Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Zawór EGR - problem C5 MK III  (Przeczytany 47112 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline Grzegorz Płowy

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 65
  • Skąd: POLSKA
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi-16V 138 FAP
  • Miejscowość: POLSKA
Zawór EGR - problem C5 MK III
« dnia: Luty 18, 2017, 13:35:20 »
 Witam
 ostatnio mam problem z moim C5 zdarzyło mu się dwa razy w przeciągu 2 tygodni nie odpalić a że było to rano przy 10 stopniowym mrozie to zwaliłem na złe paliwo
Ale wczoraj podczas jazdy auto zgasło, przy próbie odpalenia auto odpalało, bez mocy i nie dało się ruszyć dopiero po jakimś dziesiątym odpaleniu załapało i teraz normalia jeździ
Podpiąłem go pod komputer no i takie błędy wyskoczyły  – może ktoś z was przerabiał temat???
Będę wdzięczny za podpowiedzi, bo jak do tej pory to byłem pewny tego auta niestety teraz już nie wiem czy mogę jechać w trasę i czy  gdzieś nie stanie?
https://drive.google.com/open?id=0B9VyscmpxEnAa0NRR3dJS3RkSGc

 

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 18, 2017, 14:17:59 »
Zaślep gada i wywal programowo...
;)

Offline Leszek komenda

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Posiadany samochód: maxima V6
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 18, 2017, 15:58:02 »
Zaślep gada i wywal programowo...
;)
A nie lepiej kupić nowy EGR i wymienić? I znowu spokój na kilkadziesiąt tys km..

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

mati2642

  • Gość
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 19, 2017, 07:55:05 »
Weź go wyczyść najpierw , czasami to wystarczy , jeśli to nie pomoże to wtedy zastanawiaj się czy nowy czy wywalić .

Offline Damian Iwaszkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 348
  • Skąd: Wejherowo
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III,1.6HD,Renault Laguna III 2.0 dci
  • Miejscowość: Wejherowo
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 19, 2017, 15:56:43 »
W mojej Cytrynce EGR szwankował już jakiś czas,niemniej nie odczuwałem tego na mocy samochodu tylko włączał się jakiś błąd i świeciła kontrolka silnika.Po kilkukrotnym odpaleniu błąd znikał i było ok.Pewnego razu zapalił sie na stałe.Kupiłem nowy oryginalny Valeo za ok 950 zł i problem znikł.Cena w ASO ok 1500 zł.Pewnie jak bym miał warunki i czas spróbował bym wyczyścić stary ale niestety,zostało mi pojechać do mechanika.

Offline Leszek komenda

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Posiadany samochód: maxima V6
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 19, 2017, 16:43:58 »
A czym czyścicie EGR? Płyny w spray-u do czyszczenia egr-a i przepustnicy zawierają nieraz do 99% xylenu i kosztują po kilkadziesiąt zł. Xylen bardzo dobrze rozpuszcza osady w silniku. I tak się zastanawiam czy nie lepiej byłoby wymontować egr, przepustnicę, kolektor i wymyć to dokładnie w rozpuszczalniku xylenowym, który w znanym markecie budowlanym kosztuje 6pln za 0.5l. Na pewno przyniosłoby to lepszy efekt niż psikanie sprayem w kolektor ssący. Ja przynajmniej mam zamiar tak zrobić. Wiem, że nie wolno niczym smarować egr-a wewnątrz, żadne WD40, bo zaraz się spowrotem zapieka i problemy wracają. A rozpuszczalnik by to ładnie odtłuścił.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

