Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Wymiana "pająka"  (Przeczytany 2687 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ryszard Kawaler

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz + LPG [MkI], C5X7 2.0 HDI 163 KM [MkIII]
  • Miejscowość: Kraków
Wymiana "pająka"
« dnia: Czerwiec 25, 2017, 11:58:50 »
Witam :)
Może to jest prosta sprawa bo chyba jeszcze nikt o to na forum nie pytał, albo ja nie umiem szukać :)
Sprawa wygląda następująco. Muszę wymienić przełącznik zespolony, ale nawet nie potrafię zdemontować obudowy kolumny kierownicy. Odkręciłem dwie śruby od spodu i dolna część zeszła bez problemu, ale górną coś trzyma. Jest tam taki zatrzask koło manetki sterowania radiem którego nie jestem w stanie odblokować. Mam wrażenie, że najpierw trzeba zdemontować właśnie to sterowanie radiem, ale tu utknąłem w martwym punkcie. Boję się robić cokolwiek na siłę, żeby nic nie połamać. Mam nadzieją, że ktoś podrzuci jakieś porady co z tym dalej zrobić, no i czy są jeszcze jakieś kolejne problemy po demontażu obudowy.
Pozdrawiam i z góry dzięki za wszelkie porady :)

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Wymiana "pająka"
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 25, 2017, 14:55:46 »
Żeby się dostać do wyłącznika to trzeba zdjąć kierownicę.

Tu masz całą instrukcję:

https://www.dropbox.com/s/tqeuqvk8c9ulm0d/Demonta%C5%BC%20poduszki%2C%20kierownicy%2C%20prze%C5%82%C4%85cznik%C3%B3w.pdf?dl=0
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Ryszard Kawaler

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz + LPG [MkI], C5X7 2.0 HDI 163 KM [MkIII]
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Wymiana "pająka"
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 25, 2017, 17:49:52 »
Dzięki wielkie o to właśnie chodziło. Teraz tylko nie wiem czy podołam. Myślałem, że będzie to kwestia zdjęcia obudowy kolumny i rozkręcenia dwóch połówek przełącznika :(
A w takim razie jeszcze jedno pytanko. Namierzyłem na alledrogo przełącznik, gościu po nr VIN powiedział, że teoretycznie powinien pasować, ale ma tylko Delphi, a podobno były jeszcze innego producenta, a tego nie może sprawdzić jaki mam zamontowany. stąd moje pytanie, czy jeżeli mam inny to Delphi podejdzie i czy faktycznie bywały inne bo ja mam wrażenie że w C5 były zawsze Delphi.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Wymiana "pająka"
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 25, 2017, 18:32:04 »
Nie zawsze były Delphi.
Były jakiś poprawione zamienniki, producenta nie pamiętam, wytrzymywały sporo
więcej niż oryginał.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Wymiana "pająka"
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 25, 2017, 20:19:22 »
A co się dzieje z tym przełącznikiem, bo może wystarczy np naprawić lewą manetkę?

Jeśli szukasz do MKI to:
jeśli masz ESP musisz szukać z ESP (dodatkowa złączka)
lewa manetka z AUTO
kombi -  trzeba szukać z prawą od wycieraczki.
radio i tempomat są prekładalne


w MKI chyba zawsze były białe taśmy do poduszek.

W MKII były przełączniki VALEO które nie pasują do MKI.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Ryszard Kawaler

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz + LPG [MkI], C5X7 2.0 HDI 163 KM [MkIII]
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Wymiana "pająka"
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 26, 2017, 05:22:52 »
Przełącznik jest cały do wymiany. Elektryk próbował go naprawić bo wyskakiwały migacze, po tej próbie naprawy posypało się wszystko. Jak włączam kierunkowskazy to zapalają mi się przeciwmgielne, nie działa spryskiwacz szyby a oprócz tego zapalił się błąd poduszek co podobno jest związane z taśmą przy tym przełączniku. Jeśli chodzi o typ to wiem, że nie mogę dać innego niż mam tzn w moim przypadku bez ESP i bez tylnej wycieraczki.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Wymiana "pająka"
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 26, 2017, 13:45:39 »
Tu masz naprawę manetki, która może odpowiadać też za problemy z przeciwmgielnych i kierunkowskazami.

Pytanie co ten elektryk skopał.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Ryszard Kawaler

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz + LPG [MkI], C5X7 2.0 HDI 163 KM [MkIII]
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Wymiana "pająka"
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 26, 2017, 15:26:37 »
Nie chcę już tego naprawiać bo raczej nic z tego nie będzie. Ostatnie pytanie, czy Delphi i Valeo (DAV) są zamienne. Wydaje mi się , że tak, ale nie jestem pewien. W ASO cena jest zaporowa około 1600 zł, ale nowe znalazłem za około 700 zł Valeo, albo używki Delphi za 375. Numer podany przez ASO (624263) w obu przypadkach jest taki sam.

Offline Krzysztof Kreczko

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 395
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 mkII 1.8
  • Zainteresowania: podróże / fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Wymiana "pająka"
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 26, 2017, 16:18:38 »
Elektryk poprzestawiał pozycje na manetce i w korpusie przełącznika - dlatego teraz wszystko działa jak chce.
Możesz to sam rozebrać i ustawić poprawnie przełączenia - troszkę zabawy będzie.


Same manetki - było kilka rodzajów dlatego najlepiej wiedzieć jak Twoja wygląda od strony korpusu są na Ali lub OLX. jesli Twoja manetka ma ten biały plastik widoczny na ostatnim zdjęciu tej instrukcji http://citroen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=240418 to wystarczy go obrócić i kierunki powinny trochę jeszcze pożyć.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Wymiana "pająka"
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 26, 2017, 17:28:08 »
Używka na alledrogo to się zaczyna się od 150zł.
Lexia, VCDS, MPPS

Marek_S

  • Gość
Odp: Wymiana "pająka"
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 30, 2017, 18:13:33 »
Dlaczego nie będzie ? ja nawet już taśmy mam a używaną to już ma tyle że może bardziej
« Ostatnia zmiana: Lipiec 01, 2017, 14:58:42 wysłana przez Marek Spychalski »

Offline Mateusz Lewandowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 97
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1999r 2.0 benzyna
Odp: Wymiana "pająka"
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 02, 2017, 11:32:55 »
Podpinam się pod post. U siebie też potrzebuję wymienić pająka, ponieważ ciężko działają kierunki, włącznik od świateł jest uszkodzony i urwane sterowanie tempomatu. U mnie na pająku jest numer 96451941ZL, ale nigdzie nie mogę takiego znaleźć. Znalazłem tylko z takim numerem 96451943ZL. Różni się tylko ostatnia literka, będzie to pasowało? Pozdrawiam