Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.  (Przeczytany 471705 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 172
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan szary A. D. 2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2000 dnia: Styczeń 28, 2021, 21:25:27 »
Cóż, nie spieszyć się i poczytać nasze Forum. :) Ekspert z Diagboxem + diagnosta w kanale, najlepiej w ASO Citroena, jeśli nie bawisz się w mechanikę. Podstawy masz tutaj, a z używanym autem to loteria, przy rynku zdominowanym przez oszustów; tutaj masz przykłady. Wszystko zależy od przebiegu, kierowcy, dróg itp. itd.
Konkretnie to u mnie na przykład, przy tym przebiegu, było zajechane przednie zawieszenie, bo poprzedni właściciel jeździł po dziurach. O tym wiedziałem jednak przed zakupem.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 28, 2021, 21:36:41 wysłana przez Krzysztof J. Filipek »

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2001 dnia: Styczeń 28, 2021, 21:50:36 »
Czytałem. Jednak uważam, że nie można wszystkich uważać za oszustów. Czym różni się handlarz od użytkownika samochodu, który wystawia je na sprzedaż? Handlarz wiadomo, że che zarobić ale to nie znaczy, że musi sprzedawać szajz. Osoba prywatna sprzedaje bo? No właśnie, pora na zmianę ale mój samochód jest dopieszczony i zadbany. Mam go dość, bo ciągle się coś psuje ale przecież tego w ogłoszeniu nie umieszczę. Więc i tu i tu można wdepnąć na minę. Sęk w tym, żeby to ryzyko zminimalizować. Można sprawdzić grubość lakieru, pobrać DNA, co uważam jest bardzo dobrą rzeczą, ale też trzeba zwrócić uwagę na jakieś rzeczy przy oględzinach samochodu. Dlatego moje pytanie, bo z cytrynami nie miałem do czynienia, a poza tym każdy model ma swoją specyfikę i ktoś kto użytkuje ten samochód jakiś czas może jakieś rzeczy podpowiedzieć. Nie jestem zupełnie zielony, i pewne rzeczy pewnie jestem w stanie wyłapać, chyba, że coś jest na tyle dobrze zrobione, że musiałoby to być naprawdę wprawne oko. No ale pewnie są takie rzeczy w c piątkach, na które warto zwrócić szczególną uwagę, bo tak jest praktycznie w każdej marce i modelu. Chodzi mi właśnie o takie uwagi, bo nie znam nikogo osobiście, kto mógłby mi o tym coś powiedzieć.
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 172
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan szary A. D. 2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2002 dnia: Styczeń 29, 2021, 09:33:05 »
Co do handlarzy to znalazłem na forum dobrą radę, żeby ich o nic nie pytać, bo usłyszysz tylko to, co chciałbyś usłyszeć. :)
Wracając do konkretów to chciałbym sprecyzować poprzedni post dotyczący zawieszenia: uszkodzone były tylko silentbloki wahaczy.
O tym, że wycieków nigdzie nie powinno być to chyba oczywiste.
Ze specyficznych usterek to skrzypiące i chroboczące drzwi przy zamykaniu i otwieraniu. Usunięcie tej przypadłości w C5 to nie smar (jak sądziłem), ale ok. 300 złotych na wymianę ogranicznika otwarcia drzwi.
Dobrze też popatrzyć na oparcie fotela z boku, w górnej części, na łączeniach miejsc złożenia plastików. Do zrobienia we własnym zakresie (opis na Forum), ale drogie elementy przy zakupie nowych.
Popatrz też pod przednie fotele, czy nie sypie się spod nich pianka. Będzie z tym trochę roboty.
Po zdjęciu ręcznie osłony ozdobnej silnika, przy pracującym silniku nie powinno być widocznych pęcherzyków powietrza w przeźroczystych częściach przewodów. Najczęściej są to do wymiany uszczelnienia filtra paliwa, ale może też być do wymiany cały drogi przewód od zbiornika.

