Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: MK II 2.0 Hdi - zaolejona, zapocona turbina i wyciek(?) z przodu  (Przeczytany 5726 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marek Brzeziński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 342
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5II, 2.0 Hdi, 2006, ASB, exclusive <=250 kkm
  • Zainteresowania: fotografia, wideo
  • Miejscowość: Warszawa
Byłem dziś w serwisie i przy okazji zakładania osłony przegubu zauważyłem, że cały "tył" silnika tam gdzie jest turbina jest cały zasyfiony, zapocony olejem. Ten problem jest na tyle duży, że brudzi już plastikową osłonę pod silnikiem. Kilka kropel pojawiło się też na podłodze garażu:(
Co może być przyczyną tego wycieku? Czy jechać do zwykłego warsztatu citroen czy raczej do specjalistów od turbin? Od razu zapytam o polecany warsztat od turbin gdzieś w Warszawie lub okolicy.

Druga sprawa to mocne zapocenie z przodu silnika tam gdzie jest przepustnica. Ktoś mi sugerował że to zalanie po wymianie oleju, ale korek jest raczej bardziej po prawej stronie od tego zaolejenia.
Macie jakieś pomysły?

Auto przyspiesza jak szalone idzie dobrze nie ma ubytków mocy.
youtube.com/wedkarskiedylematy

Offline Marcin Wiąckiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 46
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Miejscowość: Elbląg
Odp: MK II 2.0 Hdi - zaolejona, zapocona turbina i wyciek(?) z przodu
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 28, 2017, 21:26:39 »
Zdejmij dolna i górna rurę od chłodnicy powietrza( 2 opaski na krzyżak) i przechyl sprawdzając czy jest w niej olej, jak nie ma to mozna następnie zdjąć osłony od turbiny, powycierania dokładnie wszystkiego z oleju, przy okazji można sprawdzić czy wirnik ma luzy. Jeżeli nie ma luzu lub jest minimalny to na pierwszy rzut wymiana uszczelek w szczególności od zasilania turbiny olejem.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Offline Andrzej Krukowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 344
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16v BioFlex RFJ 2009r. LPG | C4 1.6 NFU 2008r. LPG
  • Zainteresowania: Piłka nożna
  • Miejscowość: Mysłowice
Odp: MK II 2.0 Hdi - zaolejona, zapocona turbina i wyciek(?) z przodu
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 02, 2017, 08:52:23 »
Ja nie miałem śrubki m6 mocującej dolot do turbiny (na rys 8 ). Sprawdź czy rura A siedzi mocno w turbinie czy luźno.
A co do zapocenia zrób fotę.

Offline Marek Brzeziński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 342
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5II, 2.0 Hdi, 2006, ASB, exclusive <=250 kkm
  • Zainteresowania: fotografia, wideo
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MK II 2.0 Hdi - zaolejona, zapocona turbina i wyciek(?) z przodu
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 13, 2017, 13:17:11 »
A co wchodzi z przodu silnika? Tam jest chyba tylko przepustnica, bo widzę, że tędy też poci się. Albo to wyciek z turbiny i ciągnie kolektorem aż do przodu... Oleju nie ubywa, mocy też nie.
Nie miałem jak zrobić zdjęć. Podjadę w tygodniu do serwisu niech zerkną skąd ten olej - już umówiony Zor Auto.
« Ostatnia zmiana: Marzec 13, 2017, 14:13:34 wysłana przez Marek Brzeziński »
youtube.com/wedkarskiedylematy

Offline Roman Kłosiński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 382
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manu; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan; BX 1,6, ....... użytkownik marki od 89r
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: MK II 2.0 Hdi - zaolejona, zapocona turbina i wyciek(?) z przodu
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 14, 2017, 13:34:52 »
U mnie też zaczęło się pocić i pokapywać z tyłu. Po głębszej analizie tematu stwierdziłem że jest to niestety normalny objaw. W tych modelach (i nie tylko) brak jest odstojnika lub sitka przy odmnie i naturalną rzeczą jest to że olej (pary oleju) są zasysane przez rurkę do kanału doprowadzającego powietrze do turbiny. Część oparów osadza się w karbowanej rurce i po prostu tam się zbiera.
Zwiększoną ilością wydobywanych się oparów może być większy przedmuch i podobno najczęstszą przyczyną przedmuchu są  winne wydechowe uszczelniacze zaworowe.
Od 10 lat jak ujeżdżam te autko, nigdy do rurki nie zaglądałem (ostatnio ją wyciągnąłem i wyczyściłem) ale stwierdzam że najlepiej było by co wymianę oleju po prostu ją wyciągnąć i wyczyścić.
U mnie też rura nie była przykręcona na dole do turbiny ale siedzi dość mocno. Oleju w ogóle nie bierze (od wymiany do wymiany)
Normalnie przy szczelnym dolocie do turbiny olej jest zasysany do turbiny i puszczony w obieg do spalenia. Zasyfia się przez to EGR, fap. Przy nieszczelnym połaczeniu zaczyna się wydobywać na zewnątrz i pokapuje.
Tu jest bardziej opisane (łopatologicznie) w/w zagadnienie http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=153268
Chciałem wrzucić fotki ale coś mi nie wychodzi z tym zamieszczaniem obrazków :(
-----------------------------------------------------------------
C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manual; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan aut;   BX 1,6 ....były C5 2,0 HDI mkII; Xantia 2,0 16V mkII; Xantia 1,6 mkI; BX 1,4e, TGE .... z citroenem od 89r

Offline Marek Brzeziński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 342
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5II, 2.0 Hdi, 2006, ASB, exclusive <=250 kkm
  • Zainteresowania: fotografia, wideo
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MK II 2.0 Hdi - zaolejona, zapocona turbina i wyciek(?) z przodu
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 20, 2017, 19:59:18 »
No i u mnie to odma. Tak po prostu. Jak mi to przeszkadza to powinienem wymienić cały plastik z odmą jakaś jedna duża część za chore ok. 1500 zł. Ogólnie to nie usterka a powiedzmy estetyka. Obecnie raczej nie przeznaczę takiej sumy na taką naprawę. Gdybym miał kanał to bym sobie to wszystko wyczyścił, zamontował siatkę wg opisu Klubu Ford i już, a tak jest jak jest.
youtube.com/wedkarskiedylematy

Offline Marek Banasiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Koło
  • Posiadany samochód: Citroen C 5 X 7 2.0 HDI 136 exclusive
  • Miejscowość: Koło
Odp: MK II 2.0 Hdi - zaolejona, zapocona turbina i wyciek(?) z przodu
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 03, 2018, 11:43:15 »
Witam , przy wymianie klocków zauważyłem że samochód , w okolicach turbiny , poci się , tzn przewód jest wilgotny w oleju .  Oleju nie ubywa,  moc jest , nie dymi , jedyne co to zauważyłem lekki świst tak na 2000 obrotów . ( ponoć jak twierdza mechanicy tylko ja to słyszę 🤨).. i teraz pytanie , czy to koniec turbo ??? Nakulane 180 000 , przeze mnie 6.000 ... czy któryś z przewodów , gdzie szukać przyczyny ?? Podczas jazdy z diabox parametry turbiny idealne . Jak zlikwidować ten świst ??,

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 839
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: MK II 2.0 Hdi - zaolejona, zapocona turbina i wyciek(?) z przodu
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 03, 2018, 18:35:07 »
Może masz problem z nieszczelnością w układzie dolotowym lub wydechowym. Miałem podobnie w mk1. Po wymianie uszczelek pod kolektorem ssącym i wydechowym problem dziwnego świstu zniknął.

Offline Marek Banasiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Koło
  • Posiadany samochód: Citroen C 5 X 7 2.0 HDI 136 exclusive
  • Miejscowość: Koło
Odp: MK II 2.0 Hdi - zaolejona, zapocona turbina i wyciek(?) z przodu
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 03, 2018, 19:15:35 »
Dzięki wymienię..

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


Offline Nathan Podkański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 759
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 mk2 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Samochody
  • Miejscowość: Katowice
Odp: MK II 2.0 Hdi - zaolejona, zapocona turbina i wyciek(?) z przodu
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 28, 2019, 22:26:10 »
Wymieniłes te uszczelki bo jestem ciekaw co ze świszczeniem.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka