Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.  (Przeczytany 475703 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2250 dnia: Marzec 07, 2022, 20:18:58 »
Daniel, zgadzam się, że wszystko można zrobić, kwestia jak. Pewnie, że nie można oczekiwać, że auto z tego rocznika będzie jak igła, bo to wręcz podejrzane. Według mnie dobrze, że sprzedający nie ukrywa wad i wiadomo, co trzeba zrobić ale osobiście ja bym tego nie kupił. Kupi handlarz, odpicuje i sprzeda jako igłę. Błotnik do wymiany, to błachostka, tylko, że to tył, a tyłu się nie wymienia. Obcierka z przodu jest o wiele bezpieczniejsza do naprawy, bo odkręcasz błotnik i wstawiasz nowy. Nawet jak naprawa kiepska, to z czasem możesz znowu wymienić, a tył jak zwalą, to się będzie ciągnąć. Jak korozja wejdzie, to po ptakach. Osobiście uważam, że mechanikę, to do usranej śmierci można robić ale z rdzą nie wygrasz. Jak to element wymienny, jak błotnik przedni, czy drzwi, czy klapa, to nie ma problemu ale jak tylny błotnik, progi, to nie chciałbym takiego auta. Na zdjęciach ciężko ocenić jak ta obcierka jest głęboka. Jak ocynk poszedł, to prędzej, czy później, a pewnie prędzej zacznie to wychodzić.
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Daniel Bakiera

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 266
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 Tourer 2.0 HDi 140KM 2009r, były Citroen C5 2.0 HDi, Citroen Xantia 1.9 TD 1994
  • Zainteresowania: motoryzacja, muzyka
  • Miejscowość: Pruszków
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2251 dnia: Marzec 08, 2022, 08:59:11 »
Jak to się nie wymienia tyłu? Przecież dostępne są oryginalne nowe elementy, auto to nie jest jeden element, tylko setki elementów połączonych ze sobą zgrzewami lub klejone. Błotnik to tylko poszycie zewnętrzne, pod nim są wzmocnienia i inne elementy składowe. Nawet tzw. ćwiartka, to tylko dawca elementów a nie wstawienie/wspawanie całości, bo takie jest właśnie wyobrażenie większości użytkowników. Jeśli warsztat ma wykwalifikowanych pracowników i sprzęt, to nabywca nie powinien się niczego obawiać. Oglądając wspomniany we wcześniejszym poście kanał, widziałem naprawiane Ferrari, Jaguary, Maserati i wiele innych marek, gdzie widok auta podpowiadał, że to szrot, ale pod wprawną ręką wychodziło pełno prawne auto. W jednym z filmów, wręcz widać było zły fabryczny spaw, co mogło dziwić, ale nie takie kwiatki wychodzą z fabryk. My chcemy, by auto z fabryki było w 100% cacy, ale po drodze do klienta, różne rzeczy mogły się zdarzyć, o czym nabywca nie ma bladego pojęcia. Przykładem niech będzie walka ludzi ze ściągającym fabrycznie nowym Mercedesem 63 AMG, gdzie przysłany mechanik z Niemiec rozkłada ręce, a dealer umywa rączki. Naprawdę, nie wpadajmy w popłoch, bo coś ktoś wymieniał, przedni błotnik ktoś kupi pod kolor i wymieni bez uszkodzenia śrub, to nabywca będzie święcie przekonany, że ma igiełkę, a pod spodem pogięty fartuch, czego nie widać. Wymiana poszycia, to według mnie najlepsza opcja, chyba, że ktoś ma uszkodzenia z własnej winy i brak AC, to wtedy zaczyna boleć i idzie się po taniości ze szpachlą i to jest dopiero ulep. Jak sprzedający ma papiery na robotę w warsztacie, a nie u "pana Mirka" w garażu, to temat jest do rozważenia.

