Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Obudowa filtra oleju , czujnik filtra oleju 1,6 vti  (Przeczytany 3715 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Marcinczwa

  • Gość
Odp: Obudowa filtra oleju , czujnik filtra oleju 1,6 vti
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 22, 2018, 23:19:36 »
U siebie mam to samo. Uszczelka wytrzymuje max pół roku, masakra jakaś. Przeważnie puszcza przy mrozach, choć ostatnio strzeliła mi w lato. Wymieniłem w czerwcu i tydzień temu puściła ponownie. Po wykręceniu filtra, widać że stara uszczelka jest mocno sprasowana i sporo twardsza od nowej z zestawu. Stosuję zawsze oryginalny filtr oleju. Po wymianie oringu znowu pewnie z pół roku będzie sucho.
Teraz w lutym przy wymianie oleju pokuszę się o wymianę tej plastikowej obudowy, może to coś pomoże.

Offline Adam Wołkowicz

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 568
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4 1.4 88KM
  • Zainteresowania: Wszystko
Odp: Obudowa filtra oleju , czujnik filtra oleju 1,6 vti
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 23, 2018, 06:09:55 »
Albo spróbuj z innym filtrem. Nieoryginalnym może. Do tej pory stosowałem filtry Purflux. Problem z wyciekiem pojawił się w momencie zakupu niby oryginalnego filtra z aukcji.
Obudowa jaką zakupiłem w ASO, jest wyprodukowana przez Sofimę, a nie jak poprzednia przez Purfluxa. Może inny plastik obudowy i inna guma uszczelki spowodowała, że jest spokój? Okaże się.
Mam jeszcze zakupiony filtr oleju firmy Knecht. Okaże się przy zmianie oleju co to będzie warte.
Swoją drogą, jeśli zwykłe filtry dokręca się ręką (mocno), to czemu by nie dokręcić tej pokrywy ręcznie? Tylko po co na niej widnieje napis 25Nm w takim razie?
Naoglądałem się również różnych filmów z wymian oleju. Nikt się nad tym jakoś nie zastanawia. Odkręca, wkłada wkład, wymienia uszczelkę i dokręca kluczem z wyczuciem.
Ja się bawię w czyszczenie wszystkiego, odciąganie starego oleju z podstawy po wyjęciu filtra, dokręcanie kluczem dynamometrycznym, a problem i tak był (póki co był, bo nie wiem ile to wytrzyma znów. Póki co jest suchutko) :)
Jeśli u Ciebie uszczelka była mocno spłaszczona, to możliwe że zbyt mocno dokręcona była...
Citroen C4 1.4 16v, 5d, 2004r.

Offline Łukasz Godlewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C-Elysee 1.6 VTi (EC5F) 115KM More Live + LPG
  • Zainteresowania: Historia II wojny światowej
Odp: Obudowa filtra oleju , czujnik filtra oleju 1,6 vti
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 23, 2018, 17:49:19 »
Ja bym podejrzewał jednak, że raczej uszczelki nawalają. Może faktycznie jest to efekt zbyt mocnego dokręcania.
Czy tam jest tak wielkie ciśnienie, że mogło by rozwalić obudowę ? Raczej nie wydaje mi się, żeby sama z siebie pękała.

Czy obudowę filtra można odkręcić bez spuszczania oleju (jest powyżej poziomu) ?

Marcinczwa

  • Gość
Odp: Obudowa filtra oleju , czujnik filtra oleju 1,6 vti
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 23, 2018, 18:15:34 »
To spłaszczenie nie jest na pewno od zbyt mocnego dokręcenia, bardziej od tego że ciasno dolega do obudowy filtra. Problem cieknącego oleju jak szukałem po internecie jest dość powszechny w naszych silnikach. Wystarczy wpisać w google i wyskakuje mnóstwo tematów. Oglądałem u siebie obudowę i nie widać pęknięć czy uszkodzeń. Zresztą gdyby była uszkodzona, to olej lałby się non stop, a nie raz na pół roku. Musi być jakaś wada czy coś.


Nie trzeba Łukasz spuszczać oleju do wymiany filtra. Okręcasz delikatnie obudowę, rozłóż wokół filtra jakąś szmatę, bo parę kropel oleju skapnie przy wyciąganiu wkładu.

