Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe  (Przeczytany 10620 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Kedys

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 51
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk1 Break 2,0 HDI 2003
  • Zainteresowania: Tu: Citroeny :)
  • Miejscowość: Lubin DLN
C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe
« dnia: Kwiecień 20, 2017, 11:11:41 »
Witajcie.


Poczytałem o podmiankach koła, również na zaprzyjaźnionym forum Puga - zadowolonych jest tylu, ilu przeciwników.


Nie znalazłem jednak ani jednego wątku o silniku RHZ - mechanik od cytryn który miałby mi to zrobić wymianę zaleca wymianę na dedykowany zestaw Valeo 835001 - cena zbliżona do najtańszych dwumasów LUK'a z alle :) Koło z XP 90KM ponoć nie podejdzie.


Mam więc pytanie - czy ktokolwiek przełożył do tego silnika koło sztywne z innego modelu samochodu? Jeśli tak - proszę o opinię i info z dokładnym wskazaniem modelu dawcy (a najlepiej oznaczeniem koła i sprzęgła).


Dziękuję za odpowiedzi i serdecznie pozdrawiam!!!
Cytrynek się bałem, ale spróbowałem :) Pozdrawiam serdecznie!!! :)

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 22, 2017, 02:43:49 »
Był wątek o przekładce właśnie sztywnego koła z wersji 90KM, nie mogę tego znaleźć, poszukaj może ci się uda.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Daniel Pytlik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 221
  • Skąd: Łuków
  • Posiadany samochód: Citroën C5 X72.0 Hdi 138 BVA AM6
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Łuków
Odp: C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 22, 2017, 05:39:57 »
Ja w 307 mam zamontowany słupek RHZ i sztywne koło od RHY (90km). Zero problemów

Wysłane z mojego Lenovo A6020a40 przy użyciu Tapatalka

Wszyscy mówią - Pchasz się w hydro? W dodatku automat? Prosisz się o problemy... A ja delektuję się komfortem

Offline Piotr Kedys

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 51
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk1 Break 2,0 HDI 2003
  • Zainteresowania: Tu: Citroeny :)
  • Miejscowość: Lubin DLN
Odp: C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 22, 2017, 23:05:06 »
To dobry trop w takim razie :) Dzięki za info. Cieszę się, że u Ciebie śmiga to dobrze bo w takim razie jest szansa, że i u mnie zagra. W necie trafiłem właśnie na manual do P307, w którym autor opisywał swap, ale jak sądzę do silnika 110 KM. Po małej modyfikacji u niego również się udało.

Spytałbym tylko, czy oprócz konkretnego kodu silnika znaczenie może mieć typ skrzynki biegów?






« Ostatnia zmiana: Kwiecień 22, 2017, 23:34:00 wysłana przez Piotr Kedys »
Cytrynek się bałem, ale spróbowałem :) Pozdrawiam serdecznie!!! :)

Offline Piotr Kedys

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 51
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk1 Break 2,0 HDI 2003
  • Zainteresowania: Tu: Citroeny :)
  • Miejscowość: Lubin DLN
Odp: C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 24, 2017, 06:38:24 »
Dzień dobry!


Czy to znaczy, że tylko jednej osobie udało się rozwiązać kwestię w RHZ?


Byłoby super, gdyby ktoś w mojej okolicy miał to za sobą - z ciekawością chciałbym się przejechać tak usprawnionym pojazdem :)



Cytrynek się bałem, ale spróbowałem :) Pozdrawiam serdecznie!!! :)

Offline Mirosław Grablowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 236
  • Skąd: Rumia
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Grand Picasso EX 2.0HDI,150koni,2014r.
  • Miejscowość: Banino
Odp: C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 24, 2017, 23:13:02 »
Witam. Mam dylemat z dwumasą. Robiłem ją 2014 w styczniu i po niecałych półtora roku znów zaczęła hałasować. Na dzień dzisiejszy hałasuje na wolnych obrotach, ale nie zawsze zależy jak się ułoży. Przy ruszaniu żadnego szarpania i piszczenie nie ma. Na początku lipca planuję wyjazd do Chorwacji i teraz nie wiem co robić, wymiana samej dwumasy na regenerowaną czy może nic nie robić. Zaznaczę że hałas się nie pogłębia.
Z góry dzięki za pomoc.

