Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Zawór EGR - problem C5 MK III  (Przeczytany 48258 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bartosz Chwastek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 281
  • Skąd: Lubsko
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 (2.0 benzyna+LPG) i MK3 2,0 HDI
  • Miejscowość: Lubsko
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 04, 2017, 09:38:16 »
Czyli jak odkręciłem już te powiedzmy 4 śruby, i jak poluzuje ten imbus to odejdzie od chłodniczki i od silnika bez problemu czy trzeba się coś jeszcze "namocować z nim żeby wyszedł", A jeszcze jedno pytanie bo do chłodniczki idzie wąż z płynem i czy po odłączeniu jej od EGR on nie wyleci od boku?

Offline Grzegorz Płowy

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 65
  • Skąd: POLSKA
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi-16V 138 FAP
  • Miejscowość: POLSKA
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 04, 2017, 19:47:00 »
Jeżeli chodzi o EGR to jest on na dwóch śrubach i jest jeszcze jeden imbus od dołu z tyłu. Nie trzeba go wykręcać całkowicie, bo w mocowaniu do korpusu silnika jest wycięcie. Wyżej masz fotkę egr-a z tym imbusem. Też się z tym męczyłem.
Dokładnie ona jest od dołu musisz wysadzić rękę i namacać trochę zabawy ale jak juz popuścisz to pójdzie

Wysłane z mojego XT1572 przy użyciu Tapatalka


Offline Bartosz Chwastek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 281
  • Skąd: Lubsko
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 (2.0 benzyna+LPG) i MK3 2,0 HDI
  • Miejscowość: Lubsko
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 05, 2017, 10:24:41 »
OK poradziłem sobie z tym ale już jej nie przykręciłem bo katastrofalny dostęp, i myślę, że ta śrubka jest tam zbędna nic się nie rusza wiec na razie odpuściłem z jej przykręcaniem :)[size=78%]. [/size]

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 05, 2017, 12:06:18 »
OK poradziłem sobie z tym ale już jej nie przykręciłem bo katastrofalny dostęp, i myślę, że ta śrubka jest tam zbędna nic się nie rusza wiec na razie odpuściłem z jej przykręcaniem :) [size=78%]. [/size]
Kidyś za małolata miałem komara 3 w którym silnik rozbierałem 3 razy, za każdym razem po montażu zostawało mi po kilka "zbędnych" śrubek i podkładek :-).
Pamietam nawet ze zrobiłem ręcznie rowek na tłoku na dodatkowy 3 pierścień aby podnieść kompresje i moc.

Offline Leszek komenda

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Posiadany samochód: maxima V6
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 05, 2017, 12:08:12 »
OK poradziłem sobie z tym ale już jej nie przykręciłem bo katastrofalny dostęp, i myślę, że ta śrubka jest tam zbędna nic się nie rusza wiec na razie odpuściłem z jej przykręcaniem :) [size=78%]. [/size]
Kidyś za małolata miałem komara 3 w którym silnik rozbierałem 3 razy, za każdym razem po montażu zostawało mi po kilka "zbędnych" śrubek i podkładek :-).
I jeździł dalej, znam to z autopsji

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka


Offline Adrian Lis

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDi 136km
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 06, 2017, 23:39:47 »
jak dojsc najlepiej do tej dolnej sruby bo juz cale lapy pocharatalem i za nic nie moge jej wykrecic

Offline Grzegorz Płowy

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 65
  • Skąd: POLSKA
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi-16V 138 FAP
  • Miejscowość: POLSKA
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 07, 2017, 06:44:19 »
Hm na macanego inaczej nie da rady 

Wysłane z mojego XT1572 przy użyciu Tapatalka


Offline Bartosz Chwastek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 281
  • Skąd: Lubsko
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 (2.0 benzyna+LPG) i MK3 2,0 HDI
  • Miejscowość: Lubsko
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 07, 2017, 22:19:33 »
Tak jak kolega wyżej napisał musisz to wyczuć palcem bo masakra jakaś z odkręceniem no chyba, że da się od spodu auta tam dojść wtedy będzie lepiej, ja na weekend czyściłem swój bo nie zaszkodzi, ale już tej śrubki nie wkręciłem bo nie mogłem trafić w gwint więc odpuściłem :)

tomekkaz

  • Gość
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 08, 2017, 00:06:07 »
Bartek Ch. nie chcę cię straszyć, ale coś musiałeś powyginać albo źle skręcić całość. Ja tak jak wszyscy, miałem problem z odkręceniem tej trzeciej śruby, ale jeżeli chodzi o przykręcanie to można powiedzieć, że sama wlazła na swoje miejsce. Tak to jest skonstruowane. Polecam jednak się postarać i przykręcić tego francowatego imbusa.

Offline Bartosz Chwastek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 281
  • Skąd: Lubsko
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 (2.0 benzyna+LPG) i MK3 2,0 HDI
  • Miejscowość: Lubsko
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 08, 2017, 22:27:59 »
Na pewno się postaram jak znajdę trochę czasu, a tak przy okazji to jaką rolę spełnia ta śrubka w zaworze skoro jest według ciebie taka ważna? bo według mnie to 3 mocowanie zaworu, a jakiegoś poważnego ruchu to ten zawór nie wykonuje i jakiś czas jeżeli bez tego pojerzdzę świat się nie zawali prawda :)

Offline Grzegorz Jakubowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Chojnice
  • Posiadany samochód: Citroen Mk3 C5 2.0 hdi rok 2009 Exclusive
  • Zainteresowania: Motoryzacja,informatyka specjalność lexia ,clip .
  • Miejscowość: Chojnice
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwiec 15, 2017, 19:59:48 »
No dobra a taka sytuacja zawór wyczyszczony niby lekko chodzi a po założeniu i przyuczeniu nadal szarpie jak by się nie w tym momencie puszczał spaliny czyli nie domyka i przymula przydławia auto , błędu nie ma w kompie czy to elektronika w egr uszkodzona ? co sądzicie ?

mati2642

  • Gość
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwiec 15, 2017, 20:04:14 »
U mnie też był czyszczony i lekko chodził a i tak był walniety. Może to być wina elektroniki lub sterownika

Offline Dawid Jarecki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 049
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Wygodne sofy ;-)
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwiec 15, 2017, 20:04:45 »
Obadaj potencjometr czy jest sprawny. U mnie wymiana zalatwila sprawe przy przepustnicy.

Wysłane z mojego Redmi Pro przy użyciu Tapatalka

znikająca cytrynowa szarość Islandii ;-)

Offline Grzegorz Jakubowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Chojnice
  • Posiadany samochód: Citroen Mk3 C5 2.0 hdi rok 2009 Exclusive
  • Zainteresowania: Motoryzacja,informatyka specjalność lexia ,clip .
  • Miejscowość: Chojnice
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #38 dnia: Czerwiec 15, 2017, 20:05:50 »
Już zakupiłem zestaw do 140 żeby zaślepić gada potem z systemu wywalę koszt 400 może będzie ok

mati2642

  • Gość
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #39 dnia: Czerwiec 15, 2017, 20:07:41 »
Masz dokładnie to samo co ja miałem , możesz wymienićEGR na nowy ale nie ma pewności czy to nie wina sterowania nim. Zaslep najpierw i zobaczysz czy szarpie , wywali blad ale się nie przejmuj , wystarczy go wyprogramowac

Offline Grzegorz Jakubowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Chojnice
  • Posiadany samochód: Citroen Mk3 C5 2.0 hdi rok 2009 Exclusive
  • Zainteresowania: Motoryzacja,informatyka specjalność lexia ,clip .
  • Miejscowość: Chojnice
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #40 dnia: Czerwiec 15, 2017, 20:11:24 »
To może od razu na program pojadę a potem go zaślepię .Jak będzie domknięty to od razu będę czuć różnicę .Co o tym sądzisz ?

mati2642

  • Gość
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #41 dnia: Czerwiec 15, 2017, 20:13:44 »
Wypnij kostke od EGR i idź się przyjedź

Offline Grzegorz Jakubowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Chojnice
  • Posiadany samochód: Citroen Mk3 C5 2.0 hdi rok 2009 Exclusive
  • Zainteresowania: Motoryzacja,informatyka specjalność lexia ,clip .
  • Miejscowość: Chojnice
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #42 dnia: Czerwiec 15, 2017, 20:19:40 »
to od razu wywali błędy jeździłem z odpiętą przepływka i było czuć poprawę to chyba prawie to samo

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #43 dnia: Czerwiec 18, 2017, 16:50:25 »
To zobacz jak syf robi  EGR w układzie dolotowym.

http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=104529.0
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Grzegorz Jakubowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Chojnice
  • Posiadany samochód: Citroen Mk3 C5 2.0 hdi rok 2009 Exclusive
  • Zainteresowania: Motoryzacja,informatyka specjalność lexia ,clip .
  • Miejscowość: Chojnice
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #44 dnia: Czerwiec 18, 2017, 19:27:56 »
Odpięty i od razu spokój auto zrywne nie szarpie błąd oczywiście jest ale różnica odczuwalna jadę gnidę wywalić .

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #45 dnia: Czerwiec 18, 2017, 19:36:50 »

jadę gnidę wywalić .


Bez sensu, EGR nie jest aż taki drogi i niestety jak sie ma  diesla trzeba liczyć się z wymianą. Jak Ci padnie turbo to też wywalisz, bo szkoda pieniędzy, albo wtrysk zacznie lać to jeden wyrzucisz? Szkoda gadać  :-[
Pozdrawiam

Offline Grzegorz Jakubowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Chojnice
  • Posiadany samochód: Citroen Mk3 C5 2.0 hdi rok 2009 Exclusive
  • Zainteresowania: Motoryzacja,informatyka specjalność lexia ,clip .
  • Miejscowość: Chojnice
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #46 dnia: Czerwiec 18, 2017, 20:02:17 »
Może szkoda gadać wywalenie mam za darmo zaślepienie 36 zł to o czym ty mówisz wywalenie 400 a 36 .Masz dziwną kalkulację .

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #47 dnia: Czerwiec 18, 2017, 20:06:26 »
Może szkoda gadać wywalenie mam za darmo zaślepienie 36 zł to o czym ty mówisz wywalenie 400 a 36 .Masz dziwną kalkulację .

To nie kalkulacja lecz normalny tok myślenia, coś się zepsuło więc wymiana, a nie rzeźba w gównie. Wywal tęż FAP - a bo EOLYS trzeba będzie uzupełnić. Faktycznie szkoda gadać.
Pozdrawiam

Offline Grzegorz Jakubowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Chojnice
  • Posiadany samochód: Citroen Mk3 C5 2.0 hdi rok 2009 Exclusive
  • Zainteresowania: Motoryzacja,informatyka specjalność lexia ,clip .
  • Miejscowość: Chojnice
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #48 dnia: Czerwiec 20, 2017, 10:05:04 »
Jak kto woli . Ja usuwam .

Offline Witold Szaflik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 435
  • Skąd: Kwidzyn
  • Posiadany samochód: Citroen C6 2.7 HDI & C4 1.6 HDI & C3 1.4 HDI
  • Miejscowość: Kwidzyn
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #49 dnia: Czerwiec 20, 2017, 22:25:48 »

Bez sensu, EGR nie jest aż taki drogi i niestety jak sie ma  diesla trzeba liczyć się z wymianą. Jak Ci padnie turbo to też wywalisz, bo szkoda pieniędzy, albo wtrysk zacznie lać to jeden wyrzucisz? Szkoda gadać  :-[

EGR to największy szkodnik jaki wynaleziono, zarówno dla środowiska jak i silnika. W sumie to ma jedynie tylko jedną zaletę, silnik szybciej się nagrzewa, co jedynie zimą się przydaje. Spalanie paliwa i emisja CO2 z EGR jest większa. Dopalanie spalin nie jest za darmo, nawet jeśli się odbywa w chwili, gdy nie ma zapotrzebowania na pełną moc.
Silnik bez EGR jest bardziej dynamiczny (wcale nie ma większej mocy), bo odchodzi zwłoka na zamykanie zaworu.
Zalet jest o wiele więcej...