Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.0 hdi 163KM automat  (Przeczytany 9670 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Marcin Wruck

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 23
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 HDI 120Kw Turiner
  • Zainteresowania: Motocykle
  • Miejscowość: Sopot/Gdynia
Odp: 2.0 hdi 163KM automat
« Odpowiedź #50 dnia: Czerwiec 02, 2020, 20:33:13 »
Tak szczerze to z tego co widzę to turbo ci przeładowuje. Pierwsza fota; ciśnienie doładowania to 2788 MBar a zadane to  2529MBar pewnie geometria stoi lub się zacina. A to łato sprawdzić, podpinasz pompkę próżniową pod gruszkę i robiąc podciśnienie obserwujesz sztangę turbo czy się nie zacina.
Ford Sierra 95r./Renault 11 TSE 86r/ Renault 11 Turbo 85r/ Renault Megane Kombi 00r/Renault Clio I 1.4 @ Turbo 200KM 96r/ Citroen C5 X7 10r.
Mechanika, Elektromechanika, Mechanika i elektryka Motocyklowa

Offline Rafal Kawulski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 44
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 HDI AM6 Excl.
  • Miejscowość: Katowice
Odp: 2.0 hdi 163KM automat
« Odpowiedź #51 dnia: Czerwiec 04, 2020, 08:47:06 »
Czy posiada ktoś może z Was jakiś schemat podciśnień? Gdzie znaleźc elektrozawór od turbo?
Podaj email na PW to ci wyślę.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 04, 2020, 09:31:37 wysłana przez Rafal Kawulski »

Offline Rafal Kawulski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 44
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 HDI AM6 Excl.
  • Miejscowość: Katowice
Odp: 2.0 hdi 163KM automat
« Odpowiedź #52 dnia: Czerwiec 04, 2020, 08:48:15 »
Tak szczerze to z tego co widzę to turbo ci przeładowuje. Pierwsza fota; ciśnienie doładowania to 2788 MBar a zadane to  2529MBar pewnie geometria stoi lub się zacina. A to łato sprawdzić, podpinasz pompkę próżniową pod gruszkę i robiąc podciśnienie obserwujesz sztangę turbo czy się nie zacina.
Tak tylko w wersji 163 do turbo się nie dostaniesz.Pisałem o tym wczesniej już niestety, wiem bo mam ten sam problem.

Offline Jan Wiater

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 75
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 hdi 163km automat 2012r
  • Miejscowość: Zawidów
Odp: 2.0 hdi 163KM automat
« Odpowiedź #53 dnia: Czerwiec 04, 2020, 15:50:43 »
Czyli co mogę zrobić? Może wymienić ten elektrozawór pierwszy po lewej stronie od rozrządu z tyłu? On jest od sterowania turbiną czy klapą dozownika powietrza? Czy to jakiś inny elektrozawór trzeba wymienić? Ta osłonę termiczna z tyłu zaraz za silnikiem można usunąć? Bo i tak mi tam tylko dynda?!

Offline Rafal Kawulski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 44
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 HDI AM6 Excl.
  • Miejscowość: Katowice
Odp: 2.0 hdi 163KM automat
« Odpowiedź #54 dnia: Czerwiec 04, 2020, 19:56:10 »
Czyli co mogę zrobić? Może wymienić ten elektrozawór pierwszy po lewej stronie od rozrządu z tyłu? On jest od sterowania turbiną czy klapą dozownika powietrza? Czy to jakiś inny elektrozawór trzeba wymienić? Ta osłonę termiczna z tyłu zaraz za silnikiem można usunąć? Bo i tak mi tam tylko dynda?!
Osłonę zostaw ma duże znaczenie dla temperatury zawórów i wężyków.

Możesz na próbę wymienić elektrozawór nowy kosztuje ok. 100zł, wymiana to jakieś 2godz ale trzeba się mocno nagimnastykować aby go wymienić i mieć anielską cierpliwość robiąc to od góry:)


Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 hdi 163KM automat
« Odpowiedź #55 dnia: Czerwiec 05, 2020, 07:34:26 »
Podeślij proszę  mi też ten schemat wężyków podcisnienia. Ja zacznę najpierw od wymiany wszystkich tych wężyków a potem elektrozawory. Chociaż wczoraj jechałem i nic się z autem nie działo.
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Maciej Pisara

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Skąd: Kiełczów/Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 X7 3.0 HDi; C4 (B7) 1.6 HDI; C5 MK I 3.0
  • Miejscowość: Kiełczów/Wrocław
Odp: 2.0 hdi 163KM automat
« Odpowiedź #56 dnia: Czerwiec 05, 2020, 12:51:51 »
Schemat
Macios
Kiełczów/Wrocław
C4 B7 1.6 HDi 115KM
C5 X7 3.0 HDI Automat
C5 I 3.0i manual
DB

Offline Jan Wiater

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 75
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 hdi 163km automat 2012r
  • Miejscowość: Zawidów
Odp: 2.0 hdi 163KM automat
« Odpowiedź #57 dnia: Czerwiec 14, 2020, 18:46:18 »
Dziś zdjąłem ta osłonę i mam tylko 3 elektrozawory jeden inny chyba od egr i dwa takie same. Teraz pytanie który mam wymienić?

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: 2.0 hdi 163KM automat
« Odpowiedź #58 dnia: Czerwiec 14, 2020, 21:30:44 »
Jestem aktualnie też w trakcie wymiany elektrozaworu od turbo, ja wymieniam bo mam lekko opóźnioną reakcje na gaz, tak jakby na ułamek sekundy coś się zawieszało. Ja ściągałem cały kolektor, ale mam jak na schemacie łącznie 4 zawory. Ty masz 3 bo pewnie masz przepustnice z zaślepioną jedną stroną, ja mam jeszcze bypass.



Offline Jan Wiater

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 75
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 hdi 163km automat 2012r
  • Miejscowość: Zawidów
Odp: 2.0 hdi 163KM automat
« Odpowiedź #59 dnia: Czerwiec 15, 2020, 11:38:40 »
Też mam podobnie jak Ty. Jak wciskam gaz to też jest lekkie opóźnienie później dopiero przyspiesza dobrze. No i dalej pojawiają się błędy p11aa i o zmiennej geometrii turbo

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: 2.0 hdi 163KM automat
« Odpowiedź #60 dnia: Czerwiec 15, 2020, 16:48:20 »
Ja błędów nie mam żadnych ale często jak jadę na lekko 2cisnietym gazie, puszczam i naciskam od razu ponownie to reaguje z lekkim opóźnieniem. Wymieniam teraz wężyki i ten zawór i zobaczę czy będzie poprawa.

Offline Jan Wiater

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 75
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 hdi 163km automat 2012r
  • Miejscowość: Zawidów
Odp: 2.0 hdi 163KM automat
« Odpowiedź #61 dnia: Czerwiec 15, 2020, 17:49:04 »
Co Ty masz za silnik że wszystko ładnie prawie na wierzchu widać?
Ja żeby dojrzeć te elektrozaworki to muszę lusterko wkładać...

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: 2.0 hdi 163KM automat
« Odpowiedź #62 dnia: Czerwiec 15, 2020, 18:25:05 »
Nie drażnij mnie!  ;D Wszystko ładnie widać bo mam kolektor odkręcony, miałem jeszcze głowice zrzucać ale z powodu wyjazdu muszę to przełożyć na kolejny raz.

Offline Jan Wiater

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 75
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 hdi 163km automat 2012r
  • Miejscowość: Zawidów
Odp: 2.0 hdi 163KM automat
« Odpowiedź #63 dnia: Czerwiec 15, 2020, 22:51:27 »
Patrz gdzie ja mam bagnet do sprawdzania oleju a gdzie Ty?! A u mnie te elektrozaworki prawie pod podszybiem. Więc jakim cudem u Ciebie na zdjęciu tak widać? Co to za silnik i w jakim aucie bo mam taki sam jak Ty w opisie

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: 2.0 hdi 163KM automat
« Odpowiedź #64 dnia: Czerwiec 15, 2020, 23:36:25 »
Też tak mam, tylko zdjęcie robiłem od strony podszybia i kolektor już ściągnięty dlatego tak dziwnie to widać. Może to zdjęcie lepiej ci zobrazuje jak to u mnie aktualnie wygląda ;D


Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 hdi 163KM automat
« Odpowiedź #65 dnia: Czerwiec 16, 2020, 22:21:05 »
Maciek, co Ci się stało z cytrynką, przecież Ty połowy rzeczy nie masz pod maską, tylko nie pisz, że trzeba tyle rozebrać żeby się do tych elektrozaworów dostać? Masakra jeśli tak jest. W C4GP tak źle wyglądało jak się trzeba było dostać do egr, ale po drugim razie szło to zrobić z zamkniętymi oczami
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: 2.0 hdi 163KM automat
« Odpowiedź #66 dnia: Czerwiec 16, 2020, 22:44:02 »
Do elektrozaworów trzeba tylko zdjąć kolektor lub mieć jakieś poręczne lusterko lub kamerkę. Ja mam wypatroszone auto bo robię kilka zaległych rzeczy na raz.

Offline Jan Wiater

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 75
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 hdi 163km automat 2012r
  • Miejscowość: Zawidów
Odp: 2.0 hdi 163KM automat
« Odpowiedź #67 dnia: Czerwiec 16, 2020, 23:19:28 »
A dużo czasu zajmuje takie zrzucenie kolektora? Jest to do ogarnięcia dla zwykłego człowieka?  ;D

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: 2.0 hdi 163KM automat
« Odpowiedź #68 dnia: Czerwiec 16, 2020, 23:28:20 »
Za pierwszym razem obstawiam jakąś godzinę. Trzeba rozpiąć i wykręcić listwę wtryskową, rozpiąć wiązki od wtrysków oraz przelewy, odkręcić przepustnicę, rurkę od EGR, no i jest kilka śrub trudniej dostępnych. Między innymi osłona termiczna która jest pod elektrozaworami jest też przykręcona do przepustnicy jedną śrubą od strony grodzi, trzeba też odkręcić dwie śruby osłony rozrządu.

Cytryna to pierwsze auto w którym tak grzebię więc myślę, że każdy da radę. Najważniejsze to prawidłowe odpowietrzenie układu paliwowego po całym zabiegu.

Offline Jan Wiater

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 75
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 hdi 163km automat 2012r
  • Miejscowość: Zawidów
Odp: 2.0 hdi 163KM automat
« Odpowiedź #69 dnia: Lipiec 16, 2020, 07:34:42 »
Oddałem w końcu auto na regenerację turbiny. Od odebrania auta zrobione około 600 km bez żadnych błędów. Zdecydowanie lepiej auto przyśpiesza. Mechanik coś wspominał o uszkodzonym czujniku przy turbinie. Wtyczka tam jakaś pospinana na trytki posklejana poxipolami itp...

Offline Rafal Kawulski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 44
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 HDI AM6 Excl.
  • Miejscowość: Katowice
Odp: 2.0 hdi 163KM automat
« Odpowiedź #70 dnia: Lipiec 19, 2020, 20:05:28 »
Oddałem w końcu auto na regenerację turbiny. Od odebrania auta zrobione około 600 km bez żadnych błędów. Zdecydowanie lepiej auto przyśpiesza. Mechanik coś wspominał o uszkodzonym czujniku przy turbinie. Wtyczka tam jakaś pospinana na trytki posklejana poxipolami itp...

Co dokładnie zrobił mechanik wiadomo?
Ten czujnik przy turbinie to czujnik kopiowania turbiny,mówi o tym w jakiej pozycji jest aktualnie turbina.

Offline Jan Wiater

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 75
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 hdi 163km automat 2012r
  • Miejscowość: Zawidów
Odp: 2.0 hdi 163KM automat
« Odpowiedź #71 dnia: Lipiec 20, 2020, 06:20:52 »
Mówił właśnie o jakimś czujniku przy samej turbinie. Ze było coś tam też połamane ale nie wnikałem w szczegóły. Wiem tylko tyle, że miał z tym trochę roboty z demontażem i ponownym montażem. Teraz auto nie wywala żadnych błędów.

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 hdi 163KM automat
« Odpowiedź #72 dnia: Sierpień 06, 2020, 21:59:20 »
Witam.
Dzisiaj wymieniłem ten elektrozawór od turbo, błędy się już nie pokazują.
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 hdi 163KM automat
« Odpowiedź #73 dnia: Sierpień 07, 2020, 21:13:26 »
Witam.
No to pochwaliłem się przedwcześnie. Dziś jadąc S3 znowu to samo. Pewnie skończy się na regeneracji turbo.
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))