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2252 dnia: Marzec 08, 2022, 13:43:29 »
Trochę uprościłeś temat. Owszem dach, też można wymienić ale właśnie chodzi o te zgrzewy i spawy. Żeby to dobrze zrobić, to musi być autoryzowany warsztat, a to kosztuje i pytanie, czy taką naprawę wykonasz w 12 letnim C5 (w sensie wartość naprawy do wartości auta). Dlatego pisałem o elementach wymiennych, ponieważ nie naruszasz, żadnych spawów, żadnych zgrzewów, wszystko zostaje fabrycznie i ogranicza się do odkręcenia iluś śrub, a to się przekłada na cenę.Trochę porównanie Ferrari i Maserati do Citroena nietrafione  ;) Tam nawet droga naprawa może być opłacalna, bo auto ma swoją wartość. Jakbyś C5 z porównywalnymi uszkodzeniami chciał tak naprawić, to by pewnie wyszło, że kupiłbyś nowe auto za tą cenę i jeszcze by coś zostało ;) .Może więc nie dyskutujmy, co można tylko, czy to się opłaca. Nie sądzę, żeby w tym konkretnym wypadku warsztat proponował wycięcie całego tylnego błotnika, no może poza aso. Chyba, że klient sobie życzy tylko koszt pewnie byłby zbliżony do połowy wartości auta.
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Daniel Bakiera

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 266
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 Tourer 2.0 HDi 140KM 2009r, były Citroen C5 2.0 HDi, Citroen Xantia 1.9 TD 1994
  • Zainteresowania: motoryzacja, muzyka
  • Miejscowość: Pruszków
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2253 dnia: Marzec 10, 2022, 14:17:42 »
Niczego nie upraszczam. Warsztaty są po to by naprawiać, ubezpieczyciele, by ktoś spokojnie spał. Niestety, nasze społeczeństwo jeszcze długo będzie musiało się uczyć, że pewnych rzeczy się nie omija. Znam wielu takich, którzy kupują auto za powiedzmy 30 tys., ale z ubezpieczenia to tylko OC, bo reszta to ździerstwo. Na pytanie, a co gdy ty spowodujesz wypadek lub auto spod domu "samo" odjedzie, dopiero zaczynają się zastanawiać. Moje wszystkie auta, które miałem po 2000 roku posiadały pełne ubezpieczenie, nawet 18 letnia Xantia. To też jak z tymi, którzy domów czy mieszkań nie ubezpieczają, a później płaczą i skamlą, że ich okradziono lub wybuchł pożar i zostali z niczym, ale paru stówek to szkoda. Niektórzy w pewnych sprawach dalej są w PRL, auto traktujemy jak Bóg wie co, a to tylko środek do przemieszczania, ale żeby tak było, potrzeba dojrzałości w zrozumieniu po co ubezpieczenie i mieć choć trochę kultury technicznej, by wiedzieć dlaczego na auto od czasu do czasu trzeba przeznaczyć część budżetu. Mówiąc o filmach na YT nie porównywałem Ferrari do Citroena, tylko o tym, jak naprawia się auta, ile jest elementów, które można wymienić, a o czym laik nie ma pojęcia. Jak wyżej napisał Andrzej, obcierka to nie wypadek, ale to musi dotrzeć do ludzi. Czemu zazwyczaj auta z Francji czy Włoch, są po klepaniu, wyciąganiu wgniotek, korekcie lakieru itd., bo ludzie, ze względu na ograniczoną liczbę miejsc do parkowania, zostawiają auta na luzie i jedno drugie popycha by zrobić więcej miejsca do zaparkowania. U nas nie do pomyślenia.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2254 dnia: Marzec 12, 2022, 20:27:18 »
Trochę uprościłeś temat. Owszem dach, też można wymienić ale właśnie chodzi o te zgrzewy i spawy. Żeby to dobrze zrobić, to musi być autoryzowany warsztat, a to kosztuje i pytanie, czy taką naprawę wykonasz w 12 letnim C5 (w sensie wartość naprawy do wartości auta). Dlatego pisałem o elementach wymiennych, ponieważ nie naruszasz, żadnych spawów, żadnych zgrzewów, wszystko zostaje fabrycznie i ogranicza się do odkręcenia iluś śrub, a to się przekłada na cenę.Trochę porównanie Ferrari i Maserati do Citroena nietrafione  ;) Tam nawet droga naprawa może być opłacalna, bo auto ma swoją wartość. Jakbyś C5 z porównywalnymi uszkodzeniami chciał tak naprawić, to by pewnie wyszło, że kupiłbyś nowe auto za tą cenę i jeszcze by coś zostało ;) .Może więc nie dyskutujmy, co można tylko, czy to się opłaca. Nie sądzę, żeby w tym konkretnym wypadku warsztat proponował wycięcie całego tylnego błotnika, no może poza aso. Chyba, że klient sobie życzy tylko koszt pewnie byłby zbliżony do połowy wartości auta.
Z całym szacunkiem ale każdy kto robi trochę auta wie że najlepiej cały tylny błotnik wymienić na zgrzewach... Z prostego powodu, tak jest mniej roboty.

