Ok, postaram się przybliżyć procedurę wymiany uszczelniaczy.
Pompa posiada nazwę kodową DFP3.4 i na wałku posiada dwa uszczelniacze
1. od strony olejowej (silnika) - koloru pomarańczowego posiada numer 7190-266
2. od strony paliwowej (wewnątrz pompy) - koloru czarnego posiada numer 7190-234
oba uszczelniacze są do kupienia np.
tutaj zresztą tam je kupiłem
dodatkowo do wymiany potrzebujemy uszczelkę pomiędzy silnikiem a pompą do kupienia w ASO za 10 pln - numer 192727 (schemat w pierwszym poście)
No i tak.
Z informacji technicznych
1. Uszczelniacze to klasyczne uszczelnienia jednowargowe a więc do montażu wymagają posmarowania olejem (nie są to uszczelnienia PTFE)
2. Warto zachować czystość przy demontażu i montażu
3. Warto się zaopatrzyć w klucz dynamometryczny
Procedura demontażu:
1. Demontujemy "łapacz powietrza"
2. Demontujemy obudowę na silniku gdzie są schowane wtryski i szyna CR
3. Demontujemy obudowę filtra powietrza (całość)- uwaga na wtyczkę od przepływomierza
4. Demontujemy elastyczny łącznik (te za obudową filtra)
5. Warto rozpiąć przewód pomiędzy vacupompą a serwem i gdzieś odsunąć
6. Demontujemy czarny wspornik na którym są ułożone m.in przewody paliwowe i wiązki przewodów - trochę upierdliwe bo chyba dwie śrubki są nieco schowane
7. Rozpinamy wtyczki od czujnika temperatury na pompie oraz regulatora
8. Rozpinamy przewody paliwowe które idą od filtra (na złączce jest blokada którą trzeba wysunąć do góry)
9. Odkręcamy przewód wysokiego ciśnienia między pompą a szyną CR ja go całkowicie zdemontowałem - zawsze to więcej miejsca
10. Wyczepić przewód powrotny wtryskiwaczy z pompy.
To chyba wszystkie czynności przed demontażem.
Możemy demontować pompę - jest przykręcona na trzech śrubach - klucz 13-ka na długiej przedłużce jak pamiętam załatwia sprawę
Pompa jest dosyć mocno spasowana i ciężko ją wyjąć. Trzeba ją przysłowiowo wyruszać mm po mm.
Przy wyjmowaniu uwaga na sprzęgło (taki masywny krzyżak) - jak wypadnie to trzeba przyjrzeć się jak jest zamontowany bo nie jest symetryczny (od strony silnika jest lekko zaokrąglony - jak ktoś będzie miał w ręku zrozumie
)
Pompa zdemontowana.
Usuwamy stary uszczelniacz - nie jest to łatwe bo wystaje wałek - ja wbiłem wkręt i lekko wwierciłem się. Dalej poszło łatwo - kombinerki i jeden ruch do góry. Uwaga aby nie wbić za głęboko bo pod spodem jest drugi uszczelniacz i jak go nie wymieniamy to będzie lipa - wolnej przestrzeni jest około 4-5 mm
Jeśli wymieniamy drugi uszczelniacz również to trzeba zdemontować pierścień segera i czarny wyciągamy w ten sam sposób.
Montaż:
Smarujemy uszczelniacze olejem (dwie powierzchnie) i nabijamy dużą nasadką równomiernie tak aby nie przekosić bo cała nasza praca pójdzie na marne.
Uwaga: Sprężynką od strony płynów.
Odtłuszczamy powierzchnię przylegania pompy przy silniku i samą pompę
Zakładamy nową uszczelkę i montujemy
Włożenie samej pompy równie trudne jak wyjęcie, no chyba że ja miałem wyraźnego pecha.
Sprzęgło proponuję włożyć do silnika na wałek a nie na pompę (będzie łatwiej)
Śruby pompy przykręcamy momentem 2 daNm
Przewód wysokiego ciśnienia
a) najpierw wstępnie dokręcamy ręką
b) wstępnie przykręcamy momentem 1,8 daNm (kolejność od strony listwy CR a później od strony pompy)
WAŻNE: Przy przykręcaniu przewodu w pompie trzeba przyłożyć przeciwny moment na króciec (tak zaleca serwis)
c) końcowo przykręcamy dokręcamy momentem 2,7 daNm (kolejność jak pisałem wcześniej)
Montujemy resztę zdemontowanego osprzętu i gotowe. Mam nadzieję, że pomogłem