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2003 dnia: Styczeń 29, 2021, 10:12:36 »
Co do handlarzy to znalazłem na forum dobrą radę, żeby ich o nic nie pytać, bo usłyszysz tylko to, co chciałbyś usłyszeć. :)
Dzięki za odpowiedź. No ja jednak mam zamiar pytać. Zanim pojadę obejrzeć auto, zapytam telefonicznie, czy mogę sprawdzić lakier czujnikiem, czy mogę podłączyć diagboxa, czy można odbyć jazdę próbną i sprawdzić auto w warsztacie ;) . Jeśli facet będzie coś kręcił, to raczej nie mam po co jechać. Jeśli tak, to znaczy, że raczej nie ukrywa jakiś usterek i warto auto obejrzeć
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2004 dnia: Styczeń 29, 2021, 11:27:42 »

Pytanie, na co zwrócić uwagę przy oględzinach auta? Jakieś często występujące niedomagania, które łatwo zweryfikować tylko trzeba wiedzieć co i gdzie szukać? Jak i gdzie sprawdzić ewentualne wycieki płynu zawieszenia. Czy potrzebny jest kanał, podnośnik, czy da się bez tego?

Mam nawet na oku egzemplarz: https://www.otomoto.pl/oferta/citroen-c5-2-0-hdi-163-km-exclusive-masaze-bi-xenon-navi-kamera-ID6DxGJL.html

Jeszcze tak na marginesie. Czy menu wyświetlacza daje się ustawić w języku polskim, czy zależy to od kraju pochodzenia samochodu?
Z góry dziękuję i czekam na wszelkie informacje i sugestie, które mogą pomóc przy zakupie auta.

Jeżeli jest to wersja 163 KM to w tym silniku lubią popuszczać uszczelnienia wtryskiwaczy. Aby to zdiagnozować należałoby odkręcić pokrywę nad wtryskami. Jest to nierealne przy oględzinach. Należy zatem zwrócić uwagę czy nie czuć spalin w kabinie lub okolicach silnika.
Zawieszenie najlepiej sprawdzić z kanału. Wycieki siłowników przednich z zewnątrz nie zauważysz. Tylne jak najbardziej. Przy dźwiganiu auta na podnośniku trzeba znać wytyczne tej operacji aby nie uszkodzić zawieszenia. Sprawdzić należy też parę rzeczy DB: ciśnienie FAP, korekty wtrysków, zapisane błędy.
W tym egzemplarzu jest nawi RT6. Duży wyświetlacz ma menu po polsku. Mały nie i nie ma takiej opcji.
Generalnie na ten egzemplarz bym uważał. Przebieg do weryfikacji. To wersja z ekoskórą - pęka skóra na fotelu kierowcy najczęściej. Zdjęcia tak zrobione że nie widać tego fragmentu.
Następna sprawa manual - ja bym nie kupił. Nie ma też HIFI Audio.

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2005 dnia: Styczeń 29, 2021, 12:23:01 »
Dziękuje za obszerną odpowiedź. Kurcze nie zdawałem sobie sprawy, że auta z hydro nie można ot tak wziąć na podnośnik. A jak jest zatem z wymianą kół na zimowe/letnie. W większości warsztatów używają podnośników. Trzeba się pytać, czy wiedzą jak taki samochód podnieść? A jak odbywa się wymiana kapcia? Wystarczy podnieść auto do górnej granicy? Rozumiem, że żadnego lewarka nie ma w zestawie jak w samochodach z tradycyjnym zawieszeniem.
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 172
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan szary A. D. 2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2006 dnia: Styczeń 29, 2021, 13:38:56 »
Ale Cię wystraszył; poczytaj instrukcję obsługi. :)  To Ci się przyda, bo jak widzę w omawianym egzemplarzu, pełno ponaciskanych niepotrzebnie przycisków.
Co do podnoszenia to jest tam chyba normalny, podnośnik śrubowy. Wcześniej tylko trzeba podnieść samochód na najwyższy poziom. Artyści wymieniają koło też bez używania podnośnika. :) Inaczej mówiąc, przed wjazdem na podnośnik samochód ma być na najwyższym poziomie.

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2007 dnia: Styczeń 29, 2021, 13:49:50 »
Generalnie na ten egzemplarz bym uważał.
A możesz to rozwinąć. Z jakiego powodu? Coś konkretnie wydaje się podejrzane?Ja jestem tradycjonalistą, więc szukam tylko z manualną skrzynią  ;D Brak Hi Fi też mi nie przeszkadza, jakieś radio fabryczne przecież tam jest i nagłośnienie.
No instrukcję sobie przez weekend przestudiuję. Na pewno się przyda. ;)
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 172
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan szary A. D. 2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2008 dnia: Styczeń 29, 2021, 14:39:01 »
Zanim Tadeusz Ci odpowie, ja mam dwa pytanie:
1. Skąd sprowadzony jest ten samochód.
2. Czy "fotochromatyczna szyba czołowa" była montowana w C5?
To drugie pytanie to raczej dla pozostałych Kolegów, męczących bieżący temat przednich szyb akustycznych. ;)

