Silnik szarpie między 1500-2500 obrotów. Najczęściej jakby brakowało paliwa. Poza tym dymi bo egr się otwiera ale przy dpf tego nie widać tylko silnik częściej go wypala.
Odpiecie EGRa pomaga, ale po wymianie na nowy i zaprogramowaniu dalej jest to samo.
Czasami przełamuje czujnik kopiowania turbo, ale on szybko wyrzuci błąd. U wielu to zawor regulacji ciśnienia paliwa na pompie zaczyna powoli siadać.
Próbowałem dojsc jak zawor może działać poprawnie po odłączeniu EGRa ale mam tylko domysły.
Pewnie każdy wie, ze przekłamania przepływki są przez wielu diagnozowane jako turbo lub EGRa.
Blokujący się EGRa czuc na zimno. Auto prawie nie reaguje na gaz, ale trzeba go wyjac I sprawdzić fizycznie lub chociaż popatrzyc na zadane i aktualnie parametry chociaż to też może przeklamywac jezeli jest luz na przekładni zaworu.
To nie jest tak, ze jak szarpie I kopci to na pewno egr.
Kolega mechanik robi Smaxa. Źle chodzi na zimno (na cieplo już ok) , błędów brak, parametry w normie. Różnica ciśnień w cylindrach 4 bar (akceptowalna ). Zmienili już wszystko w nim. Po odpieciu EGRa pracuje lepiej. Wstawili nowy i znow zle. Okazało się że korba lekko skrzywiona, wiec silnik po rozgrzaniu nadrabial wtryskami, ale różnice w korekcjach były takie jak w innych autach z tym przebiegiem.
Sent from my E6853 using Tapatalk