Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Kontrolka hamulca ręcznego wydziwia ;)  (Przeczytany 2330 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Kontrolka hamulca ręcznego wydziwia ;)
« dnia: Marzec 30, 2017, 19:09:34 »
Dzisiaj miałem wypad około 100km do Katowic i w drodze powrotnej stało się coś takiego:

  • zatrzymałem się na stacji benzynowej i na postoju (silnika nie gasiłem) zapaliła się czerwona kontrolka ręcznego i wyskoczył na kilka sekund komunikat "PARKING BRAKE" przy czym ręcznego nie zaciągałem.
  • zrobiłem rundę po placu stacji - hamulce działają, ręczny odbija ładnie po spuszczeniu do zera (auto toczy się swobodnie bez oporów). Poziom płynu na minimum, a na stacji nie mieli płynu hamulcowego (niezłe jaja!) więc pojechałem nieco wolniej niż zwykle do domu.
  • ruszyłem w dalszą drogę i po około 3-4km kontrolka sama zgasła
  • zapaliła się ponownie po około 30km jazdy i pali się już niemal cały czas. Niemal, bo przy starcie silnika zapalają się kontrolki (ładowanie, ABS, od ręcznego itd.) po czym wszystkie gasną i po około 2-3 sekundach zapala się sama kontrolka od ręcznego, ale już nie pojawia się komunikat "PARKING BREAK"
  • poziom płynu hamulcowego uzupełniony - był na minimum, uzupełniłem mniej więcej do poziomu połowy pomiędzy min i max
Auto normalnie hamuje, pedał zachowuje się jak zwykle, ręczny działa, włożyłem łeb pod auto w kilku kluczowych miejscach i nie widzę żadnych wycieków.


Ki czort? Podejrzewam, że mógł polecieć czujnik hamulca ręcznego, ale jest jeszcze jedna opcja - czy XP mają czujniki zużycia klocków hamulcowych?
[Edit: według service.citroen.com moja wersja nie ma czujników zużycia klocków, właśnie to sprawdziłem]


Co do czujnika: jak on działa? Czy zwarcie pinów we wtyczce zadziała tak jak sprawny czujnik wskazujący niezaciągnięty hamulec ręczny? W ten sposób mógłbym łatwo sprawdzić czy to wina czujnika, ale nie tykam, bo nie wiem.
Co do czujnika 2: jak go wyjąć? Widzę go, mam w łapach i za chiny ludowe nie ogarniam sposobu demontażu. Ma takie zatrzaskowe skrzydełka z jednej strony, ściskam je i da się go wtedy lekko pocisnąć w głąb i tyle. Dalej ani drgnie.
« Ostatnia zmiana: Marzec 30, 2017, 19:47:51 wysłana przez Michał Majewski »
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso

Offline Mateusz Migdalewicz

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Skąd: Oborniki Śląskie
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II 2.0 hdi 90 koni
  • Zainteresowania: Militaria
  • Miejscowość: Oborniki Śląskie
Odp: Kontrolka hamulca ręcznego wydziwia ;)
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 02, 2017, 11:17:40 »
Odłącz czujnik i przebadaj przewód do B.s.i możliwe że przewód przepalił lub zgnił jeśli jest cały. To wyjmij czujnik musi wyjśc do góry albo na dół , bo jak znam tą francuską jakość obstawiam przewód . Nie wiesz jaki rozstaw śrub mocujące jarzmo zacisku do belki z tyłu ?

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Odp: Kontrolka hamulca ręcznego wydziwia ;)
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 02, 2017, 11:26:54 »
Sorry, nie napisałem, że sprawa rozwiązana. Zimne luty w BSI okazały się tu winne. Doszły wtedy jeszcze wariujące wycieraczki i centralny zamek.

Co do zacisków - nie pomogę. Mam bębny.
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso