Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia  (Przeczytany 56091 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia
« dnia: Maj 30, 2017, 10:54:19 »
Witam Wszystkich


Będąc nowy - prośba o pomoc


Czy ktoś wymieniał uszczelkę jak w załączniku (silnik 2.0 HDI 163KM) ? Miałem wyciek, kupiłem nową uszczelkę i cóż cieknie dalej. Śruby dokręcone właściwym momentem. Powierzchnię oczyściłem benzyną ekstrakcyjną.

Można zastosować silikon wysokotemperaturowy lub coś podobnego łącznie z uszczelką ?


Wyciek się pojawia przy dolnej śrubie. Jakieś pomysły ?


Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 30, 2017, 11:02:38 »
Jeżeli dobrze pamietam to defekt samej pompy, poszukam info i dam znać.

Offline Roman Piotrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 276
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0 HDi 136KM Exclusive
  • Zainteresowania: wszystko co francuskie...
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 30, 2017, 12:58:39 »
Jakieś pomysły ?

Regeneracja bądź wymiana pompy.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 30, 2017, 13:59:01 »
Potwierdziło się defekt pompy zerknij do załącznika.

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 30, 2017, 16:08:13 »
A czy to jest jakaś akcja serwisowa ? Czy Kliencie kup sobie nową pompę  ?

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka


Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 30, 2017, 16:15:30 »
A czy to jest jakaś akcja serwisowa ? Czy Kliencie kup sobie nową pompę  ?

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
na gwarancji wymienią

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 30, 2017, 16:19:44 »
Ok. Auto po gwarancji.  Zatem wychodzi na to że trzeba poszukać nowej używanej pompy lub naprawić.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka


Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 30, 2017, 16:25:06 »
Upewnij się że to tamtędy masz wyciek, wiem dostęp ciulowy.

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 30, 2017, 16:33:14 »
Zastanawiałem się co to za dziura. Ktoś naprawiał czy jeśli to faktycznie przez odpowietrznik tylko wymiana ratuje  ?

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka


Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 30, 2017, 17:26:27 »
Sprawdziłem - raczej to jest tam, zrobiłem sobie filmik i zdaje się, że z tej dziury cieknie.


Czekam jeszcze na endoskop i będzie widać dokładniej.


Po stronie pompy jest simering - zastanawiam się czy to ten jest problemem.

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 12, 2017, 08:56:52 »
Witam
Załączam zdjęcie z kamery endoskopowej. Wydaje się że jest niewielka stróżka oleju z odpowietrzenia :/.




Offline Krzysztof Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 222
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: Citroen C5(x7) 2.0Hdi 163KM
  • Miejscowość: Miechów
Odp: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 12, 2017, 19:05:11 »
Cześć wszystkim. Przy okazji wymiany rozrządu zdemontowałem pompę WC i jak się okazało też miałem z niej wyciek oleju a konkretnie z tej dziurki którą pokazał Marc Waldemar na piktogramie serwisowym. Ogólnie wiedziałem o jakimś wycieku ale obstawiałem wyciek z okolic turbiny, zapocenie miałem z tyłu silnika a w szczególności rura od turbo do IC. Pompka poszła do uszczelnienia, co do tej dziurki to się dowiedziałem od speca że dziurka jest po to żeby wyciekał nią olej jak padnie główny uszczelniacz na wałku. Niestety żeby wymienić ten uszczelniacz trzeba rozebrać pompkę na części. Fachowiec wiedział dokładnie o problemie dodatkowo poinformował że często jest już wyrobiony wałek, na szczęście u mnie wałek ok ;) . Jutro mam odbiór pompki więc zobaczymy. Pozdrawiam.

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 12, 2017, 19:07:21 »
Koledzy z forum Puga piszą że rozbierać pompy CR nie trzeba.

Niedługo będę wymieniał i ponownie demontował
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 12, 2017, 23:34:16 wysłana przez Jakub Nawara »

Offline Krzysztof Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 222
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: Citroen C5(x7) 2.0Hdi 163KM
  • Miejscowość: Miechów
Odp: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 14, 2017, 21:56:16 »
Pompka uszczelniona odebrana i zamontowana. lżejszy o 500 PLN wydaje mi sie że silnik równiej pracuje. Podobno podczas testu pompy  nie trzymała ciśnienia i wymieniono zaworek-jakis

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 06, 2017, 11:58:26 »
Jakieś pomysły ?

