Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Kolizja RGX  (Przeczytany 4526 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marek Korczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM mk2 2.0TCT '99 XM mk2 2,9(ES9J4) '98
  • Zainteresowania: renowacja aut, sporty motorowodne, elektronika
  • Miejscowość: Warszawa
Kolizja RGX
« dnia: Czerwiec 03, 2017, 22:17:22 »
W ramach przestrogi dla tych, którzy żyją w błogim przekonaniu że 2.0 turbo jest bezkolizyjny :( .
DS (ID19B) w trakcie renowacji...

Offline Krzesimir Dębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 469
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen CX 25 TRD 2, XM 2.0 TCT
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Kolizja RGX
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 04, 2017, 15:07:09 »
Jak tego dokonałeś?

Offline Marek Korczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM mk2 2.0TCT '99 XM mk2 2,9(ES9J4) '98
  • Zainteresowania: renowacja aut, sporty motorowodne, elektronika
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Kolizja RGX
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 04, 2017, 23:31:30 »
Do wymiany paska było jeszcze 18kkm. Jechałem i silnik zgasł na skrzyżowaniu. Nie było żadnych dziwnych dźwięków. Odpalić już nie chciał, kręcił bez oporów, jakby bez kompresji. W domu wyjąłem zerwany pasek rozrządu. Uwierzyłem Autodacie, w formie elektronicznej, że rozrząd należy wymieniać co 120Kkm. Co ciekawe, dotarłem do papierowej wersji Autodaty i tam było ... 80kkm i ta wartość  wydaje mi się teraz realna. Pasek do 2.0 turbo jest bardzo wątły (wąski) i przynajmniej ja juz nie uwierzę w przebieg 120kkm pomiędzy wymianami rozrządu w RGX-ie.
DS (ID19B) w trakcie renowacji...

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: Kolizja RGX
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 05, 2017, 11:56:15 »
A ile miał lat pasek? Współczuję kosztów i pracy teraz.
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Kolizja RGX
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 05, 2017, 13:40:34 »
Zasada jest taka że 120 000 km to od nowości do pierwszej wymiany.Potem wymienia się co 60-80 tyś.Jeżeli pasek napędza również pompę wody to wymianę pompy wody robi się co drugi rozrząd.Rolki razem z paskiem.Ja stosuję tę zasadę całe życie i do wszystkich samochodów.Jeszcze się nie zawiodłem na niej.Pisać to mogą co chcą.Papier wszystko przyjmie.To samo stosuję do wymian ojeju.Najrzadziej co 10-12 tyś.Lepiej tańszy i częściej zmieniany niż drogi i rzadziej.Oczywiście nie wpadamy w skrajności że zamiast oleju za 150zł wlewamy taki za 40........
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Dominik Szychta

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: XM mk1 3.0 12v / Focus mk2
  • Miejscowość: Łódź
Odp: Kolizja RGX
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 05, 2017, 17:21:07 »
A masz jakiś patent na pompę wody w zpj? Dostępność jest prawie zadna.

Offline Marek Korczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM mk2 2.0TCT '99 XM mk2 2,9(ES9J4) '98
  • Zainteresowania: renowacja aut, sporty motorowodne, elektronika
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Kolizja RGX
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 05, 2017, 21:25:03 »
A ile miał lat pasek? Współczuję kosztów i pracy teraz.


Pasek miał 4 lata Contitech. Robię tym autem ok 25kkm rocznie. Głowica już w robocie, uszczelki zamówione. Będzie żył, szkoda tylko kasy i czasu. No cóż, nauka kosztuje...
DS (ID19B) w trakcie renowacji...

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Kolizja RGX
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 05, 2017, 21:57:33 »
"Zasada jest taka że 120 000 km to od nowości do pierwszej wymiany.Potem wymienia się co 60-80 tyś.Jeżeli pasek napędza również pompę wody to wymianę pompy wody robi się co drugi rozrząd.Rolki razem z paskiem."

A jak widać napis na pasku, to ma góra 5 tysięcy kilometrów przejechane  ;D
W załączniku fotka paska, pełnoletni, przebieg 123.000 (ale mil, nie kilometrów).
Zresztą, w tej "Hani" z podpisu prawie wszystko było fabryczne. Pompa wody, rolki, filtr paliwa, przewody zapłonowe, palec rozdzielacza z kopułką, itp itd.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 678
  • Skąd: Gorzow Wlkp.
  • Posiadany samochód: C6, BX_4x4_TCT, XM_Ambulance
  • Zainteresowania: technika, gry
  • Miejscowość: Gorzow Wlkp.
Odp: Kolizja RGX
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 06, 2017, 21:57:51 »
W ramach przestrogi dla tych, którzy żyją w błogim przekonaniu że 2.0 turbo jest bezkolizyjny :( .
Nie wiem jak tego dokonales, bo 2.0 Turbo jest bezkolizyjny... (odprezony ze wzgledu na obecnosc turbo) .Przerabialem to kilka razy. Mozna dowoli krecic walem przy dowolnym ustawieniu walka rozrzadu. Bardzo dziwny przypadek, moze cos wpadlo do cylindra ?
Citroen - polubisz każdą plamke   ;)

Offline Marek Korczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM mk2 2.0TCT '99 XM mk2 2,9(ES9J4) '98
  • Zainteresowania: renowacja aut, sporty motorowodne, elektronika
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Kolizja RGX
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 07, 2017, 00:13:19 »
W ramach przestrogi dla tych, którzy żyją w błogim przekonaniu że 2.0 turbo jest bezkolizyjny :( .
Nie wiem jak tego dokonales, bo 2.0 Turbo jest bezkolizyjny... (odprezony ze wzgledu na obecnosc turbo) .Przerabialem to kilka razy. Mozna dowoli krecic walem przy dowolnym ustawieniu walka rozrzadu. Bardzo dziwny przypadek, moze cos wpadlo do cylindra ?

Na zdjęciu pokazany jest tylko jeden zawór, wygięte zostały dwa zawory wydechowe w dwóch cylindrach (chyba 1 i 3). Zresztą nawet na tym zdjęciu widać ślad tłoka na zaworze i analogiczne odbicie jest na tłoku(na krawędzi komory spalania tłoka). Pękł pasek i nastąpiła podręcznikowa kolizja. Ze względu na zagłębienie w głowicy w którym siedzą zawory, pewnie istnieje takie ustawienia wałka rozrządu, że zawory nie wychodzą poza krawędź głowicy, ale to szczególny przypadek. Przy pełnym otwarciu zawory wystają ok 5 mm poza dolną krawędź głowicy, odejmując nawet 1,5mm na bardzo grubą uszczelkę zostaje 3,5 mm na kolizję przy niefartownej pozycji wałka rozrządu. Tak że bezkolizyjność silnika RGX to mit.
DS (ID19B) w trakcie renowacji...

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Kolizja RGX
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 07, 2017, 08:17:58 »
"Zasada jest taka że 120 000 km to od nowości do pierwszej wymiany.Potem wymienia się co 60-80 tyś.Jeżeli pasek napędza również pompę wody to wymianę pompy wody robi się co drugi rozrząd.Rolki razem z paskiem."

A jak widać napis na pasku, to ma góra 5 tysięcy kilometrów przejechane  ;D
W załączniku fotka paska, pełnoletni, przebieg 123.000 (ale mil, nie kilometrów).
Zresztą, w tej "Hani" z podpisu prawie wszystko było fabryczne. Pompa wody, rolki, filtr paliwa, przewody zapłonowe, palec rozdzielacza z kopułką, itp itd.
Na żywotność paska mają wpływ różne czynniki.Np.sączący się olej z uszczelniaczy,niewymieniane rolki czy przytarta pompa wody.Może się również zdarzyć felerny sam pasek.Choć ja się z tym nie spotkałem.
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Kolizja RGX
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 09, 2017, 14:38:33 »
A masz jakiś patent na pompę wody w zpj? Dostępność jest prawie zadna.
No z tymi pompami to ciężka sprawa......Ja mam to szczęście że mam w zapasie używkę z rozebranego xm-a.Jednak gdy będzie sytuacja podbramkowa to zawsze można coś pokombinować.W grę wchodzi regeneracja ewentualnie zastosowanie pompy z innego samochodu.Te silniki są dość stare i występowały w wielu samochodach.Np. w VOLVO z lat 80-90-tych.Można jeszcze zastosować pompę elektryczną.....
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Michał Głodek

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 1 043
  • Skąd: Rzeszów / Kraków
  • Posiadany samochód: XM 2.9 BVA
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Kolizja RGX
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 17, 2017, 19:19:11 »
Wracając do RGXa... Jak jeszcze go miałem, to gdzieś czytałem, że między wymianami ma być 80kkm jednak. Nie pamiętam jakie było źródło. Nie zazdroszczę Marku :/
-XM 2.9 V6 BVA 1999
były:
-C5 1.6 HDi 2005
- C5 2.9 V6 BVA 2009
- C5 2.0 HPi 2001
- Berlingo 2.0 HDi 2003
- XM 2.0 TCT 1995 Miss you :(
- Xsara 1.9 TurboD 1998