Siemka wszystkim
Pierwszy post na forum zaczynam od przedstawienia mojej Cytryny, opisu co zrobiłem a co mam w planach.
Ogólnie więcej w planach niż zrobione ale powoli do przodu..
C5'tke odebrałem od dealera 23 grudnia 2015roku
C5 2008, 2.0 16V 140KM, bieda version, bez hydro
Na początku nic nie ruszałem gdyż zmiana auta była bardzo spontaniczna i nieplanowana, także spłukałem się troche z kasy.
No i trzeba było sprzedać poprzednią C5
Z wyposażenia praktycznie nic co by dupe urywało.
Jedynie czujniki parkowania przód + tył
132kk przebiegu.
Auto kupione w dość srednim stanie, pare rzeczy było do zrobienia na już, parę czeka nadal w kolejce.
Zrobione do tej pory:
- Nowe aku
- Wymieniłem żarówki HP24W ( obie zdechłe)
- Komplet rozrząd
- Tylne lampy klapy ( stopione odbłyśniki wstecznego)
- Dolne sworznie przód
- wymieniany łącznik elastyczny katalizatora
- Sprężyny H&R - 30mm ( obecnie tylko przód, tył czeka w kolejce)
- Nowe opony na przód na oryginalne 17, obecnie zmienione na 20 cali.
- 10min temu skonczyłem wymieniac łączniki stab.
O fitrach i olejach nie bede wypisywac
I mniej wiecej tyle. Przez rok czasu cieszyłem sie prawie bezproblemową jazdą.
W najbliższych dniach do zrobienia:
- czekaja nowe tarcze i klocki : Przód ATE + ATE, tył Zimmerman + TRW
- Sprężyny tył
- czeka nowy kondensator klimy
- łączniki stab. tył
- tuleje wahaczy tył
- zamowiony nowy cały kat ( stary sie rozszczelnil na spawach i chodzi glosniej niz moje BMW 535i
), niestety od długigo czasu niedostepny u producenta.
- Montaz NG4 ( pół deski rodzielczej juz wybebeszone)
- Ogarniecie geometrii :/
- Podłączenie DVD w zagłówkach
Ze względu, że mam 5 miesiecznego brzdaca w domu, prace wykonuje na dworzu ( garaż okupuje BMW które od roku, w slimaczym tempie przygotowuje do odbudowy) to idzie wszystko bardzo mozolnie
Z rzeczy w dalszej kolejnosci:
- układ kierowniczy - prawdopodobnie magiel bedzie do wymiany.
Niestety ale wspomaganie czasem ma lagi i przy skretach sie blokuje. Trzeba dołożyc sily aby przełamac opor i dalej idzie okej. Czuć luzy.
Magiel albo zacierajacy sie krzyzak.
-Montaz oryginalnego haka chowanego w zderzak - lezy i czeka az zawitam do PL
-Sprzęgło + regeneracja skrzyni + wymiana łożyska półosi
-Montaż HIFI - rozkminiam instalacje/szukam oryginalnej wiazki
- Regeneracja felg i zmiana opon na 245/35 (obecnie 245/30)
- Wymiana linek silownikow przod
Dalekie plany -
- Skóry/półskóry środek
- Boczki z roletami
- Przyciemnianie szyb maksymalnie mozliwie
- Malowanie całego auta
- Dokładki przednie Carlssona
I pewnie jeszcze 1000 rzeczy o ktorych zapomnialem.
Niestety czas jest moim wrogiem wiec wszystko idzie zbyt powoli.
Postaram sie na biezaco uzupelniac opisy i dodawac nowe zdjecia.
Dzieki wielkie za przyjecie na forum
Pozdrawiam
Andrzej