tomekkaz

  • Gość
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 19, 2017, 17:03:21 »
Ja niedawno miałem zamiar wyczyścić EGR ale w 99 procentach nie chodzi tu o zabrudzenie, tylko zatarcie rolki na prowadnicy "grzybka" Pozostaje tylko wymiana. Gdzieś opisywałem to na forum, dałem nawet fotki, ale nie mogę tego znaleźć. Chyba temat zaginoł po rozdzieleniu forum c5 na poszczególne modele. Ja mam silnik RHR i zrobiłem to sam chociaż ledwo rozróżniam klucze. Jeszcze dodam że mój EGR nie miał prawie wcale sadzy. Po zgaszeniu auta, słychać takie charakterystyczne stuki za silnikiem. To EGR się "ostukuje" aby nie doprowadzić do zaklejenia tą sadzą. Co do środków do rozpuszczania nagaru w dolocie to kupiłem 4 jakieś hiper markowe spraje za 120zł i słabo sobie poradziły. Najlepsza okazała się benzyna ekstrakcyjna i kilka rodzajów pędzli. Tu masz filmik i pokazaną pracę rolki https://www.youtube.com/watch?v=stxPTU_jykA
« Ostatnia zmiana: Luty 19, 2017, 17:18:32 wysłana przez Tomasz Kazimierski »

mati2642

  • Gość
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 19, 2017, 19:06:50 »
U mnie byl czyszczony chemicznie i ultradzwiekami i nic to nie dało . Ale to osobny był temat , rolka też się nie przycinala akurat. Wykrec go, wyczyść jakimś preparatem do egr i sprawdz czy się nie blokuje , rolke znajdziesz pod tym plastikiem .

Offline Marcin Kaminski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: UK
  • Posiadany samochód: C5 MKIII
  • Miejscowość: UK
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 20, 2017, 16:04:04 »
Z odrobina wprawy mozna sprawdzic czy sie zacina na aucie. Wystarczy zdjac oslone plastikowa z EGR i kilka razy wcisnac grzybek i zobaczyc czy wraca.
Zaslepic mozna, ale w wiekszosci aut wyrzuci blad, a blaszka z dziura zeby nie wyrzucal mija sie z celem.

mati2642

  • Gość
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 20, 2017, 16:23:11 »
Jeżeli czyścić to tylko wymontowac , psikanie czymś mija się z celem.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 15, 2017, 20:02:40 wysłana przez Mateusz Szweda »

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 20, 2017, 18:03:27 »
Z odrobina wprawy mozna sprawdzic czy sie zacina na aucie. Wystarczy zdjac oslone plastikowa z EGR i kilka razy wcisnac grzybek i zobaczyc czy wraca.
Zaslepic mozna, ale w wiekszosci aut wyrzuci blad, a blaszka z dziura zeby nie wyrzucal mija sie z celem.

Ja mam zaślepiony całkowicie bez wyprogramowania (jeszcze ;)  ) od ponad pół roku i nic się nie dzieje....
Nawet na zimnym silniku lepiej chodzi, bo podczas dodawania i puszczaniu gazu nie ma delikatnych szarpnięć tylko płynnie się to odbywa.

Offline Grzegorz Płowy

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 65
  • Skąd: POLSKA
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi-16V 138 FAP
  • Miejscowość: POLSKA
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 20, 2017, 21:03:39 »
Ok a jaki masz silnik ??
Ja dzisiaj też zostałem zmuszony do zaślepienie bo nie odpalił  po włożeniu blaszki ożył od razu ale wywaliło błędy i obawiam się że nie za długo da się  tak jeździć  FAP i td.

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 20, 2017, 23:34:05 »
Ja mam 2,0 hdi 100kW (RHR) bez FAP'a.
Żadnych błędów.
:)

Offline Marcin Kaminski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: UK
  • Posiadany samochód: C5 MKIII
  • Miejscowość: UK
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 21, 2017, 20:00:27 »
Jakies magiczne miałem,  bo kazdy DW10 czy DW12 jaki miałem i znam a miał pełna blaszke wyrzucal w koncu błąd.
Do tego z zaslepionym egr na zimno pracuje głosniej,  ale każdy robi jak lubi

