Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia  (Przeczytany 55134 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia
« Odpowiedź #100 dnia: Październik 20, 2020, 20:19:13 »
1927 24 jest do RHR. Co do wymiany uszczelniaczy polecam oryginał Delphi lub przynajmniej Corteco. Zamiennik olejowego firmy STAR zaczął puszczać po 6 miesiącach

Offline Szymon Motyliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 111
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI 136 KM AM6
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia
« Odpowiedź #101 dnia: Październik 20, 2020, 20:31:58 »
Zamówiłem oryginalne Delphi. Mam silnik RHR, dlatego pytam o uszczelkę.

Offline Sławomir Tomczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 19
  • Posiadany samochód: Citroen C5(X7)Crosstourer 2.0 BlueHDi 180KM BVA AM6C
  • Miejscowość: Przemyśl
Odp: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia
« Odpowiedź #102 dnia: Listopad 09, 2020, 17:12:14 »
Witam.
A jak cieknie pompa w 2.0 bluehdi 180KM
nr pompy 0610 02 140032v
Robił ktoś może i wie jakie tam uszczelki części powymieniać aby było dobrze :)?

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia
« Odpowiedź #103 dnia: Listopad 09, 2020, 20:05:00 »
Tu masz rozpiskę wg tego numeru który podałeś. W tym silniku jest jeszcze przekładnia zębata pomiędzy pompą CR a wałkiem z której też może ciec.
https://issuu.com/c5x7/docs/140032v


Offline Sławomir Tomczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 19
  • Posiadany samochód: Citroen C5(X7)Crosstourer 2.0 BlueHDi 180KM BVA AM6C
  • Miejscowość: Przemyśl
Odp: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia
« Odpowiedź #104 dnia: Listopad 09, 2020, 20:16:41 »
Dzieki za info kupię pewnie wszystkie :)

Offline Sławek MAJEWSKI

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: C5 III X7 2.0 HDi 140KM 2012 r. and Peugeot 208 1,4 88KM 2014 r.
  • Zainteresowania: fishing
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia
« Odpowiedź #105 dnia: Listopad 18, 2020, 19:05:09 »
Witam,
mam problem z wyjęciem pompy WC Delphi w C5 140KM 2.0 HDi.
Odłączyłem od pompy wszystkie przewody, wykręciłem dwie śruby, demontując tylko filtr powietrza oraz odkręcając w celu odsunięcia wspornik trzymający przewody paliwowe (zasilenie i powrót) oraz kostki z wiązkami elektrycznymi (mocowanego do bloku silnika na3 śruby).
Pompy nie udało mi się nawet ruszyć.
Przeczytałem cały wątek i widzę że przy 163KM są trzy śruby mocujące pompę.
Na zdjęciach mojej pompy w obudowie znalazłem tylko dwa otwory.
Nie mam dokumentacji technicznej, może ktoś pomóc?

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia
« Odpowiedź #106 dnia: Listopad 18, 2020, 20:09:00 »
Są trzy śruby. Dwie od strony filtra na klucz 13 i jedna na górze od strony rury EGR na klucz 10.

Offline Sławek MAJEWSKI

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: C5 III X7 2.0 HDi 140KM 2012 r. and Peugeot 208 1,4 88KM 2014 r.
  • Zainteresowania: fishing
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia
« Odpowiedź #107 dnia: Grudzień 01, 2020, 23:10:51 »
Dziękuję, faktycznie była trzecia śruba, jest schowana od drugiej strony pod przewodem przelewowym od wtryskiwaczy do pompy WC.

Offline Robert Dunaj

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2009r.
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia
« Odpowiedź #108 dnia: Styczeń 02, 2021, 22:57:14 »
Witam mam 2.0HDi 140KM i taką pompę jak w załącznikach.Czy przy demontażu pompy z wersji 140KM robi się wszystko analogicznie, jak w przypadku takiej z wersji 163KM, różni się ona trochę budową, trzeba odkręcać vacupompe i przewód dolotu do turbo?


Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Odp: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia
« Odpowiedź #109 dnia: Styczeń 03, 2021, 11:50:39 »
Witam mam 2.0HDi 140KM i taką pompę jak w załącznikach.Czy przy demontażu pompy z wersji 140KM robi się wszystko analogicznie, jak w przypadku takiej z wersji 163KM, różni się ona trochę budową, trzeba odkręcać vacupompe i przewód dolotu do turbo?
vavum -tak
dolot - tzn puszkę filtra , i harmonijkę od tej puszki trzeba wyjąć.

