Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Zgasł w czasie jazdy i nie chce odpalic.  (Przeczytany 5866 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Łukasz Suminski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: G-D
  • Posiadany samochód: C5 x7 2,0 HDI RHR
  • Miejscowość: G-D
Zgasł w czasie jazdy i nie chce odpalic.
« dnia: Marzec 09, 2017, 21:43:36 »
Mam duży problem mianowicie, w czasie jazdy najpierw zapaliły się ikony od abs, esp, check i inne a po 1 km zgasł.. Przy próbie odpalenia rozrusznik kręci około 2 sekund i się blokuje, na krótko kręci jak głupi tylko nie zapala, wymieniony BSM (na nowy), akumulator nowy, wiązka od żółtej wtyczki do alternatora i rozrusznika ok. Pojawiło się mnóstwo błędów takich jak:

F5FF Nieoczekiwana usterka reinicjalizacji inteligentnego modułu sterującego.
F9B8 Moduł zarządzający silnika: Błąd przekaźnika Power Latch .                     
P0215 Obwód przekaźnika zasilania układu wtrysku (1 stopień)
B9A0 Błąd przekaźnika sterowania rozrusznika -- Właściwości Charakterystyka błędu. Zwarcie do masy

U1208 Usterka - brak łączności z kalkulatorem sterującym silnika i kalkulatorem sterującym hybrydy (jeżeli
kalkulator sterujący hybrydy jest obecny)
U1108 Usterka - brak łączności z kalkulatorem sterującym silnika i kalkulatorem sterującym hybrydy (jeżeli
kalkulator sterujący hybrydy jest obecny)
U1113 Błąd braku komunikacji z kalkulatorem ABS

Czy któryś z kolegów byłby w stanie mi powiedzieć albo wysłać rozpiskę okablowanie bsm gdzie jaka masa plus itp.?
rozpiska co z czym, oraz gdzie który jest z tych przekaźników ?


Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Zgasł w czasie jazdy i nie chce odpalic.
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 10, 2017, 20:37:07 »
Co to diesel, benzyna? Szklanej kuli nie mam przy sobie.
Pozdrawiam

Offline Łukasz Suminski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: G-D
  • Posiadany samochód: C5 x7 2,0 HDI RHR
  • Miejscowość: G-D
Odp: Zgasł w czasie jazdy i nie chce odpalic.
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 11, 2017, 07:42:44 »
2,0 hdi RHR

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Zgasł w czasie jazdy i nie chce odpalic.
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 11, 2017, 08:57:15 »
Z BSI wszystko ok? Nie był odpinany? Poprawny soft?

Offline Łukasz Suminski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: G-D
  • Posiadany samochód: C5 x7 2,0 HDI RHR
  • Miejscowość: G-D
Odp: Zgasł w czasie jazdy i nie chce odpalic.
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 11, 2017, 09:56:24 »
Bsi Nie bylo odpinane, soft tak jak pisałem na Pw byl wgrany przez serwis citroena. Okolo tygodnia chodziło prawidłowo. Chyba ze bsm się jakoś adoptuje telekoduje?
« Ostatnia zmiana: Marzec 11, 2017, 10:36:07 wysłana przez Łukasz Suminski »

Offline Łukasz Suminski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: G-D
  • Posiadany samochód: C5 x7 2,0 HDI RHR
  • Miejscowość: G-D
Odp: Zgasł w czasie jazdy i nie chce odpalic.
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 11, 2017, 09:57:07 »
A czy wszystko ok z bsi, jak mam to sprawdzić?
« Ostatnia zmiana: Marzec 11, 2017, 10:34:14 wysłana przez Łukasz Suminski »

Offline Łukasz Suminski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: G-D
  • Posiadany samochód: C5 x7 2,0 HDI RHR
  • Miejscowość: G-D
Odp: Zgasł w czasie jazdy i nie chce odpalic.
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 12, 2017, 19:02:26 »
Cały dzień dzisiaj próbowałem coś znaleźć, szukałem czy nie są uszkodzone gdzieś wiązki od bsm w stronę silnika, ale nie wiedząc co gdzie to szukanie po omacku. Za to pojawił się kolejny błąd :

A9B7 Moduł sterujący silnika : usterka przekaźnika plus za stacyjką (+APC) albo wiązki wyjściowej przekaźnika

Właściwości:
Przyczyna . Miejscowy .
Charakterystyka błędu. Zwarcie z plusem.
Lista zmiennych powiązanych
Prędkość obrotowa silnika 0 obr/min
Napięcie akumulatora 10.54 Wolt(y)
Stan silnika Odcięty lub zablokowany
Temperatura płynu chłodzącego 10 ° C
Zmierzone ciśnienie paliwa 167 Bar
Polozenie pedalu przyspieszania 56 %
Napięcie zasilania 1 4.99 Wolt(y)
Napięcie zasilania 2 4.99 Wolt(y)

Kostka stacyjki sprawdzona ok, ale który to przekaźnik gdzie się znajduje jakie piny....????

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Zgasł w czasie jazdy i nie chce odpalic.
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 12, 2017, 19:40:50 »
w załączniku

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 305
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MkIII 3.0 V6 HDI Tourer CHIP 282 KM, 532 Nm, Poprzednio: C5 MkI 2.0 Pb, C5 MkIII 2.0 Pb
  • Zainteresowania: Fotografowanie
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Zgasł w czasie jazdy i nie chce odpalic.
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 14, 2017, 05:52:24 »

A9B7 Moduł sterujący silnika : usterka przekaźnika plus za stacyjką (+APC) albo wiązki wyjściowej przekaźnika

Właściwości:
Przyczyna . Miejscowy .
Charakterystyka błędu. Zwarcie z plusem.
Lista zmiennych powiązanych
Prędkość obrotowa silnika 0 obr/min
Napięcie akumulatora 10.54 Wolt(y)
Stan silnika Odcięty lub zablokowany
Temperatura płynu chłodzącego 10 ° C
Zmierzone ciśnienie paliwa 167 Bar
Polozenie pedalu przyspieszania 56 %
Napięcie zasilania 1 4.99 Wolt(y)
Napięcie zasilania 2 4.99 Wolt(y)



A taka jedna rzecz, która mi się nasunęła z tego błędu. Nie wiem czy to dobry trop, ale na pewno warto sprawdzić.
Napięcie akumulatora pokazuje Ci 10.54 V. To zdecydowanie za mało. Być może pada Ci akumulator i przez to nie chce odpalić. Nawet jeśli rozrusznik ma siłę zakręcić to elektronika potrzebuje określonego poziomu napięcia, chociażby immobiliser, ale nie tylko i nie odpalisz. Tym bardziej, że mówisz, że kręci rozrusznikiem 2 s i blokuje. Być może jest w elektronice jakaś blokada, gdzie przy określonym spadku napięcia odcina rozrusznik, żeby całkowicie nie zajechać akumulatora.
Pamiętam, że już w MkI jak napięcie akumulatora było za małe to tam mogłem co prawda kręcić rozrusznikiem, ale odcinało immobilser i nie można było odpalić.


Więc mimo nowego akumulatora sprawdź go porządnie, zmierz napięcie, a najlepiej go podładuj. Niestety z akumulatorami bywa różnie.
Podładuj go nawet ze względu na to, że trochę nim kręcisz próbując go, a nigdzie nie jeździsz, więc siłą rzeczy mu spadło napięcie (i być może dopiero teraz wyrzuciło ten błąd, o którym ostatnio napisałeś). Natomiast jeśli ogólny problem ma też związek z napięciem akumulatora to być może auto zgasło Ci w czasie jazdy z przyczyny braku ładowania, więc może warto pójść też tropem przyjrzenia się alternatorowi czy w ogóle ładuje.


Offline Łukasz Suminski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: G-D
  • Posiadany samochód: C5 x7 2,0 HDI RHR
  • Miejscowość: G-D
Odp: Zgasł w czasie jazdy i nie chce odpalic.
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 16, 2017, 16:54:25 »
akumulator jest ok, na mierniku jest wskazanie 12,5v a z odczytów elektroniki jest mniej i to też jest jakiś problem

Offline Andrzej Gajewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 519
  • Skąd: Wieluń
  • Posiadany samochód: C5 1.8 16v 2002, AX 1.4 D 1992, C4 1.6 HDI 2010
  • Miejscowość: Wieluń
Odp: Zgasł w czasie jazdy i nie chce odpalic.
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 14, 2021, 19:59:51 »
I co problem został rozwiązany?

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 029
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: Zgasł w czasie jazdy i nie chce odpalic.
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 16, 2021, 16:12:51 »
RHR ja bym obstawiał urwany grzybek EGR, częsta awaria w tych silnikach a skutecznie go unieruchomić potrafi