Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Problem z zawieszeniem  (Przeczytany 2295 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

lukis3

  • Gość
Problem z zawieszeniem
« dnia: Lipiec 26, 2017, 20:14:32 »
Witam, mam problem z zawieszeniem ,przód wyżej stoi od tyłu po odpalenie auta tył się podnosi po zgaszeniu silnika  od razu opada . Stwierdzono że wysoko stoi o 2 CM. Pojechałem do mechanika na wyregulowanie zawieszenia  ,stwierdził że nie może wyregulować zawieszenia , ponieważ nie może połączyć się z pompą. I zaleca jej wymianę . Czy ktoś miał taki przypadek i potrafi mi pomóc za nim wymienię pompę ?

Offline Marek Spychalski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 205
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 3V6 Exlusiv MKI/MKII automat LPG
  • Zainteresowania: elektronika samochodowa,modelastwo RC i pare innych
Odp: Problem z zawieszeniem
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 26, 2017, 21:17:54 »
Zmień mechanika to jakiś drwal, jak chcesz to ci ogarne temat
Niezawodny Tankfopper
tel. 791 992 328 w rozsądnych porach

Offline Wojciech Kmera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: ok. Katowic
  • Posiadany samochód: Były: C5 II 2.2 HDi SX+, C6 2.7 HDi V6 Exclusive. Jest: C5 X7 2.0 HDi 163 Exclusive
Odp: Problem z zawieszeniem
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 27, 2017, 21:42:41 »
Do sprawdzenia wszystkie cztery korektory wysokości. Powtarzam to jak mantrę, przed każdą grubszą sprawą z pompą sprawdzajcie te korektory!
Fantômas se déchaîne...

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 473
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Gorzow Wlkp.
    • NOWAK auto serwis
  • Posiadany samochód: C6, BX_TD, BX_4x4_TCT, XM_Ambulance
  • Zainteresowania: technika, gry
Odp: Problem z zawieszeniem
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 27, 2017, 21:47:49 »
Do sprawdzenia wszystkie cztery korektory wysokości. Powtarzam to jak mantrę, przed każdą grubszą sprawą z pompą sprawdzajcie te korektory!
Wnioskujac z wizytowki Łukasz posiada wersje 2.2 HDi, czyli raczej bez AMVAR, czyli HA3+, czyli tylko 2 korektory wysokosci. Regulacja wysokosci banalnie prosta, wogole niepotrzebny do tego komputer...
Citroen - polubisz każdą plamke   ;)

Offline Marek Spychalski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 205
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 3V6 Exlusiv MKI/MKII automat LPG
  • Zainteresowania: elektronika samochodowa,modelastwo RC i pare innych
Odp: Problem z zawieszeniem
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 28, 2017, 13:23:16 »
ja zeruje ustawienie komputerem a potem mechanicznie ustawiam
Niezawodny Tankfopper
tel. 791 992 328 w rozsądnych porach

Offline Witold Szaflik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 417
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Kwidzyn
  • Posiadany samochód: Citroen C6 2.7 HDI & C4 1.6 HDI & C3 1.4 HDI
Odp: Problem z zawieszeniem
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 04, 2017, 15:49:41 »
Ma może ktoś sprawdzonego manula gdzie jest ładnie opisane jak wyregulować wysokość w C6?

Offline Wojciech Kmera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: ok. Katowic
  • Posiadany samochód: Były: C5 II 2.2 HDi SX+, C6 2.7 HDi V6 Exclusive. Jest: C5 X7 2.0 HDi 163 Exclusive
Odp: Problem z zawieszeniem
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 04, 2017, 21:26:52 »
W Lexii przy okazji ustawiania zawieszenia jest dokładna instrukcja krok po kroku.
Fantômas se déchaîne...

Offline Witold Szaflik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 417
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Kwidzyn
  • Posiadany samochód: Citroen C6 2.7 HDI & C4 1.6 HDI & C3 1.4 HDI
Odp: Problem z zawieszeniem
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 04, 2017, 22:28:10 »
Chciałem to zrobić przez DB. Zgadza się - jest instrukcja. W wersji z AMVAR, ustawienia wysokości wykonuje się w sterowniku tłumienia. Podaje się dwa parametry: R1 promień koła w mm, drugi to wysokość RHM1 (jak dobrze pamiętam) dla każdego koła. Doszedłem do tego momentu i nie bardzo wiedziałem co podać bo rysunek dla mnie trochę nie jasny. Stąd moje zapytanie, jeśli ktoś to ma opanowane to niech podpowie.


Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 473
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Gorzow Wlkp.
    • NOWAK auto serwis
  • Posiadany samochód: C6, BX_TD, BX_4x4_TCT, XM_Ambulance
  • Zainteresowania: technika, gry
Odp: Problem z zawieszeniem
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 04, 2017, 22:42:53 »
Na przedniej i tylnej belce przy wahaczach masz po 2 punkty odniesienia, gdzie nalezy robic pomiar wysokosci H poszczegolnych kol. Jak sie dokladnie przyjrzysz to zobaczysz cos w rodzaju koperty wytloczonej w tych punktach pomiarowych. Mierzysz w tym miejscu do podloza i wpisujesz wartosc w mm. Promien kola R rowniez mierzysz i wpisujesz.
Citroen - polubisz każdą plamke   ;)

Offline Witold Szaflik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 417
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Kwidzyn
  • Posiadany samochód: Citroen C6 2.7 HDI & C4 1.6 HDI & C3 1.4 HDI
Odp: Problem z zawieszeniem
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 04, 2017, 23:11:51 »
Wielkie DZIĘKI Tomasz! Nie mam dostępu do kanału a bez tego będzie ciężko podołać tej procedurze. Mam przestawioną wysokość na przedniej osi aż tak że w pozycji do jazdy (Normal) przednia oś jest praktycznie o 3cm za wysoko, a  korektor wysokości maksymalnie dochodzi do 144 kroku a fizycznie zawieszenia jest na maksa (w pozycji max powinien pokazywać ok 175 krok - tak mam na tylnej osi).

