Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Pomocy-zawieszenie  (Przeczytany 15226 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Konrad Kasperski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Lubaczów
  • Posiadany samochód: citroen c5 x7
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Lubaczów
Pomocy-zawieszenie
« dnia: Kwiecień 06, 2017, 16:55:56 »
zakupiłem cytrynke z hydro- pneumatycznym zawieszeniem. Jak wjadę w jakaś dziurę albo kanał to tak dziwnie buja na boki, c to może być ?

dziara

  • Gość
Odp: Pomocy-zawieszenie
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 06, 2017, 20:07:24 »
zakupiłem cytrynke z hydro- pneumatycznym zawieszeniem. Jak wjadę w jakaś dziurę albo kanał to tak dziwnie buja na boki, c to może być ?

Moim zdaniem SFERY. Ja przed nabiciem 4 sfer też miałem kołysanie na boki. Niezbyt duże, ale teraz mam duuuużo mniejsze :) :) .

Offline Konrad Kasperski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Lubaczów
  • Posiadany samochód: citroen c5 x7
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Lubaczów
Odp: Pomocy-zawieszenie
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 06, 2017, 21:24:52 »
czyli jak to zrobic ?
Plyn LDS jest w prawidłowym poziomie.

dziara

  • Gość
Odp: Pomocy-zawieszenie
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 06, 2017, 21:45:21 »
czyli jak to zrobic ?
Plyn LDS jest w prawidłowym poziomie.

Ale...co zrobić?

Offline Konrad Kasperski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Lubaczów
  • Posiadany samochód: citroen c5 x7
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Lubaczów
Odp: Pomocy-zawieszenie
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 06, 2017, 21:48:56 »
Nabić te strefy ?:)

dziara

  • Gość
Odp: Pomocy-zawieszenie
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 06, 2017, 22:00:02 »
Nabić te strefy ? :)

Rozumiem, że ewentualne luzy w zawieszeniu nie występują? (sworznie, drążki itp.)?. Za komfort (również zbytnie bujanie na boki) najbardziej odpowiadają sfery i z biegiem lat (przebiegu) gaz się z nich ulatnia. Mi na badaniu z wymaganych 5barów miałem 2.5-3barów. Inni przeważnie kupują zamienniki za ok. 220-250zł za jedną i po prostu wykręcają stare i wkręcają nowe (żadna filozofia tylko trochę pracy). Najbardziej za komfort odpowiadają 2 pod maską i dwie z tyłu. Mi w zakładzie VORBRODT w Warszawie te cztery sztuki nabili od nowa montując specjalny zawór zwrotny. Taki sposób wybrałem. Komfort się zdecydowanie poprawił :) :) choć mam koła 19 i jeszcze nie ustawiłem dobrze wysokości całości zawieszenia (w przyszłości). To też element wpływający na komfort jazdy. Ale to też trzeba zrobić z głową....W ASO za jedną sferę ok. 600zł. Jest ich7- możesz szaleć :) .
Gdzieś tu na forum jest wątek o sferach i zamiennikach. Poszukaj.

Offline Konrad Kasperski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Lubaczów
  • Posiadany samochód: citroen c5 x7
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Lubaczów
Odp: Pomocy-zawieszenie
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 06, 2017, 22:06:21 »
żadnych luzów nie ma :) ale słyszę że chyba łożyska głośno chodzą to może byc tez przyczyna bujania na boki ?:) oki poszukam

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Pomocy-zawieszenie
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 06, 2017, 22:21:35 »
Nabić te strefy ? :)

 Za komfort (również zbytnie bujanie na boki) najbardziej odpowiadają sfery i z biegiem lat (przebiegu) gaz się z nich ulatnia. Mi na badaniu z wymaganych 5barów miałem 2.5-3barów.
chyba zera zjadłeś

dziara

  • Gość
Odp: Pomocy-zawieszenie
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 07, 2017, 00:18:50 »
Tak-zjadłem (skrót myślowy), 50 barów.

Offline Marek Maliszewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 MkIII Tourer 2.0 2012 ON kombi
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: Pomocy-zawieszenie
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 07, 2017, 10:09:47 »
zakupiłem cytrynke z hydro- pneumatycznym zawieszeniem. Jak wjadę w jakaś dziurę albo kanał to tak dziwnie buja na boki, c to może być ?
Trzeba sie zastanowic czy bujanie to jest az tak do nie zakceptowania...moze mozna jezdzic aż naprawde padna....a nie od razu w koszty sie pakowac...oryginalne sfery duza km wytrzymuja
Pozdrawiam

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka


Offline Konrad Kasperski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Lubaczów
  • Posiadany samochód: citroen c5 x7
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Lubaczów
Odp: Pomocy-zawieszenie
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 07, 2017, 12:09:42 »
Dla mnie nie do zaakceptowania takie bujanie ;/

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Pomocy-zawieszenie
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 07, 2017, 12:33:02 »
Najpierw może podjedź do ASO na sprawdzenie ciśnienia w sferach, koszt ok 25- 30zł od sztuki i będziesz wiedział czy pchać się w wymianę sfer czy szukać dalej innego powodu. Wysokość zawieszenia masz prawidłową?
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Konrad Kasperski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Lubaczów
  • Posiadany samochód: citroen c5 x7
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Lubaczów
Odp: Pomocy-zawieszenie
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 07, 2017, 12:42:03 »
a jak to sprawdzić ?

dziara

  • Gość
Odp: Pomocy-zawieszenie
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 07, 2017, 13:02:13 »
a jak to sprawdzić ?
Wszystko w ASO....najlepiej. Jeżeli myślisz że kupno samochodu to jedyny wydatek to tu się mylisz. A jak już zrobisz ten komfort...zapomnisz o wydanej kasie. Niektórzy sprawdzają na oko zawieszenie....czytaj na forum. Ale najlepiej wszystko pomierzyc z głową...jak to dobrze stwierdził Marc Waldemar.
To prawda, że oryginalne sfery dużo wytrzymują...ale nie spełniają już swojej funkcji. Nie na darmo w sferze mniejsze ciśnienie gazu nie powinno przekraczać 5% jak to zalecają. Amortyzatory też dużo wytrzymują ale jak mają te np. 30% swojej sprawności to co to za jazda...?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 07, 2017, 15:06:42 wysłana przez Marcin Gałek »

Offline Maciej Gajewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Bialystok
  • Posiadany samochód: Citroen C5, Land Rover Discovery 2, Suzuki Swift 4x4
  • Zainteresowania: Grafika
  • Miejscowość: Bialystok
Odp: Pomocy-zawieszenie
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 07, 2017, 17:49:35 »
1. A może jeszcze troszkę szczegółów o samym nowym nabytku.
2. Profil i wielkość opon.
3. Może najważniejsze - czy wcześniej siedziałeś w C5 z hydro? bo może to tylko Twoje wrażenie.

Offline Marek Maliszewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 MkIII Tourer 2.0 2012 ON kombi
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: Pomocy-zawieszenie
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 08, 2017, 08:23:10 »
1. A może jeszcze troszkę szczegółów o samym nowym nabytku.
2. Profil i wielkość opon.
3. Może najważniejsze - czy wcześniej siedziałeś w C5 z hydro? bo może to tylko Twoje wrażenie.
Dobre pytanka:)

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka


Offline Konrad Kasperski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Lubaczów
  • Posiadany samochód: citroen c5 x7
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Lubaczów
Odp: Pomocy-zawieszenie
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 09, 2017, 21:58:08 »
1.[size=78%]auto z 2011 roku, tylna felga jest trochę porysowana jakby ktoś uderzył w nią
2. Opony 17 Michelina
3. No własnie wczesnie nie jechałęm hydro-pneumatycznym zawieszniu,ale to bujanie nie wystepuje na każdym dołku tylko na niektórych i jak jestem na trybie sport to nie czuć tego bujania :)[/size]

Offline Michał Jarek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 98
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: VW BoraT, C5 X7 HDI 163 KM 2011
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Pomocy-zawieszenie
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 23, 2017, 20:34:45 »
Mam trochę inny problem z zawieszeniem.
Przy dynamicznym ruszaniu autem słychać  stuknięcie. Tak samo przy zahamowaniu. Jest to nieregularne choć częste i jeśli przy ruszaniu nie było stukotu to przy hamowaniu tez go nie ma. Tak jakby coś się przesuwało przy podnoszeniu ryjka auta przy ruszaniu.
Stuki pojawiają się choć delikatniejsze i rzadziej przy jakiś nierównościach. Auto było 2 miesiące temu na przeglądzie i było wszystko ok.

Nie wiem co to może być, czy to coś poważnego a w weekend muszę autem jechać do Trójmiasta i nie wiem czy mogę a mechanik nie odbiera.
Spotkał sie ktoś z podobnymi objawami?

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Pomocy-zawieszenie
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 23, 2017, 20:41:51 »
Mam trochę inny problem z zawieszeniem.
Przy dynamicznym ruszaniu autem słychać  stuknięcie. Tak samo przy zahamowaniu. Jest to nieregularne choć częste i jeśli przy ruszaniu nie było stukotu to przy hamowaniu tez go nie ma. Tak jakby coś się przesuwało przy podnoszeniu ryjka auta przy ruszaniu.
Stuki pojawiają się choć delikatniejsze i rzadziej przy jakiś nierównościach. Auto było 2 miesiące temu na przeglądzie i było wszystko ok.

Nie wiem co to może być, czy to coś poważnego a w weekend muszę autem jechać do Trójmiasta i nie wiem czy mogę a mechanik nie odbiera.
Spotkał sie ktoś z podobnymi objawami?

Prosta sprawa, do wymiany będą łączniki stabilizatora
Pozdrawiam

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Pomocy-zawieszenie
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 23, 2017, 22:34:04 »
W podanych przypadkach stukanie też może być spowodowane wybiciem tulei tylnych wahacza.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Michał Jarek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 98
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: VW BoraT, C5 X7 HDI 163 KM 2011
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Pomocy-zawieszenie
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 24, 2017, 08:46:21 »
Wydaje  mi sie że to z przodu było słychać.
Na przeglądzie 2 miesiące temu oprócz standardowych prac były regenerowane wahacze, zacisk ręcznego naprawiany.

Offline Michał Jarek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 98
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: VW BoraT, C5 X7 HDI 163 KM 2011
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Pomocy-zawieszenie
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 11, 2017, 15:53:35 »
Informacyjnie. Zostały wymienione tuleje dolne w obu zwrotnicach, sworzeń dolny prawy,przegub napędowy lewy.Który element odpowiadał za stukanie nie wiem ale wszystkie kwalifikowały się do wymiany.Stuki o których pisałem ustały. 

Offline Michał Jarek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 98
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: VW BoraT, C5 X7 HDI 163 KM 2011
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Pomocy-zawieszenie
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 02, 2017, 08:32:26 »
Informacyjnie. Zostały wymienione tuleje dolne w obu zwrotnicach, sworzeń dolny prawy,przegub napędowy lewy.Który element odpowiadał za stukanie nie wiem ale wszystkie kwalifikowały się do wymiany.Stuki o których pisałem ustały.

te ustały a pojawiły się nowe  >:( >:( >:( >:( >:( >:(
tzn przy odbiorze mechanik mówił że jeszcze nie do końca mu sie podoba ale kompletnie nie ma juz pomysłu co to może być. podczas jazdy przy odbiorze wszystko było ok.
stuki są bardzo nieregularne, nieraz przy skręconych kołach w lewo, nieraz zdarza się przy zwykłym ruszaniu a nawet zdarzyło sie cos zastukać przy gaszeniu silnika.stuki zazwyczaj pojedyncze ale było też że trzy razy stuki wystąpiły jeden po drugim
mam juz dosyć :) pojechałem do innego mechanika i oczywiście złośliwiec nie zastukał ani razu.

mam jeszcze z 6 tysięcy do przeglądu i już przemęczę się i auto. teraz chyba stestuje Piomech na Codziennej lub Zorauto w Mościskach.
Któryś bardziej polecacie? któryś bardziej jest w kumaty w zawieszeniach lub po prostu bardziej dociekliwy i nie odpuszcza?

Offline Michał Jarek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 98
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: VW BoraT, C5 X7 HDI 163 KM 2011
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Pomocy-zawieszenie
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 08, 2017, 20:28:08 »
tak tylko informacyjnie
do przeglądu nie wytrzymałem i w tygodniu odstawiłem do serwisu auto.
okazało się że za stuki odpowiedzialne były mocno wyrobione tylne tuleje wahacz przedniego.
obie strony wymienione.
wreszcie cisza i spokój. głównie psychiczny  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Pomocy-zawieszenie
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 08, 2017, 22:30:05 »
Jaka cena za robotę @Michale  ?

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka