Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu  (Przeczytany 37833 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Leszek komenda

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Posiadany samochód: maxima V6
Odp: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 13, 2017, 00:00:30 »
O odłączeniu wtyczki nie myślałem, ale często problemem jest zasyfiałe sitko w regulatorze i ogranoczony przepływ paliwa. Można na upartego go wymontować i przeczyścić ale też nie wiadomo na jak długo to pomoże
Właśnie o czyszczeniu tego sitka czytałem na forum peugeota 206. Podobno pomaga

Offline Paweł Sieczkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III Tourer 2.0HDi RHR
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 13, 2017, 15:14:28 »
Ok, dwóch mechaników odwiedzonych, diagnozy następujące:


1) To odgłos EGR, tak ma być
2) Możliwe że jeden wtrysk nie pracuje optymalnie, ale jeździć, aż będzie gorzej




Offline Leszek komenda

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Posiadany samochód: maxima V6
Odp: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 13, 2017, 15:36:28 »
A ja tak sobie pomyślałem, że skoro na forum puga czyszczą ten zawór, bo jest to jak się okazuje bardzo powszechny problem to wymontuję go i wrzucę do myjki ultradźwiękowej do nafty i zobaczymy... Do kolegów którzy robili wymianę tego zaworu: Czy gniazdo po demontażu tego zaworu można wydmuchać sprężonym powietrzem? Nic z tamtąd nie wypadnie?

Offline tomasz jakubczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: olsztyn
  • Posiadany samochód: , c5 2.2hdi 2002 , c8 2,2 hdi 2004.jumper 2,8 hdi 2006. kiedyś 406 hdi 2.0 pez fap,jumpy 1,9D 1999
  • Zainteresowania: stare motocykle marki horex. F1
  • Miejscowość: olsztyn
Odp: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 13, 2017, 15:45:38 »
A sprawdzałeś jakie robią korekty wtryskiwacze u mnie w c8 jeden leje i mam podobnie chodzi na zimno jak traktor, 2 daje +5'33 a na pierwszym -5,30  reszta w granicach 1,2+-

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka


Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 13, 2017, 16:03:51 »
A ja tak sobie pomyślałem, że skoro na forum puga czyszczą ten zawór, bo jest to jak się okazuje bardzo powszechny problem to wymontuję go i wrzucę do myjki ultradźwiękowej do nafty i zobaczymy... Do kolegów którzy robili wymianę tego zaworu: Czy gniazdo po demontażu tego zaworu można wydmuchać sprężonym powietrzem? Nic z tamtąd nie wypadnie?
Żadnego dmuchania, przed demontażem zaworu należy oczyścić wszystko z zewnątrz i zachować szczególną ostrożność podczas demontażu, to ostatnia linia obrony nie ma już filtra i paproch może uszkodzić pompę.
Ok, dwóch mechaników odwiedzonych, diagnozy następujące:


1) To odgłos EGR, tak ma być
2) Możliwe że jeden wtrysk nie pracuje optymalnie, ale jeździć, aż będzie gorzej

Nagraj ten dźwięk, bo my tu się gimnastykujemy a okazuje że to zupełnie inna przypadłość.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 13, 2017, 16:12:37 »
A i dobra rada, wymontuj pompę wraz z regulatorem jak Maciej będzie łatwiej nie tak jak ja pracowałem "na lusterkach". Przed demontażem zaopatrz się w uszczelkę pompy 19 27 24 koszt około 15 zł.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 13, 2017, 16:25:10 »
Ok, dwóch mechaników odwiedzonych, diagnozy następujące:


1) To odgłos EGR, tak ma być
2) Możliwe że jeden wtrysk nie pracuje optymalnie, ale jeździć, aż będzie gorzej
Skoro twierdzi ze to EGR to czemu go nie wypiął na próbę , bedzie w pozycji zamkniętej i nie powinien hałasować.
Mogą wyskoczyć 3 błędy.

Offline Paweł Sieczkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III Tourer 2.0HDi RHR
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 13, 2017, 22:22:17 »
Ok Panowie, postaram się nagrać ten dźwięk. Teraz po trasie wawa-łdz jest wyraźnie gorzej. Słychać to także na autostradzie podczas przyspieszania na 5 i 6 biegu, ale także podczas jazdy ze stałą prędkością. Silnik nie bierze oleju, na miarce jest dokładnie tyle, ile było.


Myślę, że obu mechanikom nie specjalnie chciało się pokombinować.