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2255 dnia: Marzec 12, 2022, 22:55:18 »
Z całym szacunkiem, ale nie prościej nawalić kilo szpachli? Mówię o tym konkretnym przypadku. Co wyjdzie taniej? wymienić tylny błotnik, czy go zaszpachlować? Dolicz taką naprawę, do ceny wyjściowej. Czy to się opłaca? Według mnie nie ale to tylko moja opinia.
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2256 dnia: Marzec 13, 2022, 06:45:34 »
Z całym szacunkiem, ale nie prościej nawalić kilo szpachli? Mówię o tym konkretnym przypadku. Co wyjdzie taniej? wymienić tylny błotnik, czy go zaszpachlować? Dolicz taką naprawę, do ceny wyjściowej. Czy to się opłaca? Według mnie nie ale to tylko moja opinia.
W tym konkretnym przypadku wystarczy go wyprostować i pojechać cienką warstwą szpachli. Wcale nie trzeba kilograma. Naprawdę nie ma tragedii. Podobne miałem uszkodzony swój tylny błotnik... Pewna pani na parkingu w Lubartowie nie zaciągnęła ręcznego i na moim oczach jej auto stoczyło się w moje... I to według Ciebie jest auto wypadkowe? Jeśli kiedyś będę je sprzedać zdjęcia będą do wglądu. Szczerze to największy problem miałem z idealnym dobraniem lakieru aż 12 podejść do tematu było.

W tym konkretnym przypadku bardziej bym obawiał się tego silnika... To może być studnia bez dna, a same uszkodzenie blach odwróceniem uwagi od innego problemu.
« Ostatnia zmiana: Marzec 13, 2022, 07:20:46 wysłana przez Piotr Puścian »

Offline Wojtek Bierofka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Posiadany samochód: C4 I LA
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2257 dnia: Sierpień 09, 2022, 23:13:04 »
Witam. Ostatnio sprzedałem swoją C4 i przymierzam się do zakupu C5, znalazłem taką ofertę, z wyglądu autko jest ładne, wiadomo to tylko zdjęcia. Może ktoś jest z okolicy oferty i mógłby obejrzeć, albo ktoś już miał z ofertami sprzedającego? Za wszystkie sugestie i pomoc z góry dziękuję.

https://www.otomoto.pl/oferta/citroen-c5-c5-exclusive-hydractive-iii-navi-dvd-xenon-led-bezwypadek-ID6EOekC.html

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2258 dnia: Sierpień 10, 2022, 07:06:40 »
Witam. Ostatnio sprzedałem swoją C4 i przymierzam się do zakupu C5, znalazłem taką ofertę, z wyglądu autko jest ładne, wiadomo to tylko zdjęcia. Może ktoś jest z okolicy oferty i mógłby obejrzeć, albo ktoś już miał z ofertami sprzedającego? Za wszystkie sugestie i pomoc z góry dziękuję.

https://www.otomoto.pl/oferta/citroen-c5-c5-exclusive-hydractive-iii-navi-dvd-xenon-led-bezwypadek-ID6EOekC.html


Troszeczkę uśmiałem się czytając opis tego handlarza bo wychwala to że to najwyższa wersja a do takiej jeszcze daleko. W każdym razie podwójna czujność przy zakupie.
Dziwnie odcina się kolor przedniego zderzaka no i zaślepki mają jakby inny odcień.
Z wyposażenia fajnie że to skóra bo jest trwalsza i ma HIFI Audio. Na minus szkoda że nie ma AM6 tylko manual.

Offline Wojtek Bierofka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Posiadany samochód: C4 I LA
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2259 dnia: Sierpień 10, 2022, 10:27:54 »
Fakt opis ogłoszenia dość zabawny można by rzec. Dziękuję za sugestie. Jaka kwota była by dobra żeby zacząć wgl szukać C5 X7 w sedanie 2.0HDi z hydro?

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2260 dnia: Sierpień 10, 2022, 11:03:32 »
Niedawno widziałem X7 z 2.2 HDi 204 z 2014r za ponad 50.000 zł. Ceny są różne. Kwestia jaki masz budżet.