Offline Adam Wołkowicz

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 568
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4 1.4 88KM
  • Zainteresowania: Wszystko
Odp: Obudowa filtra oleju , czujnik filtra oleju 1,6 vti
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 23, 2018, 19:32:46 »
W marcu minie 3 lata od kiedy posiadam ten samochód i do jesieni 2017r stosowałem zawsze filtr oleju Purflux. Od wymiany do wymiany oleju (10-12kkm), nie było nawet zapocenia w tym miejscu.
Problem pojawił się pierwszy raz, kiedy zamontowałem niby OEM wkład filtra oleju wraz z uszczelką. "NIBY", ponieważ podejrzewam że wkład filtra z uszczelką był podróbą. Chociaż kurcze, opakowanie z hologramami, na wkładzie filtra widniało logo Citroen/Peugeot. Nic nie budziło najmniejszych zastrzeżeń. Chyba, że po prostu ten zestaw OEM jest tandetny...?

Cały czas obserwuję obudowę i obecnie jest ok, a wymieniałem ją na nową z ASO jakoś na początku listopada (w międzyczasie ponownie wymieniłem uszczelkę. Za miesiąc, a może ciut dłużej pojawił się wyciek. Dlatego następnym razem wymieniłem obudowę, uważając że ta jest gdzieś pęknięta czy uszkodzona w jakiś sposób). Oczywiście wszystko przed montażem oczyściłem i założyłem nowy filtr oleju (przy zakupie poleciałem na cenę i kupiłem 2 sztuki), a samą uszczelkę jaka była w zestawie z obudową - zwilżyłem dość mocno świeżym olejem i dokręciłem z siłą 25Nm.

Stara obudowa miała napis PURFLUX. Natomiast nowa ma napis SOFIMA, więc zmieniono producenta. Sama firma Sofima słynie z produkcji elementów, filtrów itp do wszelakich filtracji. Czy to wody czy innych cieczy. Więc jakaś firma krzak to nie jest.

Co jeszcze - starą obudowę dokładnie wymyłem gorącą wodą z płynem, obejrzałem dokładnie. Nic podejrzanego nie zauważyłem, a myślałem że zauważę jakąś rysę czy coś podobnego, że może to pod wpływem temperatury rozszerza się/kurczy i stąd wyciek...
Citroen C4 1.4 16v, 5d, 2004r.

Marcinczwa

  • Gość
Odp: Obudowa filtra oleju , czujnik filtra oleju 1,6 vti
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 23, 2018, 20:21:23 »
Czy temperatura ma jakieś znaczenie, raczej chyba nie. Wyciek przytrafił mi się zarówno zimą jak i latem. Ogólnie wyciek pojawia mi się zawsze na zimnym silniku, później jak się rozgrzeje to przestaje się sączyć. Pierwszy raz jak miałem taki wyciek, rozkręciłem filtr, tak jak piszesz wszystko dokładnie odtłuściłem, wymyłem, żeby jakiegoś piasku nie załapała uszczelka i złożyłem na starym oringu. Następnego dnia odpalam i leje się dalej. Przy wrzuceniu nowego oringu suchutko. Nie wiem, może te uszczelki są jakieś lipne, z czasem się ubijają i tracą właściwości. Z drugiej strony tak ja piszesz w niektórych autach filtr rękami się dokręca i nic nie cieknie, a tu taka siła dokręcenia i lipa.

Offline Adam Wołkowicz

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 568
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4 1.4 88KM
  • Zainteresowania: Wszystko
Odp: Obudowa filtra oleju , czujnik filtra oleju 1,6 vti
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 23, 2018, 21:53:34 »
Takie samo rozwiązanie jest w np Astrze H, Corsie C no i C4. To przykładowe auta z rodziny. Chodzi o samo rozwiązanie tylko. Nigdy nie miałem takiego przypadku jak w Citroenie mimo użycia klucza dynamometrycznego. W Astrze czy Corsie, dokręcałem zwykłym kluczem bez myślenia w zasadzie o tym.
Pęknięta obudowa odpada, więc zostaje oring z lipnej gumy w wersji OE skoro na innych nie leciało. Tyle że teraz mam OE i nie cieknie. Moze zacznie :D
Jak zacznie to zmienię wkład z uszczelką ponownie. Mam zakupiony od jakiegoś czasu wkład firmy Knecht z tego wszystkiego. Sama jego uszczelka niczym niby nie różni się od tej z zakupionej pokrywy w Aso.W temp pokojowej tak samo się zachowywała jeśli chodzi o elastyczność, kształt czy grubość. Więc może skład gumy jest inny.
Nie wiem sam...dziwne.
Citroen C4 1.4 16v, 5d, 2004r.

Marcinczwa

  • Gość
Odp: Obudowa filtra oleju , czujnik filtra oleju 1,6 vti
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 24, 2018, 17:51:19 »
Dobrze by było dostać gdzieś sam taki oring, bo bez sensu raz na pół roku wymieniać filtr. Widziałem jest jakiś zestaw naprawczy w ASO, ale kosztuje ok 60zł, więc bez sensu, bo filtr wychodzi taniej.

Offline Łukasz Grosicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 239
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Małopolska
  • Posiadany samochód: C-Elysee 1.6 VTi + Lpg Seduction
Odp: Obudowa filtra oleju , czujnik filtra oleju 1,6 vti
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 24, 2018, 21:09:17 »
Myślę że w motoryzacyjnym dostaniesz taki oring za parę PLN.

Offline Adam Wołkowicz

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 568
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4 1.4 88KM
  • Zainteresowania: Wszystko
Odp: Obudowa filtra oleju , czujnik filtra oleju 1,6 vti
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 24, 2018, 21:44:36 »
Ten zestaw naprawczy obejmuje uszczelkę filtra oleju i 2 uszczelki podstawy filtra.
Citroen C4 1.4 16v, 5d, 2004r.

Marcinczwa

  • Gość
Odp: Obudowa filtra oleju , czujnik filtra oleju 1,6 vti
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 24, 2018, 21:54:37 »
Cytuj
Myślę że w motoryzacyjnym dostaniesz taki oring za parę PLN.


Pytałem w dużej hurtowni w mieście i nie mają niestety  :(

Offline Adam Wołkowicz

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 568
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4 1.4 88KM
  • Zainteresowania: Wszystko
Odp: Obudowa filtra oleju , czujnik filtra oleju 1,6 vti
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 24, 2018, 22:46:26 »
Ciężko by było dokupić mając na wzór stary oring.
Tak myślę.

Jedyne w takim razie co ratuje to dobry zamiennik albo ORYGINALNA uszczelka.
Citroen C4 1.4 16v, 5d, 2004r.

Offline Łukasz Godlewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C-Elysee 1.6 VTi (EC5F) 115KM More Live + LPG
  • Zainteresowania: Historia II wojny światowej
Odp: Obudowa filtra oleju , czujnik filtra oleju 1,6 vti
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 24, 2018, 23:41:58 »
Oring 75x4 (oring z obudowy filtra kupiony na allegro)

75 - średnica wewnętrzna/średnica wału (średnica na obudowie filtra)
4 - grubość
czyli średnica zewnętrzna 83
materiał: NBR (odporność na oleje, temp. do 120°) lub silikonowe czyli czerwono-pomarańczowe (odporność na oleje, temp. do 200°)

A oring z filtra Mann-Filter ma wymiary 72,5x3,9

Tak więc pewnie co producent to trochę inne wymiary tej uszczelki.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 25, 2018, 13:25:15 wysłana przez Łukasz Godlewski »

Offline Adam Wołkowicz

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 568
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4 1.4 88KM
  • Zainteresowania: Wszystko
Odp: Obudowa filtra oleju , czujnik filtra oleju 1,6 vti
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 25, 2018, 18:12:51 »
Dość duża różnica.
Chociaż pewnie nie każdy producent używa dokładnie tej samej mieszanki gumowej.
Citroen C4 1.4 16v, 5d, 2004r.

Offline Łukasz Godlewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C-Elysee 1.6 VTi (EC5F) 115KM More Live + LPG
  • Zainteresowania: Historia II wojny światowej
Odp: Obudowa filtra oleju , czujnik filtra oleju 1,6 vti
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 26, 2018, 21:41:17 »
No kurcze, ciekawe o co tu chodzi.
Kolega ma C5 już parę lat, obudowę dokręca grzechotką na czuja i nigdy nie miał problemów.

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 198
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: Citroen C-elysee 1.6 Vti
Odp: Obudowa filtra oleju , czujnik filtra oleju 1,6 vti
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 27, 2018, 07:17:03 »
Może przy zakładaniu uszczelka obraca się w osi, co powoduje, że jest cieńsza w tym miejscu?

fabi83

  • Gość
Odp: Obudowa filtra oleju , czujnik filtra oleju 1,6 vti
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 27, 2018, 11:27:15 »
Uszczelka często jest wykonana z marnej jakości tworzya, bardzo mocno się wygniata i po jakimś czasie przestaje spełniać swoją funkcję. Kupujcie filtry Pulflux jak dotąd nigdy z nimi nie miałem problemów na przestrzeni 6 lat (kilkanaście sztuk w tym czasie).

Offline Adam Wołkowicz

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 568
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4 1.4 88KM
  • Zainteresowania: Wszystko
Odp: Obudowa filtra oleju , czujnik filtra oleju 1,6 vti
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 27, 2018, 11:43:43 »

W autach jakie wymieniłem wcześniej, gdzie jest to samo rozwiązanie filtra oleju, nigdy nie bawiłem się w dokręcanie kluczem dynamometrycznym i nigdy nie było żadnego wycieku. Więc to co dzieje się u Was czy u mnie, to mnie bardzo dziwi.