Kogo w tych tematach możecie polecić w Warszawie/Łodzi?
« Ostatnia zmiana: Luty 14, 2017, 06:49:20 wysłana przez Paweł Sieczkowski »

Offline Adam Szydłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 268
  • Skąd: Stalowa Wola/Nisko
  • Posiadany samochód: 508 RXH 180 KM
  • Miejscowość: Stalowa Wola/Nisko
Odp: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 14, 2017, 08:31:44 »
Jak kupiłem auto, to w pierwszym miesiącu użytkowania pojawiał się podobny dźwięk. Występował przy dynamicznym przyspieszaniu na niższych biegach. Po jednej puszce liqui moly (czyszenie wtrysków) była lekka poprawa, po drugiej było ok przez 2 tyś km. Przy regularnym dolewaniu 2T (250 ml/na ok. 60l) problem od kilkunastu tyś km. nie występuje.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 14, 2017, 16:01:26 »
Tak wracając do regulatora dziś miałem okazje zakładać nowy więc porobiłem parę fotek. Na jednym zdjęciu przedstawione są uszczelki pompy nowa i stara, wyraźnie widać jak stara jest spłaszczona dlatego warto ją wymienić ale o tym wspominałem w postach wyżej. Przede wszystkim czystość przy wymianie no i  adaptacja w DB.

Offline Leszek komenda

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Posiadany samochód: maxima V6
Odp: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 14, 2017, 16:20:10 »
Może śmieszne pytanie, ale czy pompa jest napędzana od paska rozrządu? Nie mam auta "pod ręką", nie mam jak sprawdzić..
Jeśli tak to demontaż jej będzie się wiązał z demontażem paska rozrządu?

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: Luty 14, 2017, 16:48:04 wysłana przez Leszek komenda »

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 14, 2017, 16:57:44 »
Pompa napędzana jest wałkiem rozrządu a możliwe to jest dzięki krzyżakowi przegubowemu to ten krzyżyk w głębi na drugim zdjęciu. Środek krzyżaka osadzony jest na pompie a ramiona zagłębiają sie w rowkach na wałku i tak przenoszony jest ruch. Kiedys była o tym mowa na forum bo u kogoś pompa nie podawała cisnienia i okazało sie ze przy montażu zapodziałi krzyżak.
Rozrządu nie musisz tykać.
Gdzie mam fotkę z gniazda gdzie osadzona jest pompa, wieczorem wrzucę.

Offline Leszek komenda

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Posiadany samochód: maxima V6
Odp: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 14, 2017, 17:14:00 »
Pompa napędzana jest wałkiem rozrządu a możliwe to jest dzięki krzyżakowi przegubowemu to ten krzyżyk w głębi na drugim zdjęciu. Środek krzyżaka osadzony jest na pompie a ramiona zagłębiają sie w rowkach na wałku i tak przenoszony jest ruch. Kiedys była o tym mowa na forum bo u kogoś pompa nie podawała cisnienia i okazało sie ze przy montażu zapodziałi krzyżak.
Rozrządu nie musisz tykać.
Gdzie mam fotkę z gniazda gdzie osadzona jest pompa, wieczorem wrzucę.

Dzięki wielkie. Gdyby się u mnie ten dźwięk pojawiał to zabiorę się za to.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 14, 2017, 21:10:09 »
Pompa napędzana jest wałkiem rozrządu a możliwe to jest dzięki krzyżakowi przegubowemu to ten krzyżyk w głębi na drugim zdjęciu. Środek krzyżaka osadzony jest na pompie a ramiona zagłębiają sie w rowkach na wałku i tak przenoszony jest ruch. Kiedys była o tym mowa na forum bo u kogoś pompa nie podawała cisnienia i okazało sie ze przy montażu zapodziałi krzyżak.
Rozrządu nie musisz tykać.
Gdzie mam fotkę z gniazda gdzie osadzona jest pompa, wieczorem wrzucę.

Dzięki wielkie. Gdyby się u mnie ten dźwięk pojawiał to zabiorę się za to.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Zaraz po odpaleniu chodził jak betoniarka (mój nie miał tych objawów) zrobiłem adaptację zaworu ale sinik jeszcze przez pewien czas rzucał błędami (nie na desce tylko DB) to ciśnienie turbo to zamknięty wtryskiwacz itd. po jakimś czasie sam podniósł obroty do 1300 zapewne prikaz sterownika no i .... wypalanie filtra ..... w garażu, przerwałem mu i już wszystko wróciło do normy.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 14, 2017, 21:16:20 »
Ok, dwóch mechaników odwiedzonych, diagnozy następujące:


1) To odgłos EGR, tak ma być
2) Możliwe że jeden wtrysk nie pracuje optymalnie, ale jeździć, aż będzie gorzej
Paweł odepnij EGR nie przekraczaj 3000obr. i sprawdz hałas. Na desce może wyskoczyć Depolution i pictogram silnika ale po zapięciu wtyczki po 3 odpaleniu czyli w sumie 4 błąd zniknie z deski choć w DB będziesz miał P0409, P2143, P0406 aby je skasować będziesz musiał poświęcić jeden obszar posprzedażny, co ciekawe jeden z tych błedów mówi o jego fizycznym otwarciu choć jest zupełnie odwrotnie.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 14, 2017, 21:18:02 »
Ok, dwóch mechaników odwiedzonych, diagnozy następujące:


1) To odgłos EGR, tak ma być
2) Możliwe że jeden wtrysk nie pracuje optymalnie, ale jeździć, aż będzie gorzej
co do wtrysku może próba przelewowa lub podgląd w DB

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 15, 2017, 08:52:15 »
Tak mnie teraz naszło, a może by odłączyć wtyczkę od tego zaworu wtedy nie bedzie miał zasilania i pozostanie w pozycji otwartej czytaj bez regulacji wiec bez grzechotania. Nie robiłem tego nigdy i nie chce ponosić odpowiedzialności, zapewne posypią sie błędy ale usterkę da sie zdiagnozować, co myślicie?
Nie wiem jak jest przy delphi, ale przy siemensie silnik gasł (zawór odcinał dopływ paliwa)... przerabiałem problem regulatora w 407.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #42 dnia: Luty 15, 2017, 09:13:25 »
Tak mnie teraz naszło, a może by odłączyć wtyczkę od tego zaworu wtedy nie bedzie miał zasilania i pozostanie w pozycji otwartej czytaj bez regulacji wiec bez grzechotania. Nie robiłem tego nigdy i nie chce ponosić odpowiedzialności, zapewne posypią sie błędy ale usterkę da sie zdiagnozować, co myślicie?
Nie wiem jak jest przy delphi, ale przy siemensie silnik gasł (zawór odcinał dopływ paliwa)... przerabiałem problem regulatora w 407.
Dlatego dobrze znać zasadę działania poszczególnych komponentów.

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #43 dnia: Luty 15, 2017, 10:18:38 »
Siemens w ogóle mi napsuł krwi... 1000zł na same regulatory poszło.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 15, 2017, 11:50:48 »
W Delphi gdy braknie prądu na zaworze (zerwany kabel itd) pojedziesz dalej, w simensie stoisz.

Offline Paweł Sieczkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III Tourer 2.0HDi RHR
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #45 dnia: Luty 20, 2017, 16:28:02 »
Panowie, sprawa dalej jest aktualna, wczoraj podczas jazdy po autostradzie wyskoczyły błędy, w tym P1166, związany ze zbyt niskim ciśnieniem paliwa w listwie. Rozumiem, że w dalszym ciągu podejrzanym nr1 jest regulator ciśnienia paliwa?

Offline Leszek komenda

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Posiadany samochód: maxima V6
Odp: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #46 dnia: Luty 20, 2017, 16:40:33 »
Panowie, sprawa dalej jest aktualna, wczoraj podczas jazdy po autostradzie wyskoczyły błędy, w tym P1166, związany ze zbyt niskim ciśnieniem paliwa w listwie. Rozumiem, że w dalszym ciągu podejrzanym nr1 jest regulator ciśnienia paliwa?
Myślę, że podpowiedzi co i jak już było aż nadto. Teraz raczej do Ciebie należy odpowiedź co sprawia kłopoty. Trzeba po kolei wykluczać kolejne problemy, nikt Ci raczej na 100% nie powie co pada..

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka


Offline Paweł Sieczkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III Tourer 2.0HDi RHR
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #47 dnia: Luty 22, 2017, 16:10:43 »
Ok, problem udało się rozwiązać dzięki wymianie wspomnianego regulatora ciśnienia paliwa. Dziękuję wszystkim wypowiadającym się za pomoc.

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #48 dnia: Luty 22, 2017, 16:22:25 »
Brawo Ty! :) Fajnie, że działa

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: 2.0HDi RHR - stukot/klekot przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #49 dnia: Luty 22, 2017, 16:47:03 »
Ok, problem udało się rozwiązać dzięki wymianie wspomnianego regulatora ciśnienia paliwa. Dziękuję wszystkim wypowiadającym się za pomoc.
Po założeniu poterkotał sobie?, jak z adaptacją czy od razu chodził jak należy?