Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu  (Przeczytany 37709 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Paweł Sieczkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III Tourer 2.0HDi RHR
  • Miejscowość: Warszawa
2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu
« dnia: Luty 12, 2017, 12:34:33 »
Drodzy forumowicze, temat jest taki - silnik ma rzeczywisty przebieg 86tys. km, 5tys. km temu został zaczipowany w Vtech (nie sądzę, żeby to miało jakiekolwiek znaczenie, ale jednak warto wspomnieć). Po kupnie samochodu byłem pod wrażeniem, jak kulturalnie ten diesel pracuje. Jednak z kolejnymi kilometrami coraz bardziej słychać było podczas przyspieszania odgłos stukotu, "przyspieszający" wraz ze wzrostem obrotów. Na wszelki wypadek wymieniłem olej, na zasadzie - a może jakaś lipna partia się trafiła. Było minimalnie lepiej, ale problem pozostał.


Teraz pytanie, co dalej? Na pewno coś jest nie tak, bo zmiana w brzmieniu silnika jest ogromna. Spalanie i dynamika bez zmian, czyli w porządku. Przychodzi mi do głowy kilka możliwych problemów, z których to wynika:


- wtryski?
- koło pasowe?
- panewki? (chyba najmniej prawdopodobne...)


Silnik ogólnie pracuje głośniej, ale równo. Wczoraj robiłem start po nocy na powietrzu (-10C) i nieźle nim przez chwile telepało, ale szybko się wyrównał. Zwykle wóz stoi w garażu, więc pierwszy raz miała miejsce taka sytuacja.


Proszę o jakieś sugestie, w jakim kierunku to diagnozować...

Offline Leszek komenda

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Posiadany samochód: maxima V6
Odp: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 12, 2017, 12:46:25 »
Czy to jest taki odgłos jakby grzechotanie? Też kilka razy zdażyło mi się to podczas przyspieszania. Trzebaby sprawdzić stan wtryskiwaczy, może próbę przelewową zrobić, hmmmm... Nieraz słyszę to na ulicy w innych samochodach, nawet nowych... Taki klekot przy przyspieszaniu..

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Offline Paweł Sieczkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III Tourer 2.0HDi RHR
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 12, 2017, 12:47:53 »
Dokładnie, dźwięk przypomina grzechotanie. Jednocześnie, słychać to głównie podczas przyspieszania, czyli pod obciążeniem. Przy przegazówce na luzie nie jest to tak łatwe do wychwycenia.

Offline Leszek komenda

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Posiadany samochód: maxima V6
Odp: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 12, 2017, 12:52:04 »


Dokładnie, dźwięk przypomina grzechotanie...
To mam to samo czasem.... Ciekawe co to, może ktoś wie... W punto miałem podobnie, ale jak teraz myślę to czyszczenie EGR-a załatwiło sprawę. Niby nie po to był czyszczony, ale po czyszczeniu to klekotanie też się już nie pojawiło. Trzeba by odłączyć wtyk od EGR-a i pojeździć bez. Jeśli będzie ok to wiadomo co daje w kość.



Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka


Offline Leszek komenda

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Posiadany samochód: maxima V6
Odp: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 12, 2017, 12:54:12 »


...Jednocześnie, słychać to głównie podczas przyspieszania, czyli pod obciążeniem...
Wtedy kiedy EGR powinien się zamknąć a może się przycina. Wiem, bo sam sprawdziłem, że ręczne sterowanie położeniem zaworu egr zmieniało dzwięk silnika...



Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka


Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 12, 2017, 13:08:35 »
Dokładnie, dźwięk przypomina grzechotanie. Jednocześnie, słychać to głównie podczas przyspieszania, czyli pod obciążeniem. Przy przegazówce na luzie nie jest to tak łatwe do wychwycenia.
Regulator cisnienia paliwa prawdopodobnie pada.

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 12, 2017, 13:25:20 »
To samoch chciałem napisać:) Na początku przy przyśpieszaniu słychać było grzechotanie/terkotanie jak starego diesla, a po jakimś czasie w trakcie mocnego depnięcia szarpnął na moment i szedł dalej.
Kupiłem regulator Delphi, z mechanikiem wymontowaliśmy całą pompę wtryskową, wymieniliśmy regulator i spokój:)

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 12, 2017, 13:29:40 »
Ja montowałem bez zdejmowania pompy i powiem szczerze nie jest łatwo.