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2009 dnia: Styczeń 29, 2021, 14:47:45 »
Widze po zdjęciach jak jest zrobiony fotel. Typowe zdjęcia handlarza aby nie było widać krawędzi fotela z lewej strony. Miałem podobnie jak jeździłem oglądać C4 gdzie też pękały tapicerki na fotelach. Na zdjęciu tylko narożnik fotela który jest ok a jedziesz na miejsce a tam wręcz przetarta dziura niżej. Czasami prosiłem o zdjęcie fotela i przysyłali z przetarciami :D
Jeżeli to auto jest z Niemiec to przebieg 150 tyś to będzie mega perełka.
Ale widząc jak wysiedziane są fotele na tych fotkach nie wierzę w ten przebieg. Jazda autem z manualem w stosunku do automatu z C5 to jest koszmar. Mam M6 w P308 i żałuje ze nie szukałem z AM6. Pozatym dochodzi koszt dwumasy 1500 zł + robocizna przy M6. HIFI polecam bo bardzo dobrze gra.
Chromatyczne to były lusterka w C5. Szyba może być akustyczna i z filtrem UV.

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2010 dnia: Styczeń 29, 2021, 17:32:31 »
Jak wpisałem VIN na autodna, to mogę pobrać szczegółowy raport z Francji, więc pewnie stamtąd jest sprowadzone. Z gościem jeszcze nie rozmawiałem. Wysiedziane fotele mogą nie tylko świadczyć o przebiegu auta, a o wadze kierowcy  ;) czy nawet klimacie w jakim auto było użytkowane. Też zauważyłem trochę pomarszczoną tapicerkę ale jeśli auto z południa Francji często stojące na słońcu, to pewnie też może mieć wpływ. Oczywiście może to być kwestia przebiegu ale jeśli się zdecyduję żeby tam pojechać, to najpierw pobiorę szczegółowy raport i zobaczymy jak to jest z tym przebiegiem. Jeśli chodzi o automat, to nie jestem w stanie się przekonać. Wiem dwumasa, ale nie wymienia się jej, co 30tyś. Nie wiem jaka  jest jej trwałość w C5, oczywiście dużo zależy od stylu jazdy ale dla przykładu w swojej oktawce przejechałem od nowości 350 tyś i sprzęgło nadal działa i dwumasy nie słychać.
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 586
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2011 dnia: Styczeń 29, 2021, 17:49:54 »
Te pęknięcia fotela kierowcy są raczej związane z wsiadaniem, niż z samą jazdą, więc jeśli przebieg nie jest duży, a fotel w newralgicznym miejscu mocno sfatygowany, to można wysnuć wniosek (może nie jest to na 100% pewnik, ale prawdopodobieństwo znaczne), że auto było użytkowane głównie w mieście na krótkich trasach... To może wygenerować trochę kosztów związanych z osadzaniem się sadzy w dolocie.
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline krzysztof dlugolecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 115
  • Skąd: ostrów mazowiecka
  • Posiadany samochód: C5 mk2 1.8 C5 2011 2.0HDI 140
  • Miejscowość: ostrów mazowiecka
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2012 dnia: Styczeń 29, 2021, 18:17:51 »
Jeżeli C5 jest z Francji to poproś o naklejkę z szyby przedniej była w dolnym rogu od pasażera. Tam jest numer stacji, która robiła przegląd.  Pozyskasz i adres, i nr. telefonu do stacji diagnostycznej, możesz się skontaktować podać nr. Vin i powiedzą stan licznika przy ostatnim przeglądzie. Jeżeli gość nie ma nic do ukrycia to pozwoli zrobić zdjęcie naklejki

