Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Moja C5 X7 - 2.7 HDI  (Przeczytany 14300 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ryszard Daroszewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 102
  • Skąd: Grudziądz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.7HDI
  • Zainteresowania: T9A, Bushcraft
  • Miejscowość: Grudziądz
Moja C5 X7 - 2.7 HDI
« dnia: Lipiec 10, 2017, 21:55:33 »
Witam,

chciałem się przywitać i pokazać mój nowy nabytek.

Jest to C5 Tourer z 2009 roku z silnikiem 2.7 HDI i skrzynią AM6C. Stan licznika 174 tys (?). Poniżej parę zdjęć.

Stan ogólny dobry - wnętrze zadbane, z zewnątrz też dobrze się prezentuje.
Auto z Włoch w 2013 sprowadzone do kraju.

Co do stanu technicznego:
- silnik w czasie jazdy ze stałą prędkością lub podczas przyśpieszenia (ale delikatnego) lekko falują obroty - to jest największą zagadką...
- klima jest po wymianie chłodnicy - ale niestety czynnik gdzieś ucieka - samochód właśnie jest u mechanika
- sprzęgło oraz olej w skrzyni (dynamicznie) wymieniony na 160k - chyba w związku z falowaniem obrotów
- EGRy dwa wymienione na 170k - chyba też w związku z falowaniem obrotów
- rozrząd wymieniany około 100k ( ??? )
- ostatni przegląd olejowy na 170k
- pod maską brakuje przewodu dolotowego powietrza - czy to w ogóle można gdzieś kupić?
- w lewym przednim kole jest takie szur-szur jak się koło kręci - podejrzenie pada na zwichrowanie tarczy hamulcowej

O dalszych losach postaram się tutaj informować. Liczę też na wsparcie forumowiczów.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 20, 2017, 21:53:07 wysłana przez Ryszard Daroszewski »

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Moja C5 X7 - 2.7 HDI
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 11, 2017, 21:12:19 »
Dbaj o lalkę i żeby nie przyszło Ci do głowy wymieniać olej w tym silniku co 30 tysięcy!!!!
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Dawid Jarecki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 049
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Wygodne sofy ;-)
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
Odp: Moja C5 X7 - 2.7 HDI
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 12, 2017, 17:40:22 »
Kolor ladny ale niewdzieczny. Mialem citroena zx w takim podobnym kolorze. Powodzonka w uzywaniu

Wysłane z mojego Redmi Pro przy użyciu Tapatalka

znikająca cytrynowa szarość Islandii ;-)

Offline Ryszard Daroszewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 102
  • Skąd: Grudziądz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.7HDI
  • Zainteresowania: T9A, Bushcraft
  • Miejscowość: Grudziądz
Odp: Moja C5 X7 - 2.7 HDI
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 23, 2017, 16:50:04 »
Żeby nie było że nic się nie dzieje:

Zalałem zbiornik do pełna i do paliwa dodałem płyn do czyszczenia wtrysków:


- Wymieniłem akumulator.

Co do dziwnego hałasu przy kole - samo zniknęło ;) więc się na razie nie martwię.
Klima już zrobiona.

Tak naprawdę jedyne co mnie jeszcze martwi to to falowanie obrotów. EGR były podobno wymieniane. Mimo wszystko chce je eksperymentalnie wypiąć i sprawdzić czy nie trzeba ich zrobić.
Może jest ktoś z komputerem z okolić Grudziądza kto się zna na tyle aby pomóc zdiagnozować problem?

I jeszcze jedno - zamówiłem parę drobiazgów do zdobienia - ale pokażę jak dojdą ;)

Offline Ryszard Daroszewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 102
  • Skąd: Grudziądz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.7HDI
  • Zainteresowania: T9A, Bushcraft
  • Miejscowość: Grudziądz
Odp: Moja C5 X7 - 2.7 HDI
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 26, 2017, 22:19:06 »
Zacznę od odpowiedzi na powyższe pytanie - no cóż - nie wiedziałem o oryginalnym produkcie Citroena sprzedawanym w za jedyne około 65 zł :(
Ten środek zamówiony został w sklepie w którym od lat zaopatruje się w części i materiały eksploatacyjne - taki mi polecili (18 PLN).

