Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Sfery zamienne do C5 (x7)  (Przeczytany 25933 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Sfery zamienne do C5 (x7)
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 31, 2017, 15:35:54 »
Pany,
a czy można zamienić sfery L/P - chodzi mi o przód ? Coś wycieknie jak odkręcę ?

Offline Rafał Gościński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 65
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 LPG
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Sfery zamienne do C5 (x7)
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 31, 2017, 16:07:19 »
Pany,
a czy można zamienić sfery L/P - chodzi mi o przód ? Coś wycieknie jak odkręcę ?


Można zamieniać, są takie same. Jak je wykręcisz bez spuszczania ciśnienia komputerem to wycieknie bardzo dużo  ;D  a jak spuścisz ciśnienie to bardzo malutko  ;D

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Sfery zamienne do C5 (x7)
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 31, 2017, 19:39:25 »
Co znaczy malutko ? W sensie wytrę szmatką ?

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka


Offline Rafał Gościński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 65
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 LPG
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Sfery zamienne do C5 (x7)
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 31, 2017, 20:11:27 »
Właśnie tak, jak ostatnio wymieniałem siłownik to z tego co pomiętem chyba nawet nie musiałem za bardzo wycierać.

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Sfery zamienne do C5 (x7)
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 31, 2017, 20:33:44 »
Oki. Dzięki

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka


Offline Bartłomiej Zieliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2011, 163 KM
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Sfery zamienne do C5 (x7)
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 05, 2018, 20:44:24 »
Kupilem do testow kolejne sfery. Tym razem C5 comf fh na przód. Na poczatku sie troche zdenerwowalem bo dlawik jest bardzo cienki i o zamontowaniu bujnalem samochodem a on wcale sie nie bujal.
Przejechalem trase 300 km i musze przyznac ze to najlepsze sfery jakie jezdzilem. Samochod jest bardzo sprezysty nie przechyla się ale o dziwo dosc dobrze wybiera nierownosci a szczegolnie tory i inne poprzeczne. ustawilem go na 41 cm i jest spoko. Koło nie "spadaja" przy duzych uskokach. Sfery c570 fr (od c5 I bez HA), ktore wczesniej zalozylem mialy o wiele wiekszy otwor w dlawiku samochod bardziej sie bujal a nie wybieral wcale tak dobrze nierownosci.

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Sfery zamienne do C5 (x7)
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 05, 2018, 23:15:50 »
Kupilem do testow kolejne sfery. Tym razem C5 comf fh na przód. Na poczatku sie troche zdenerwowalem bo dlawik jest bardzo cienki i o zamontowaniu bujnalem samochodem a on wcale sie nie bujal.
Przejechalem trase 300 km i musze przyznac ze to najlepsze sfery jakie jezdzilem. Samochod jest bardzo sprezysty nie przechyla się ale o dziwo dosc dobrze wybiera nierownosci a szczegolnie tory i inne poprzeczne. ustawilem go na 41 cm i jest spoko. Koło nie "spadaja" przy duzych uskokach. Sfery c570 fr (od c5 I bez HA), ktore wczesniej zalozylem mialy o wiele wiekszy otwor w dlawiku samochod bardziej sie bujal a nie wybieral wcale tak dobrze nierownosci.

kurcze ciekawe jest to co piszesz - kupiłeś używki do testów czy nówki ?

Offline Paweł Rakoca

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk III 2.0 HDI 2011 Exclusive, poprzednio C5 Mk I 2.0 HDI
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: Sfery zamienne do C5 (x7)
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 06, 2018, 09:29:15 »
Pewnie odezwą się głosy, że tak nie należy, że fabryka inaczej przewidziała itd., ale ja rozwiercałem dławiki, stopniowo, aż auto zaczęło jeździć miękko. Taka uwaga do kolegi, który podmienia sfery na inne i eksperymentuje, w pierwszych dniach po wymianie sfer auto jest bardziej miękkie, a po kilku dniach stopniowo, lekko się utwardza. Trzeba pojeździć trochę, żeby właściwie ocenić efekty zamiany.

Offline Paweł Rakoca

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk III 2.0 HDI 2011 Exclusive, poprzednio C5 Mk I 2.0 HDI
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: Sfery zamienne do C5 (x7)
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 06, 2018, 14:20:23 »
Wierciłem "z dołu", powoli, dławiki są miękkie. Opiłków nie było, prawdopodobnie wszystkie się przykleiły do wiertła. Auto jeździ tak już prawie rok i nic się nie dzieje. Średnic nie pamiętam, stopniowo zwiększałem o 0,1-0,2mm do momentu kiedy uznałem, że jest ok. Po takim upgrade auto przypomina MK1 na sferach comfort. Nie nadaje się do popisów na szosie, to kanapa raczej.

Offline Bartłomiej Zieliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2011, 163 KM
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Sfery zamienne do C5 (x7)
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 06, 2018, 19:02:07 »
kupowałem nowe. Moim zdanie jest nieźle i bez bujania na comfortach. Wydaje się jakby większy ciśnienie było w sferach i wrażenie jakby samochód był na poduszkach powietrznych. Cieżko opisać różnice  w zachowaniu wcześniej na większych dławikach i prawdopodobnie niższym ciśnieniu ( 57 bar vs nie wiadomo ile maja comforty). Jak wjeżdżacie w dołek to przy dużych dławikach to koło wpada w karoserie i po prostu czuć że tłumienie jest małe. Jazda niewiele różni się od zwykłego zawieszenia, które powinno być wymienione 50 tys km temu. Na comfortach jest inaczej. Czuć sprężystość układu i czuć że tłumienie zachodzi dokładnie tak jak się zgniata balona. Ciężko to opisać. Testowałem w -8 C więc licze, że "na plusie" bedzie jeszcze lepiej. Ale skoro mówisz że utwardza się po kilku dniach (chociaż nie bardzo wiem czemu miałyby tak robić) to spróbuje je lekko ale to naprawdę lekko roziwercić i będzie ideał! Zastanawiałem się też nad sferami od C6 i dziś jakbym miał jeszcze raz kombinować z zawieszeniem wsadziłbym środkowe sfery od c6 i dopiero później kombinował z bocznymi. Na razie zrozumiałem, że ciśnienie jest bardzo ważne w sferze.

Offline Bartłomiej Zieliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2011, 163 KM
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Sfery zamienne do C5 (x7)
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 06, 2018, 20:12:10 »
co to opiłków można namagnesować wiertło przed wierceniem a przyrząd do tego akurat jest w biedronce za 10 zł

Offline Artur Gackowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 538
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Jest: C5 III HDi 138 kombi, była: X II kombi HDi 109 KM
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Sfery zamienne do C5 (x7)
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 07, 2018, 08:07:02 »
W poprzedniej Xantii też rozwiercałem dławiki. Miałem auto z HA, tak więc średnica dławika, to było 0,6 mm. Wierciłem trzy razy, coraz grubszymi wiertłami, dochodząc do 1,2 mm. Była poprawa, ale nadal to nie było to, czego się spodziewałem.
Wierciłem trzymając gruszkę dławikiem w dół i myślę, że żadne opiłki nie dostały się do środka. Jeździłem tak przez ponad rok i nie było żadnych problemów.
Co do zastosowania gruszek od Xantii w C5 X7. Kiedyś czytałem, że nie wolno tego robić, ze względu na materiał z którego jest zrobiona membrana. W Xantii był stosowany LHM - olej mineralny, w C5 LDS - olej syntetyczny. I właśnie LDS ponoć źle działał na membrany zastosowane w gruszkach do Xantii. Nie wiem ile w tym prawdy, niech wypowiedzą się osoby, które robiły już taką podmianę albo mają wiedzę na ten temat
Ja w swojej Xantii założyłem gruszki od C5 (szare) i nie było problemu.
Miłego dnia dla wszystkich.

Offline Bartłomiej Zieliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2011, 163 KM
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Sfery zamienne do C5 (x7)
« Odpowiedź #37 dnia: Marzec 11, 2018, 10:23:14 »
Rozwiercilem te comforty z 0,8 mm na 1,0 mm i auto zrobiło się bardziej miękkie ale straciło na sprężystości. Już na pewno nie będę bardziej rozwiercał. Pojeździłem trochę po mieście i faktycznie jest teraz komfortowo z przodu. jak przejade się w trasie to powiem co się dzieje przy wyższych prędkościach. Teraz mam przód miększy od tył.

Offline Bartłomiej Zieliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2011, 163 KM
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Sfery zamienne do C5 (x7)
« Odpowiedź #38 dnia: Marzec 11, 2018, 10:45:41 »
Tak walczę od początku tylko z przodem bo tył do tej pory wydawał mi się ok. Teraz jest trochę twardszy więc pewnie zaczynają się kończyć sfery ale jak kupiłemgo to byłem zadowolony z tylnej osi więc sam nie wiem czy kupować ori czy te comforty znalazlem taki filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=TPCBN8-Kcm0

Offline Bartłomiej Zieliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2011, 163 KM
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Sfery zamienne do C5 (x7)
« Odpowiedź #39 dnia: Marzec 11, 2018, 10:47:43 »
Po tych zabawach dochodze do wniosku, że zakładanie sfer o większym ciśnieniu jest lepsze niż rozwiercanie. Ale to tylko hipoteza i to subiektywna

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Sfery zamienne do C5 (x7)
« Odpowiedź #40 dnia: Marzec 11, 2018, 12:56:21 »
Bartek, a ile sfer zmieniłeś, dwie?
Pozdrawiam

Offline Bartłomiej Zieliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2011, 163 KM
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Sfery zamienne do C5 (x7)
« Odpowiedź #41 dnia: Marzec 11, 2018, 15:37:32 »
tak, ta środkowąteż wymieniłem ale na standardową z katalogu IFHS do mojego modelu (a ile sie przy tym na robiłem to nie pytaj)

Offline Adam Kubik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 315
  • Skąd: Ziębice
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163KM exclusive limited edition/Rover 75 2.0 CDT
  • Miejscowość: Ziębice
Odp: Sfery zamienne do C5 (x7)
« Odpowiedź #42 dnia: Październik 07, 2018, 18:04:55 »
Panowie poradźcie które sfery komfort mam kupić na przód do h3+ bo zgłupiałem. Czytam i nie mogę zrozumieć. Do mkIII nie ma sfer komfort. Pasują z mkII tylko które mam wziąć? Do h3+ czy h3? Rozwiercać dodatkowo czy nie?

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Sfery zamienne do C5 (x7)
« Odpowiedź #43 dnia: Październik 08, 2018, 14:40:33 »
Dobrze by było aby @Bartek się odezwał w tym temacie. Sam się zacząłem interesować i chyba zakupię nowe sfery.

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Sfery zamienne do C5 (x7)
« Odpowiedź #44 dnia: Październik 09, 2018, 21:36:19 »
Musze przyznać, że strasznie mnie kuszą komforty od Mk1 Fl i pewnie takie kupię.
Pozdrawiam

Offline Adam Kubik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 315
  • Skąd: Ziębice
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163KM exclusive limited edition/Rover 75 2.0 CDT
  • Miejscowość: Ziębice
Odp: Sfery zamienne do C5 (x7)
« Odpowiedź #45 dnia: Październik 10, 2018, 17:10:33 »
Kolega Barek zakładał różne i kombinował dodatkowo z rozwiercaniem. Ciekawy jestem na czym stanęło, która opcja najlepsza.

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Sfery zamienne do C5 (x7)
« Odpowiedź #46 dnia: Październik 11, 2018, 10:10:16 »
Też jestem ciekawy, ale zniknął.
Pozdrawiam

Offline Adam Kubik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 315
  • Skąd: Ziębice
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163KM exclusive limited edition/Rover 75 2.0 CDT
  • Miejscowość: Ziębice
Odp: Sfery zamienne do C5 (x7)
« Odpowiedź #47 dnia: Październik 11, 2018, 19:20:47 »
Ten temat czytałem :) . Nie o regulacje zawieszenia chodzi bo tą znam procedury również i ostatnio sam robiłem na korektorach z kanału. Aktualnie mam przód 41 mniej więcej i tył 39,5 mniej więcej.
Chciałbym po prostu wymienić sfery z przodu bo mają słuszny przebieg 240000 i wydaje mi się, że wymiana poprawi komfort jazdy. Chciałem się dowiedzieć czy kolega poprzestał na tych sferach co pisał czy próbował czegoś jeszcze.
Rozumiem, ze jedyne pasujące komforty to tehttps://frauto.pl/sfera-zawieszenia-c5,id16503.html
« Ostatnia zmiana: Październik 11, 2018, 19:52:18 wysłana przez Adam Kubik »

Offline Nathan Podkański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 759
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 mk2 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Samochody
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Sfery zamienne do C5 (x7)
« Odpowiedź #48 dnia: Październik 11, 2018, 20:07:37 »
Zauwazalna poprawe daje wymiana opon na Micheliny . Kiedys nie sadzilem ze to daje taki efekt ale teraz sam tego doswiadczam. Michalin ma bardzo miekka gume i samemu mozna sciagnac opone z felgi w garazu.

Wysłane z mojego 6070K przy użyciu Tapatalka


Offline Adam Kubik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 315
  • Skąd: Ziębice
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163KM exclusive limited edition/Rover 75 2.0 CDT
  • Miejscowość: Ziębice
Odp: Sfery zamienne do C5 (x7)
« Odpowiedź #49 dnia: Październik 11, 2018, 20:19:50 »
Ja wziąłem nokiany. Czy to był dobry wybór to się okaże. Na razie nie narzekam. A jakie masz ciśnienie? Jak na tabliczce koło drzwi 2.5? Myślę żeby upuścić do 2.2 coby balon był miększy, zresztą kolega Paweł Hrupa też pisał żeby upuścić po 0,2 na koło. W weekend ogarnę. Żeby cokolwiek zrobić to trzeba na weekend czekać  >:(