Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Usterka trwała: elektrozawór regulacji przepływu i ciśnienia paliwa  (Przeczytany 3947 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marek Brzeziński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 342
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5II, 2.0 Hdi, 2006, ASB, exclusive <=250 kkm
  • Zainteresowania: fotografia, wideo
  • Miejscowość: Warszawa
Cześć. Podczas jazdy przy mocnym przyspieszeniu samochód nagle stracił całą moc, na ułamek sekudy. Wyskoczył błąd antipollution i zaswiecila się kontrolka silnika. Samochód normalnie dalej jechał. W garażu podpiąłem lexię i mam takie błędy.

https://goo.gl/photos/n6VjoqhGbnz3AnPb6

Pierwszy jest od "nowości" świece. Te na biało są nowe. Czy mogę sam ten elektrozawór wymienić? Gdzie go szukać?
Dzięki!
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 29, 2017, 16:58:03 wysłana przez Marek Brzeziński »
youtube.com/wedkarskiedylematy

Offline blazej pruski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 89
  • Skąd: konin
  • Posiadany samochód: citroen c5 mkII 2.0 hdi 136
  • Miejscowość: konin
Odp: Usterka trwała: elektrozawór regulacji przepływu i ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 29, 2017, 17:35:34 »
elektrozawor pompy paliwa --układ siemens  na pompie paliwa wysokiego  cisnienia ; poszukaj w szukajce były jakies watki o tym; a i  nie kombinuj (niektorzy wymieniaja oringi itp )  wymien na nowy koszt ok 300 zł pozdro

http://allegro.pl/zawor-bosch-0281002493-0281002872-ciroen-peugeot-i6214350239.html
Linux Mint power

Offline Marek Brzeziński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 342
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5II, 2.0 Hdi, 2006, ASB, exclusive <=250 kkm
  • Zainteresowania: fotografia, wideo
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Usterka trwała: elektrozawór regulacji przepływu i ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 29, 2017, 17:48:55 »
Dzięki za odpowiedź. To chyba nie ten czujnik, który jest pod linkiem.
Wpisałem VIN na service.citroen.com i wynik jest taki:
http://www.kolmot.com.pl/environment/cache/images/0_0_productGfx_907969f10948227ec9c1a7e717133096.jpg

Ale ogólnie już wiem co i jak:)
Pozdrawiam!
youtube.com/wedkarskiedylematy

Offline Marek Brzeziński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 342
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5II, 2.0 Hdi, 2006, ASB, exclusive <=250 kkm
  • Zainteresowania: fotografia, wideo
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Usterka trwała: elektrozawór regulacji przepływu i ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 30, 2017, 09:22:02 »
Pytanie dodatkowe. Niestety nie wiem jak to odkręcić. Czy po odłączeniu aku jest tam jakieś ciśnienie? Kupiłem regulator VDO (202 zł dieselcars.pl) w końcu to siemens ponad 150 zł tańszy od "oryginału".
youtube.com/wedkarskiedylematy

Offline blazej pruski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 89
  • Skąd: konin
  • Posiadany samochód: citroen c5 mkII 2.0 hdi 136
  • Miejscowość: konin
Odp: Usterka trwała: elektrozawór regulacji przepływu i ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 30, 2017, 11:52:53 »
odkrec delikatnie tam nie ma duzego cisnienia ,poleci dosc duzo paliwa ,pozniej trzeba odpowietrzyc uklad ,ten zawor dziala na zasadzie krezy przed głowna pompa wysokiego cisnienia ,jak sie zamknie to pompa wc nie ma paliwa i  cisnienie na listwie  spada  ,jak sie  otwozy to pompa ma duzo paliwa  i wytwaza duze cisnienie .powodzenia pozdrawiam
Linux Mint power

Offline Marek Brzeziński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 342
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5II, 2.0 Hdi, 2006, ASB, exclusive <=250 kkm
  • Zainteresowania: fotografia, wideo
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Usterka trwała: elektrozawór regulacji przepływu i ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 30, 2017, 12:10:20 »
odkrec delikatnie tam nie ma duzego cisnienia ,poleci dosc duzo paliwa ,pozniej trzeba odpowietrzyc uklad ,ten zawor dziala na zasadzie krezy przed głowna pompa wysokiego cisnienia ,jak sie zamknie to pompa wc nie ma paliwa i  cisnienie na listwie  spada  ,jak sie  otwozy to pompa ma duzo paliwa  i wytwaza duze cisnienie .powodzenia pozdrawiam

Dzięki za pomoc. Otworzyłem maskę i oczywiście dostęp jest beznadziejny. Muszę pomyśleć jak dostać się pod te kable, bo regulator jest oczywiście od spodu pompy:(
youtube.com/wedkarskiedylematy

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: Usterka trwała: elektrozawór regulacji przepływu i ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 30, 2017, 12:29:02 »
odkrec delikatnie tam nie ma duzego cisnienia ,poleci dosc duzo paliwa ,pozniej trzeba odpowietrzyc uklad ,ten zawor dziala na zasadzie krezy przed głowna pompa wysokiego cisnienia ,jak sie zamknie to pompa wc nie ma paliwa i  cisnienie na listwie  spada  ,jak sie  otwozy to pompa ma duzo paliwa  i wytwaza duze cisnienie .powodzenia pozdrawiam

Dzięki za pomoc. Otworzyłem maskę i oczywiście dostęp jest beznadziejny. Muszę pomyśleć jak dostać się pod te kable, bo regulator jest oczywiście od spodu pompy:(

Bardzo często jest od spodu i często dojście jest utrudnione  ;) Bardzo często śruba ma łeb na torxa.

Offline Marek Brzeziński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 342
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5II, 2.0 Hdi, 2006, ASB, exclusive <=250 kkm
  • Zainteresowania: fotografia, wideo
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Usterka trwała: elektrozawór regulacji przepływu i ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 30, 2017, 17:24:28 »
Najbardziej ciekawi mnie fakt, że kontrolka silnika zgasła, auto jeździ normalnie. Wczoraj wymieniłem tarcze i klocki. W serwisie podłączyli mi kabelki od klocków. No i miałem pikanie i pikanie komputera. Gdzieś mam zwarcie na tych kablach jak jest mokro.
Pikało i pikało i nagle ten błąd regulatora ciśnienia i od tamtej pory pikanie ustało... W garażu błąd był a po drugim czy trzecim odpaleniu nagle silnik ładnie zaczął chodzić równo i ikonka już się nie zaświecila
Pewnie to zbieg okoliczności. Może regulator przypchal się jakimś syfem. Odetkał się i jest ok. Wykasuję błąd i odpalę znów Lexia i zobaczę czy błąd znów się pojawi.
youtube.com/wedkarskiedylematy

Offline blazej pruski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 89
  • Skąd: konin
  • Posiadany samochód: citroen c5 mkII 2.0 hdi 136
  • Miejscowość: konin
Odp: Usterka trwała: elektrozawór regulacji przepływu i ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 30, 2017, 18:54:16 »
ja u siebie  dolewam oleju 2t , żeby sie  nic  nie  zacierało  ,to samo robiłem w lancii 1.9 jtd  przez 230tyskm i było dobrze ,tj , nie miałem problemu z pompa wc i wtryskami a lancia miała grubo ponad 400000 km ,wszystko oryginał  8)
u ciebie moze akumulator pada ,citroen jest pod tym względem delikatny ,i sypie błędami
Linux Mint power

Offline Marek Brzeziński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 342
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5II, 2.0 Hdi, 2006, ASB, exclusive <=250 kkm
  • Zainteresowania: fotografia, wideo
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Usterka trwała: elektrozawór regulacji przepływu i ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 30, 2017, 19:07:10 »
Nie aku, bo nowy. W sumie nie miałem żadnych problemów od padnięcia w styczniu siłownika z tyłu. Lexia też nie widziała poważnych problemów.
Może to jakieś zanieczyszczenia paliwa. Olej 2t też dolewam.
Dziwne.

Podepnę dziś Lexia i zerknę czy jest coś nowego.
youtube.com/wedkarskiedylematy

Offline Marek Brzeziński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 342
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5II, 2.0 Hdi, 2006, ASB, exclusive <=250 kkm
  • Zainteresowania: fotografia, wideo
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Usterka trwała: elektrozawór regulacji przepływu i ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 01, 2017, 08:53:47 »
Dziś po wczorajszym wykasowaniu wszystkich błędów usterki zniknęły. Lexia nic nie pokazuje oprócz świec. Auto jeździ poprawnie. Pikacze klocków nie pikają.
Zadane i zmierzobe ciśnienia na regulatorze takie same.

Czarna magia.
youtube.com/wedkarskiedylematy

Offline blazej pruski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 89
  • Skąd: konin
  • Posiadany samochód: citroen c5 mkII 2.0 hdi 136
  • Miejscowość: konin
Odp: Usterka trwała: elektrozawór regulacji przepływu i ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 01, 2017, 10:10:54 »
jednym  słowem " Citroen creative Technology"  :P
Linux Mint power

Offline Janis Kaniewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: citroen c5 mk2 2004r 2.0 HDi
  • Miejscowość: warszawa
Odp: Usterka trwała: elektrozawór regulacji przepływu i ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 09, 2017, 11:16:30 »
jednym  słowem " Citroen creative Technology"  :P

Marku, jak coś się będzie działo w tej sprawie, to daj proszę znać.
U mnie było dokładnie tak samo. Błąd silnika, tryb awaryjny, spadek mocy. Na wyświetlaczu "błąd katalizatora\filtra cząstek stałych" czyli to samo co u Ciebie, tylko że po Polsku (co ciekawe samochody PSA nie zależnie od tego, co im dolega, wywalają ten właśnie błąd). Po paru km moc wraca, błąd dalej się świeci, po kolejnych kilometrach błąd znika... po podłaczeniu do lexii to samo, co u Ciebie. Oczywiście chciałem wymienić elektrozawór, ale póki co jest wszystko w porządku, więc się wstrzymam.

I też się zastanawiam, czy to incydentalny przypadek, czy też kiedyś jeszcze wróci...

ps. trochę głupie pytanie, ale gdzie w ogóle w tym silniku znajduje się pompa WC???

Offline Marek Brzeziński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 342
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5II, 2.0 Hdi, 2006, ASB, exclusive <=250 kkm
  • Zainteresowania: fotografia, wideo
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Usterka trwała: elektrozawór regulacji przepływu i ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 09, 2017, 13:50:26 »
Zawór to to w kółeczku. Tylko to jest silnik bez osprzętu tzw. "słupek" na tym są kable, rura od powietrza itd...
Stojąc na wprost silnika, po prawej stronie przy przegrodzie.

youtube.com/wedkarskiedylematy

Offline Marek Brzeziński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 342
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5II, 2.0 Hdi, 2006, ASB, exclusive <=250 kkm
  • Zainteresowania: fotografia, wideo
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Usterka trwała: elektrozawór regulacji przepływu i ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 09, 2017, 13:55:49 »
Pikacze odłączone, jak leje deszcz to pikają, gdzieś jest przetarty kabel. Dałem sobie spokój. Auto jeździ normalnie, brak błędów.
youtube.com/wedkarskiedylematy

Offline Janis Kaniewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: citroen c5 mk2 2004r 2.0 HDi
  • Miejscowość: warszawa
Odp: Usterka trwała: elektrozawór regulacji przepływu i ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 09, 2017, 14:03:59 »
ok, dzięki.

czemu zawsze w tym silniku wszystko jest z tyłu, bez łatwego dostępu...

ja też na razie nic nie robie, bo wszystko działa.

Jakby to powiedział mechanik Mirek "jeździć, obserwować"
;)

pozdr

Offline Waldemar Samociuk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: C62..2 xm3.0x3 xm 2.5TD, XM2.1TD MK1wkrzakach, C5 kombi MK2
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Usterka trwała: elektrozawór regulacji przepływu i ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 27, 2021, 09:44:15 »
Cześć. Podczas jazdy przy mocnym przyspieszeniu samochód nagle stracił całą moc, na ułamek sekudy. Wyskoczył błąd antipollution i zaswiecila się kontrolka silnika. Samochód normalnie dalej jechał. W garażu podpiąłem lexię i mam takie błędy.

https://goo.gl/photos/n6VjoqhGbnz3AnPb6

Pierwszy jest od "nowości" świece. Te na biało są nowe. Czy mogę sam ten elektrozawór wymienić? Gdzie go szukać?
Dzięki!
Witam, chciałbym sie dowiedzieć jakie to błędy? bo objawy pracy silnika mam takie same a w wątku (http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=123670.0) podobnym jest opisany zupełnie inny czujnik.
Pozdrawiam Waldek

Offline Waldemar Samociuk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: C62..2 xm3.0x3 xm 2.5TD, XM2.1TD MK1wkrzakach, C5 kombi MK2
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Usterka trwała: elektrozawór regulacji przepływu i ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 21, 2021, 09:30:18 »
Witam. Miałem takie komunikaty jak w temacie. Bujałem się po mechanikach bez przekonania. Poprosiłem w końcu Krzesimira (robi tylko XMy) żeby zajrzał i się okazało, że ze starości rura od turbo rozlazła się na długości kilku centymetrów (żona cisnęła kilka godzin na autostradzie 15 sierpnia przy 32stC na dworze).