Ale wracając do tematu.
Dzisiaj przyszły żarówki LED W5W w trzech wariantach - zamówiłem na próbę po 2 sztuki z wariantu.
Zdjęć nie mam ale efekt osiągnąłem jaki chciałem. Postojówki święcą światłem podobnym do ksenonów.
Tak samo wnętrze - bardzo fajne białe światło. Zamówię resztę żarówek i wymienię wszystkie we wnętrzu.

No i najważniejsza informacja. Jak już pisałem silnik szarpał (falowanie obrotów) przy spokojnej jeździe ze stałą prędkością. Przy przyśpieszaniu oraz powyżej 120 km/h efekt nie występował...
Po lekturze forum odłączyłem dziś wtyczki od EGR'ów - krótka jazda próba i JEST! Silnik pracuje równomiernie i spokojnie. I jeszcze jeden efekt zauważyłem - do tej pory kiedy np po skręcie dodawałem gazu następował efekt "turbo dziury" - mijały czasem 2 sekundy zanim samochód zaczął przyśpieszać - teraz praktycznie od razu ciągnie jak dziki.
Co ciekawe EGR'y są NOWE! Wymieniane parę miesięcy temu.

Wniosek jeden - trzeba się umówić na wycięcie EGR'ów w komputerze. Jutro w drodze do pracy (50km) przejadę się z wyjętymi wtyczkami i jak wszystko będzie ok to umawiam się do specjalisty.

Offline Ryszard Daroszewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 102
  • Skąd: Grudziądz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.7HDI
  • Zainteresowania: T9A, Bushcraft
  • Miejscowość: Grudziądz
Odp: Moja C5 X7 - 2.7 HDI
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 01, 2017, 12:40:25 »
Mały update - zrobione 1000 km bez EGR - oprócz komunikatu przy uruchomieniu i lampki na desce rozdzielczej w pracy silnika ideał - chodzi tak jak powinien od początku. Zamówiłem sobie zatyczki do EGR oraz jak będę miał urlop pojadę do Torunia na usunięcie EGR z komputera (300 pln).


Niestety zauważyłem że komputer oszukuje mnie na spalaniu - mam około 0,7 - 0,8 litra spalanie wyższe niż wskazuje komputer (mierzone po przebiegach i tankowaniu). Czy na to może mieć wpływ EGR (źle działający i odłączony)?


Wrócę do tego w odpowiednim temacie...

Offline Ryszard Daroszewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 102
  • Skąd: Grudziądz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.7HDI
  • Zainteresowania: T9A, Bushcraft
  • Miejscowość: Grudziądz
Odp: Moja C5 X7 - 2.7 HDI
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 03, 2017, 22:41:05 »
Kolejny update...

Na razie podłączone testowo na krótko - pierwsza próba i jasność wydaje się ok. teraz tylko muszę zamontować fachowe podłączenie w nadkolu i git!
Jak widać oświetlenie tablicy LED też daje radę.



Tutaj widać porównanie wykłych LED za 2 zł z normalną żarówką (żółte światło) - raczej trzeba trochę mocniejszy LED założyć...


Chciałbym się jeszcze tylko spotkać z innym posiadaczem c5 na porównanie pracy zawieszenia. Nie jestem pewien czy chodzi prawidłowo...

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: Moja C5 X7 - 2.7 HDI
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 04, 2017, 08:50:57 »
Widzę kolejni idą w podświetlenie odblasków :)
Wcale noe był dużo roboty jak się wydaje nie?