Offline Wojtek Bierofka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Posiadany samochód: C4 I LA
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2261 dnia: Sierpień 10, 2022, 11:07:09 »
Ok 25 000 zł

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2262 dnia: Sierpień 12, 2022, 17:19:28 »
Jak byłem na kupnie swojego c5 to trafiłem na ogłoszenia od tego handlarza. Zalecam maksymalna ostrożność. Gość ma mega gadane ale auta nie są fajne. Szukałem auta na początku marca. Jak zadzwoniłem to okazało się że auta z ogłoszenia już nie ma ale jest inne. Mimo że sobota i on nie pracuje to jeśli jestem zdecydowany mogę przyjechać. Umówiłem się że jak auto będzie ok to biorę bez wydziwiania i kręcenia nosem. Poprosiłem pana sprzedawcę o adres. Miałem czekać w Oławie. Jak zadzwoniłem że już jestem pod wskazanym adresem ale auta nie widzę to sprzedawca przypomniał sobie że trzeba jechać parę kilometrów za Oławę w kierunku Janikowa. Tam obejrzałem auto, dowiedziałem się że jestem nie ambitny i nie wykorzystuję nadarzającej się  okazji. Że jak nie ja to kto inny jutro kupi. Itd. w samochodzie nawet osłony silnika były wyplakowane. Tak mocno było picowane że po odpaleniu silnika z nagrzewających się elementów aż parowało/dymiło się. Odjechałem bez żalu. Ale przyznaję psa pan handlarz ma bardzo fajnego. Sam poszedł do kojca jak tylko brama zaczęła się otwierać. Nawet pociągnął za sznurek i zamknął za sobą furtkę w kojcu. Serio. Chyba owczarek szwajcarski szkocki lub szwedzki . Sorry nie znam się na psach. Ten był dość duży i o białej sierści.

Offline Adam Kubik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 315
  • Skąd: Ziębice
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163KM exclusive limited edition/Rover 75 2.0 CDT
  • Miejscowość: Ziębice
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2263 dnia: Sierpień 19, 2022, 22:07:50 »
Witam. Ostatnio sprzedałem swoją C4 i przymierzam się do zakupu C5, znalazłem taką ofertę, z wyglądu autko jest ładne, wiadomo to tylko zdjęcia. Może ktoś jest z okolicy oferty i mógłby obejrzeć, albo ktoś już miał z ofertami sprzedającego? Za wszystkie sugestie i pomoc z góry dziękuję.

https://www.otomoto.pl/oferta/citroen-c5-c5-exclusive-hydractive-iii-navi-dvd-xenon-led-bezwypadek-ID6EOekC.html


Troszeczkę uśmiałem się czytając opis tego handlarza bo wychwala to że to najwyższa wersja a do takiej jeszcze daleko. W każdym razie podwójna czujność przy zakupie.
Dziwnie odcina się kolor przedniego zderzaka no i zaślepki mają jakby inny odcień.
Z wyposażenia fajnie że to skóra bo jest trwalsza i ma HIFI Audio. Na minus szkoda że nie ma AM6 tylko manual.
Akurat w białym kolorze wszystkie egzemplarze mają inny odcień zderzaków,  a w  perłowym jest fest różnica. Nie wiem dlaczego.

Offline Wojtek Bierofka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Posiadany samochód: C4 I LA
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2264 dnia: Sierpień 19, 2022, 23:26:17 »
Jak byłem na kupnie swojego c5 to trafiłem na ogłoszenia od tego handlarza. Zalecam maksymalna ostrożność. Gość ma mega gadane ale auta nie są fajne. Szukałem auta na początku marca. Jak zadzwoniłem to okazało się że auta z ogłoszenia już nie ma ale jest inne...
Tak się składa, że po kontakcie taką samą odpowiedź i ja dostałem, tego z ogłoszenia nie ma ale jest inny, już nie tak fajny, podziękowałem  :P Niestety w rejonach moich poszukiwań według mnie nie było żadnej C5 wartej uwagi, skończyło się na Oplu Insigni 2010, może jeszcze kiedyś wrócę do Citroena  ;)

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2265 dnia: Sierpień 20, 2022, 09:10:42 »
Nie kupuje tego ponieważ tylny zderzak nie miał już takiej różnicy w odcieniu. A może tylny był malowany?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2266 dnia: Sierpień 20, 2022, 09:18:22 »
Nie kupuje tego ponieważ tylny zderzak nie miał już takiej różnicy w odcieniu. A może tylny był malowany?
Prawdopodobnie tylny.  ;) W Corsie (czerwony) też oryginalne zderzaki po 5-8 latach miały inny odcień od reszty auta. Po przygodzie z sarną odcień przedniego zderzaka (zmieniony i malowany) lepiej pasuje do reszty auta.