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 12, 2017, 13:41:58 »
Tak da się, najgorzej jest z tą śrubką ze regulatorem... My doszliśmy z mechanikiem do wniosku, że po się denerwować i na spokojnie całą pompę wymontowaliśmy. Na spokojnie na stole robiliśmy dalej, a i pompę sprawdziliśmy:) Grunt to żeby paprochy w czasie wymiany nie dostały się do sitka regulatora.

Offline Leszek komenda

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Posiadany samochód: maxima V6
Odp: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 12, 2017, 13:54:43 »
Mówimy o czymś takim?:
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6669426133
I czy uszkodzenie/problemy z regulatorem nie powinny generować jakiegoś błędu w pamięci auta?
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: Luty 12, 2017, 14:07:53 wysłana przez Leszek komenda »

Offline Paweł Sieczkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III Tourer 2.0HDi RHR
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 12, 2017, 14:11:16 »
Panowie, dzięki za odpowiedzi i podpowiedzi;) Może uda mi się uchwycić na nagraniu ten dźwięk. Gdyby to był regulator, to nie ma tragedii;)

Offline Leszek komenda

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Posiadany samochód: maxima V6
Odp: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 12, 2017, 14:22:50 »
Skoro regulator ciśnienia może szwankować to pojeżdżę z podłączonym FAP CITROEN i pomonitoruję czy w czasie przyspieszania to ciśnienie się jakoś dziwnie zmienia. Screen zrobiony na wolnych obrotach, ciśnienie ok.230bar, ale jak widać waha się od. 207 do 377bar.
Program pokazuje coś takiego:

Tylko u mnie zdarzyło się to ze 2x także pewnie ciężko będzie trafić ten moment...


Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: Luty 12, 2017, 15:52:44 wysłana przez Leszek komenda »

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 12, 2017, 15:52:34 »
Skoro regulator ciśnienia może szwankować to pojeżdżę z podłączonym FAP CITROEN i pomonitoruję czy w czasie przyspieszania to ciśnienie się zmienia, chyba powinno być stałe?
Program pokazuje coś takiego:

Tylko u mnie zdarzyło się to ze 2x także pewnie ciężko będzie trafić ten moment...


Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
230bar to min ciśnienie do odpalenia auta inaczej sterownik nie pozwoli, musisz pomierzyć DB zwracając szczególną uwagę na rozjeżdżanie się ciśnienia zadanego i zmierzonego podczas ruszania spod świateł, pod górkę generalnie gdy  silnik jest obciążony.

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 12, 2017, 17:17:21 »
Mówimy o czymś takim?:
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6669426133
I czy uszkodzenie/problemy z regulatorem nie powinny generować jakiegoś błędu w pamięci auta?
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Do RHR jest taki:
http://ms-img01.allegroimg.pl/ms/oryginal/28/16/20/2077/207732/2077323_35df1552d20e56b43e1d3d49
Żadne błędy nie wyskakują na kompie. Najczęściej ciśnienie skacze powyżej zadanego to winny jest regulator, a jak skacze poniżej to może być albo regulator albo kończąca się pompa

Offline Leszek komenda

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Posiadany samochód: maxima V6
Odp: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 12, 2017, 17:22:52 »
Mam tylko 115kkm przebiegu, więc myślę, że raczej pompa będzie ok. Prędzej jakieś kiepskie paliwo zalane lub egr. Wymienię filtr paliwa i zobaczymy, choć tak jak wspomniałem zdarzyło się to ze 2x że lekko zaklekotał i tyle. Bez żadnej straty mocy. Odpalanie super, spalanie w normie, silnik pracuje bardzo ładnie. Myślę, że nie ma co kombinować tylko jeździć i cieszyć się autem :)

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 12, 2017, 17:35:05 »
Noo podstawa to wymienić filtr paliwa i sprawdzić czy nie ma na dnie obudowy metalowego pyłu z pompy. Lubią się czasami wycierać, a dobrze jest to kontrolować.
U mnie jak kupiłem z przebiegiem 130kkm na dnie już było trochę opiłków. Przez 15kkm dolewałem oleju 2T do paliwa, a filtr wymieniałem co miesiąc (ok 2kkm) i dokładnie czyściłem obudowę z pyłu. Teraz przy wymianie nie ma już nic, a wymieniony regulator trzyma ciśnienie jak ma :)

Offline Leszek komenda

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Posiadany samochód: maxima V6
Odp: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 12, 2017, 18:11:54 »
Ja olej 2T leję od zawsze do diesli, ogólnie bardzo dbam o auta, może z racji tego, że codziennie 12h i więcej w nich spędzam... A filtr wymienię i zobaczę czy coś tam pływa. Jakiś konkretnie polecacie?