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Moja C5 X7 - 2.7 HDI
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 04, 2017, 08:54:58 »
byłem przekonany że 2.7 V6 ma duplex w zderzaku   :o
człowiek uczy się całe życie
w takim razie w przed lifcie duplex był chyba tylko w 3.0 v6


strasznie widać te diody w odblaskach

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: Moja C5 X7 - 2.7 HDI
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 04, 2017, 09:17:11 »
Co do tego STP, to ponoć więcej szkody niż pożytku może on przynieść, bo osusza jeszcze bardziej i tak suchą ropę.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 04, 2017, 09:27:21 wysłana przez Krzysiek Tomczyk »

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: Moja C5 X7 - 2.7 HDI
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 04, 2017, 10:01:44 »
Michał Władyniak jeśli podłączył je pod pozycje i świecą one dopiero po zmierzchu to za ciemnego tak źle nie wygląda ;) W dzień jednak trochę dziwnie sam to przyznaje po moich ;)

Offline Ryszard Daroszewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 102
  • Skąd: Grudziądz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.7HDI
  • Zainteresowania: T9A, Bushcraft
  • Miejscowość: Grudziądz
Odp: Moja C5 X7 - 2.7 HDI
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 04, 2017, 13:07:12 »
Jedyna robota do tej pory która sprawiła jakikolwiek problem to rozłączenie odblasków na dwie części. Czeka mnie jeszcze podłączenie instalacji pod lampę (dokładnie pod żarówkę od prawego reflektora pozycyjnych) - do tego zamontuję jeszcze wyłącznik i taki dupelek który zbija napięcie do 12v.

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: Moja C5 X7 - 2.7 HDI
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 04, 2017, 17:56:53 »
A jak rozłączałeś? Ja skalpelem ciąłem i szło łatwo ;)

Sprawdź w lampie jakie masz napięcie bo u mnie co się zdziwiłem jest stabilne 12,2v niezależnie czy silnik włączony czy nie ;)

Offline Ryszard Daroszewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 102
  • Skąd: Grudziądz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.7HDI
  • Zainteresowania: T9A, Bushcraft
  • Miejscowość: Grudziądz
Odp: Moja C5 X7 - 2.7 HDI
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 07, 2017, 22:26:36 »
Przy zapalonym silniku 13,8V - stabilizator jak najbardziej wskazany.

Offline Ryszard Daroszewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 102
  • Skąd: Grudziądz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.7HDI
  • Zainteresowania: T9A, Bushcraft
  • Miejscowość: Grudziądz
Odp: Moja C5 X7 - 2.7 HDI
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 08, 2017, 22:24:30 »
Aby nie zaśmiecać czyiś tematów - pomierzyłem przód i tył - przód 40,5 tył 38,5 - robić coś z tym czy na razie zostawić?


Offline Ryszard Daroszewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 102
  • Skąd: Grudziądz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.7HDI
  • Zainteresowania: T9A, Bushcraft
  • Miejscowość: Grudziądz
Odp: Moja C5 X7 - 2.7 HDI
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 23, 2017, 14:41:45 »
Z kronikarskiego obowiązku:

Musiałem na szybko (w sobotę a w poniedziałek miałem wyjazd do Wrocławia) wymienić samodzielnie termostat wody - jechałem po niego aż do Bydgoszczy (do Bydgoszczy będę jeździł...) - dodatkowo mechanik nie miał czasu więc sam u niego wymieniłem.
Po wszystkim przypomniał mi o dolaniu płynu i odpowietrzeniu - co fachowiec to fachowiec...

Zdiagnozowano także dzwonienie - do wymiany sprzęgiełko alternatora oraz rolka napinacza - części już zamówione.