Wczoraj sprawdzałem u siebie jak sytuacja. Jest sucho póki co.
Tak jak Rafał pisze - stosowałem filtry Purflux od w sumie 3 czy 4 wymian oleju, jakie przeprowadzałem sam i zero jakiegokolwiek wycieku z tego miejsca. Podkusiło mnie zakupić OEM filtr i zaczęły się problemy, a człowiek myśli że jak kupi się OEM to będzie super bo nic lepszego kupić nie można.
Obserwuję póki co cały czas obudowę filtra.

Tomasz,
uszczelka nie ma szans obrócić się wokół własnej osi podczas dokręcania z uwagi na fakt samego zwilżenia jej olejem, to jedno, a druga sprawa to że w trakcie dokręcania ona jest jednocześnie dociskana do obudowy aluminiowej, że tym bardziej nie ma jak się obrócić, a może tylko docisnąć i to też niezbyt mocno bo sama pokrywa na swoim obwodzie ma coś a'la kołnierz, który na koniec zaprze się o aluminiową podstawę, także nie ma szans na spłaszczenie uszczelki. Żeby to się stało, musiałbyś dokręcić obudowę na tyle, że pierwsza ona pęknie niż spłaszczy uszczelkę.


Niebawem oddaję auto na wymianę amortyzatorów i wielu innych części w zawieszeniu i nie wiem czy przy okazji nie zlecę wymiany oleju, bo wszystko mam zakupione ale to zastanowię się jeszcze.
Jeśli nie zlecę wymiany oleju w warsztacie to wymienię go późną wiosną sam ale zastosuję na próbę filtr Purfluxa (mam zakupionego Knechta, który też nie ma złych opinii ale nie wiem czy go zastosuję. Może tak... :)
Citroen C4 1.4 16v, 5d, 2004r.

Offline Łukasz Godlewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C-Elysee 1.6 VTi (EC5F) 115KM More Live + LPG
  • Zainteresowania: Historia II wojny światowej
Odp: Obudowa filtra oleju , czujnik filtra oleju 1,6 vti
« Odpowiedź #43 dnia: Sierpień 10, 2018, 09:41:29 »
Dla silnika 1.6 VTi jaki jest klucz do korka spustu oleju ?
Kwadrat 8x8 ?

Offline Adam Wołkowicz

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 568
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4 1.4 88KM
  • Zainteresowania: Wszystko
Odp: Obudowa filtra oleju , czujnik filtra oleju 1,6 vti
« Odpowiedź #44 dnia: Sierpień 10, 2018, 12:37:30 »
Dla silnika 1.6 VTi jaki jest klucz do korka spustu oleju ?
Kwadrat 8x8 ?

Tak.
Citroen C4 1.4 16v, 5d, 2004r.

Offline Adam Dobrzelewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: c elysee 1.6 VTi+LPG, C1 2015 airscape
Odp: Obudowa filtra oleju , czujnik filtra oleju 1,6 vti
« Odpowiedź #45 dnia: Wrzesień 12, 2018, 08:03:03 »
U mnie tez pojawił się przedwczoraj wyciek spod pokrywy filtra oleju. Pomogła wymiana uszczelki. Co ciekawe olej kapał tylko na zimnym silniku. Po rozgrzaniu kapanie ustępowało. Przebieg 59000 km. Olej wymieniany był w maju więc uszczelka wytrzymała 4 miesiace

Offline Łukasz Godlewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C-Elysee 1.6 VTi (EC5F) 115KM More Live + LPG
  • Zainteresowania: Historia II wojny światowej
Odp: Obudowa filtra oleju , czujnik filtra oleju 1,6 vti
« Odpowiedź #46 dnia: Wrzesień 13, 2018, 21:53:45 »
U mnie tez pojawił się przedwczoraj wyciek spod pokrywy filtra oleju. Pomogła wymiana uszczelki. Co ciekawe olej kapał tylko na zimnym silniku. Po rozgrzaniu kapanie ustępowało. Przebieg 59000 km. Olej wymieniany był w maju więc uszczelka wytrzymała 4 miesiace
A jaki filtr miałeś i na jaką uszczelkę wymieniłeś ?

U mnie wyciek pojawił się przy filtrze OEM, po wymianie w serwisie na oryginał problem ustał.
Miesiąc temu wymieniałem sam olej, kupiłem filtr Purflux, dokręciłem obudowę na czuja i póki co jest OK.