Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Pomocy-zawieszenie  (Przeczytany 15360 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michał Jarek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 98
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: VW BoraT, C5 X7 HDI 163 KM 2011
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Pomocy-zawieszenie
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 11, 2017, 07:34:39 »
za całość z częściami 500 zł

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Pomocy-zawieszenie
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 11, 2017, 20:48:40 »
Robiłeś w ASO ?

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka


Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Pomocy-zawieszenie
« Odpowiedź #27 dnia: Wrzesień 11, 2017, 21:30:17 »
Pewnie nie w ASO
Pozdrawiam

Offline Marek Obal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 63
  • Skąd: Skierniewice
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDI 163KM Excusive
  • Miejscowość: Skierniewice
Odp: Pomocy-zawieszenie
« Odpowiedź #28 dnia: Wrzesień 13, 2017, 08:36:19 »
Pozwolę podpiąć się pod temat nie chcąc zaśmiecać forum.
Czy któryś z szanownych kolegów posiada wiedzę nt. Zaworu który jest odpowiedzialny za utwardzenie zawieszenia.?
Problem w moim C5 to twardość (brak komfortu). Wysokość zawieszenia książkową.
Auto na boki buja się pięknie, sztywny jest na nierównej drodze, brak wybierania nierówności.
DIAGBOX pokazuje stan zawieszenia jako miękkie.
Ma ktoś jakieś pomysły?

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka


Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Pomocy-zawieszenie
« Odpowiedź #29 dnia: Wrzesień 13, 2017, 09:11:51 »
Gdy trudne warunki jazdy lub "zła nawierzchnia" są wykryte powyżej 40 km/godz, prześwit samochodu rośnie o 10 mm ; ta pozycja określana jako "pseudo nawierzchnia" to może wtedy dochodzi do utwardzenia.  Stan "zła nawierzchnia" jest wykryty, gdy skoki kół przekraczają próg ustalony w zakresie częstotliwości zawartych pomiędzy 3,5 i 8 Hz. ''Wysokość książkową'' można otrzymać oszukując kalkulator, metoda ta jest często sotosowana bo najprostsza lecz konsekwencje można odczuć właśnie po przez niewłaściwe utwardzanie lub nieosiąganie poszczególnych wysokości.
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=107654.0

Offline Marek Obal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 63
  • Skąd: Skierniewice
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDI 163KM Excusive
  • Miejscowość: Skierniewice
Odp: Pomocy-zawieszenie
« Odpowiedź #30 dnia: Wrzesień 13, 2017, 10:16:06 »
Gdy trudne warunki jazdy lub "zła nawierzchnia" są wykryte powyżej 40 km/godz, prześwit samochodu rośnie o 10 mm ; ta pozycja określana jako "pseudo nawierzchnia" to może wtedy dochodzi do utwardzenia.  Stan "zła nawierzchnia" jest wykryty, gdy skoki kół przekraczają próg ustalony w zakresie częstotliwości zawartych pomiędzy 3,5 i 8 Hz. ''Wysokość książkową'' można otrzymać oszukując kalkulator, metoda ta jest często sotosowana bo najprostsza lecz konsekwencje można odczuć właśnie po przez niewłaściwe utwardzanie lub nieosiąganie poszczególnych wysokości.
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=107654.0

Rozumiem, że ustawianie wysokości z DB miałeś na myśli że oszukujemy komputer.
Ale zmiana była kosmetyczna, a mianowicie podniosłem 1cm auto UP przodem. Oczywiście moda mogę cofnąć, jednak przed modyfikacją był podobny problem.

Potrzebowałbym konkretnie informacje, jakie muszą być ustawienia w DB, a następnie muszę pokombinować ustawieniami ręcznie (zmiana położenia ogranicznika).?
Mam nadzieję, iż dobrze rozumiem.?


Offline Michał Jarek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 98
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: VW BoraT, C5 X7 HDI 163 KM 2011
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Pomocy-zawieszenie
« Odpowiedź #31 dnia: Wrzesień 13, 2017, 20:34:15 »
Robiłeś w ASO ?

