Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Zawór ciśnienia tyłu  (Przeczytany 17661 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

gienas

  • Gość
Zawór ciśnienia tyłu
« dnia: Luty 26, 2017, 14:02:32 »
Moja cytryna ostatnio ma podobne objawy (zdjęcie pożyczyłem z innego tematu) z tym że sporadycznie.
 Potrafi trzymać poziom dwa, trzy dni, tydzień - a czasami w kwadrans siada, ale tylko tył. Gdzieś musi być zawór regulujący/utrzymujący ciśnienie tylnych siłowników - tylko gdzież on?
 Wszelkie porady mile widziane.
 


Offline Waldemar Głupczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 214
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara, C5 1.8 2005, C5 2.0 2009
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Zawór ciśnienia tyłu
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 26, 2017, 16:08:57 »
Sprawdź korektor wysokości z tyłu może skorodowany i się przycina.
:-)http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?action=dlattach;attach=77637;type=avatar&time=1429979302

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Zawór ciśnienia tyłu
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 26, 2017, 16:28:57 »
Sa dwie możliwości, zawór w pompie BHI nie trzyma cisnienia bądź przepuszcza regulator twardości i puszcza na powrót.

gienas

  • Gość
Odp: Zawór ciśnienia tyłu
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 26, 2017, 16:35:02 »
Korektor jest zmieniony na nowy.

Ten regulator gdzie jest umiejscowiony? Jeśli w zasięgu ręki to mogę przy okazji opadnięcia potraktować go wstrząsowo.
 Pompę zostawię na koniec.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Zawór ciśnienia tyłu
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 26, 2017, 16:51:52 »
Na regulatorze msz zamontowane dwie środkowe sfery nie sposób przeoczyć, w normalnej pozycji ściągnij wężyk powrotu i obserwuj powinno z niego powoli  , powoli kapać. Jeżeli leci to regulator do wymiany. Piszesz ze zdaża sie to sporadycznie wiec musisz obserwować, wsadz wężyk do butelki na noc i porównaj ilość LDS z dnia kiedy opadł z dniem kiedy nie opadł. Jak nie bedzie różnicy to znaczy ze zawór w pompie ponosi winę.

gienas

  • Gość
Odp: Zawór ciśnienia tyłu
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 26, 2017, 18:10:31 »
To jest to o czym mówimy? Rurki wkręcone... Choć widać coś jak odpowietrznik w hamulcach?
 

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Zawór ciśnienia tyłu
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 26, 2017, 19:23:25 »
tego ''odpowietrznika" nie ruszaj bo Ci auto pierdyknie jak fortepian, nie daj Boże na Ciebie. Na zdjęciu po lewej stronie masz 2 czarne rurki, ta grubsza wyżej po pewnym czasie  zamienia się w gumowy wężyk i to tam trzeba rozpiąć. Jak coś to pytaj i uważaj bo nieodpowiednia operacja i auto może Cię przygnieść !

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Zawór ciśnienia tyłu
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 27, 2017, 15:11:05 »
Zapomniałem napisać , oczywiście uzupełniaj na bieżąco płyn LDS w zbiorniczku ( nowy płyn )

gienas

  • Gość
Odp: Zawór ciśnienia tyłu
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 04, 2017, 17:09:55 »
Póki co wsio wskazuje na to że ten właśnie zawór się wiesza. Siedząc w kanale czyszcząc/opukując tenże zawór z rdzy aby odkręcić rurkę o której mówisz, usłyszałem syk ciśnienia po puknięciu i auto podniosło się. Nie odkręcałem już rurki bojąc się jej uszkodzić bo zapieczone mocno.
 Po dłuuuuuuższym posiedzeniu w kanale i zabawie podnoszeniem auta, na słuch wychodzi że pompa podaje ciśnienie a zacięty zawór wstrzymuje je do chwili takiego wzrostu ciśnienia które przepychało zacięty zawór. Lub pomagałem ciśnieniu lekko pukając w zawór aby się odwiesił.
 Teraz pytanie brzmi: zawór jest w komplecie z tym blokiem aluminium w które wkręcone są sfery? Czy jest do kupienia nowy czy szukać używki?
 
 Przy okazji dowiedziałem się jak ciężko znaleźć mechanika z kanałem.

Offline TOMASZ KOZIOŁ

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 812
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER (X7) 2,0HDI 2008r
  • Miejscowość: warszawa
Odp: Zawór ciśnienia tyłu
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 04, 2017, 17:32:09 »
.

gienas

  • Gość
Odp: Zawór ciśnienia tyłu
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 21, 2017, 23:26:53 »
Dziękuję za wszelkie info. Rozdzielacz wymieniony, zawieszenie działa jak powinno.
 Pytanie dodatkowe można ten rozdzielacz jakoś rozebrać? Mam zamiar zajrzeć do środka i zbadać przyczynę zacinania.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Zawór ciśnienia tyłu
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 22, 2017, 07:38:40 »
Dziękuję za wszelkie info. Rozdzielacz wymieniony, zawieszenie działa jak powinno.
 Pytanie dodatkowe można ten rozdzielacz jakoś rozebrać? Mam zamiar zajrzeć do środka i zbadać przyczynę zacinania.
Da radę, nie musisz wszystkiego Ciebie interesuje strona tylna od elektrozaworu , po bokach nie ma nic interesującego znajdziesz tam kilka uszczelek i amortyzator.

gienas

  • Gość
Odp: Zawór ciśnienia tyłu
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 24, 2017, 23:07:31 »
Faktycznie nic tam ( prawie) nie ma. Na moje oko przyczyną opadania byłaby zacinająca się iglica - ten cienki trzpień.
 Na to samo oko ta szpilka wygląda na ok, ale musi być albo przytarta albo za miękka i gniazdo się wyklepało...

 

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Zawór ciśnienia tyłu
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 25, 2017, 08:04:55 »
To nie ta iglica powoduje problem, powinna być pod nią jeszcze jedna z tzw szufladką to tam jest problem.

gienas

  • Gość
Odp: Zawór ciśnienia tyłu
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 27, 2017, 16:16:35 »
Chyba nic więcej tam nie ma :) .
 Ten czarny pierścionek z siateczką przycina się, nie chodzi płynnie. Czyżby to było przyczyną?
 Bez tego czarnego elementu, na samych oringach wsio chodzi płynnie.




Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Zawór ciśnienia tyłu
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 27, 2017, 20:09:47 »
szukaj 2 elementów, żółty i zielony te poniżej elementu ze zdjęcia :-)

gienas

  • Gość
Odp: Zawór ciśnienia tyłu
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 28, 2017, 18:39:21 »
Te dwa elementy z Twojego rysunku są po przeciwnej stronie elementu z mojej fotki.
 Duuuuuużym utrudnieniem w ich wyjęciu jest mały pierścień rozprężny o okrągłym przekroju. Testując je ręcznie pracują suwliwie płynnie i pod ręką niewyczuwalne są jakiekolwiek zacinki. A wihajster z mojej fotki, jak piszę wyżej, zacina się wyczuwalnie pod palcami...
 Kiedy wymyślę sposób nieinwazyjny, bo blisko już byłem przecięcia całości, spróbuję wyjąć i te dwie części po czym wstawię fotkę potomnym.

     

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Zawór ciśnienia tyłu
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 28, 2017, 19:53:56 »
Na załączniku: wysokie ciśnienie (pomarańczowy kolor), niskie (żółty). Rysunek przedstawia pozycje normalną miękką, jeżeli gniazdo (czerwone kółko) nie jest domknięte przez sprężynę wysokie ciśnienie przedostaje się na powrót i auto nam siada. Więc wina leży po stronie drugiej iglicy tej dociskanej przez sprężyne. Powrót LDS powinien być na rysunku obok czarnej strzałki , tak mi się narysowało :-)

Offline Artur Bledniak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Zbąszyń
  • Posiadany samochód: C5 2008 sedan x7, 2,0HDI 100kW
  • Miejscowość: Zbąszyń
Odp: Zawór ciśnienia tyłu
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 31, 2017, 10:02:02 »

Cześć,



Jaki jest koszt wymiany? Eugeniusz robiłeś w ASO czy korzystałeś z części używanych?




Edit:


Chryste cena cześci ze strony citroen.service to prawie 2200pln/szt ??? ???  (numer 5277 N7)
Do tego serwis wycenia wymianę na 630pln.


Jeżeli ktoś wie gdzie mogę dostać takowy za mniejsze pieniądze.. :(, puki co w necie nic nie znalazłem.


C5III X7 138KM, 100KW, 2008r/sedan


pozdrawiam
/Artur

« Ostatnia zmiana: Lipiec 31, 2017, 10:42:51 wysłana przez Artur Bledniak »

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Zawór ciśnienia tyłu
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 31, 2017, 11:01:02 »
Sprawdź czy faktycznie gdy siada auto to płyn leci powrotem przecieków do zbiornika.

Offline Artur Bledniak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Zbąszyń
  • Posiadany samochód: C5 2008 sedan x7, 2,0HDI 100kW
  • Miejscowość: Zbąszyń
Odp: Zawór ciśnienia tyłu
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 31, 2017, 11:26:34 »
Hej,


Sprawdzałem, jak tył siada to w zbiorniku jest na full. (LDS na wysokości sitka)


Przy ostatniej akcji w ASO i wymianie cięgna na czujniku sprawdzali też LDS, poziom jest jak najbardziej ok.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Zawór ciśnienia tyłu
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 31, 2017, 12:06:25 »
Hej,


Sprawdzałem, jak tył siada to w zbiorniku jest na full. (LDS na wysokości sitka)


Przy ostatniej akcji w ASO i wymianie cięgna na czujniku sprawdzali też LDS, poziom jest jak najbardziej ok.
Chodzi o drogę którą wraca płyn, czy przez elektowane czy przeciek na zaworze.
Jeżeli tył Ci siedzi a przód nie a poziom LDS masz do sitka to masz go za dużo.

Offline Artur Bledniak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Zbąszyń
  • Posiadany samochód: C5 2008 sedan x7, 2,0HDI 100kW
  • Miejscowość: Zbąszyń
Odp: Zawór ciśnienia tyłu
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 31, 2017, 12:42:55 »
Mówisz żeby sprawdzić przewód. Czy coś z niego kapie, tak jak u kolegi.


Nie sprawdzałem tego jeszcze, zostawię to chyba mechanikowi (zrezygnuję z ASO, obawiam się 3000pln za naprawę)



Na tą chwilę wszystko wskazuje na to że najprościej będzie kupić używkę 200-500ziko z alledrogo :(
i przetestować, podmieniając.


Podobnie jak u kolegi u mnie też problem pojawia się losowo, choć ostatnio pojawia się często.
I to staje się regułą że w upalne dni.


/Artur

gienas

  • Gość
Odp: Zawór ciśnienia tyłu
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 31, 2017, 12:51:31 »
Bez bicia się przyznam że swój rozdzielacz wymieniłem na używkę po ujrzeniu ceny nowego w ASO...
 Używkę rozdzielacz kupiłem na Alle... za chyba 250 plnów patrzyłem tylko aby był z sedana i rocznikowo, kule przełożyłem swoje, mechanik całość przełożył z uzupełnieniem płynu LDS za 270 plnów.
 Od tej pory chodzi zawieszenie bezproblemowo.

Offline Artur Bledniak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Zbąszyń
  • Posiadany samochód: C5 2008 sedan x7, 2,0HDI 100kW
  • Miejscowość: Zbąszyń
Odp: Zawór ciśnienia tyłu
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 31, 2017, 14:10:30 »
Taki też mam plan, pytanie czy sedan-kombi robi tu jakąś różnicę?
I czy X7 robi różnicę na tym podzespole? (tak mam z trybe "sport")

Pytanie czy można przełożyć sam wkład o którym pisaliście.


Sam rozdzielacz przeważnie jest też w sprzedaży ze sferami - cóż będą na zapas.
Coś tam na Alledrogo jest.


/Artur