Do zrobienia zostaje:
1. Dziwny dźwięk z okolicy paska pompy common rail (fyt, fyt fyt na wolnych obrotach)
2. Niepokojąca nieszczelność przy świecach żarowych.
3. Komputerowe wycięcie EGR

Offline Ryszard Daroszewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 102
  • Skąd: Grudziądz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.7HDI
  • Zainteresowania: T9A, Bushcraft
  • Miejscowość: Grudziądz
Odp: Moja C5 X7 - 2.7 HDI
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 01, 2017, 14:34:42 »
Mała aktualizacja. Po wymianie sprzęgła alternatora i rolki napinacza niestety nadal było słychać dzwonienie. poszukaliśmy z mechanikiem i okazało się że to rolka prowadząca paska.
Mechanik na tyle kumaty że nałożył smaru do łożyska i przestało dzwonić ;) - wymiana przede mną ale nie muszę się śpieszyć...

Offline Ryszard Daroszewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 102
  • Skąd: Grudziądz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.7HDI
  • Zainteresowania: T9A, Bushcraft
  • Miejscowość: Grudziądz
Odp: Moja C5 X7 - 2.7 HDI
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 19, 2017, 09:03:27 »
Kolejny wpis - kolejne problemy.


Rolka prowadząca wymieniona.


Niestety w czasie jazdy zacząłem słyszeć niesamowicie głośny hałas tarcia metalu o metal - diagnoza - łożysko półosi. Sam koszt łożyska to 39 zł za oryginał (SNR), ale wymiana to cały dzień roboty (wymienione i OK).
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 20, 2017, 22:26:28 wysłana przez Ryszard Daroszewski »

Offline Ryszard Daroszewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 102
  • Skąd: Grudziądz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.7HDI
  • Zainteresowania: T9A, Bushcraft
  • Miejscowość: Grudziądz
Odp: Moja C5 X7 - 2.7 HDI
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 06, 2017, 10:57:00 »
Historii ciąg dalszy.

Na allegro zamówiłem zaślepkę EGR dla mojego silnika:
http://allegro.pl/109-zaslepka-egr-citroen-peugeot-2-7-v6-hdi-204km-i6445666978.html

Co ciekawe zamiast samej zaślepki otrzymałem za tą cenę zaślepkę wraz z uszczelkami która jest na innej aukcji tego samego sprzedawcy - duży + dla mnie ;)

Zaślepki włożyłem sam - wystarczy klucz 8 i trochę czasu - znacznie ułatwia tutaj nasadka z przedłużką i grzechotką - zwłaszcza na tylnym EGR. Proces nie zajmie więcej jak 0,5 - 1 godziny nawet mało doświadczonej osobie. Polecam robić to na zimnym silniku - można się poparzyć gdyż blisko biegną węże wodne. Ja żadnych węży nie odpinałem - po prostu odkęciłem zewnęrzne śruby a wewnętrzne mocno poluzowałem - zatyczki można spokojnie wcisnąć wtedy w odpowiednie miejsce.
Po całym procesie silnik już nie falował ale to tylko pierwszy krok.


Następnie udałem się do Torunia do: Electric-Service http://electric-service.pl/
Tam Panowie w 3 godziny usunęli mi EGR programowo - koszt 300 PLN

Wrażenia po wszystkim - inny silnik - jest znacznie lepiej - silnik zbiera się od samego dołu bez żadnych problemów. Ogólnie praca silnika znacznie się poprawiła.

jeszcze jedna sprawa - spalanie.

Poniżej w załączniku małe podsumowanie moich dotychczasowych tankowań.
porównałem tutaj wskazania komputera i realne spalanie z włączonym EGR (występuje falowanie silnika) oraz z wyjętą wtyczką od EGR (brak falowania)
Teraz zatankuje do pełna i zobaczymy jak to będzie wyglądało po wycięciu EGR programowo.

Offline Ryszard Daroszewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 102
  • Skąd: Grudziądz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.7HDI
  • Zainteresowania: T9A, Bushcraft
  • Miejscowość: Grudziądz
Odp: Moja C5 X7 - 2.7 HDI
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 22, 2017, 23:10:47 »
Z kronikarskiego obowiązku - ostatni zbiornik tylko w mieście i bez oszczędzania wyszło 11,5 litra. Sporo!

Sprawdziłem na wtyczce opór świec żarowych i w tylnym rzędzie jedna padła - ktoś ma schemat wtyczki który bolec za jaką świecę odpowiada?

Ponadto na weekend planuje sesję zdjęciową z porównania różnych żarówek do postojówek (zwykłe i LED)

przedwczoraj wieczorem zatrzymałem się w lesie za potrzebą i cyknąłem zdjęcie (mam kiepski aparat w tel) do porównania jasności świecenia moich tylnych ledów z zwykłymi żarówkami - zdjęcie w załączniku. Tablica również oświetlona LED.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Moja C5 X7 - 2.7 HDI
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 23, 2017, 17:39:36 »
Z kronikarskiego obowiązku - ostatni zbiornik tylko w mieście i bez oszczędzania wyszło 11,5 litra. Sporo!

Jaka średnia prędkość podczas tego spalania?
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Ryszard Daroszewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 102
  • Skąd: Grudziądz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.7HDI
  • Zainteresowania: T9A, Bushcraft
  • Miejscowość: Grudziądz
Odp: Moja C5 X7 - 2.7 HDI
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 23, 2017, 23:05:39 »
35 km/h

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Moja C5 X7 - 2.7 HDI
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 24, 2017, 18:05:44 »
U mnie z ostatnich 900km jest średnia prędkość 32km i spalanie 10,50L. 70/30 miasto/autostrada. na mieście wcześniej miałem na 50km średnią prędkość 13km/h- to jest wynik :) i spalanie 12,5L. Jak jeżdżę typowo po mieście to średnia prędkość oscyluje 18-22km/h. Jak ostatnio bawiłem się DB to na postoju przy odpalonym silniku po 15 minutach spalanie z 10,5L wskoczyło na 18,5L, dystans przejechany był krótki ok. 4km, ale nie chcę mi się wierzyć, że na postoju tyle paliwa idzie... Musiałem potem przejechać 10km aby spalanie wróciło do 10,5L. W czasie jazdy przy 150km/h chwilowe spalanie oscyluje 6-7L a wygląda, że tyle samo pali na postoju :)
U mnie w obecnych temperaturach za każdym razem włącza się webasto i wyłącza dopiero w garażu po wyłączeniu zapłonu więc spalanie też pewnie przez to jest wyższe, ale nie wiem ile takie webasto pali na godzinę.

Offline Ryszard Daroszewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 102
  • Skąd: Grudziądz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.7HDI
  • Zainteresowania: T9A, Bushcraft
  • Miejscowość: Grudziądz
Odp: Moja C5 X7 - 2.7 HDI
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 29, 2017, 13:29:34 »
Test żarówek W5W led na razie nie wyszedł - musi być ładny dzień bo jak jest tylko trochę ciemniej to mi aparat wariuje i nie widać różnicy.


Wymieniłem świecę żarową która była martwa - miałem błąd P1351. Pozostałe 4 mają opór w granicach 2-3 ohm ale jedna ma 50ohm - ją chyba też wymienię bo błąd nie zniknął.


Na tablicy rozdzielczej pomiędzy liczbami kilometrów pojawił mi się symbol klucza. Komputer oprócz błędu P1351 nic innego nie wskazuje - co może być przyczyną tego klucza? Nie wiem. Czy to może być wina tej jednej świecy co została do wymiany?

Offline Ryszard Daroszewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 102
  • Skąd: Grudziądz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.7HDI
  • Zainteresowania: T9A, Bushcraft
  • Miejscowość: Grudziądz
Odp: Moja C5 X7 - 2.7 HDI
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 29, 2017, 21:21:35 »
Ale mi pokazuje jeszcze 16.300 km do przeglądu?