Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Zawór EGR - problem C5 MK III  (Przeczytany 48167 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Łukasz Pawliński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 (X7) Exclusive 2.0HDi 163KM 2011r.
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #125 dnia: Kwiecień 12, 2018, 13:21:22 »
Czy ta uszczelki warto kupić nowa i wymienić czy stara jak na oko będzie ok to zostawiać?

Mój EGR był zaolejony i wymieniłem przy 170kkm. Uszczelki nie dało się kupić osobno. Nowy oryginalny 950zl.

matil80

  • Gość
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #126 dnia: Kwiecień 13, 2018, 22:20:07 »
Koledzy , czy po czyszczeniu egr trzeba zrobić adaptacje przez DB ?

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #127 dnia: Kwiecień 13, 2018, 22:32:29 »
Koledzy , czy po czyszczeniu egr trzeba zrobić adaptacje przez DB ?

Warto.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

matil80

  • Gość
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #128 dnia: Kwiecień 14, 2018, 14:52:14 »
Mam takie pytanie . Czy jak będzie zatarta rolka tak jak na filmiku https://www.youtube.com/watch?v=stxPTU_jykA to jest taka możliwość , że w DB będzie pokazywało prawidłową pracę EGR ?

Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #129 dnia: Maj 01, 2018, 14:44:10 »

Minęło kilka miesięcy, jeździłem z nie działającym, acz nowym EGR. C5 to wspaniałe auto które naprawia się samo, niespodziewanie udało mi się skasować błąd przepustnicy EGR, pomiar parametrów standardowych pracującego silnika, pokazuje aktywny EGR i wartości jego się zmieniają wraz z obrotami silnika. Nie wiem co właściwie się zmieniło, spędziłem ostatnio dużo czasu z kompem na kolanach ( borykając się z innymi duperelami) i być może telekodując wielokrotnie, BSI w końcu "przypomnało sobie" o EGR. Za to pojawiło się delikatne poszarpywanie w okolicy poniżej 2tyś obrotów podczas spokojnego przyspieszania, a w przypadku dynamicznego przyspieszania (także 2000 obr) słychać jęk turbiny (jak podejrzewałem z początku).


Mam nadzieję że to tylko jakaś nieszczelność w układzie, która ujawniła się w momencie kiedy EGR nagle zaczął działać.
Jakby tego było mało: test przepustnicy - układ rozwarty!  ???   jak sprawdzić czy elektrozawór przepustnicy jest sprawny elektrycznie? Bo do tego służy element nr 18?



Jeszcze jedno, jak przygazuję na postoju i odpuszczę pedał gazu, to obroty spadają do normalnego poziomu i w tej samej chwili spadają jeszcze trochę ( przydławia się silnik) i od razu odbijają się do normalnych obrotów. Za to jak gaszę silnik, to telepie się jak stara stodoła.  ::)






Czy EGR powinien się zamknąć do 0% podczas dynamicznego przyspeszania? Ile % otwarcia EGR powinno być na postoju na wolnych obrotach?
« Ostatnia zmiana: Maj 01, 2018, 17:32:22 wysłana przez Tadeusz Stromski »

Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #130 dnia: Maj 01, 2018, 19:51:36 »

Minęło kilka miesięcy, jeździłem z nie działającym, acz nowym EGR. C5 to wspaniałe auto które naprawia się samo, niespodziewanie udało mi się skasować błąd przepustnicy EGR, pomiar parametrów standardowych pracującego silnika, pokazuje aktywny EGR i wartości jego się zmieniają wraz z obrotami silnika. Nie wiem co właściwie się zmieniło, spędziłem ostatnio dużo czasu z kompem na kolanach ( borykając się z innymi duperelami) i być może telekodując wielokrotnie, BSI w końcu "przypomnało sobie" o EGR. Za to pojawiło się delikatne poszarpywanie w okolicy poniżej 2tyś obrotów podczas spokojnego przyspieszania, a w przypadku dynamicznego przyspieszania (także 2000 obr) słychać jęk turbiny (jak podejrzewałem z początku).


Mam nadzieję że to tylko jakaś nieszczelność w układzie, która ujawniła się w momencie kiedy EGR nagle zaczął działać.
Jakby tego było mało: test przepustnicy - układ rozwarty!  ???   jak sprawdzić czy elektrozawór przepustnicy jest sprawny elektrycznie? Bo do tego służy element nr 18?



Jeszcze jedno, jak przygazuję na postoju i odpuszczę pedał gazu, to obroty spadają do normalnego poziomu i w tej samej chwili spadają jeszcze trochę ( przydławia się silnik) i od razu odbijają się do normalnych obrotów. Za to jak gaszę silnik, to telepie się jak stara stodoła.  ::)






Czy EGR powinien się zamknąć do 0% podczas dynamicznego przyspeszania? Ile % otwarcia EGR powinno być na postoju na wolnych obrotach?
Zasada jest taka, że egr jest otwarty maksymalnie na wolnych obrotach i zamyka się wraz ze wzrostem tych obrotów.  Przy gwałtownym wciśnięciu gazu egr zamyka się całkowicie,  ale czy jest to oznaczone w programie jako 100 % i 0 tego nie wiem. Gdzieś czytałem, że max otwarcia egr to 50% może to być przez zakres jego pracy, ale czy jest to oznaczone wtedy 50% czy 100% tego nie wiem  :)


OK
zakładam taką hipotetyczną sytuację, ponieważ tak mnie zaskoczył fakt że EGR zaczął działać sam z siebie, to nie przeprowadziłem ponownej adaptacji, chyba że doszło do auto adaptacji. I w tej sytuacji jeśli zawór nie domyka się, to wartość zmierzona wydatku powietrza będzie przekraczała wartość zadaną (bo taki mam komunikat), będzie występowało zaburzenie mieszanki z powodu nadmiernej ilości spalin i stąd te poszarpywania?!

Sprawdzić bym musiał połączenia EGR z chłodniczką spalin itd po kolei, tak żeby wykluczyć nieszczelności zanim wydam kasę na turbnę, ale jak na złość jak mam wolne to się rozchorowałem.

Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #131 dnia: Maj 02, 2018, 12:41:17 »
Wypnij przepływomierz, wtedy egr się zamknie jak go nic nie blokuje i zobacz czy objawy ustąpiły

Dobry pomysł, dzięki.
Niestety ponure dźwięki spod maski nie ustały. nagrałem filmik, ale nie słychać tego dźwięku na nagraniu.

Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #132 dnia: Maj 02, 2018, 19:22:46 »
Tak jak odpisywałem to wcześniej, w zakresie obrotów  około 2 tyś słychać nie głośne acz wyraźne wycie (niezbyt wysoki ton), dzieje się tak przy mocniejszym depnięciu. Pokrywa się to z doładowaniem turbo, nie wiem już teraz czy tak to ma być? Czy mam gdzieś nieszczelności czy kona mi turbo. W każdym razie nie było tego dźwięku do puki EGR nie zaczął działać. Skojarzyło jeszcze jeden fakt, otóż czyscilem niedawno przepustnicę, czujnik temperatury i kiedy wyjąłem czujnik ciśnienia  dolotu, zauważyłem że jego plastikowa końcówka jest ułamana i za pewne wpadła do kolektora razem z tym maleńkim oringiem. Zastanawiam się czy ten plastik mógł przelecieć przez silnik i uszkodzić turbinę? Prędzej by się stopił i ew przykleił gdzieś po drodze.

Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #133 dnia: Maj 02, 2018, 19:39:30 »
Tak jak odpisywałem to wcześniej, w zakresie obrotów  około 2 tyś słychać nie głośne acz wyraźne wycie (niezbyt wysoki ton), dzieje się tak przy mocniejszym depnięciu. Pokrywa się to z doładowaniem turbo, nie wiem już teraz czy tak to ma być? Czy mam gdzieś nieszczelności czy kona mi turbo. W każdym razie nie było tego dźwięku do puki EGR nie zaczął działać. Skojarzyło jeszcze jeden fakt, otóż czyscilem niedawno przepustnicę, czujnik temperatury i kiedy wyjąłem czujnik ciśnienia  dolotu, zauważyłem że jego plastikowa końcówka jest ułamana i za pewne wpadła do kolektora razem z tym maleńkim oringiem. Zastanawiam się czy ten plastik mógł przelecieć przez silnik i uszkodzić turbinę? Prędzej by się stopił i ew przykleił gdzieś po drodze.
To już jest za turbiną, jesteś pewien że ten czujnik overbost jest sprawny?  On zabiera sporo mocy.
Ja bym na początek zaślepił ten egr to jest 10 minut roboty łącznie z wypiciem browara z którego puszki zrobisz sobie zaślepkę  :)
Nie odkręcaj go tylko popuść,  wsuń blaszkę i zakręć. 

Mam specjalną blaszkę którą montowałem kiedyś w C4, powinna pasować. Ten czujnik overboost to ten nr 18? (serwisów na poprzedniej stronie).

Offline Tomek Milewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 63
  • Skąd: Krakow-Wilno
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi 163km 2010
  • Miejscowość: Krakow-Wilno
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #134 dnia: Czerwiec 01, 2019, 11:39:08 »
Witam.
W jaki sposób wyczyścić grzybek egr w silniku 2.0hdi 163km? Egr został wyciągnięty i rozebrany. Czyściłem różnymi środkami ile się dało pędzelkiem ale forma tego egru jest zamknięta. To znaczy że grzybek jest schowany w  środku.  Właśnie nie mogę zrozumieć czy udało się  go wyczyścić, bo na osi jest jakby zaślepka i chyba powinna opierać się o obudowę przy zamkniętym zaworze. Jak mocno dmucham powietrze w zawór to odrobinę puszcza.


« Ostatnia zmiana: Czerwiec 07, 2020, 20:43:16 wysłana przez Błażej Banisz »

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #135 dnia: Czerwiec 01, 2019, 11:46:16 »
Kolego szukaj tematu o czyszczeniu EGR jeden z kolegów to robił i wklejał zdjęcia. Teraz nie mam jak tego poszukać.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka