Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Citroen C5 3.0 v6 Lift - nie odpala  (Przeczytany 10989 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Fleszar

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 60
  • Skąd: Przemyśl
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Lift 3.0 V6
  • Zainteresowania: fotografia, elektronika, muzyka
  • Miejscowość: Przemyśl
Citroen C5 3.0 v6 Lift - nie odpala
« dnia: Czerwiec 29, 2017, 23:52:07 »
Witam wszystkich, mam prośbę o pomoc w diagnozie usterki.
Problem po raz pierwszy pojawił się wczoraj. Po pracy chciałem sprawdzić błędy, ponieważ po uszczelnianiu góry silnika (demontaż / montaż rozrządu) auto straciło trochę mocy i wydaje mi się, że jest problem ze zmiennymi fazami. Więc cofnąłem w cień, podłączyłem komp. i połączyłem się z autem. zdiagnozowałem błąd P1335 ( nieznane położenie wałka rozrządu). Skasowałem błąd i chciałem odpalić auto by sprawdzić, czy się od razu pojawi. Niestety rozrusznik nie zakręcił. Zaobserwowałem też, że po włączeniu zapłonu zaświeca się na chwilę tylko kontrolka 2 poduszki razem z napisem service. Nie świecą się kontrolki od silnika, otwartych drzwi, ASR, ABS, ładowania, rezerwy. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i złączki w module BSM (bezpieczniki sprawdzałem miernikiem najpierw bez wyciągania, ale stwierdziłem że lepiej je pooglądać i sprawdziłem je wyciągając wszystkie po kolei. Niestety nic to nie dało. To samo zrobiłem z bezpiecznikami w kabinie (BSI) i również wszystkie były ok. Ku mojemu zaskoczeniu po tej operacji, po włączeniu zapłonu zapaliły się wszystkie właściwe kontrolki i auto bez problemu odpaliło.
Dziś rano również bez problemu auto odpaliło więc pojechałem do mojego mechanika zweryfikować jeszcze raz rozrząd oraz wymienić olej w silniku. Po wszystkim auto odpaliło, pochodził chwilę po czym go zgasiłem i ponownie chciałem odpalić i już nie zapalił. Powtórzyła się sytuacja z wczoraj, z tą małą różnicą, że wszystkie właściwe kontrolki świeciły a tylko nie kręcił rozrusznik. Kilkukrotne próby włączenia i wyłączenia zapłonu nic nie dały. Po odpięciu klemy akumulatora i odczekaniu ok. 10 sekund i ponownym jej podpięciu, zaświeca się jak wczoraj tylko kontrolka 2 poduszki z napisem service.
Zarówno wczoraj jak i dziś przy tych objawach (brak rozruchu i kontrolek) prawidłowo działają wskaźnik paliwa, kierunki, światła, wycieraczki, szyby, centralny zamek.


Wydaje mi się, że część układów chyba nie jest zasilana. Czy ktoś z szanownych forumowiczów miał taki problem z takimi objawami???


Proszę o jakieś sugestie, co powinienem sprawdzić. Może dysponuje ktoś schematami elektrycznymi?


Pozdrawiam
Piotr

Offline Marcin Specylak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 90
  • Skąd: Trąbki Wielkie k/Gdańska
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 2007, 2.0 HDI automat
  • Zainteresowania: Reklama, Nowe technologie IT
  • Miejscowość: Trąbki Wielkie k/Gdańska
Odp: Citroen C5 3.0 v6 Lift - nie odpala
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 30, 2017, 09:01:05 »
Nie jestem ekspertem ale takie objawy to albo rozrusznik albo czujnik położenia wału mogą dawać.
Specy

Offline Piotr Fleszar

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 60
  • Skąd: Przemyśl
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Lift 3.0 V6
  • Zainteresowania: fotografia, elektronika, muzyka
  • Miejscowość: Przemyśl
Odp: Citroen C5 3.0 v6 Lift - nie odpala
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 30, 2017, 10:19:00 »
Dzieki za sugestie. Sprawdzę dziś po pracy rozrusznik i wspomniany czujnik położenia wału. Ale odnośnie czujnika położenia wału nie mam żadnych błędów. Zastanawia mnie, dlaczego nie świecą kontrolki: silnika, ABS, ASR, ładowania?

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Citroen C5 3.0 v6 Lift - nie odpala
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 30, 2017, 10:48:06 »
Skontroluj bezpieczniki w komorze silnika, szczególnie te "ukryte", dostepne i widoczne po podniesieniu modułu z obudowy.

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Odp: Citroen C5 3.0 v6 Lift - nie odpala
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 30, 2017, 11:11:54 »
Sprawdź bezpiecznik nr 8 pod maską. To ten od sterowania rozrusznikiem. Poza tym czujnik położenia wału korbowego i czujniki położenia wałków rozrządu.
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

Offline Piotr Fleszar

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 60
  • Skąd: Przemyśl
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Lift 3.0 V6
  • Zainteresowania: fotografia, elektronika, muzyka
  • Miejscowość: Przemyśl
Odp: Citroen C5 3.0 v6 Lift - nie odpala
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 30, 2017, 11:39:04 »
Bezpieczniki sprawdzałem wszystkie przedwczoraj, te ukryte również. Wszystkie były sprawne a objawy takie same jak wczoraj. Oczywiście dziś po pracy sprawdzę jeszcze raz. Czujniki położenia wałków rozrządu sprawdziłem miernikiem i mają rezystancję ok 30 kOhm oba. Sprawdzę dziś jeszcze raz. Pytanie, czy ewentualny problem z czujnikami powodowałby brak zaswiecania tyłu kontrolek na desce po włączeniu zapłonu?

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Citroen C5 3.0 v6 Lift - nie odpala
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 30, 2017, 11:44:04 »
Tu bardziej wygląda na problem zasilania kalkulatorów.... diagnoza lexia co mówi?

Przy rozruchu nie ma stuku elektromagnesu rozrusznika?

Akumulator jak się ma?

Offline Piotr Fleszar

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 60
  • Skąd: Przemyśl
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Lift 3.0 V6
  • Zainteresowania: fotografia, elektronika, muzyka
  • Miejscowość: Przemyśl
Odp: Citroen C5 3.0 v6 Lift - nie odpala
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 30, 2017, 12:14:24 »
Akumulator jest ok. Rozrusznik (automat) nie stuka. Jak przekręcam kluczyk do rozruchu to w module bsi pod kierownicą słyszę załączający sie przekaźnik. Postaram się dziś sprawdzić czy jest komunikacja w lexii z pozostałymi kalkulatorami.
Dziękuję za wszelkie uwagi.

Online Mariusz Majewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 153
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 3.0 V6 ES9A Exclusive AM6 2005 r., Opel Corsa 1.4 TwinPort Easytronic 2005 r., Mercedes W203 200K SportCoupe A
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Citroen C5 3.0 v6 Lift - nie odpala
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 30, 2017, 14:18:29 »
1. Lexia - czy jest komunikacja ze wszystkimi kalkulatorami? Jakie są aktualne błędy ?
2. Odłączyć akumulator na kilka minut i podłączyć ponownie. Czy coś się zmieniło ?
3. Podpiąć inny (na pewno sprawny) akumulator.

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 660
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Citroen C5 3.0 v6 Lift - nie odpala
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 30, 2017, 18:05:40 »
Mnie tutaj troszkę pachnie wadliwym aku. Oberwana cela czy coś. Raz łączy i daje prąd, raz jest za mały. Dziwne żeby czujniki takie objawy dawały jak brak zapalenia się kompletu kontrolek. Lexia może faktycznie da nam więcej informacji. Jeżeli nie, to sprawdziłbym - jak sugeruje Mariusz - na innym, pewnym aku.

Offline Piotr Fleszar

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 60
  • Skąd: Przemyśl
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Lift 3.0 V6
  • Zainteresowania: fotografia, elektronika, muzyka
  • Miejscowość: Przemyśl
Odp: Citroen C5 3.0 v6 Lift - nie odpala
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 30, 2017, 20:12:39 »
Witam szanowne grono, dziś niestety miałem mało czasu na diagnostykę, ponieważ auto stoi na zamykanym o 19:00 placu a ja po pracy dotarłem do auta o 17:15. W związku z czym nie zabierałem się za ponowne sprawdzanie czujników wału i wałków, tylko odpaliłem laptopa i DB.
Akumulator ma niespełna rok, na starym akumulatorze nie miałem takich problemów, po prostu słabo kręcił i wariowały wskazówki na desce. Jutro rano jadę z nim walczyć to posprawdzam napięcia i podepnę też akumulator z auta mojej kobiety.


Offline Kamil Komodziński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 123
  • Skąd: Osiek / Toruń
  • Posiadany samochód: Peugeot 307SW FL 1,6HDI, Xsara II 1,4HDI
  • Miejscowość: Osiek / Toruń
Odp: Citroen C5 3.0 v6 Lift - nie odpala
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 30, 2017, 20:19:15 »
Ja bym posprawdzał dokładnie klemy oraz masy silnika. Objaw typowy dla problemów z prądem

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Fleszar

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 60
  • Skąd: Przemyśl
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Lift 3.0 V6
  • Zainteresowania: fotografia, elektronika, muzyka
  • Miejscowość: Przemyśl
Odp: Citroen C5 3.0 v6 Lift - nie odpala
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 30, 2017, 20:44:12 »
Połączyłem się ze wszystkimi kalkulatorami z którymi łączyłem się wcześniej gdy auto było sprawne, tak mi się przynajmniej wydaje.
Cały dzisiejszy test Lexią robiłem na włączonym zapłonie i laptopie zasilanym z gniazda zapalniczki przez przetwornicę (oryginalny zasilacz laptopa z taką opcją podłączenia).
Napięcie zmierzone przez lexię wynosiło 12,2 V.


Błędy które były zarejestrowane to błędy które miałem wcześniej: zła informacja o kącie skrętu kierownicy, czujnik wilgotności w kabinie nieokreślone, wysterowanie niskich obrotów wentylatora chłodnicy, oraz ostatni który pojawił się po uszczelnianiu góry silnika - nieznane położenie wałka rozrządu.




Marek_S

  • Gość
Odp: Citroen C5 3.0 v6 Lift - nie odpala
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 02, 2017, 00:26:23 »
co wy z tym czujnikiem obrotów ?

Offline Piotr Fleszar

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 60
  • Skąd: Przemyśl
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Lift 3.0 V6
  • Zainteresowania: fotografia, elektronika, muzyka
  • Miejscowość: Przemyśl
Odp: Citroen C5 3.0 v6 Lift - nie odpala
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 06, 2017, 23:37:54 »
Witam po kilkudniowej przerwie.
1. Powód braku pracy rozrusznika zdiagnozowany. Uszkodzony jest elektromagnes rozrusznika który nie daje oznak życia po podaniu mu napięcia.
2. Po pomiarach napięcia wychodzącego z modułu BSM do elektromagnesu rozrusznika i po owinięciu izolacją wiązki wychodzącej z ECU do silnika (była popękana i sporo jej brakowało) zapaliły się wszystkie właściwe kontrolki na zegarach i auto odpaliło. Wygląda chyba na to, że coś nie łączy w instalacji pod maską. Czeka mnie więc grzebanie w wiązce, sprawdzenie punktów masowych i nie wiadomo co jeszcze.
3. Nadal mam jednak błąd P1335 - nieznane położenie wałka rozrządu. W sobotę będę sprawdzał oscyloskopem przebieg impulsów z czujników położenia wałków rozrządu oraz z czujnika położenia wału. Czy głośno pracujący przez sekundę po odpaleniu zimnego silnika wariator zmiennych faz rozrządu może być tak uszkodzony, że nie zmienia on odpowiednio pozycji wałka i stąd ten błąd P1335? Wcześniej też tak hałasował, ale silnik normalnie działał (w sensie mocy) i nie miałem tego błędu. Czy coś jeszcze powinienem sprawdzić w związku z tym błędem?


Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Citroen C5 3.0 v6 Lift - nie odpala
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 07, 2017, 07:40:44 »
Stojący wariator, nie ma powodu aby czujnik nie odczytał kąta wałka....
Mam "brzęczący 1 sek. po odpaleniu wariator - nie oznacza od razu "uszkodzony na amen". U mnie on zmienia kąty....

Online Mariusz Majewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 153
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 3.0 V6 ES9A Exclusive AM6 2005 r., Opel Corsa 1.4 TwinPort Easytronic 2005 r., Mercedes W203 200K SportCoupe A
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Citroen C5 3.0 v6 Lift - nie odpala
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 07, 2017, 21:08:12 »
Mam "brzęczący 1 sek. po odpaleniu wariator

Ostrzegam posiadaczy silników ES9A, że nie należy lekceważyć tych objawów. Też jeździłem ok. roku z takim efektem (po odpaleniu na zimno stukanie ok. 1 sek z wariatora) + błędy o nieznanym położeniu wałka rozrządu w Lexii, choć niektórzy "fachowcy" twierdzili, że "ten typ tak ma". Niestety jest to objaw uszkodzenia i wkrótce układ zmiennych faz rozrządu zakończy swój żywot... U mnie auto bez ostrzeżenia na dystansie kilku kilometrów prawie stanęło - ledwo dojechałem do warsztatu.
Po wymianie obu kół wariatorów nic nie przy odpalaniu nie stuka i nie brzęczy. Inaczej (chyba szybciej) zmieniają się też fazy rozrządu (podgląd w Lexii), silnik pracuje (jeszcze) kulturalniej. Nr części - Koła zębate wałka rozrządu 0805F9.

Offline Piotr Fleszar

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 60
  • Skąd: Przemyśl
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Lift 3.0 V6
  • Zainteresowania: fotografia, elektronika, muzyka
  • Miejscowość: Przemyśl
Odp: Citroen C5 3.0 v6 Lift - nie odpala
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 07, 2017, 23:36:49 »
Mam "brzęczący 1 sek. po odpaleniu wariator

Ostrzegam posiadaczy silników ES9A, że nie należy lekceważyć tych objawów. Też jeździłem ok. roku z takim efektem (po odpaleniu na zimno stukanie ok. 1 sek z wariatora) + błędy o nieznanym położeniu wałka rozrządu w Lexii, choć niektórzy "fachowcy" twierdzili, że "ten typ tak ma". Niestety jest to objaw uszkodzenia i wkrótce układ zmiennych faz rozrządu zakończy swój żywot... U mnie auto bez ostrzeżenia na dystansie kilku kilometrów prawie stanęło - ledwo dojechałem do warsztatu.
Po wymianie obu kół wariatorów nic nie przy odpalaniu nie stuka i nie brzęczy. Inaczej (chyba szybciej) zmieniają się też fazy rozrządu (podgląd w Lexii), silnik pracuje (jeszcze) kulturalniej. Nr części - Koła zębate wałka rozrządu 0805F9.


A jakie były dokładnie objawy jak padły Ci wariatory?

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Citroen C5 3.0 v6 Lift - nie odpala
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 08, 2017, 08:26:53 »
+ błędy o nieznanym położeniu wałka rozrządu w Lexii,

Kiedy te błędy, jak koło umarło czy jak jeszcze jeździłeś i pracowało?

Online Mariusz Majewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 153
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 3.0 V6 ES9A Exclusive AM6 2005 r., Opel Corsa 1.4 TwinPort Easytronic 2005 r., Mercedes W203 200K SportCoupe A
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Citroen C5 3.0 v6 Lift - nie odpala
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 08, 2017, 14:05:47 »
+ błędy o nieznanym położeniu wałka rozrządu w Lexii,

Kiedy te błędy, jak koło umarło czy jak jeszcze jeździłeś i pracowało?

A jakie były dokładnie objawy jak padły Ci wariatory?


Ze stukającymi na zimno przy odpalaniu wariatorami przejeździłem ok. rok (20 tys km) i niby nic się nie działo, więc to zlekceważyłem. Tym bardziej, że nie odczuwałem żadnych objawów (poza wspomnianym stukaniem). Jednak bezpośrednio przed całkowitym "padnięciem" (kilka kilometrów przed "zgonem") silnik zaczął bardzo słabnąć i zmienił dźwięk wydobywający się spod maski na taki (bardzo basowy) jak z usuniętym filtrem powietrza. Mówiąc kolokwialnie - "zdychał w oczach". Przyczyną tego było zapewne całkowite rozjechanie się obsługi zmian faz rozrządu. Po tym auto tak osłabło, że ledwo dojechałem do serwisu (max ok. 10 km/h przy gazie "do dechy"). Wzrosła też temperatura cieczy chłodzącej silnik. Przy tym nie pojawił się żaden komunikat typu "Serwis", żadna kontrolka nie zapaliła się. Lexia również nie pokazała żadnego (nowego) błędu. Auto przestało w autoryzowanym serwisie 2 miesiące i nie znaleziono przyczyny... Dopiero zaprzyjaźniony "nieautoryzowany" warsztat rozwiązał sprawę w jeden weekend. Skończyło się na wymianie obu kół rozrządu 0805F9 (niestety koła są trudno osiągalne i drogie). Od tego momentu (ponad rok temu i ponad 20 tys km) wszystko działa i silnik pracuje bardzo dobrze. Co do błędów związanych z "nieznanym położeniem wałka rozrządu" te po wymianie zniknęły. Przy stukających wariatorach pojawiały się zaś dość często. Obecny (prawdziwy) przebieg to ok. 240 tys km.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Citroen C5 3.0 v6 Lift - nie odpala
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 08, 2017, 19:33:59 »
A jakie były dokładnie objawy jak padły Ci wariatory?

Moje jeszcze "zyją", nie przerabiałem wymiany...dlatego pytam.

Offline Piotr Fleszar

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 60
  • Skąd: Przemyśl
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Lift 3.0 V6
  • Zainteresowania: fotografia, elektronika, muzyka
  • Miejscowość: Przemyśl
Odp: Citroen C5 3.0 v6 Lift - nie odpala
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 09, 2017, 17:11:47 »
Wczoraj sprawdziłem wiązkę elektryczną pomiędzy ECU a: elektrozaworami sterującymi zmiennymi fazami, czujnikami położenia wałków rozrządu, czujnikiem położenia wału. Wszystko jest ok. Rezystancja czujnika wału jest ok, tak samo rezystancje elektrozaworów. Zamieniałem też miejscami zarówno elektrozawory jak i czujniki położenia wałków - bez zmian. Teleładowałem też ECU, nadal bez zmian.
Po wykasowaniu błędów wtrysku (czyli P1335 i wysterowanie niskich obrotów wentylatora chłodnicy) wchodzę w pomiar parametrów - wałki rozrządu i odpalam silnik. Wysterowanie elektrozaworów mam nieaktywne i jak gazuję to cały czas są nieaktywne i auto nie ma mocy tak jak powinno. Natomiast jeśli nie gazuję tylko chodzi na wolnych obrotach to czasem stan elektrozaworów zmieni się na aktywny i jak wtedy gazuję nie dopuszczając do spadku obrotów poniżej ok.1700-1800 obr./min. to wskazania kątów obu wałków pracują w szerokim zakresie i silnik reaguje jak należy. W momencie odpuszczenia i pozwolenia na spadek obrotów do biegu jałowego, elektrozawory zmieniają stan na nieaktywny i od tego momentu już się to nie zmienia. Wchodząc w tym momencie w odczyt błędów wtrysku, mam jak zawsze błąd - wysterowanie niskich obrotów wentylatora chłodnicy i P1335 - nieznane położenie wałka rozrządu.
Wygląda na to, że w momencie wykrycia przez ECU problemu z położeniem wałka, odcina on na stałe sterowanie elektrozaworami zmiennych faz.
Teraz pytanie, czy stukający wariator może być tak uszkodzony, że wariuje położenie wałka co wychwytują czujniki i ECU wywala błąd P1335 i przestaje sterować elektrozaworami???

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Citroen C5 3.0 v6 Lift - nie odpala
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 09, 2017, 20:19:46 »
U siebie zauważyłem, że zmienne fazy zaczynają działać powyżej 60 st temperatury silnika...
Na biegu jałowym może być problem z regulacją fazy z powodu niskiego ciśnienia oleju i uszkodzonego koła zmiennych faz. Pytanie czy na obu bankach są nieaktywne zmienne fazy? Zwykle pada koło na tylnym wałku....
Po powstaniu błędu sterownik "zacina" się naturalnie, normalne zaprogramowane działanie. Skasowanie przywraca silnik do życia do czasu "powtórki" błędu...

Offline Piotr Fleszar

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 60
  • Skąd: Przemyśl
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Lift 3.0 V6
  • Zainteresowania: fotografia, elektronika, muzyka
  • Miejscowość: Przemyśl
Odp: Citroen C5 3.0 v6 Lift - nie odpala
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 09, 2017, 21:17:16 »
Jak elektrozawory są nieaktywne, to na wałku cylindrów przednich jest non stop 35⁰ a na wałku tylnych zmienia się ale tylko w zakresie 35-37⁰.
Jak uszczelniałem silnik to przy zakładaniu nowego paska rozrządu zauważyłem, że koło rozrządu na przednim wałku jak się nim w rękach poruszało na boki (w kierunku obrotu i przeciwnie) to potrafiło się coś w środku chyba odblokować i wtedy mogłem przy nieruchomym wałku przekręcać koło w prawo i lewo o całkiem spory kąt z wyraźnym stukaniem w skrajnych położeniach. Jak patrzę w Youtube na budowę takiego wariatora Delphi to ewidentnie stuka mi uderzając w krańce zakresu pracy tego mechanizmu.
Chyba nie będzie innego wyjścia i kupię koło rozrządu nowe. Nie rozumiem tylko dlaczego koło do mojego silnika kosztuje 900zł a praktycznie takie samo (pomijam szczegóły konstrukcyjne, jak mocowanie do wałka) do Renault 1.6 lub 2.0 kosztuje 300-350zł.


Czy ktoś z posiadaczy C5 z silnikiem 3.0 V6 wie, jak wygląda odczyt pracy wałków na sprawnym silniku? Czy przy nieaktywnych elektrozaworach powinien się zmieniać kąt w zakresie 35-37° w trakcie przygazowywania?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 10, 2017, 09:03:11 wysłana przez Piotr Fleszar »

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Citroen C5 3.0 v6 Lift - nie odpala
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 10, 2017, 21:49:48 »
Czy ktoś z posiadaczy C5 z silnikiem 3.0 V6 wie, jak wygląda odczyt pracy wałków na sprawnym silniku? Czy przy nieaktywnych elektrozaworach powinien się zmieniać kąt w zakresie 35-37° w trakcie przygazowywania?

Myślę, że tak może drgać kąt wałka jak jest zużyte koło. Gazujesz i zmienia się ciśnienie oleju zasilającego....

Mój pomiar , ekran z Lexii na jałowo...