0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Odpowietrznikiem nie bo on jest za wysoko ale o simering na wałku się obawiam. Pytanie co jeszcze się stanie?
A to nie jest tak, że jak jest za dużo oleju to wywali go odpowietrzeniem? Czy raczej simmeringiem na wałku sprzęgłowym...
@Tomek co Ty wypisujesz że w Peugeot jest więcej oleju. Nie zależy to od marki tylko skrzyni biegówWysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka
Cytat: Paweł Hrupa w Lipiec 23, 2017, 21:52:22Odpowietrznikiem nie bo on jest za wysoko ale o simering na wałku się obawiam. Pytanie co jeszcze się stanie?Cytat: Leszek komenda w Lipiec 23, 2017, 21:47:43A to nie jest tak, że jak jest za dużo oleju to wywali go odpowietrzeniem? Czy raczej simmeringiem na wałku sprzęgłowym...Głupota !!! W skrzyni biegów nic nie wytwarza ciśnienia oleju. smarowanie odbywa się rozbryzgowo.. za duża ilość oleju może tylko podnieść temperaturę oleju i w ekstremalnej sytuacji olej się tak nagrzeje że zablokuje skrzynie biegów (rozszerzalność temperaturowa)Zanim to nastąpi skrzynia biegów będzie wydawać z siebie dużo głośniejsze dźwięki niż obecne "miałczenie"
Cytat: Tomek Wasilewski w Lipiec 24, 2017, 15:45:33Cytat: Paweł Hrupa w Lipiec 23, 2017, 21:52:22Odpowietrznikiem nie bo on jest za wysoko ale o simering na wałku się obawiam. Pytanie co jeszcze się stanie?Cytat: Leszek komenda w Lipiec 23, 2017, 21:47:43A to nie jest tak, że jak jest za dużo oleju to wywali go odpowietrzeniem? Czy raczej simmeringiem na wałku sprzęgłowym...Głupota !!! W skrzyni biegów nic nie wytwarza ciśnienia oleju. smarowanie odbywa się rozbryzgowo.. za duża ilość oleju może tylko podnieść temperaturę oleju i w ekstremalnej sytuacji olej się tak nagrzeje że zablokuje skrzynie biegów (rozszerzalność temperaturowa)Zanim to nastąpi skrzynia biegów będzie wydawać z siebie dużo głośniejsze dźwięki niż obecne "miałczenie"Skoro nic nie wytwarza ciśnienia oleju to po co odpowietrzenie? Sama temperatura rozgrzanego oleju wytwarza ciśnienie...Ja wiem, że to nie ASB i olej pod ciśnieniem momentu nie przenosi, ale ciśnienie w manualu też występuje - i to nie jest Głupota!
Z tym puszczanie oleju na wałku sprzęgłowym to chodzi o to że jest za wysoko, (właśnie o ile jest) poziom oleju i będzie miał łatwiej tam się dostać, a koła zanurzone głębiej wychlapią ten olej wyżej, stąd moje pytanie w tytule jak z tym poziomem oleju
Cytat: Leszek komenda w Lipiec 24, 2017, 16:37:55Cytat: Tomek Wasilewski w Lipiec 24, 2017, 15:45:33Cytat: Paweł Hrupa w Lipiec 23, 2017, 21:52:22Odpowietrznikiem nie bo on jest za wysoko ale o simering na wałku się obawiam. Pytanie co jeszcze się stanie?Cytat: Leszek komenda w Lipiec 23, 2017, 21:47:43A to nie jest tak, że jak jest za dużo oleju to wywali go odpowietrzeniem? Czy raczej simmeringiem na wałku sprzęgłowym...Głupota !!! W skrzyni biegów nic nie wytwarza ciśnienia oleju. smarowanie odbywa się rozbryzgowo.. za duża ilość oleju może tylko podnieść temperaturę oleju i w ekstremalnej sytuacji olej się tak nagrzeje że zablokuje skrzynie biegów (rozszerzalność temperaturowa)Zanim to nastąpi skrzynia biegów będzie wydawać z siebie dużo głośniejsze dźwięki niż obecne "miałczenie"Skoro nic nie wytwarza ciśnienia oleju to po co odpowietrzenie? Sama temperatura rozgrzanego oleju wytwarza ciśnienie...Ja wiem, że to nie ASB i olej pod ciśnieniem momentu nie przenosi, ale ciśnienie w manualu też występuje - i to nie jest Głupota!Proszę drogi kolego opisz zjawisko powstania ciśnienia oleju w manualnej skrzyni biegów...oczywiście pomijając moment w który koła zębate zazębiają się ze sobą i olej jest rozbryzgiwany??Temperatura oleju wytwarza ciśnienie?? Zjawisko zagadkowe...(możliwe jeżeli zaślepisz odpowietrznik i zalejesz skrzynie do pełna a następnie rozgrzejesz do temperatury w której olej się rozszerzy i uszkodzi skrzynie biegów "szukając" miejsca ujścia rozszerzalności temperaturowej. Zanim skrzynia się rozpadnie to ciśnienie wzrośnie.)Po co w skrzyni biegów odpowietrznik?? - do redukcji ilości gazów jakie powstają w czasie rozgrzewania się oleju podczas pracy skrzyni biegów oraz do tego by właśnie CIŚNIENIE w niej nie powstało....
Ja robiłem tak:Nalałem do skrzyni 2.0 L oleju i dolałem i tutaj zaskoczenie.....CERAZMIZERA..... u mnie skrzynia ucichła....tylko na 4-tym biegu lekko szumi. Wcześniej na trójce jęczała i przestała.Jak tylko będę miał powód do tego by ją zdjąć (inny niż szumienie) to rozbiorę na części i będę szukał przyczyny szumu i jęku....i postaram się wydłużyć 5-ty bieg...
Cytat: Tomek Wasilewski w Lipiec 24, 2017, 20:15:56Ja robiłem tak:Nalałem do skrzyni 2.0 L oleju i dolałem i tutaj zaskoczenie.....CERAZMIZERA..... u mnie skrzynia ucichła....tylko na 4-tym biegu lekko szumi. Wcześniej na trójce jęczała i przestała.Jak tylko będę miał powód do tego by ją zdjąć (inny niż szumienie) to rozbiorę na części i będę szukał przyczyny szumu i jęku....i postaram się wydłużyć 5-ty bieg...Jaki ceramizer wlewałeś?
Tomek na racingforum masz artykuł modyfikacja skrzyń biegów PSA i tam gość wydłuża skrzynię