Regeneracja bądź wymiana pompy.


obyło się bez wymiany i regeneracji również.


wymiana uszczelniacza póki co załatwiła sprawę :) - obecnie sucho


założyłem oryginał sygnowany przez delphi - potwierdzam że rozbieranie pompy nie jest konieczne

Offline Tomasz Ratajczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 107
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer 2.0 HDi 163 FAP BVA - 2011
  • Miejscowość: Gdynia
Odp: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 15, 2017, 14:13:57 »
Witam.
Możesz napisać dokładnie, która część została wymieniona?
Jakieś pomysły ?

Regeneracja bądź wymiana pompy.


obyło się bez wymiany i regeneracji również.


wymiana uszczelniacza póki co załatwiła sprawę :) - obecnie sucho


założyłem oryginał sygnowany przez delphi - potwierdzam że rozbieranie pompy nie jest konieczne

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 15, 2017, 14:16:53 »
Wyjmiesz pompę to zobaczysz na wałku pomarańczowy uszczelniacz. Pod spodem jest jeszcze czarny ale ten oddziela część paliwową zdaje się.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka


Offline Tomasz Ratajczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 107
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer 2.0 HDi 163 FAP BVA - 2011
  • Miejscowość: Gdynia
Odp: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 15, 2017, 14:20:29 »
Czyli wymiana pomarańczowego uszczelniacza dała oczekiwany efekt?
A uszczelkę pod pompę tez wymieniałeś?
Czy przy wyjmowaniu pompy trzeba na coś zwrócić szczególną uwagę?
Można to zrobić samemu?

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 15, 2017, 14:25:11 »
Samemu można jak mechanika nie jest Ci obca.
Sporo zabawy z odkręcaniem.
Szczególną uwagę musisz zwrócić na czystość bo tam dalej to już tylko wtryski :). Najlepiej zabezpieczyć końcówki aby coś tam nie naleciało.

Pompę ciężko wyjąć bo jest dosyć mocno spasowana. Włożyć równie ciężko z tego samego powodu.

Tak uszczelkę również trzeba wymienić bo się wyciska.

Jak coś pisz jeśli potrzebujesz więcej danych

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Offline Tomasz Ratajczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 107
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer 2.0 HDi 163 FAP BVA - 2011
  • Miejscowość: Gdynia
Odp: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 15, 2017, 14:32:26 »
Ten uszczelniacz to pozycja nr 2 ?
W sklepie citroena to koszt ok. 250 zł. :(

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 15, 2017, 14:33:28 »
To jest sprzęgło i tego się nie wymienia 😉

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka


Offline Roman Piotrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 276
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0 HDi 136KM Exclusive
  • Zainteresowania: wszystko co francuskie...
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 15, 2017, 17:29:24 »
Jakubie podaj proszę namiar na ten uszczelniacz...

Offline Tomasz Ratajczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 107
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer 2.0 HDi 163 FAP BVA - 2011
  • Miejscowość: Gdynia
Odp: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 15, 2017, 18:08:55 »
I może jeszcze jakiś manual :)   tak po kolei, żeby się nie narobić, a zrobić i przy tym nic nie zepsuć...

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 16, 2017, 09:09:47 »
Ok, postaram się przybliżyć procedurę wymiany uszczelniaczy.

Pompa posiada nazwę kodową DFP3.4 i na wałku posiada dwa uszczelniacze
1. od strony olejowej (silnika) - koloru pomarańczowego posiada numer 7190-266
2. od strony paliwowej (wewnątrz pompy) - koloru czarnego posiada numer 7190-234

oba uszczelniacze są do kupienia np. tutaj zresztą tam je kupiłem

dodatkowo do wymiany potrzebujemy uszczelkę pomiędzy silnikiem a pompą do kupienia w ASO za 10 pln - numer 192727 (schemat w pierwszym poście)

No i tak.

Z informacji technicznych

1. Uszczelniacze to klasyczne uszczelnienia jednowargowe a więc do montażu wymagają posmarowania olejem (nie są to uszczelnienia PTFE)
2. Warto zachować czystość przy demontażu i montażu
3. Warto się zaopatrzyć w klucz dynamometryczny


Procedura demontażu:

1. Demontujemy "łapacz powietrza"
2. Demontujemy obudowę na silniku gdzie są schowane wtryski i szyna CR
3. Demontujemy obudowę filtra powietrza (całość)- uwaga na wtyczkę od przepływomierza
4. Demontujemy elastyczny łącznik (te za obudową filtra)
5. Warto rozpiąć przewód pomiędzy vacupompą a serwem i gdzieś odsunąć
6. Demontujemy czarny wspornik na którym są ułożone m.in przewody paliwowe i wiązki przewodów - trochę upierdliwe bo chyba dwie śrubki są nieco schowane
7. Rozpinamy wtyczki od czujnika temperatury na pompie oraz regulatora
8. Rozpinamy przewody paliwowe które idą od filtra (na złączce jest blokada którą trzeba wysunąć do góry)
9. Odkręcamy przewód wysokiego ciśnienia między pompą  a szyną CR ja go całkowicie zdemontowałem - zawsze to więcej miejsca
10. Wyczepić przewód powrotny  wtryskiwaczy z pompy.

To chyba wszystkie czynności przed demontażem.

Możemy demontować pompę - jest przykręcona na trzech śrubach - klucz 13-ka na długiej przedłużce jak pamiętam załatwia sprawę
Pompa jest dosyć mocno spasowana i ciężko ją wyjąć. Trzeba ją przysłowiowo wyruszać mm po mm.
Przy wyjmowaniu uwaga na sprzęgło (taki masywny krzyżak) - jak wypadnie to trzeba przyjrzeć się jak jest zamontowany bo nie jest symetryczny (od strony silnika jest lekko zaokrąglony - jak ktoś będzie miał w ręku zrozumie  )

Pompa zdemontowana.

Usuwamy stary uszczelniacz - nie jest to łatwe bo wystaje wałek - ja wbiłem wkręt i lekko wwierciłem się. Dalej poszło łatwo - kombinerki i jeden ruch do góry. Uwaga aby nie wbić za głęboko bo pod spodem jest drugi uszczelniacz i jak go nie wymieniamy to będzie lipa - wolnej przestrzeni jest około 4-5 mm

Jeśli wymieniamy drugi uszczelniacz również to trzeba zdemontować pierścień segera i czarny wyciągamy w ten sam sposób.

Montaż:

Smarujemy uszczelniacze olejem (dwie powierzchnie) i nabijamy dużą nasadką równomiernie tak aby nie przekosić bo cała nasza praca pójdzie na marne.

Uwaga: Sprężynką od strony płynów.

Odtłuszczamy powierzchnię przylegania pompy przy silniku i samą pompę
Zakładamy nową uszczelkę i montujemy
Włożenie samej pompy równie trudne jak wyjęcie, no chyba że ja miałem wyraźnego pecha.
Sprzęgło proponuję włożyć do silnika na wałek a nie na pompę (będzie łatwiej)

Śruby pompy przykręcamy momentem 2 daNm
Przewód wysokiego ciśnienia
a) najpierw wstępnie dokręcamy ręką
b) wstępnie przykręcamy momentem 1,8 daNm (kolejność od strony listwy CR a później od strony pompy)
WAŻNE: Przy przykręcaniu przewodu w pompie trzeba przyłożyć przeciwny moment na króciec (tak zaleca serwis)
c) końcowo przykręcamy dokręcamy momentem 2,7 daNm (kolejność jak pisałem wcześniej)

Montujemy resztę zdemontowanego osprzętu i gotowe. Mam nadzieję, że pomogłem
« Ostatnia zmiana: Lipiec 16, 2017, 22:40:16 wysłana przez Jakub Nawara »

Offline Tomasz Ratajczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 107
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer 2.0 HDi 163 FAP BVA - 2011
  • Miejscowość: Gdynia
Odp: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 16, 2017, 10:45:54 »
Super opis.  :)
Dziękuję w imieniu swoim i innych, których dopadł ten problem. :)
Mam tylko wątpliwości, czy mamy taki sam typ pompy, a co za tym idzie te same uszczelniacze.
Według VIN do mojego mam takie oznaczenie 1920.QP lub 16 073 975 80.
Czy to ta sama co DFP3.4 ?