 Jak dla mnie nie jest to powód dla którego miałbym dyskwalifikować auto... Zderzaki jak nazwa wskazuje służą do zderzania.  :D  Czasem wystarczy trafić lisa/psa i już zderzak leci.

 Znajomemu rowerzysta wjechał w tylny zderzak.... i musiał go malować.

Offline Łukasz Bugaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 HDI Exclusive CrossTourer
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2267 dnia: Sierpień 28, 2022, 20:17:28 »
Okazjonalnie szukam X7 w jasnym wnętrzu i bogatej wersji (niestety jest ich stosunkowo mało). Wczoraj na spacerze przez przypadek natknąłem się na ten egzemplarz - https://www.otomoto.pl/oferta/citroen-c5-2-0hdi-163hp-fullfullnavi-panorama-skora-xenon-hydro-dvd-ID6EQNuZ.html. VIN VF7RWRHH8AL513426. Handlarza nie było na miejscu, więc oglądałem z zewnątrz. Sprowadzony niby w stanie takim jaki jest, zakupiony w komisie i na pytanie o jego historie odpowiedź brzmiała, że to głupie pytanie przy 12 letnim aucie… Dla mnie podejrzany wydaje się przebieg. Kierownica dość wytarta, skóra na fotelu kierowcy także wydawała się lekko sfatygowana. Podoba się wyposarzenie i manual dla mnie jak najbardziej OK. Jest widoczny belgijski numer rejestracyjny. Nie wiem czy to stary, czy tymczasowy, ale po wpisaniu w google nic nie wyskakuje. Wiem, że kiedyś dało się sprawdzić stare zagraniczne ogłoszenia, czy w tym przypadku można się pokusić o taki search? Ciekaw jestem Waszej opinii. Gdzie ten VIN można zweryfikować, bo kiedyś na forum ktoś to sprawdzał, ale nie wiem jak jest teraz. Zapytałem sąsiada i handlarz niby w miarę OK (Michał z Komorowa na Wiejskiej 16a). Ciekawe, że zdjęcia były robione 12 sierpnia i samochód był podpicowany, a wczoraj miał lekki burdel w środku i stał na podwyższonym zawieszeniu. Załączam zdjęcia. Po dacie ogłoszenia widać, że pojawiło się po moim telefonie, nie wiem czy je odświeżono, czy dopiero wstawiono.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 067
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2268 dnia: Sierpień 28, 2022, 22:36:14 »
Drzwi kierowcy mają inny odcień. Drzwi prawe przednie są cieniowane więc pewnie błotnik PP był robiony. Pytanie co jeszcze z przodu było robione. No i generalnie warto blachy dobrze obejrzeć.
Zderzak tylny z prawej strony w miarę w kolor błotnika a z lewej kolor mocno odstaje od koloru błotnika.
Coś mi się zdaje, że tych ponownie malowanych elementów jest sporo dookoła.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Łukasz Bugaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 HDI Exclusive CrossTourer
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2269 dnia: Sierpień 28, 2022, 23:15:45 »
Sprawdziłem numery szyb i przednia plus wszystkie boczne w drzwiach były z "9". Boczne tylne z "0", a na tylnej nie mogłem znaleźć.

Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 172
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan szary A. D. 2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2270 dnia: Wrzesień 04, 2022, 18:22:02 »
Nie wiem, czy samochód Cię jeszcze interesuje, ale teraz otwarłem ten temat i mam kilka drobnych uwag, które mogą przydać Ci się przy negocjacjach.
Plusy:
Podniesione nadwozie przy wjeżdżaniu na dosyć wysoki krawężnik, to nic złego, a raczej dbałość o podwozie.
Minusy:
Nieprawdziwe zaznaczenie podgrzewanego fotela kierowcy (pewnie i pasażer też go nie ma). Jak poprosisz o „rozkodowane” VIN to sobie sam sprawdzisz, co ma, o ile ktoś tam zareaguje. ;)
https://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=96764.0
Można grzebać jeszcze tutaj: https://www.catcar.info/citroen/?lang=en
Opis handlarza też nie jest prawdziwy: „wersja EXCLUSIVE-max wyposazona posiada wszystko co było oferowane w tym modelu”, bo co najmniej prócz tego co wyżej napisałem, jeszcze nie ma masażu lędźwiowego kierowcy i układu alarmu niezamierzonego przekroczenia linii. Do sprawdzenia, czy czasem nie ma jeszcze czujników parkowania z przodu (zaznaczone tylko tylne), a chyba powinny tam być. Zresztą posiadane wyposażenie sam możesz jeszcze porównać ze spisem wyposażenia dokładanego kiedyś do  folderu, a zamieszczonego na Forum: "dane_citroen_c5.pdf".
https://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=118321.msg1179546#msg1179546
Pewnie przednie pasy się nie zwijają, bo są ślady po przymkniętym zaczepie na środkowym słupku.
Do wyjaśnienia, co to za wpis: "Numer rejestracyjny pojazdu wre213ew"?
Co do „weryfikacji VIN” na Forum, to jak ładnie poprosisz, to może ktoś z profesjonalistów sprawdzi historię gwarancyjną i na tej podstawie można próbować wyciągnąć wnioski. Reszta informacji to tylko tam, gdzie był serwisowany (w książce serwisowej powinny być pieczątki z adresem i telefonem).
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 04, 2022, 19:51:59 wysłana przez Krzysztof J. Filipek »