Offline Daniel Pytlik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 221
  • Skąd: Łuków
  • Posiadany samochód: Citroën C5 X72.0 Hdi 138 BVA AM6
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Łuków
Odp: C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 25, 2017, 05:42:40 »
Ja bym nie ryzykował i wymienił. U ojca nic nie szarpalo, nic nie stuka logo i bum samochód stoi. Okazało się że sprężyny w dwumasie rozsypały się i sprzęgłem można było kręcić palcem

Wysłane z mojego Lenovo A6020a40 przy użyciu Tapatalka

Wszyscy mówią - Pchasz się w hydro? W dodatku automat? Prosisz się o problemy... A ja delektuję się komfortem

Offline Piotr Kedys

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 51
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk1 Break 2,0 HDI 2003
  • Zainteresowania: Tu: Citroeny :)
  • Miejscowość: Lubin DLN
Odp: C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 25, 2017, 06:27:57 »
Dzień dobry.


I właśnie takie historie jak Mirka czy Daniela każą się zastanowić nad sensem dwumasy. Zdaję sobie sprawę, że można różnie trafić z zakupem, że są przypadki losowe itp. ale raczej jednogłośnie płynie z netu mądrość, że o przebiegach jak na oryginalnej dwumasie (nawet gdyby wstawić oryginał w ASO) można zapomnieć.


Zaglądam tu na bieżąco. Ktokolwiek zna temat swapa - proszę pisać :)
Cytrynek się bałem, ale spróbowałem :) Pozdrawiam serdecznie!!! :)

Offline Piotr Czelejewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 44
  • Skąd: zabrze
  • Posiadany samochód: Peugeot 307/607 Citroen C5
  • Miejscowość: zabrze
Odp: C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 25, 2017, 07:14:09 »
jak miałem 406 to założyłem kit valeo -001.żałowałem bardzo auto twardo pracuje itd....teraz mam c5 hdi rhz i sztywne koło co założył poprzedni wł.niby OK , a jednak nie ,Bawię się troszkę w naprawy Psa i jest spora różnica w pracy silnika ,twardości ,głośności autem z dwumasą jeżdzi się po prostu bardziej miękko i ciszej jeśli zależy Ci na tym to zakładaj dwumasę ,jeśl;i masz  gdzieś komfort zakładaj kit valeo
DIAGNOSTYKA LEXIA/PP2000 ZABRZE 600601315

Offline Piotr Kedys

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 51
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk1 Break 2,0 HDI 2003
  • Zainteresowania: Tu: Citroeny :)
  • Miejscowość: Lubin DLN
Odp: C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 25, 2017, 07:37:57 »
To ważna opinia, choć przeciw wymianie. I w necie tak to też wygląda - część zadowolonych, część niezadowolonych...


Ważne, że to nie "usłyszane od kolegi" a z życia wzięte. Dziękuję.
Cytrynek się bałem, ale spróbowałem :) Pozdrawiam serdecznie!!! :)

Offline Darek Wasik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 184
  • Skąd: Ogrodzieniec lub okolice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 kombi 2.0HDi 2002r
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Ogrodzieniec lub okolice
Odp: C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 09, 2017, 06:06:27 »
ja mam zamiar właśnie założyć do mojej C5 sztywne koło Valeo 835001 zamiast dwumasy
co mnie przekonało to filmik valeo https://www.youtube.com/watch?v=v9gUrU9Ucx8

dodam tylko że silnik ten np był też w xantii II i tam była skrzynia ML5T , w C5tce była ta sama skrzynia montowana na początku produkcji, potem zmienili na ML5C, różnica miedzy skrzyniami to tylko wsteczny , a w xantii zestaw pracował na sztywnym kole i nie było z tym problemów 

rozważałem też regenerowaną dwumasę, ale jednak nie, za dużo negatywnych opinii na temat zakładania regenerowanej dwumasy
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 09, 2017, 06:38:59 wysłana przez Darek Wasik »
LEXIA, PP2000
Diagnostyka

Offline Piotr Kedys

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 51
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk1 Break 2,0 HDI 2003
  • Zainteresowania: Tu: Citroeny :)
  • Miejscowość: Lubin DLN
Odp: C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 09, 2017, 17:58:39 »
Czytałem o tym Darku - ponoć ma działać, ale jednak i tak troszkę martwią mnie opinie przeciwników swapu.


Nadal czekam na dokładną receptę na wymianę w tej opcji bezpieczniejszej kosztowo - czyli używane sztywne (nie z KIT4P) i nowiutkie sprzęgło z osprzętem.
Cytrynek się bałem, ale spróbowałem :) Pozdrawiam serdecznie!!! :)

Offline Darek Wasik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 184
  • Skąd: Ogrodzieniec lub okolice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 kombi 2.0HDi 2002r
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Ogrodzieniec lub okolice
Odp: C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 09, 2017, 19:27:12 »
będzie sztywne zamiast dmumasy , kupiłem zestaw Valeo ze sztywnym kołem, pośpieszyłem się i łożysko przypadkowo już założyłem do docisku, ech taki pech, ale to nie przeszkadza w wycentrowaniu tarczy
LEXIA, PP2000
Diagnostyka

Offline Piotr Kedys

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 51
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk1 Break 2,0 HDI 2003
  • Zainteresowania: Tu: Citroeny :)
  • Miejscowość: Lubin DLN
Odp: C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 09, 2017, 23:37:05 »
Daj znać jak jest po przekładce :)
Cytrynek się bałem, ale spróbowałem :) Pozdrawiam serdecznie!!! :)

Offline Darek Wasik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 184
  • Skąd: Ogrodzieniec lub okolice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 kombi 2.0HDi 2002r
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Ogrodzieniec lub okolice
Odp: C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 17, 2017, 18:43:13 »
dzisiaj był ten dzień, czyli wymiana sprzęgła
 zabrałem się do roboty po 8 rano, a skończyłem o15''  , mega
 
 dwumasa jak sądziłem okazała się sztywnym kołem, było nie małe zaskoczenie dla mnie i pomocnika ,
 ale
 okazało się że sztywne koło zamachowe wraz z dociskiem i tarczą założone było pod koniec 2008r w tej c piątce, ( na kole zamachowym jest data produkcji ( 14/05/08 ) a auto wyjechało z fabryki pod koniec kwietnia 2002r, więc wynika z tego że oryginalna dwumasa wytrzymała 6,5 roku, zmienili na sztywne Valeo w 2008r i to sprzęgło wytrzymało 9  lat
 
 szkoda że nie wiedziałem że już sztywne jest, ale nie było żadnej nalepki,  bo bym nie kupował całego kompletu tylko samą tarczę z dociskiem
 
 sumując:
 sprzęgło Valeo 835001 pracuje tak miękko że noga wpada w podłogę, praktycznie nie czuć oporu wciskania sprzęgła ,
 ruszanie mega płynne, zero szarpnięć, zero dźwięków , znikły wibracje i grzechotanie
 
 zdecydowanie polecam, no i trwałość, dwumasa 6,5 roku, sztywne sprzęgło 9 lat
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 18, 2017, 11:20:04 wysłana przez Darek Wasik »
LEXIA, PP2000
Diagnostyka

Offline Piotr Kedys

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 51
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk1 Break 2,0 HDI 2003
  • Zainteresowania: Tu: Citroeny :)
  • Miejscowość: Lubin DLN
Odp: C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 18, 2017, 09:44:00 »
Gratulacje i szacunek za odwagę :)

Chłopak ze sklepu z częściami zażył mnie spostrzeżeniem, co do ceny samego sprzęgła, gdy się już wymieni koło na sztywny Kit4P :) Valeo ma to pod znaczkiem 826701 a cena sięga ponoć zależnie od hurtowni do 1000 pln.