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2013 dnia: Styczeń 29, 2021, 19:50:22 »
Super, dziękuje za te wszystkie podpowiedzi, bo nie kupowałem auta używanego nie licząc malucha i 125p na początku lat dziewięćdziesiątych oraz Cordoby w 1997r, która sprawowała się technicznie super ale dziury takie powychodziły po paru latach, że mało tylnego zderzaka nie zgubiłem ;D Generalnie uważam, że jak blacha zdrowa, fabryczna, to mechanikę zawsze można doprowadzić do porządku. Oczywiście nie mówię o jakiś skrajnych sytuacjach ale w używanym aucie trzeba się liczyć, że nie wszystko będzie na tip top. Natomiast nie chcę żadnych napraw blacharskich. Prędzej, czy później, a zazwyczaj prędzej, rdza wyjdzie i jest to walka z wiatrakami. Jak chce się pojeździć te 10 lat i mieć spokój i ewentualnie jeszcze auto odsprzedać, albo oddać gdzieś po rodzinie, to blacha musi być nie ruszana.Facet ma też drugą cytrynę https://www.otomoto.pl/oferta/citroen-c5-2-0-hdi-bi-xenon-gps-kamera-bezwypadkowy-ID6Dv0qB.html#d4304c1aa2Ta taka sama sytuacja. Na stronie automoto brak wpisów, na auto dna znalezione i też można pobrać z Francji. Gość ma chyba jakieś możliwości w tym kraju, choć teraz to trochę dziwne, bo tam godzina policyjna i w ogóle  w związku z pandemią. Ceny nie są jakieś zaniżone, co może sugerować, że nie kupuje jakiegoś złomu i go nie sprzedaje. Może fan C5  :D ,
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2014 dnia: Styczeń 29, 2021, 20:17:08 »
Po prostu musisz uważać. Poproś dokładniejsze zdjęcia foteli ewentualnie te naklejki. Co do korozji to C5 jest bardzo dobrze zabezpieczona pod tym względem więc powinna długo posłużyć. Może się łuszczyć lakier na rantach przednich nadkoli ale pod spodem powinien być ocynk. Co do automatu to musisz się przejechać. To nie badziewie przeciągające i zmieniające biegi w sekundy ale już szybki automat. W manualu biegi zmieniasz ok. 2s a ten automat już w ułamki sekundy. Dwumasa wytrzymuje 200-250 tyś w zależności od użytkowania. U mnie w 308 już są pierwsze oznaki padania przy 203 tyś.

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2015 dnia: Styczeń 29, 2021, 20:54:42 »
O, i znowu cenne informacje. Naprawdę wielkie dzięki za zainteresowanie i wszystkie wskazówki. Moja niechęć do automat wcale nie wynika z jakiś zaszłości i przeświadczenia, że to wolne i w ogóle. Ja po prostu lubię wachlować tą wajchą i mieć poczucie, że jednak nie wszystko zależy od elektroniki i automatu  ;D To trochę tak jak z F1, czy hybrydami. Ja jestem starej daty. Wychowany na silnikach w technologii V i ryku, że zatyczki nie pomagają (jeśli chodzi o F1), oraz silników spalinowych, a nie zabawek na baterie jeśli chodzi o współczesną motoryzację. To całe eko, nie jest wcale takie eko, ale to nie ten wątek i dużo by pewnie na ten temat można dyskutować. Nie neguję automatów, jak ktoś lubi proszę bardzo ale ja zdecydowanie lubię manual. Nie chcę nikogo urazić ale jeśli dojdę do wniosku, że automat mi odpowiada, to znaczy, że już totalnie stetryczałem i pora oglądać się za trumną, a nie za samochodami o laskach już nie wspomnę  ;D
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2016 dnia: Styczeń 29, 2021, 21:02:56 »
Miałem identyczne podejście. Miałem mocne auto z manualem i byłem zadowolony ale ten automat daje jeszcze większą frajdę w dynamice jazdy. Tyle że ja mam ponad 200 KM w C5. Ty znalazłeś trochę słabsze.

Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Fiesta 1.5tdci, Tesla M3 LR, Audi Q5 3.0TDI
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2017 dnia: Styczeń 29, 2021, 21:49:16 »
... a nie zabawek na baterie...
Wsadziłbym Cię w tę "zabawkę" to zobaczyłbyś, co naprawdę jest zabawką...
« Ostatnia zmiana: Styczeń 29, 2021, 22:04:55 wysłana przez Andrzej Mikulski »

Offline Łukasz Fusek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 622
  • Posiadany samochód: C2 GT/ opel signum 1,9cdti
  • Zainteresowania: rajdy srajdy
  • Miejscowość: Kobierzyce
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2018 dnia: Styczeń 29, 2021, 22:56:26 »
... a nie zabawek na baterie...
Wsadziłbym Cię w tę "zabawkę" to zobaczyłbyś, co naprawdę jest zabawką...

jakby co to ja też chce :)
wariat, a ty uważasz się za normalnego?