Offline Łukasz Bugaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 HDI Exclusive CrossTourer
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2271 dnia: Wrzesień 07, 2022, 17:17:07 »
Dzięki bardzo za odpowiedź. Nie zauważyłem braku grzania siedzeń. Trochę dziwne, bo myślałem, że przy skórze powinno to być w standardzie. Generalnie dałem sobie już spokój z tym samochodem. Zadzwoniłem do serwisu i uprzejmy pracownik rozkodował VIN: początek gwarancji 31 marca 2010, jedyny wpis z lutego 2013 przy przebiegu 69 tys. Generalnie trochę bieda z tą historią w VIN, bo podobno są tylko wpisy gwarancyjne widoczne. Z nich to niewiele się człowiek dowie przy samochodach z paroma latami na karku. Jeżeli jednak robił podobne przebiegi później, to pewnie o jakieś 100 tys. licznik był skręcony, co zresztą wydawałoby się spójne z tym co widziałem po stanie fotela kierowcy i kierownicy. Do tego rzeczywiście był malowany, więc trochę sporo tych minusów. Mnie też wkurza stojąca wycieraczka na tylnej klapie. Nie wiem czy to ma znaczenie, ale w innych egzemplarzach ona ładnie się układa.
 
Generalnie jak patrzę na świeżo sprowadzone samochody, to chyba w większości jakieś kwiatki wypadają. Rozmawiałem z jednym handlarzem i on powiedział, że przy takich lekko starszych samochodach to nie opłaca się już ich sprowadzać z uwagi na wysoki kurs euro + ich ceny za granicą, ewentualnie wysokie koszty napraw przy uszkodzeniu. On akurat sprowadza tylko nowsze i lekko bite. Jak pamiętam historycznie to przy sprowadzanych zawsze mówiło się o tym, że albo był po wypadku lub miał wysoki przebieg, ewentualnie co jakiś czas powódź.

Przy okazji jak byłem w Bydgoszczy to widziałem ten egzemplarz: www.otomoto.pl/oferta/citroen-c5-citroen-c5-cross-tourer-2-0-hdi-163km-wersja-cross-tourer-ID6ERtlP.html Oferta wydaje się uczciwa. Samochód ładny w środku, ale na zewnątrz już mniej. Porysowane felgi (krawężniki?) i trochę drobnych zaprawek (nie wiem dlaczego). Przy jeździe samochód znosi na lewo (może to błahostka, ale zawsze). Wg mnie Cross Tourer lepiej wygląda w jasnym kolorze, ale to kwestia gustu. Po VINie bliżej nie badałem, bo moim skromnym zdaniem wóz nie jest wart tych pieniędzy. Może kogoś zainteresuje. Za dużo spuszczać właściciel nie chciał, może za mało czasu upłynęło od wstawienia ogłoszenia.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 067
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2272 dnia: Wrzesień 07, 2022, 17:34:01 »
Jasne wnętrze starzeje się dwa razy szybciej.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 259
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 RHH BVM6
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2273 dnia: Wrzesień 07, 2022, 18:31:53 »
Opony w niehomologowanym rozmiarze, za niski profil.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2274 dnia: Wrzesień 07, 2022, 20:07:06 »
Jasne wnętrze starzeje się dwa razy szybciej.
Chyba jednak nie. Najszybciej zużywa się czarna ekoskóra. Jasna ekoskóra nie ma tak szybko problemów z pękającymi "noskami" foteli. Pełna skóra jest prawdziwa także znosi spore przebiegi. Moja Crollio przy 270 tyś wygląda świetnie.