Offline Robert Dunaj

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2009r.
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia
« Odpowiedź #110 dnia: Styczeń 03, 2021, 17:15:59 »
Ok, a jest numer uszczelki pompy, którą muszę zamówić, u mnie jest 2.0HDi 140KM z 2010r, z pompą jak powyżej. Numer 1927 24, czy numer 1927 27 będzie odpowiedni?Może ktoś posiada numer uszczelki vacum pompy?

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 057
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia
« Odpowiedź #111 dnia: Styczeń 05, 2021, 13:30:40 »
Do 140KM ja kupiłem na alledrogo od sprzedawcy dieselcars_jw 7135-553, ZESTAW DELPHI CR DFP3, 2,0HDI EURO 5. Jak to się przekłada na numer PSA nie wiem. Ale w tym zestawie są też oringi.
A co do uszczelki pompy WC do głowicy to kupowałem Elring 471.730
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Piotr Jurczak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Posiadany samochód: Citron C4 B7 2.0 RHE / DS4 1.6 eHDI DV6C (9HR)
  • Zainteresowania: mechanika / diagnostyka, komputery
  • Miejscowość: Zielona Góra
Odp: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia
« Odpowiedź #112 dnia: Sierpień 06, 2021, 19:39:39 »
Na wstępie chcę serdecznie podziękować za podzielenie się zdjęciami i opisami naprawy! Zwracam się z dwoma pytaniami przed naprawą: 1. Czy przy demontażu pompy vaacum wymienialiście uszczelkę tejże pompy? 2. Czy warto wymienić od razu uszczelniacze regulatora?
Pozdrawiam

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia
« Odpowiedź #113 dnia: Sierpień 06, 2021, 21:51:33 »
Moim zdaniem lepiej zamówić nową, u mnie okazało się, że już wcześniej ktoś zdejmował waku i starą uszczelkę przejechał silikonem przez co potargała się przy demontażu musiałem też ratować się silikonem. Regulatora bym nie ruszał jeżeli nie ma tam wycieków.

Offline Rafal Kawulski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 44
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 HDI AM6 Excl.
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia
« Odpowiedź #114 dnia: Sierpień 21, 2021, 23:21:22 »
Na wstępie chcę serdecznie podziękować za podzielenie się zdjęciami i opisami naprawy! Zwracam się z dwoma pytaniami przed naprawą: 1. Czy przy demontażu pompy vaacum wymienialiście uszczelkę tejże pompy? 2. Czy warto wymienić od razu uszczelniacze regulatora?
Pozdrawiam


Ja dwa razy to robiłem bez ruszania vaccum, kwestia sprawnych dłoni ;)

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia
« Odpowiedź #115 dnia: Wrzesień 22, 2021, 20:34:32 »
Cześć koledzy.
Dopadło chyba i mnie ten wyciek z pompy. Dziś wymieniałem poduszkę łącząca silnik z sankami i poświęciłem sobie latarka po tyle silnika i w jednym miejscu mokro.
Zrobiłem zdjęcie z boku silnika, pod pompa paliwa jest chyba regulator jakiś i jest zapocony, nie śmierdzi paliwem. Możecie zerknąć i powiedzieć co działać dalej?
Silnik to rhh 163km
Pozdrawiam
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia
« Odpowiedź #116 dnia: Wrzesień 23, 2021, 07:18:46 »
Ściągnij pompę CR i do wymiany dwa simeringi olejowy i od strony paliwa. Może też puszczać uszczelka między pompą a głowicą choć to bardzo rzadki przypadek.

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia
« Odpowiedź #117 dnia: Wrzesień 23, 2021, 07:31:17 »
witam,
Dzieki Tadeusz jak zwykle za szybką odpowiedź. Czyli jutro wolne biorę w pracy :) A kojarzysz jakie numery są tych simeringów i oringów ,żeby zamówić ? Silnik to rhh 163km , wtryski delphi więc pompa pewnie też.

Dobra mam numery tych dwóch simeringow i uszczelki
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 23, 2021, 07:55:02 wysłana przez Wojtek Konefał »
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Robert Kosmal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 Excl 2010
  • Miejscowość: SIEDLCE
Odp: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia
« Odpowiedź #118 dnia: Grudzień 06, 2021, 23:46:58 »
Panowie czy ktoś z was próbował wymieniać/regenerować wałek, który ma wytarty rowek ? Czy można go samemu wymienić na nowy - czy jednak rozebranie i złożenie pompy to zbyt trudna praca i tylko specjalistyczny zakład?

Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia
« Odpowiedź #119 dnia: Grudzień 07, 2021, 16:41:02 »
Można nabić uszczelniacz płyciej/głębiej tak żeby nie chodził w rowku. U mnie sie sprawdza.

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia
« Odpowiedź #120 dnia: Grudzień 07, 2021, 21:08:10 »
Witam.
Też nabiłem głębiej.
Jednak mam pytanie, co tam może jeszcze cieknąć spod tej pompy? Jest jasne i tłuste i bezwonne. Teraz jest trochę za zimno żeby coś dłubać pod maską ale może macie jakieś sugestie?
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Robert Kosmal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 Excl 2010
  • Miejscowość: SIEDLCE
Odp: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia
« Odpowiedź #121 dnia: Grudzień 07, 2021, 22:19:37 »
Już jeden nabiłem trochę głębiej ale dalej podcieka olej (może za płytko). Zastanawiam się czy nabić go jeszcze głębiej, ale boję się że mogę w ten sposób przytkać nim ten otwór pomiędzy uszczelniaczami. Czy istnieje taka możliwość, że po jakim czasie może się on przesunąć na wałku?
Dalej podtrzymuję pytanie co do możliwości / trudności wymiany wałka.


 

Offline Marek Jurkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 142
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 BlueHDI 181KM 132KW DW10FC - 2016
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia
« Odpowiedź #122 dnia: Styczeń 11, 2022, 08:32:29 »
Panowie mam wyciek w aucie, w Citroenie stwierdzili ze to wyciek z pompy wtryskowej. Wg Szacunku naprawy do wymiany są:

- CZĘŚĆ ZAMIENNA
00001109AL FILTR OLEJU
0000016488 USZCZELKA ZAŚLEPKI MISKI OLEJ.
9674993880 USZCZELKA POMPY WTRYSKOWEJ
9674994180 USZCZELKA POMPY WTRYSKOWEJ
9678258280 USZCZELKA POMPY WTRYSKOWEJ
9803284580 USZCZELKA POMPY WTRYSKOWEJ
9840293480 PRZEWODY WYJŚCIOWE POM. WTR.
00006925R8 (MUL) ŚRUBA KOŁNIERZOWA
0000016713 ZAŚLEPKA
0000692569 (MUL) ŚRUBA KOŁNIERZOWA
0000030713 (MUL) ŚRUBA KOŁNIERZOWA
9674231880 PRZEWÓD ZWROTNY WTRYSKIWACZA
9801366680 WKŁAD FILTRA

- ROBOCIZNA
01490910 WYMIANA FILTR OLEJU
17080910 WYMIANA POMPA WTRYSKOWA WYSOKIEGO CISNIENIA
15500907 WYMIANA WKLAD FILTRA OLEJU NAPEDOWEGO

Moje pytania:
1. Czy należy wymienić wszystkie wymienione w wycenie rzeczy? (Przewody, śrubki, zaślepki)
2. Czy macie jaki sklep gdzie znajdę i kupię te rzeczy?
3. Czy wymiana jest do ogarnięcia samemu? Kanał jest dostępny?
4. Czy to dobry temat? :)

Offline Piotr Walczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 54
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0BlueHDI 150
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Odp: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia
« Odpowiedź #123 dnia: Styczeń 11, 2022, 17:38:35 »

To może po kolei:


- CZĘŚĆ ZAMIENNA
00001109AL FILTR OLEJU - zakładając że wymieniasz przy okazji olej, to tak
0000016488 USZCZELKA ZAŚLEPKI MISKI OLEJ. - j.w.
9674993880 USZCZELKA POMPY WTRYSKOWEJ - do wymiany bezwzględnie - to uszczelka między blok a przekładnię zębatą
9674994180 USZCZELKA POMPY WTRYSKOWEJ - uszczelka przekładni, też do wymiany
9678258280 USZCZELKA POMPY WTRYSKOWEJ - krzyżak wałka rozrządu który przekazuje napęd z wałka na przekładnie - ja bym go zweryfikował jedynie, zazwyczaj nie ma konieczności wymiany. Nowy to ok. 70PLN także cena też nie wyrywa z butów
9803284580 USZCZELKA POMPY WTRYSKOWEJ - uszczelka oring pompy, jak najbardziej do wymiany
9840293480 PRZEWODY WYJŚCIOWE POM. WTR. - sztywny przewód, moim zdaniem jeżeli nie jest uszkodzony wymiana bez sensu
00006925R8 (MUL) ŚRUBA KOŁNIERZOWA - koszt żaden więc można wymienić, stare też dadzą radę
0000016713 ZAŚLEPKA - to jest generalnie taki korek w przekładni, wymiana całości moim zdaniem bez sensu, wystarczy uszczelka nr 0000016488
0000692569 (MUL) ŚRUBA KOŁNIERZOWA - j.w. odnośnie śrub
0000030713 (MUL) ŚRUBA KOŁNIERZOWA - j.w.
9674231880 PRZEWÓD ZWROTNY WTRYSKIWACZA - to już moim zdaniem dupochron serwisu, bo stare wiązki wtrysków zazwyczaj da się uratować chyba że plastik już mega skruszał. Polecam na YT filmiki Alana Howatta jeżeli robiłbyś to sam, nie wolno podważać za tą płaską część zabezpieczenia która jest na wierzchu, tylko trzeba podejść do tego od spodu takim czymś na wzór drobnego haczyka
9801366680 WKŁAD FILTRA - można i pewnie zmienić przy okazji na wypadek jakby jakiś syf został po drodze w układzie paliwowym


ale imho to i tak nie rozwiąże tematu wycieku, bo wymiana tych wszystkich uszczelek to leczenie skutków a nie przyczyny. O co chodzi już tłumaczę - tak jak w starszych modelach często przyczyną wycieku w tych pompach jest uszkodzony uszczelniacz na wałku pompy. Tutaj jest o tyle trudniej że żeby się do niego dostać to konieczny jest demontaż koła zębatego na pompie (śruba z lewym gwintem, pod spodem jest jeszcze taki plastikowy koszyczek który ustala pozycję koła i można go łatwo połamać). Dopiero jak się to zdemontuje to na wierzchu pojawia nam się uszczelniacz który należy wymienić. Widać tam nawet otwór technologiczny, którym olej swobodnie sobie wycieka mimo wymiany wszystkich powyższych uszczelek. nr potrzebnego uszczelniacza to delphi 7190-266


Żeby było bardziej obrazowo - dostępny jest jeden filmik na YT gdzie ktoś pokazuje jak się do tego dobrać: https://www.youtube.com/watch?v=iTY4_XbehMQ


PS:
- rozważyłbym żeby delikatnie posmarować uszczelkę między blokiem a przekładnią czymś na wzór loctite 518
- wyciek w tej okolicy jest w tych pompach mega powszechny - mam w Fordzie DW10F z przebiegiem 60kkm i też już cieknie
- ori części można łatwo kupić w sklepie 2407.pl ew. w serwisie po prostu
- sam to ogarniesz, bardzo ważne jest tutaj też odpowiednie ustawienie rozrządu i pompy, jak to źle zsynchronizujesz to jest duże ryzyko że Ci zetnie rozrząd

Offline Marek Jurkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 142
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 BlueHDI 181KM 132KW DW10FC - 2016
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Uszczelka - pompa wysokiego ciśnienia
« Odpowiedź #124 dnia: Styczeń 12, 2022, 09:26:23 »
czyli kolego Piotrze sugerujesz, że aby dobrze wykonać naprawę to zakupić:


9674993880 USZCZELKA POMPY WTRYSKOWEJ - do wymiany bezwzględnie - to uszczelka między blok a przekładnię zębatą
9674994180 USZCZELKA POMPY WTRYSKOWEJ - uszczelka przekładni, też do wymiany
9803284580 USZCZELKA POMPY WTRYSKOWEJ - uszczelka oring pompy, jak najbardziej do wymiany


a przede wszystkim dostać się do pompy i wymienić
nr potrzebnego uszczelniacza to delphi 7190-266