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2019 dnia: Styczeń 29, 2021, 23:06:56 »
Nie o to chodzi. Ja wiem, że moment obrotowy, sprawność itp. ale to nie jest dna motoryzacji. Gdzie zapach benzyny, gdzie dźwięk tych KM. To, nie to. Pewnie to nie uniknione ale ktoś powiedział,  że wraz z elektrycznym Porsche skończyła się motoryzacja i coś w tym jest. Poza tym, to już inny temat, inne rozważania.
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Fiesta 1.5tdci, Tesla M3 LR, Audi Q5 3.0TDI
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2020 dnia: Styczeń 29, 2021, 23:45:57 »
Powiem tak. Ja też muszę mieć jedno przynajmniej V6. Ale jak wsiadłem pierwszy raz do EV, a był to Leaf 4 lata temu, to już nie wysiadłem. Nie przypuszczałem wtedy, że zajdę tak szybko i tak daleko w tym temacie. Powrotu już nie ma, zawsze będzie jakiś EV. I kto pierwszy raz wsiada z boku to jest jak na tym filmie od 1:30 minuty, to nie ściema... https://www.youtube.com/watch?v=azUbCdcAeFM&feature=youtu.be To trzeba przeżyć, kiedy w mózgu powstaje myśl, żeby przyspieszyć to "zabawka" w tym samym momencie się katapultuje. Bezgłośnie. To też jest fajne. Inne. Bez najmniejszego wysiłku, pod wiatr czy pod górę, odlatujesz i tyle. Z każdej prędkości, z miejsca i 200km/h. Na światłach włączają bieg a ty jesteś 100m do przodu, a jeszcze coś zmienili bo było 4,6 do setki a jest 4,3. Do 50km/h to ciężko stoper włączyć... Ale inne, nieco wolniejsze zabawki EV też dają masę frajdy z jazdy i są zazwyczaj duże szybsze na starcie od "turbo dziur". Rozpisałem się o zabawkach... sorry.
Nie bójcie się potworów, czytam przed chwilą forum o AirCrossie, silniki 3 cylindry a palą tyle co mój V6 3.0tdi... Tak samo jak miałem C5 3.0hdi, średnio palił 8l, to dużo na 240KM? A jak idzie... Nie słuchajcie, że duże koszty, raz się żyje i nie potrzeba potem chipów i kombinacji. Chyba, że ktoś ma auto tylko do jazdy z punktu A do B, a nie interesuje go frajda z jazdy- to rozumiem.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 30, 2021, 00:00:46 wysłana przez Andrzej Mikulski »

Offline Bartosz Kuźma

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 44
  • Posiadany samochód: C7 X7 exclusive 2.0 RFJ, AL4, 2009r.
  • Miejscowość: Lubartów
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2021 dnia: Styczeń 30, 2021, 08:03:07 »
Nie chcę nikogo urazić ale jeśli dojdę do wniosku, że automat mi odpowiada, to znaczy, że już totalnie stetryczałem


Jak trochę pojeździsz automatem to potem jak wsiądziesz do manuala będziesz odczuwał dyskomfort, ja przynajmniej tak mam.

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2022 dnia: Styczeń 30, 2021, 13:24:10 »
 Przeglądałem ogłoszenia i znalazłem coś takiego:
https://www.otomoto.pl/oferta/citroen-c5-2-0hdi-150km-skorynavikameraczujniki-cofalutourerbogate-wyposaz-ID6DxTUU.html#a5a22f3744
Chyba wersja bez hydro ale wrzucam VIN, a tu poprawność VIN: niedostępne.
A pojazd to Peugeot 206. Możliwe, żeby pomylił jakąś cyfrę i takie coś wyszło?
Co ciekawe w ogłoszeniach tego gościa nie ma Peugeota 206, bo pomyślałem, ze może wstawił VIN innego samochodu, który ma na sprzedaż.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 30, 2021, 13:35:48 wysłana przez Jacek Kozłowski »
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 586
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2023 dnia: Styczeń 30, 2021, 14:57:13 »
To jest VIN z 508, a nie 206... w dodatku z błędem, VF38EAHWTFL030768 - tyle wychodzi po numerze VIS. Odkąd na niektórych portalach, podanie numeru VIN stało się obowiązkowe, to wielu handlarzy wpisuje byle co, ważne żeby format i ilość znaków się zgadzała...
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 172
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan szary A. D. 2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2024 dnia: Styczeń 30, 2021, 15:03:19 »
Na sto procent bez hydro. Jeszcze gorsze fotele bez elektryki, halogeny zamiast ksenonów, bez elektrycznego hamulca postojowego, mniej bajerów, a więc to mocna obniżka poziomu. Tylko kolor ładny (bo taki jak mój). :)