Czyli nieco mniej niż za pełny zestaw... :(

Otwarty jest nadal temat przekładki całkiem sztywnego zestawu z innego modelu cytrynki albo puga. Jeśli komuś ostatnio się udało proszę o info o szczegółach.
Cytrynek się bałem, ale spróbowałem :) Pozdrawiam serdecznie!!! :)

Offline Darek Wasik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 184
  • Skąd: Ogrodzieniec lub okolice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 kombi 2.0HDi 2002r
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Ogrodzieniec lub okolice
Odp: C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 18, 2017, 11:22:11 »
zależy gdzie kupisz pełny zestaw kit4p , cena na necie 1189zł najtaniej, ja zapłaciłem 1090zł , ale są ceny i wyższe sięgające nawet 1600zł w sklepie stacjonarnym
LEXIA, PP2000
Diagnostyka

Offline Bartosz Chrapkowski

Odp: C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 18, 2017, 21:00:27 »
Gratulacje i szacunek za odwagę :)

Chłopak ze sklepu z częściami zażył mnie spostrzeżeniem, co do ceny samego sprzęgła, gdy się już wymieni koło na sztywny Kit4P :) Valeo ma to pod znaczkiem 826701 a cena sięga ponoć zależnie od hurtowni do 1000 pln.

Czyli nieco mniej niż za pełny zestaw... :(

Otwarty jest nadal temat przekładki całkiem sztywnego zestawu z innego modelu cytrynki albo puga. Jeśli komuś ostatnio się udało proszę o info o szczegółach.

Coś mi się gdzieś obiło o uszy, że ktoś założył do 1.6 HDi sztywne koło od Berlingo bodajże, może przy 2.0 HDi 110km też można podobną kombinację zastosować?

Offline Piotr Kedys

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 51
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk1 Break 2,0 HDI 2003
  • Zainteresowania: Tu: Citroeny :)
  • Miejscowość: Lubin DLN
Odp: C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 18, 2017, 21:55:33 »
Ma pasować koło z Xsary 90KM lub P307 - dziś udało sie dowiedzieć, że Glapsson, autor manuala, z którego korzysta pół świata tutaj, wkładał je do RHS i śmigało aż miło. A RHS to RHZ z FAP'em.


Mam pytanie do Darka W. - to sztywne, które wyciągnąłeś od siebie to jak rozumiem było 835001?
Cytrynek się bałem, ale spróbowałem :) Pozdrawiam serdecznie!!! :)

Offline Bartosz Chrapkowski

Odp: C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 18, 2017, 23:03:50 »
Ma pasować koło z Xsary 90KM lub P307 - dziś udało sie dowiedzieć, że Glapsson, autor manuala, z którego korzysta pół świata tutaj, wkładał je do RHS i śmigało aż miło. A RHS to RHZ z FAP'em.
Czy mógłbyś mi podesłać link do tego manuala? Chętnie bym na to zerknął a nie mogę go znaleźć.
Czyli rozumiem, że 2.0 HDi bez FAP w Mk1 to zawsze tylko i wyłącznie RHZ (pomijając wersje 90KM)?

Offline Piotr Kedys

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 51
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk1 Break 2,0 HDI 2003
  • Zainteresowania: Tu: Citroeny :)
  • Miejscowość: Lubin DLN
Odp: C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 18, 2017, 23:48:40 »
Nie wiem, czy wolno linkować inne fora, ale jeśli wpiszesz w wujkugoglu "307 2.0HDI 107km '02 - Wymiana koła dwumasowego" to znajdziesz wątek bez problemu.


Co do oznaczeń silników muszą się wypowiedzieć fachowcy tutaj. Z tego co wiem to RHZ (mój) 109km bez FAP, RHS 107km z FAPem, natomiast koła do przekładek idą z RHY (90km z kołem jednomasowym).
Cytrynek się bałem, ale spróbowałem :) Pozdrawiam serdecznie!!! :)

Offline Darek Wasik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 184
  • Skąd: Ogrodzieniec lub okolice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 kombi 2.0HDi 2002r
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Ogrodzieniec lub okolice
Odp: C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 19, 2017, 07:34:27 »
Ma pasować koło z Xsary 90KM lub P307 - dziś udało sie dowiedzieć, że Glapsson, autor manuala, z którego korzysta pół świata tutaj, wkładał je do RHS i śmigało aż miło. A RHS to RHZ z FAP'em.


