Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: zbieżność diravi- jak?  (Przeczytany 4293 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
zbieżność diravi- jak?
« dnia: Czerwiec 28, 2017, 22:16:54 »
wyobrażam sobie w następujący sposób (szukałem na forum ale nie znalazłem):


1)- pokrętłem do maglownicy ustawiam do momentu aż będzie jazda prosto.
2)- idę do ustawiaczy.
3)- zapalony silnik i wysokość do jazdy.
4)- zablokowanie kierownicy w pozycji neutralnej.
5)- ustawiacze idą pod samochód i ustawiają zbieżność.
6)- próba w terenie.
7)- ok bądź poprawka.

czy jakoś inaczej?


generalnie jedzie prosto tylko kierownica przekoszona i mnie to irytuje.

pozdrawiam.


Offline Kudyba Wojciech

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 745
  • Skąd: Kraśnik
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD; Xantia 2.0 HDI; Picasso 1.8
  • Miejscowość: Kraśnik
Odp: zbieżność diravi- jak?
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 29, 2017, 22:26:02 »
No to jak tylko kierownica przekoszona to nie możesz jej zdjąć i przestawić tak żeby była na wprost ?

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: zbieżność diravi- jak?
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 30, 2017, 01:50:17 »
Dzięki za odpowiedź.
Diravi było regenerowane.
Po wsadzeniu diravi była ustawiana zbieżność i niby była ustawiona ok ale ściągał.
Pokrętłem maglownicy ustawiłem,że jedzie prosto ale kierownica przekoszona jak byla tak jest (nie wiem czy więcej czy mniej).
Nie wiem czy kierownica nie jest na wielotrybie i jesli tak to istnieje szansa,że po przestawieniu samej kierownicy pozostanie minimalne przekoszenie.

Offline Michał Parzęcki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 189
  • Posiadany samochód: CITROËN XM 3.0 V6 1991 Exclusive
Odp: zbieżność diravi- jak?
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 01, 2017, 22:09:29 »
Przestawienie samej kierownicy to nie jest rozwiązanie, bo skoro jest przestawiona to znaczy, że maglownica nie jest w pozycji zero i samochód będzie skręcał w którąś stronę mniej, a w drugą więcej przez co może obcierać o nadkola. Dodatkowo przy maksymalnym skręcie będzie tarł oponami, ze względu na złą geometrię (koło zewnętrzne podczas skrętu musi obrócić się o mniejszy kąt niż wewnętrzne), więc wszystko musi być ustawione jak producent przewidział.

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 678
  • Skąd: Gorzow Wlkp.
  • Posiadany samochód: C6, BX_4x4_TCT, XM_Ambulance
  • Zainteresowania: technika, gry
  • Miejscowość: Gorzow Wlkp.
Odp: zbieżność diravi- jak?
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 01, 2017, 23:01:30 »
1. Sprawdz skrety w lewo i prawo. Powinny byc takie same. Jesli nie sa to znajdz pozycje kierownicy w ktorej beda takie same, czyli idelany srodek.
2. Zablokuj kierownice w tej pozycji specjalnym przyrzadem do tego przeznaczonym lub posadz za kierownica pomocnika, niech ja trzyma.
3. Ustaw zbieznosc na odpalonym silniku.
4. Zrob jazde probna, wyreguluj sciaganie pokretlem na lince.
5. Jesli to konieczne zdejmij kierwonice i ustaw ja na wielofrezie tak zeby bylo prosto. Moze byc potrzeba minimalnej korekty zbieznosci jesli zalezy Ci na idelanie prosto stojacej kierownicy.

I na koniec pytanie do Ciebie - gdzie robiles regeneracje diravi, ile kosztowala i czy masz jakies dane na temat skutecznosci i trwalosci tej regeneracji ?
Citroen - polubisz każdą plamke   ;)

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: zbieżność diravi- jak?
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 02, 2017, 00:00:35 »

dzięki za odpowiedzi.

3. Ustaw zbieznosc na odpalonym silniku.
4. Zrob jazde probna, wyreguluj sciaganie pokretlem na lince.
cały czas mnie zastanawia własnie to co napisałeś i to jakiego dostałem(podobnież z ustawioną zbieżnością ale ściągał jak ta lala).
skoro, dajmy na to, jest ustawiona zbieżność to po co ostatecznie korygować pokrętłem linki?