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 12, 2017, 18:42:56 »
Ja olej 2T leję od zawsze do diesli, ogólnie bardzo dbam o auta, może z racji tego, że codziennie 12h i więcej w nich spędzam... A filtr wymienię i zobaczę czy coś tam pływa. Jakiś konkretnie polecacie?
Ja wymieniam filtry na Bosha i problemów nie mam :)

Tutaj jest też wszystko dokładnie opisane:
http://citroen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=216634

Offline tomasz jakubczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: olsztyn
  • Posiadany samochód: , c5 2.2hdi 2002 , c8 2,2 hdi 2004.jumper 2,8 hdi 2006. kiedyś 406 hdi 2.0 pez fap,jumpy 1,9D 1999
  • Zainteresowania: stare motocykle marki horex. F1
  • Miejscowość: olsztyn
Odp: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 12, 2017, 18:58:13 »
Przy zmianie softu, program zmienia czasy działania wtryskow, wgraj oryginalny program i wtedy zobacz czy będzie cisza..

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka


Offline Paweł Sieczkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III Tourer 2.0HDi RHR
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 12, 2017, 19:53:25 »
Ok, rano zacznę od telefonu do Vitesse. Być może jest to kwestia poprawki ustawień?

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 12, 2017, 20:36:09 »
Przy zmianie softu, program zmienia czasy działania wtryskow, wgraj oryginalny program i wtedy zobacz czy będzie cisza..

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
jeżeli jest grzechot przy przyspieszaniu to już zostanie bez względu na czas wtrysku, wystarczy zaznajomić się do czego on tak naprawdę służy.

Offline tomasz jakubczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: olsztyn
  • Posiadany samochód: , c5 2.2hdi 2002 , c8 2,2 hdi 2004.jumper 2,8 hdi 2006. kiedyś 406 hdi 2.0 pez fap,jumpy 1,9D 1999
  • Zainteresowania: stare motocykle marki horex. F1
  • Miejscowość: olsztyn
Odp: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 12, 2017, 20:54:32 »
To zależy jaki program napisany jest, ja jak za dużą dawkę daje to potrafią nieźle zagrać, czasami źle coś wyjdzie to wali mi błąd mikroprocesora, ale jak wtryski są na końcówce to dodanie im pracy daje znać..

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka


Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 12, 2017, 21:08:23 »
To napisze po co ten zawór. Bez niego pompa wysokiego cisnienia otrzymywała by stała pełną dawkę paliwa do kompresji, tylko po co? Zawór podaje tylko tyle ile trzeba aby w listwie trzymać odpowiednie ciśnienie jeżeli zużycie przez wtryski jest małe podaje mniej i na odwrót. Wiemy ze przy tłoczeniu podnosi sie temp paliwa dzięki zaworowi mozna ja obniżyć o około 20 stopni, teraz taka moda na eko i tenże zawór odciążając pompę od niepotrzebnej roboty pozwala zaoszczędzić 30g (kw xh) co kolwiek by to znaczyło.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 12, 2017, 21:27:43 »
Tak mnie teraz naszło, a może by odłączyć wtyczkę od tego zaworu wtedy nie bedzie miał zasilania i pozostanie w pozycji otwartej czytaj bez regulacji wiec bez grzechotania. Nie robiłem tego nigdy i nie chce ponosić odpowiedzialności, zapewne posypią sie błędy ale usterkę da sie zdiagnozować, co myślicie?

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 12, 2017, 21:39:22 »
O odłączeniu wtyczki nie myślałem, ale często problemem jest zasyfiałe sitko w regulatorze i ogranoczony przepływ paliwa. Można na upartego go wymontować i przeczyścić ale też nie wiadomo na jak długo to pomoże