Mam pytanie do Darka W. - to sztywne, które wyciągnąłeś od siebie to jak rozumiem było 835001?
dokładnie tak, było założone valeo 835001 w 2008r , i co się okazało, zatarł się ten mechanizm tłumiący w tarczy sprzęgłowej, sam docisk też wytarty przy łożysku, samo łożysko o dziwo w bdb stanie, grubość tarczy sprzęgłowej starej 6,95mm
LEXIA, PP2000
Diagnostyka

Offline Piotr Kedys

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 51
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk1 Break 2,0 HDI 2003
  • Zainteresowania: Tu: Citroeny :)
  • Miejscowość: Lubin DLN
Odp: C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 20, 2017, 23:43:19 »
Zamówiłem koło z xsary, używane. Wątek Darka jednak trochę mi namieszał na korzyść Kit4P :) Tym bardziej, że przeczytałem dziś na zaprzyjaźnionym forum, że po wymianie na sztywne z 90km komuś nie odpaliło autko, jakoby przez brak sygnału z czujnika położenia.


Na tym się nie znam.


Temat zamknę jutro. Czas na decyzję, tym bardziej, że mechanik wstępnie umówiony na poniedziałek :) Nadal jednak czekam na info jakby coś :)

Cytrynek się bałem, ale spróbowałem :) Pozdrawiam serdecznie!!! :)

Offline Bartłomiej Magoń

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Przyjażń
  • Posiadany samochód: Citroen C5X7 / Citroen C4 Grand Picasso / P306 Cabrio
  • Zainteresowania: Lotnictwo, motoryzacja
  • Miejscowość: Przyjażń
Odp: C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 21, 2017, 21:29:03 »
Witam.


Posiadam C5 2.0hdi i od jakiś 6 lat jeżdżę bez dwumasy. Jestem teraz po wymianie sprzęgła kosz ok 600zł.
Pierwszy zestaw zastępujący koło dwu masowe kosztował jakieś 1500zł. nie pamiętam jaka to była firma LUK albo VALEO.


Co do samego użytkowania to z autem nie dzieje się nic nadzwyczajnego. Jeździ tak samo sprawnie jak z dwu masą.
nie ma problemów z ruszaniem, rozpędzaniem się czy wchodzeniem na obroty.
Jedyny minus jaki udało mi się zauważyć to podniesione wibracje na wolnych obrotach.


Dodam, że moje autko nie posiada FAPa, DPFa, EGRa i jeszcze kilku innych nie potrzebnych(przeszkadzających) elementów które mogły by się popsuć lub przeszkadzać w pracy silnika. Bez katalizatora też da się jeździć.


Pozdrawiam
..::BaRt::..

Offline Piotr Kedys

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 51
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk1 Break 2,0 HDI 2003
  • Zainteresowania: Tu: Citroeny :)
  • Miejscowość: Lubin DLN
Odp: C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 21, 2017, 22:00:36 »
Zgodnie z przewidywaniami koło z xsary 2005 dotarło dzisiaj - stan moim zdaniem bardzo dobry, szczególnie po oczyszczeniu, a syfu było co niemiara na nim. Zastanawiałem się nad szlifem, ale gładź jest ok, wżerów brak. Jest tylko szary ślad pewnie po łbie od któregoś nitu. Koło ma oznaczenie Valeo 990026.
 
 Do tego zgodnie z manualem Pana Glapssona zamawiam komplet sprzęgła dla 110km Luka - oznaczenie 623314100.

 I mam nadzieję, że po zdjęciu skrzyni mechanik porówna i powie "da się zrobić"Opis: http://klubcytrynki.pl/forum/Smileys/akyhne/smiley.gif
 
 W planie robót przy tej okazji:

 - wymiana oleju skrzyni
 - tulejka łożyska
 - uszczelniacze
 - łożysko półosi
 - poduszka skrzyni (lub jak kto woli dolna silnika, ta w podporze).
 
 Jeśli wszystko się powiedzie dam znaćOpis: http://klubcytrynki.pl/forum/Smileys/akyhne/smiley.gif
 Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie informacje!!!
Cytrynek się bałem, ale spróbowałem :) Pozdrawiam serdecznie!!! :)