Sent from my E6853 using Tapatalk


Offline Grzegorz Płowy

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 65
  • Skąd: POLSKA
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi-16V 138 FAP
  • Miejscowość: POLSKA
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 28, 2017, 21:04:31 »
 Witam
 no i problem rozwiązany
 po zaślepieniu wywalało błędy i samochód  wchodził w tryb serwisowy - zmulało furę 
 czyszczenie nie maiło szans a jak już to na krótką metę  - zawór zatarty
 udało mi się zdobyć fajny zawór z dawcy - rozbitek z identycznym silnikiem
 Wymiany podjąłem się sam, nie ma tragedii nawet jak w moim przypadku bez podnośnika czy kanału
 wszystkie śruby dostępne i w miarę widoczne, oprócz jednej pod spodem na klucz torx widoczna na zdjęciu trzeba ją po prostu namacać no i oczywiście zdemontować wszystkie rurki i węże, które przeszkadzają
 załączam film i zdjęcia
 dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem i porady
link do filmu https://youtu.be/-teeaPeBuRY




« Ostatnia zmiana: Luty 28, 2017, 21:38:26 wysłana przez Grzegorz Płowy »

Offline Tomasz Jachimowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 84
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7, 2.0 HDI 140 KM, 2011 r.
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 28, 2017, 22:56:02 »
Przy jakim przebiegu zazwyczaj pada EGR?

Offline Grzegorz Płowy

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 65
  • Skąd: POLSKA
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi-16V 138 FAP
  • Miejscowość: POLSKA
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 28, 2017, 23:00:10 »
U mnie padł po około 200 tys pewnie zależy gdzie i jak się jeździ​

Wysłane z mojego XT1572 przy użyciu Tapatalka


mati2642

  • Gość
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 01, 2017, 06:38:06 »
Co musiałeś zdemontować żeby go wyjąć ?

Offline Leszek komenda

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Posiadany samochód: maxima V6
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 01, 2017, 07:30:47 »
Co musiałeś zdemontować żeby go wyjąć ?
https://youtu.be/sP3cqr0ESiQ

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka


Offline Grzegorz Płowy

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 65
  • Skąd: POLSKA
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi-16V 138 FAP
  • Miejscowość: POLSKA
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 01, 2017, 10:27:54 »
Bardzo dobry poradnik polecam 

Wysłane z mojego XT1572 przy użyciu Tapatalka


mati2642

  • Gość
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 01, 2017, 11:25:34 »
Chlodniczke też demontowales ?

Offline Grzegorz Płowy

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 65
  • Skąd: POLSKA
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi-16V 138 FAP
  • Miejscowość: POLSKA
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 01, 2017, 12:03:23 »
Nie tego nie czyściłem   

Wysłane z mojego XT1572 przy użyciu Tapatalka


Offline Bartosz Chwastek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 281
  • Skąd: Lubsko
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 (2.0 benzyna+LPG) i MK3 2,0 HDI
  • Miejscowość: Lubsko
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 04, 2017, 02:00:12 »
Witam czy ktoś z was może mi udzielić rady próbowałem zdemontować zawór EGR troszkę z tym zabawy ale dałem radę tak mi się zdaje odkręcić wszystkie śruby tzn. 2 od chłodniczki i 2 od zaworu te długie :) pomijam rurę. I teraz mój problem nie idzie go za żadne diabły ruszyć żeby wyciągnąć na zewnątrz, czy on jest gdzieś jeszcze przykręcony prócz tych 2 długich śrub?     

tomekkaz

  • Gość
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 04, 2017, 02:47:55 »
Jeżeli chodzi o EGR to jest on na dwóch śrubach i jest jeszcze jeden imbus od dołu z tyłu. Nie trzeba go wykręcać całkowicie, bo w mocowaniu do korpusu silnika jest wycięcie. Wyżej masz fotkę egr-a z tym imbusem. Też się z tym męczyłem.

Offline Dawid Jarecki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 049
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Wygodne sofy ;-)
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 04, 2017, 08:53:53 »
Czy ta uszczelki warto kupić nowa i wymienić czy stara jak na oko będzie ok to zostawiać?

Wyklepane z urządzenia zdalnego nadawczego Xiaomi

znikająca cytrynowa szarość Islandii ;-)