I na koniec pytanie do Ciebie - gdzie robiles regeneracje diravi, ile kosztowala i czy masz jakies dane na temat skutecznosci i trwalosci tej regeneracji ?
mogę na priv?
długa i dziwna historia.


czy może ktoś posiada z manuala krok po kroku (kiedyś w CXie chcieli mi ustawić, dobrze, że zrezygnowałem zanim pół samochodu nie rozkręcili bo jak przeczytałem manuala to za głowę się złapałem co chcieli zrobić. a niby zapewniali mnie, że wiedzą jak to zrobić)?

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 678
  • Skąd: Gorzow Wlkp.
  • Posiadany samochód: C6, BX_4x4_TCT, XM_Ambulance
  • Zainteresowania: technika, gry
  • Miejscowość: Gorzow Wlkp.
Odp: zbieżność diravi- jak?
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 02, 2017, 01:02:04 »
Mechanizm centrujacy DIRAVI jest opisany w ksiazce "Hydraulika bez tajemnic". Jest tam rysunek, ktory powinien Ci wszystko wyjasnic. DIRAVI to nie jest typowy uklad kierowniczy, ktory podczas jazdy samoczynnie centruje sie silami powstajacymi w ukladzie zawieszenia . Jest specjalny dodatkowy mechanizm ktory centruje kierownice i ktory ma zakres regulacji i wlasnie z tego powodu prawidlowo ustawiona zbieznosc nie gwarantuje jazdy prosto.Po ustawieniu zbieznosci zazwyczaj trzeba zrobic dodatkowo korekte tego mechanizmu.
CX ma ten sam mechanizm tylko troche inaczej skonstruowany (osobno uklad wspomagania i centrowania). Regulacja w CXie jest duzo trudniejsza, trzeba delikatnie poluzowac dwie srubki regulacyjne na kolumnie kierowniczej, obrocic kolumne wzgledem przekladni, dokrecic srubki i miec nadzieje ze obrociles o wlasciwy ulamek milimetra jednoczesnie uwazajac zeby przekladnia nie drgnela ... Najlepiej najpierw usunac cisnienie z ukladu. Operacja bardzo czasochlonna i stresujaca. W XMie to bajecznie proste...
Dostales manual krok po kroku (1-5), nie wiem co jeszcze mozna dodac....
Poprosze info na priva o ktore pytalem.
Citroen - polubisz każdą plamke   ;)

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: zbieżność diravi- jak?
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 02, 2017, 08:02:10 »
Mechanizm centrujacy DIRAVI jest opisany w ksiazce "Hydraulika bez tajemnic". Jest tam rysunek, ktory powinien Ci wszystko wyjasnic. DIRAVI to nie jest typowy uklad kierowniczy, ktory podczas jazdy samoczynnie centruje sie silami powstajacymi w ukladzie zawieszenia . Jest specjalny dodatkowy mechanizm ktory centruje kierownice i ktory ma zakres regulacji i wlasnie z tego powodu prawidlowo ustawiona zbieznosc nie gwarantuje jazdy prosto.Po ustawieniu zbieznosci zazwyczaj trzeba zrobic dodatkowo korekte tego mechanizmu.

Zaraz poczytam.


CX ma ten sam mechanizm tylko troche inaczej skonstruowany (osobno uklad wspomagania i centrowania). Regulacja w CXie jest duzo trudniejsza, trzeba delikatnie poluzowac dwie srubki regulacyjne na kolumnie kierowniczej, obrocic kolumne wzgledem przekladni, dokrecic srubki i miec nadzieje ze obrociles o wlasciwy ulamek milimetra jednoczesnie uwazajac zeby przekladnia nie drgnela ... Najlepiej najpierw usunac cisnienie z ukladu. Operacja bardzo czasochlonna i stresujaca. W XMie to bajecznie proste...

Tak właśnie zrobiłem, czasochłonna- tak- pół ulicy przez pare godzin się zastanawiało dlaczego co chwilę nurkuję pod maskę, stresująca- nie- powiedziałbym upierdliwa.


Dostales manual krok po kroku (1-5), nie wiem co jeszcze mozna dodac...

Rozumiem.


Poprosze info na priva o ktore pytalem.

Właśnie piszę.