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka
Jakub nie

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Pomocy-zawieszenie
« Odpowiedź #32 dnia: Wrzesień 13, 2017, 21:51:26 »
ale za wszystko wcześniej łącznie zapłaciłeś 500 ? czy tylko za tylne tuleje ?

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Pomocy-zawieszenie
« Odpowiedź #33 dnia: Wrzesień 14, 2017, 09:26:18 »
Gdy trudne warunki jazdy lub "zła nawierzchnia" są wykryte powyżej 40 km/godz, prześwit samochodu rośnie o 10 mm ; ta pozycja określana jako "pseudo nawierzchnia" to może wtedy dochodzi do utwardzenia.  Stan "zła nawierzchnia" jest wykryty, gdy skoki kół przekraczają próg ustalony w zakresie częstotliwości zawartych pomiędzy 3,5 i 8 Hz. ''Wysokość książkową'' można otrzymać oszukując kalkulator, metoda ta jest często sotosowana bo najprostsza lecz konsekwencje można odczuć właśnie po przez niewłaściwe utwardzanie lub nieosiąganie poszczególnych wysokości.
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=107654.0

Rozumiem, że ustawianie wysokości z DB miałeś na myśli że oszukujemy komputer.
Ale zmiana była kosmetyczna, a mianowicie podniosłem 1cm auto UP przodem. Oczywiście moda mogę cofnąć, jednak przed modyfikacją był podobny problem.

Potrzebowałbym konkretnie informacje, jakie muszą być ustawienia w DB, a następnie muszę pokombinować ustawieniami ręcznie (zmiana położenia ogranicznika).?
Mam nadzieję, iż dobrze rozumiem.?
Ty podniosłeś 1 cm auto po przekroczeniu 40 km/h podniesie 1cm .... Zacznij od serwisówki i ustawieniu obejm na drążkach, później szukaj dalej to najlepsze rozwiązanie.

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 181
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: Pomocy-zawieszenie
« Odpowiedź #34 dnia: Wrzesień 14, 2017, 09:48:44 »
za całość z częściami 500 zł

Kurdę, coś dużo.
Jest coś wyraźnie droższego przy wymianie tulei wahaczy w MKIII w stosunku do MKII i MKI? tam za komplet nie najgorszych płaciłem niecałe 300zł z wymianą.
Akurat szykuję się na wymianę w u siebie bo objawy już są  - znam je na pamięć - i trochę mnie ta kwota zaskoczyła!
Floating on ;)

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Pomocy-zawieszenie
« Odpowiedź #35 dnia: Wrzesień 14, 2017, 09:51:15 »
za całość z częściami 500 zł

Kurdę, coś dużo.
Jest coś wyraźnie droższego przy wymianie tulei wahaczy w MKIII w stosunku do MKII i MKI? tam za komplet nie najgorszych płaciłem niecałe 300zł z wymianą.
Akurat szykuję się na wymianę w u siebie bo objawy już są  - znam je na pamięć - i trochę mnie ta kwota zaskoczyła!


Marcin a opiszesz te objawy - ja muszę się przyjrzeć u mnie - coś chyba zaczynam słyszeć z prawej strony i zastanawiam się czy nie polecieć od razu ze wszystkimi tulejami a kilka ich jest

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Pomocy-zawieszenie
« Odpowiedź #36 dnia: Wrzesień 14, 2017, 10:06:05 »
Marcin a opiszesz te objawy - ja muszę się przyjrzeć u mnie - coś chyba zaczynam słyszeć z prawej strony .....

Poproś żonę żeby zaczęła więcej mówić w czasie jazdy to zagłuszy to coś :)
Ewentualnie niech się po prostu zamknie :) będzie cisza :)


Jeśli w taki sam sposób co proponujesz naprawiasz swój samochód to gratuluję.

Offline Michał Jarek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 98
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: VW BoraT, C5 X7 HDI 163 KM 2011
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Pomocy-zawieszenie
« Odpowiedź #37 dnia: Wrzesień 14, 2017, 12:28:55 »
za całość z częściami 500 zł

Kurdę, coś dużo.
Jest coś wyraźnie droższego przy wymianie tulei wahaczy w MKIII w stosunku do MKII i MKI? tam za komplet nie najgorszych płaciłem niecałe 300zł z wymianą.
Akurat szykuję się na wymianę w u siebie bo objawy już są  - znam je na pamięć - i trochę mnie ta kwota zaskoczyła!

Nieco "trudniejsza" w obsłudze konstrukcja :) zawieszenia no i przez to więcej elementów :)
dokładnie. mechanik powiedział że o ile same części nie są drogie to dostanie się do nich jest czasochłonne

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 181
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: Pomocy-zawieszenie
« Odpowiedź #38 dnia: Wrzesień 14, 2017, 15:51:03 »
Odwiedziłem na chwilę mojego mechanika. Faktycznie tak jak piszecie, trzeba się tam mocno nagimnastykować. Koszt samej robocizny to 100zł za stronę ( komplet tulei ).
Przy okazji dowiedziałem się , że człowiek prywatnie też sobie kupił C5X7 - bardzo budująca postawa mechanika:)

Jakub, objawy są takie, że przy gwałtownym ( i w zasadzie łagodniejszym też przyhamowaniu)  i czasem przy ruszaniu słychać i czuć puknięcia. Zdarzają się również mocniejsze łupnięcia przy najechaniu na jakąś specyficzną nierówność ale to sporadycznie. Głownie podczas ruszania i hamowania czuć pracę /luz wahacza.
Floating on ;)

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Pomocy-zawieszenie
« Odpowiedź #39 dnia: Wrzesień 14, 2017, 16:55:28 »
Paweł a skąd Jesteś 😃 ?

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka


Offline Michał Jarek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 98
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: VW BoraT, C5 X7 HDI 163 KM 2011
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Pomocy-zawieszenie
« Odpowiedź #40 dnia: Wrzesień 15, 2017, 08:29:52 »
Odwiedziłem na chwilę mojego mechanika. Faktycznie tak jak piszecie, trzeba się tam mocno nagimnastykować. Koszt samej robocizny to 100zł za stronę ( komplet tulei ).
Przy okazji dowiedziałem się , że człowiek prywatnie też sobie kupił C5X7 - bardzo budująca postawa mechanika:)

Jakub, objawy są takie, że przy gwałtownym ( i w zasadzie łagodniejszym też przyhamowaniu)  i czasem przy ruszaniu słychać i czuć puknięcia. Zdarzają się również mocniejsze łupnięcia przy najechaniu na jakąś specyficzną nierówność ale to sporadycznie. Głownie podczas ruszania i hamowania czuć pracę /luz wahacza.

Marcin miałem dokładnie te same objawy przed wakacjami. Wtedy miałem wymienione tuleje zwrotnicy, sworzeń wahacza i przegub napędowy. Nie wiem który element bezpośrednio odpowiadał za ten objaw ale każdy kwalifikował sie do wymiany.

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Pomocy-zawieszenie
« Odpowiedź #41 dnia: Wrzesień 15, 2017, 08:49:36 »
Michał czyli wyleciały
- elementy zaznaczone na czerwono (wg citroena niewymienne osobno)
- element nr 8
- nr 14


a 12 , 13 i 11 również wymieniłeś ?

Offline Michał Jarek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 98
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: VW BoraT, C5 X7 HDI 163 KM 2011
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Pomocy-zawieszenie
« Odpowiedź #42 dnia: Wrzesień 15, 2017, 09:21:24 »
Kuba wymieniono to co napisałem a czy te elementy o które pytasz podchodzą pod to to niestety nie jestem w stanie ci powiedziec bo nie posiadam takiej wiedzy ;)
W każdym razie jeździ się teraz super i aż chce się ciągle jeździć ale neistety zaraz muszę się pogodzić z komunikacja miejsą :/

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 181
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: Pomocy-zawieszenie
« Odpowiedź #43 dnia: Wrzesień 15, 2017, 11:42:55 »
...

Jakub, objawy są takie, że przy gwałtownym ( i w zasadzie łagodniejszym też przyhamowaniu)  i czasem przy ruszaniu słychać i czuć puknięcia. Zdarzają się również mocniejsze łupnięcia przy najechaniu na jakąś specyficzną nierówność ale to sporadycznie. Głownie podczas ruszania i hamowania czuć pracę /luz wahacza.

Marcin miałem dokładnie te same objawy przed wakacjami. Wtedy miałem wymienione tuleje zwrotnicy, sworzeń wahacza i przegub napędowy. Nie wiem który element bezpośrednio odpowiadał za ten objaw ale każdy kwalifikował sie do wymiany.

Czyli jak rozumiem sugerujesz , że to niekoniecznie tuleje wahacza? Na pewno jedną mam  już do wymiany, widziałem na własne oczy. Co do reszty przekonam się w najbliższy czwartek:)
Floating on ;)

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Pomocy-zawieszenie
« Odpowiedź #44 dnia: Wrzesień 15, 2017, 11:59:00 »
Czyli jak rozumiem sugerujesz , że to niekoniecznie tuleje wahacza? Na pewno jedną mam  już do wymiany, widziałem na własne oczy. Co do reszty przekonam się w najbliższy czwartek:)


Marcin ale 100 plnów to kurde chyba całkiem spoko cena za wymianę kompletu wszystkich tulei sworzni itp. Odnawiasz cały zawias. Może by w Wałbrzychu naprawiać  :P

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 181
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: Pomocy-zawieszenie
« Odpowiedź #45 dnia: Wrzesień 15, 2017, 12:03:00 »
Czyli jak rozumiem sugerujesz , że to niekoniecznie tuleje wahacza? Na pewno jedną mam  już do wymiany, widziałem na własne oczy. Co do reszty przekonam się w najbliższy czwartek:)

Marcin ale 100 plnów to kurde chyba całkiem spoko cena za wymianę kompletu wszystkich tulei sworzni itp. Odnawiasz cały zawias. Może by w Wałbrzychu naprawiać  :P

To cena za same tuleje. Nie wiem jak to się ma do reszty.
Tak czy inaczej do Wałbrzycha zapraszam:)
Floating on ;)

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Pomocy-zawieszenie
« Odpowiedź #46 dnia: Wrzesień 15, 2017, 12:43:14 »
Na początek zdiagnozuję co tak naprawdę się odzywa, choć może warto zrobić full, aby dwa razy nie rozbierać.

Offline Marcin Bąkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 481
  • Posiadany samochód: Citroen C5 TOURER EXCLUSIVE 2.0 HDI 163km automat
Odp: Pomocy-zawieszenie
« Odpowiedź #47 dnia: Wrzesień 15, 2017, 13:44:38 »
Co do zawieszenie mam podobne objawy tj.:
-przy najechaniu na krawężnik (1-3cm) puknięcie z prawej strony przód
-wjechanie w poprzeczną nierówność puknięcie z prawej strony
-jedziemy nie ważne jaką prędkością - szybkie wciśnięcie hamulca - puknięcie
-jazda na wstecznym i wciśnięcie hamulca puknięcie

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 181
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: Pomocy-zawieszenie
« Odpowiedź #48 dnia: Październik 03, 2017, 12:49:43 »
Ja wymieniałem tuleje wahaczy - wszystkie oraz tuleje zwrotnicy. Największe problemy były spowodowane uszkodzonymi tulejami zwrotnicy. Te przy wahaczach były już spękane więc wymieniłem na zaś. Po wymianie wreszcie cisza.
Floating on ;)

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Pomocy-zawieszenie
« Odpowiedź #49 dnia: Październik 03, 2017, 13:39:01 »
Jakiej firmy kupiłeś @Marcin ?

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka