Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Zawór EGR - problem C5 MK III  (Przeczytany 47014 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #50 dnia: Czerwiec 20, 2017, 23:37:43 »

EGR to największy szkodnik jaki wynaleziono, zarówno dla środowiska jak i silnika.
Zalet jest o wiele więcej...
 

To po co w ogóle zakładają do każdego Diesla i nie tylko?

Jak kto woli .

I wszystko w temacie


Pozdrawiam

Offline Marcin Kaminski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: UK
  • Posiadany samochód: C5 MKIII
  • Miejscowość: UK
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #51 dnia: Czerwiec 21, 2017, 16:48:02 »

EGR to największy szkodnik jaki wynaleziono, zarówno dla środowiska jak i silnika. W sumie to ma jedynie tylko jedną zaletę, silnik szybciej się nagrzewa, co jedynie zimą się przydaje. Spalanie paliwa i emisja CO2 z EGR jest większa. Dopalanie spalin nie jest za darmo, nawet jeśli się odbywa w chwili, gdy nie ma zapotrzebowania na pełną moc.
Silnik bez EGR jest bardziej dynamiczny (wcale nie ma większej mocy), bo odchodzi zwłoka na zamykanie zaworu.
Zalet jest o wiele więcej...
Mozesz podac prosze zrodlo tych informacji?
Proponuje poczytac o korelacji emisji NOx i dramatycznym wzrostem zachorowan na gorne drogi oddechowe szczegolnie u dzieci i osob starszych oraz zwiazanej z tym i smirtelnosci.
I na prawde nie przekonuja mnie argumenty o tym, ze to ciezarowki truja najmocniej, wiec zablokowanie EGRa w moim aucie jest wytlumaczalne. Trujesz siebie.


http://www.theicct.org/news/nature-impacts-diesel-nox-may2017


http://www.icopal-noxite.co.uk/nox-problem/nox-pollution.aspx


https://www.sei-international.org/gapforum/policy/effectshumanhealth.php

Offline Witold Szaflik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 435
  • Skąd: Kwidzyn
  • Posiadany samochód: Citroen C6 2.7 HDI & C4 1.6 HDI & C3 1.4 HDI
  • Miejscowość: Kwidzyn
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #52 dnia: Czerwiec 21, 2017, 22:41:24 »
Mozesz podac prosze zrodlo tych informacji?
 

A przeczytałeś z uwagą linki które zapodałeś? Co EGR ma wspólnego z NOx poza tym, że montowany jest w silniku spalinowym? Dla ułatwienia podpowiem: otwórz te trzy linki i dla każdego z nich "Ctrl + F" i wpisz słowo EGR. Policz ile wyszukiwarka znalazła w tych tekstach słów "EGR".

Czy uważasz, że silnik, który spala więcej paliwa jest mniej szkodliwy?

Czy uważasz, że doprowadzanie silnika do ładu po skutkach używania EGR (rozpuszczalniki / środki czyszczące, części zamienne ....) ma korzystny wpływ na środowisko.

Zjawisko spalania polega na szybkim łączeniu różnych cząsteczek z tlenem. Najczystszym dla środowiska spalaniem jest spalanie wodoru, a każde inne już nie. Jest to ogólnie dostępna wiedza, tak więc bez linków.

Offline Marcin Kaminski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: UK
  • Posiadany samochód: C5 MKIII
  • Miejscowość: UK
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #53 dnia: Czerwiec 21, 2017, 23:13:58 »

Podalem wyniki badan wplywu NOx bo uznalem, ze wiekszosc osob wie po co montowane sa zawory recyrkulacji spalin, ale jak ktos nie wie to prosze:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Uk%C5%82ad_recyrkulacji_spalin


http://www.cambustion.com/products/egr


Zwiekszone spalanie - wg danych spalanie w silnikach diesla moze wzrosnac o... 0.5%! (30ml na 6l). Jezdzilem wieloma autami ze sprawnym i zamknietym EGR i roznicy nie zauwazysz, a te magiczne spadki po zablokowaniu sa tylko wtedy kiedy robi sie to na uszkodzonym zaworze.


Nie wiem ile musiales robic tych EGRow, ale ja mialem ich na tyle duzo, zeby wiedziec, ze sprawny silnik nie wymaga czyszczenia, a na pewno nie tak czesto jak wielu twierdzi. Jak bede mial chwile to zrobie zdjecie z ilosci sadzy z dolotu Forda w ktorym EGR byl niedomkniety a auto ma 250 tys km.


Dla mnie jest to prosta pilka - stac mnie na auto, to i stac na czesci zamienne. Za 2-3 lata jak AdBlue zacznie sie psuc to bedzie kolejna dyskusja jakie to jest fe, co to za spustoszenia powoduje i dlaczego warto to wywalic.  A problem jest dalej ten sam - finanse. Rozrzad trzeba zrobic, zawieszenie tez, ale EGR to blaszka i 3 stowki jest w kieszeni. Taki sprytny narod...

Offline Marcin Kaminski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: UK
  • Posiadany samochód: C5 MKIII
  • Miejscowość: UK
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #54 dnia: Czerwiec 21, 2017, 23:39:04 »
Problem w dci to stan wtryskow. Po założeniu nowych (choćby zaworkow) problem znika.
Poza tym trzeba kontrolować turbo bo potrafi puszczać sporo oleju do dolotu I zamiast do egr gromadzi się w dolocie i IC.

Pisałem już kilka razy, ze egr nie jest dla ekologii, ale głównie dla zdrowia ludzi poprzez zmniejszenie emisji tlenków azotu które mają bardzo szkodliwy wpływ na drogi oddechowe.



Sent from my E6853 using Tapatalk


Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 586
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #55 dnia: Czerwiec 22, 2017, 00:30:07 »
Witek z tym nagrzewaniem szybszym to chyba nie do końca. Zawór EGR podając spaliny do cylindra OBNIŻA temperaturę spalania (zmniejszają prędkość reakcji utleniania). W niższej temperaturze powstaje mniej NOx. Co do wyższego spalania za sprawą EGR to też tak nie do końca prawda - dzięki dodatkowi spalin przy niewielkim obciążeniu zmniejsza się "czynna objętość" mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrze - dzięki czemu ilość podawanego paliwa jest mniejsza (a przynajmniej powinna) w końcu ECU cały czas stara się utrzymać prawidłową wartość Lambda. Dodatkowo mniejsza ilość paliwa spalana w atmosferze bogatej w tlen (obniżona dawka brak spalin -> za dużo powietrza) ma znacznie wyższą temperaturę spalania. Problem z sadzą nie wynika bezpośrednio z pracy samego zaworu EGR (o ile działa prawidłowo) a bardziej związany jest z poprawnym pomiarem ilości powietrza i prawidłową regulacją dawki paliwa. EGR to zło samo zło ale niestety zło konieczne. Tak przy okazji cała afera Diesel Gate z VW w roli głównej - to właśnie ilość emitowanych NOx stała się przyczyną problemów. W USA normy emisji tlenków azotu są znacznie niższe niż w EU, amerykanie mają głęboko w du..e ilość emitowanego CO2 ale szkodliwe dla zdrowia substancje jak NOx już nie.
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Marcin Kaminski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: UK
  • Posiadany samochód: C5 MKIII
  • Miejscowość: UK
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #56 dnia: Czerwiec 22, 2017, 00:34:36 »
Odnośnie grzania silnika to chodzi o oddanie ciepła przez chłodniczke egr.

Sent from my E6853 using Tapatalk


Offline Grzegorz Jakubowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Chojnice
  • Posiadany samochód: Citroen Mk3 C5 2.0 hdi rok 2009 Exclusive
  • Zainteresowania: Motoryzacja,informatyka specjalność lexia ,clip .
  • Miejscowość: Chojnice
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #57 dnia: Czerwiec 22, 2017, 08:00:45 »
Ja już po zabiegu egr wywalony z systemu auta serdecznie polecam fachowców z  POWERCHIP z Kościerzyny fachowa obsługa pomoc ,posiadają hamownię robią praktycznie wszystko od fapu do zabezpieczeń .Moje auto super się zbiera ciutek inaczej chodzi bardziej mruczy ale akurat to mi się podoba .

Offline Marcin Kaminski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: UK
  • Posiadany samochód: C5 MKIII
  • Miejscowość: UK
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #58 dnia: Czerwiec 22, 2017, 08:39:29 »
Z litr to minimum i radio też lepiej odbiera...
Porównajcie spalanie po zaślepieniu sprawnego EGRa. Sprawdźcie też sobie kulturę pracy na zimno.
To co testowałem to różnicy nie ma, ale jezeli blokuje się zawór to spalanie już jest duże wiec zaślepienie już daje różnice.
No ale opinie ludzi to opinie ludzi, a wydanie kilku stowek na pewno zmienia percepcje.
Nie chce nikogo martwić, ale uszkodzenie pompy powoduje szarpanie między 1500 a 2500 obrotów które ustaje po odłączeniu EGRa wiec moze wcale nie eliminujecie przyczyny szarpania.

Sent from my E6853 using Tapatalk
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 22, 2017, 08:55:44 wysłana przez Marcin Kaminski »

Offline Marcin Kaminski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: UK
  • Posiadany samochód: C5 MKIII
  • Miejscowość: UK
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #59 dnia: Czerwiec 22, 2017, 09:09:48 »
Silnik szarpie między 1500-2500 obrotów. Najczęściej jakby brakowało paliwa. Poza tym dymi bo egr się otwiera ale przy dpf tego nie widać tylko silnik częściej go wypala.
Odpiecie EGRa pomaga, ale po wymianie na nowy i zaprogramowaniu dalej jest to samo.
Czasami przełamuje czujnik kopiowania turbo, ale on szybko wyrzuci błąd. U wielu to zawor regulacji ciśnienia paliwa na pompie zaczyna powoli siadać.
Próbowałem dojsc jak zawor może działać poprawnie po odłączeniu EGRa ale mam tylko domysły.
Pewnie każdy wie, ze przekłamania przepływki są przez wielu diagnozowane jako turbo lub EGRa.
Blokujący się EGRa czuc na zimno. Auto prawie nie reaguje na gaz, ale trzeba go wyjac I sprawdzić fizycznie lub chociaż popatrzyc na zadane i aktualnie parametry chociaż to też może przeklamywac jezeli jest luz na przekładni zaworu.
To nie jest tak, ze jak szarpie I kopci to na pewno egr.
Kolega mechanik robi Smaxa. Źle chodzi na zimno (na cieplo już ok) , błędów brak, parametry w normie.  Różnica ciśnień w cylindrach 4 bar (akceptowalna ). Zmienili już wszystko w nim. Po odpieciu EGRa pracuje lepiej. Wstawili nowy i znow zle. Okazało się że korba lekko skrzywiona, wiec silnik po rozgrzaniu nadrabial wtryskami, ale różnice w korekcjach były takie jak w innych autach z tym przebiegiem.

Sent from my E6853 using Tapatalk

Offline Marcin Kaminski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: UK
  • Posiadany samochód: C5 MKIII
  • Miejscowość: UK
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #60 dnia: Czerwiec 22, 2017, 10:33:01 »
Nikt się obiektywnie nie wypowie. Do tego trzeba wyników badań.
Sprawny Egr zamyka się pod obciazeniem wiec sam sobie odpowiedz jak po zaślepieniu auto może się lepiej zbierac jeśli sprawny egr i tak jest wtedy zamknięty.
Jak ktoś uwaza że jest opóźnienie to niech sobie podlaczy egr do wtyczki i zobaczy jak mało się otwiera i jak szybko zamyka.
Ale każdy wierzy w to co chce

Sent from my E6853 using Tapatalk


Offline Grzegorz Jakubowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Chojnice
  • Posiadany samochód: Citroen Mk3 C5 2.0 hdi rok 2009 Exclusive
  • Zainteresowania: Motoryzacja,informatyka specjalność lexia ,clip .
  • Miejscowość: Chojnice
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #61 dnia: Czerwiec 22, 2017, 11:02:27 »
U mnie szarpanie ustało , na zimnym nie odczuwam różnicy a spalanie też widocznej różnicy nie ma pewnie z powodu że u mnie elektronika egru siadała nie zawsze robił problemy chodziło o szarpanie czyli nie domykanie w moim przypadku oczywiście .Jestem bardzo zadowolony a czy autu przypadnie ta modyfikacja to czas pokarze .

Offline Marcin Kaminski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: UK
  • Posiadany samochód: C5 MKIII
  • Miejscowość: UK
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #62 dnia: Czerwiec 22, 2017, 11:06:10 »
Skąd wiesz że to elektronika egr była winna?

Sent from my E6853 using Tapatalk


Offline Grzegorz Jakubowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Chojnice
  • Posiadany samochód: Citroen Mk3 C5 2.0 hdi rok 2009 Exclusive
  • Zainteresowania: Motoryzacja,informatyka specjalność lexia ,clip .
  • Miejscowość: Chojnice
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #63 dnia: Czerwiec 22, 2017, 19:43:20 »
Po rozkręceniu wszystko chodziło płynnie w nim czyli nie był przytarty i nawet czysty , po ponownej kalibracji i przyuczeniu nadal szarpał ewidentnie coś z elektroniką czasem było ok a czasem dławił auto ,po sprawdzeniu u elektronika wyszło że gubi impuls domknięcia ten okres powodował niedomknięcie .Teraz jazda jest płynna nic nie szarpie auto nie muli jest ok jak nowe .

Offline Marcin Kaminski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: UK
  • Posiadany samochód: C5 MKIII
  • Miejscowość: UK
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #64 dnia: Czerwiec 22, 2017, 19:45:47 »
Zanik napięcia na egr jest rozpoznawany przez ECU i wyrzuca błąd

Sent from my E6853 using Tapatalk


Offline Grzegorz Jakubowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Chojnice
  • Posiadany samochód: Citroen Mk3 C5 2.0 hdi rok 2009 Exclusive
  • Zainteresowania: Motoryzacja,informatyka specjalność lexia ,clip .
  • Miejscowość: Chojnice
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #65 dnia: Czerwiec 22, 2017, 19:50:32 »
Akurat sygnał dochodził do egr potem w samym nim coś się waliło , raz wywalał błąd a raz nie , teraz ustało wszystko brak błędu szarpania i innych objawów .

Offline Marcin Kaminski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: UK
  • Posiadany samochód: C5 MKIII
  • Miejscowość: UK
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #66 dnia: Czerwiec 22, 2017, 19:50:56 »
A jaki był błąd?

Sent from my E6853 using Tapatalk


Offline Grzegorz Jakubowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Chojnice
  • Posiadany samochód: Citroen Mk3 C5 2.0 hdi rok 2009 Exclusive
  • Zainteresowania: Motoryzacja,informatyka specjalność lexia ,clip .
  • Miejscowość: Chojnice
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #67 dnia: Czerwiec 23, 2017, 09:55:58 »
Błąd niedomkniętego egr czylidepollution system faulut i nr którego nie zapisałem sobie mam go w historii diax boxa przy okazji napisze .

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #68 dnia: Czerwiec 23, 2017, 13:20:37 »
Panowie, czy lekkie szarpniecie przy dodawaniu i odejmowaniu gazu w trakcie jazdy może być spowodowane przez egr czy bardziej poduszki, skrzyni bądź silnika?

Offline Marcin Kaminski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: UK
  • Posiadany samochód: C5 MKIII
  • Miejscowość: UK
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #69 dnia: Czerwiec 23, 2017, 13:29:14 »
Pod jakim obciazeniem wystepuja szarpniecia? Przy jakich obrotach?
Sprawdzales wtedy cisnienie na szynie albo prace EGR?
Zuzyte poduszki powoduja przenoszenie wibracji i gluche uderzenia przy gwaltownym dodaniu, a najczesciej puszczeniu gazu.
Zaloz nowy watek, bo to temat ogolny i zaslepieniu EGR.

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #70 dnia: Czerwiec 23, 2017, 13:54:11 »
Temat jest o Egr i z tego co widzę, nie tylko o samym zaslepianiu. Mój przypadek ponoć może być związany z tym zaworem. Nie chcę zaśmiecać forum kolejnym pytaniem o Egr. A samo szarpniecie występuje przy lekkim dodawaniu / odejmowaniu gazu, nie zależnie od biegu, raczej wyczuwalne przy jeździe miejskiej z racji częstych przyspieszen i hamiwań. Nic jeszcze nie bylo diagnozowanie.

Offline Marcin Kaminski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: UK
  • Posiadany samochód: C5 MKIII
  • Miejscowość: UK
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #71 dnia: Czerwiec 23, 2017, 14:30:25 »
Temat jest o EGR a nie o tym co u ciebie akurat powoduje szarpanie.
Jezeli nie było podobnych tematów (a wiem że były) i twój problem jest inny to załóż nowy temat bo się balagan robi.

Sent from my E6853 using Tapatalk


Offline Marcin Kaminski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: UK
  • Posiadany samochód: C5 MKIII
  • Miejscowość: UK
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #72 dnia: Czerwiec 25, 2017, 09:52:35 »
Silnik pracuje trochę głośniej na zimno  choc większość temu zaprzecza, ale wibracji czy problemów z wolnymi obrotami nie ma.
Z FAP to jezeli zaślepisz to ECU to rozpozna i jak pamietam to wstrzymuje wypalanie. Nie wiem czy występował oryginalny program do ECU z FAP ale bez egr bo najczęściej oba chcą usuwać  wiec wydaje mi się że jeżeli ktoś wyłącza sam egr to może to w długim czasie skutkować problemami z DPF.

Sent from my E6853 using Tapatalk

Offline Marcin Kaminski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: UK
  • Posiadany samochód: C5 MKIII
  • Miejscowość: UK
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #73 dnia: Czerwiec 25, 2017, 10:40:46 »
EGR jest zamkniety podczas przyspieszenia kiedy najwiecej sadzy jest generowane wiec tu wpływu nie ma. Problem jest kiedy silnik pracuje cały czas w mieście na postoju kiedy egr jest otwarty i odma też się nie zamyka wiec mix sadzy z mgiełką olejowa osadza się w dolocie.
Każdy kto wydał kasę na zaślepienie egr lub wycięcie FAP twierdzi że mniej pali, mniej kopci, lepiej chodzi, łatwiej się zbiera, nie trzeba już co tydzień czyścić dolotu (w dowolnej konfiguracji).
Ja mialem auta ktore przy. 300 kkm nie mialy tyle nalotu zeby miało to jakikolwiek wpływ.
W autach gdzie kanały się mocno zwężają a wtryski mogą lac (Mondeo MkIII Vectra itp) to po około 150kkm warto sprawdzić dolot.

Sent from my E6853 using Tapatalk


Offline Marcin Kaminski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: UK
  • Posiadany samochód: C5 MKIII
  • Miejscowość: UK
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #74 dnia: Czerwiec 25, 2017, 11:06:08 »
Każdy silnik euro 5 wychwyci zaślepienie I wywali błąd i wiele euro 4 też pokaze błąd (focus 2005).to co większość pisze jest oparte na wstawieniu blaszki z nawierconym otworem, około 1cm.

Sent from my E6853 using Tapatalk