa lata temu lakierowałem szarą deskę rozdzielczą w Cinquecento właśnie lakierem tej firmy (też w sprayu, VHT Vinyl Dye) i muszę powiedzieć, że zdał egzamin wzorowo. Nic nie odprysło, lakier ładnie trzyma się do dziś, nowy właściciel autka pewnie jest zadowolony. Jestem bardzo ciekawy jak się sprawdzi w czasie lakier u Ciebie na silniku.
Chłodzony cieczą blok silnika, to nie jest kolektor wydechowy i zachowanie podstawowych zasad dla lakiernictwa powinno być skuteczne.  :) Kłopot może pojawić się w pobliżu styku kolektora z blokiem. ;)

Gdyby nie oferta pomocy ze strony Natury(w żółtym kolorze!) podczas demontażu gruszek, to Kevin z pewnością byłby lepszy ;D , a tak pakuję tu zdjęcie z dopiskiem, że mimo jawnej propozycji wsparcia moich poczynań dziś byłem samodzielny i szybszy, ale dosłownie o ułamki sekund. 8)
--
Tomasz Bartoszewicki(Legionowo)
 Xm 2,1td '91- ... ubył. :|
W zasięgu wzroku XM 2,5td MKII :D
Xm! ...Cave ne prostratus ;)

Offline Tomasz Bartoszewicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 148
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: Pomagier przy XM 2,5td 96' u syna :D
  • Zainteresowania: pływanie (niekoniecznie Xm'em;)
  • Miejscowość: Legionowo
Odp: XM V6 24v PRV
« Odpowiedź #63 dnia: Październik 02, 2017, 17:05:29 »
Otrzymałem wspomniany mieszek, mój parkingowy wybór okazał się całkiem trafiony, "Ninja" pochodzi z Korei- Kia .. ha, ha, ha, ha ... "Cerato", choć materiał jest "no cerato". ;D
--
Tomasz Bartoszewicki(Legionowo)
 Xm 2,1td '91- ... ubył. :|
W zasięgu wzroku XM 2,5td MKII :D
Xm! ...Cave ne prostratus ;)

Offline Dominik Szychta

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: XM mk1 3.0 12v / Focus mk2
  • Miejscowość: Łódź
Odp: XM V6 24v PRV
« Odpowiedź #64 dnia: Marzec 28, 2018, 10:08:40 »
Udało Ci się skompletować rozrząd i złożyć silnik?

Offline Jan Walczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 109
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen XM 3.0 mk1
  • Miejscowość: Łódź
Odp: XM V6 24v PRV
« Odpowiedź #65 dnia: Kwiecień 02, 2018, 12:36:23 »
Szkoda że cisza, bo jestem ciekawy jakie jest źródło nowych części do PRV.