Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Jak sprawdzić przepływomierz ? 2.0HDI RHZ  (Przeczytany 9677 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Kaźmierczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 60
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Saxo, C4, C5
  • Zainteresowania: IT
  • Miejscowość: Rybnik
Jak sprawdzić przepływomierz ? 2.0HDI RHZ
« dnia: Kwiecień 28, 2017, 15:29:20 »
Witam, jak w temacie, jak zdiagnozować czy przepływomierz jest sprawny ?

Mam problemy z mocą, raz jest, raz niema, ostatnimi czasami niema w ogóle.
Lexia specjalnie żadnych błędów nie wywala.

Cała instalacja pod kątem dziur dość dobrze sprawdzona.
Sprawdzam na chwile obecną czy wężyki są ok, mam też podejrzenia na "gruszkę" od turba

Nie mogę się nigdzie dokopać jakiegoś konkretnego schematu do C5 MKI RHZ z tymi węzykami (gdzie ma ciągnąc, gdzie dmuchać, co zatkać, jak sprawdzić itp.)

oraz czy da się bez podmieniania sprawdzić czy przepływomierz jest ok ? odpięcie przepływomierza nic nie zmienia.

Pozdrawiam

Offline tomasz jakubczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 656
  • Skąd: olsztyn
  • Posiadany samochód: , c5 2.2hdi 2002 , c8 2,2 hdi 2004.jumper 2,8 hdi 2006. kiedyś 406 hdi 2.0 pez fap,jumpy 1,9D 1999
  • Zainteresowania: stare motocykle marki horex. F1
  • Miejscowość: olsztyn
Odp: Jak sprawdzić przepływomierz ? 2.0HDI RHZ
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 28, 2017, 16:50:33 »
Wypinasz wtyczkę i jedziesz. Jak masz ESP to wali błeda jak nie sprawna przepływka

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Jak sprawdzić przepływomierz ? 2.0HDI RHZ
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 28, 2017, 18:58:31 »
Witam, jak w temacie, jak zdiagnozować czy przepływomierz jest sprawny ?

Wyjmij przepływomierz i go wyczyść.

Cytuj
Mam problemy z mocą, raz jest, raz niema, ostatnimi czasami niema w ogóle.

Opisz trochę dokładniej kiedy występuje brak mocy czy np powyżej 2000obr.

Cytuj
Lexia specjalnie żadnych błędów nie wywala.

Jak masz lexie to sprawdź parametry podczas jazdy, ciśnienie turbo zadane i zmierzone (będzie widać czy to wina turbiny)
Cytuj
Nie mogę się nigdzie dokopać jakiegoś konkretnego schematu do C5 MKI RHZ z tymi węzykami (gdzie ma ciągnąc, gdzie dmuchać, co zatkać, jak sprawdzić itp.)

Masz 3 zawory sterujące
1. Turbina
2. EGR
3. Przepustnica
Każdy sterowany podciśnieniem
Był wątek w którym wklejałem schemat podcisnień

Cytuj
oraz czy da się bez podmieniania sprawdzić czy przepływomierz jest ok ? odpięcie przepływomierza nic nie zmienia.

Żeby sprawdzić poprawność działania wymagany jest oscyloskop i znajomość przebiegu.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Tomasz Kaźmierczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 60
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Saxo, C4, C5
  • Zainteresowania: IT
  • Miejscowość: Rybnik
Odp: Jak sprawdzić przepływomierz ? 2.0HDI RHZ
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 29, 2017, 16:32:12 »
Rok walki o moc w C5 i UDAŁO SIĘ!

... ale od początku, jak do tego doszedłem, a nóż może mój opis się komuś przyda.

Od roku zmagam się z mocą w C5, auto w losowych momentach (głównie jak się nagrzało nie ciągło) w zimę problem w sumie nigdy nie występował, auto się zbierało dość dobrze aż do paru dni wstecz, totalny brak mocy.

Tak więc lexia pod cytryne i jechane

Tak jak napisał

Wyjmij przepływomierz i go wyczyść.

Kupiłem preparat i spryskałem, odczekałem aż wyparuje, zamontowałem.
Lexia pod Cytryne, patrzę na parametr, dodaje gazu, cyferki sie zmieniają, czyli chyba jest ok
Odpiołem przepływomierz, patrze, cyferki się nie zmieniają i wywaliło błąd "brak pomiaru czegoś tam lub zwarcie do masy". Czy to jest sposób na sprawdzenie przepływomierza, tak mi się wydaję ale ktoś mądrzejszy musiał by się wypowiedzieć.

No to jade dalej:

Jak masz lexie to sprawdź parametry podczas jazdy, ciśnienie turbo zadane i zmierzone (będzie widać czy to wina turbiny)

ciśnienie mierzone ~ 800, ciśnienie zadane ~800
gaz do 2,5 tys obrotów
ciśnienie mierzone ~ 800, ciśnienie zadane ~1600

no to sobie myślę TURBO... no ale w zimę przecież jeździł dobrze, no nie możliwe żeby się to z dnia na dzień popsuło (a może i możliwe) może jest dziura a sprawdzę jeszcze raz...

no to żem zdemontował wszystkie rury, IC, wszystko czyszczę, składam, skręcam... odpalam i NIC

no ale nic, biorę wężyk który idzie do gruchy (tak to się chyba nazywa na turbie) i wciągam powietrze (na jednym z forum mi napisali że będzie "cykać" slyszę... CYKA, jest ok)

odpalam samochód, rurka do ust, wciągam powietrze... mówię znajomemu żeby na 2,5tys obrotów trzymał gaz... patrze... ciśnienie mierzone się zmienia (wraz z ilością zasysanego powietrza przez moje płuca) no to sobie myślę BINGO! przewody, jednak przewody...

No ale sprawdzałem, tyle razy sprawdzałem, no nic, ściągam wszystkie jak idzie i sprawdzam...

Masz 3 zawory sterujące
1. Turbina
2. EGR
3. Przepustnica
Każdy sterowany podciśnieniem
Był wątek w którym wklejałem schemat podcisnień

i proszę, na jednej z rurek pęknięcie, ale tak trudne do wychwycenia że coś nie prawdopodobnego, wykryłem to tylko dlatego, że każdą z rurek która demontowałem zatykałem z drugiej strony palcem, a z drugiej strony dmuchałem.

A więc do zielonego obi po cienką gumową rurkę, założyłem, wszystko poskręcałem.

No to czas na test generalny, odpalam auto i.... WYPIE!@#$% z butów, auto ciągnie jak opęntane

A ile rzeczy ciekawych znalazłem w aucie przy tym wszystkim... ahh.. pozdrowienia dla poprzedniego właściciela i mechanika, byli tak blisko... ale i tak kawał dobrej roboty zrobili :)

Koniec

Jest jeszcze parę rzeczy, mianowicie:

Ciśnienie mierzone 1650
Ciśnienie zadane 1800

jest to maksymalna różnica jaką wychwyciłem, jest czym się przejmować? Czy to jest granica błędu i olać?




Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Jak sprawdzić przepływomierz ? 2.0HDI RHZ
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 02, 2017, 01:52:53 »
Turbina zawsze z opóźnieniem pompuje, więc to jest w granicach błędu jeśli potem ciśnienia się wyrównują, chyba że ciągle jest za mało to wtedy do regulacji np sterowanie turbiną lub jakaś niewielka nieszczelność.
Lexia, VCDS, MPPS