Pomierzyłem sobie wysokości od podłoża do krawędzi błotnika w zakolu i tak

Oś tylna:
Dół:  69cm, wartość zadana 89 krok, wartość pomierzona 80 krok
Normal:74cm, wartość zadana 120 krok, wartość pomierzona 119 krok   
Tor: 77cm, wartość zadana 158 krok, wartość pomierzona 156 krok
Max: 79cm, wartość zadana 175 krok, wartośc pomierzona 176 krok

Oś przednia:
Dół:  69cm, wartość zadana 90 krok, wartość pomierzona 70 krok
Normal:77.5cm, wartość zadana 128 krok, wartość pomierzona 128 krok   
Tor: 79.5cm, wartość zadana 165 krok, wartość pomierzona 144 krok
Max: 79.5cm, wartość zadana 173 krok, wartośc pomierzona 145krok

Koła 18'.

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 473
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Gorzow Wlkp.
    • NOWAK auto serwis
  • Posiadany samochód: C6, BX_TD, BX_4x4_TCT, XM_Ambulance
  • Zainteresowania: technika, gry
Odp: Problem z zawieszeniem
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 04, 2017, 23:44:03 »
Witold, probowalem kiedys analizowac te parametry ktore opisales powyzej. Poswiecilem pare godzin mierzac cm (parametr H) i porownujac je z "krokami" probujac znalezc jakas zaleznosc. Niestety nic madrego z tego nie wyniklo. Nie pamietam juz szczegolow, ale chyba tyl sie mniej wiecej zgadzal, ale przod sie nie pokrywal za cholere. Moze Tobie sie uda cos z tego wydedukowac, ale bez kanalu cienko to widze...
Jak czytam czasami ze regulacja jest latwa i prosta i zajmuje 15 minut to usmiech mi sie sam cisnie na usta...
Regulowalem wysokosc w kilkunastu roznych C6 i tylko 2 razy poszlo latwo i szybko a i tak trwalo to okolo godziny majac do dyspozycji kanal i pomocnika. Zazwyczaj sa problemy z pogietymi mocowaniami korektorow i DiagBox wogole nie przyjmuje zmierzonych wartosci konczac regulacje niepowodzeniem albo auto stoi jak koza o wiele za wysoko mimo ze DiagBox twierdzi ze "Uczenie zakonczone i OK".
Zastanow sie co robiles ostatnio co moglo wplynac na zmiane wysokosci przodu ? Czy moze masz tak od dawna a dopiero ostatnio postanowiles cos z tym zrobic ? Warto byloby znalezc przyczyne dla ktorej przod stanal za wysoko o 3 cm... To sie raczej nie dzieje samo z siebie...

Citroen - polubisz każdą plamke   ;)

Offline Witold Szaflik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 417
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Kwidzyn
  • Posiadany samochód: Citroen C6 2.7 HDI & C4 1.6 HDI & C3 1.4 HDI
Odp: Problem z zawieszeniem
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 05, 2017, 00:30:48 »
Odebrałem dzisiaj auto od lakiernika. Był ściągany błotnik od strony kierowcy bo go wymieniałem. Podejrzewam że mogli ruszyć korektor na lewym przednim kole.

Offline Jarosław Szymański

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 87
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Bolków
  • Posiadany samochód: Był XM 2.0 1990r automat,gaz, Xm MkII 2,1 TD 1997r:). Od 21.05.2016 Citroen C6 2,7 TD
  • Zainteresowania: muzyka
Odp: Problem z zawieszeniem
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 08, 2017, 18:04:34 »
Cześć. czy ktoś miał podobną przypadłość? Wiedziałem, że poci mi się prawy siłownik hydrauliczny, do tego "klapało" coś podczas jazdy przy większych nierównościach, wychyleniach (tak jak bym w schowku trzymał skrzynkę z narzędziami). Dlatego zdecydowałem się na wymianę siłownika na nowy, jaki koszt-wszyscy wiemy. Niestety "klapanie" nie ustało, a twierdzę, że jest jeszcze gorzej. Czekam na powrót mechanika z wakacji, ale wolałbym już wiedzieć, co może być powodem dziwnych dźwięków, bo najgorsze gdybym dowiedział się, że niepotrzebnie wymieniałem siłownik. Nadmienię, że większość elementów zawieszenia wymieniłem. Podzielcie się proszę swoimi uwagami.
Jarek

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 473
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Gorzow Wlkp.
    • NOWAK auto serwis
  • Posiadany samochód: C6, BX_TD, BX_4x4_TCT, XM_Ambulance
  • Zainteresowania: technika, gry
Odp: Problem z zawieszeniem
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 08, 2017, 23:03:39 »
Jezeli miales wyciek to na pewno warto bylo go wymienic.  Na odleglosc ciezko okreslic co moze stukac - duzo elementow w zawieszeniu potrafi halasowac.
Citroen - polubisz każdą plamke   ;)

Offline Witold Szaflik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 417
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Kwidzyn
  • Posiadany samochód: Citroen C6 2.7 HDI & C4 1.6 HDI & C3 1.4 HDI
Odp: Problem z zawieszeniem
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 09, 2017, 17:39:18 »
Jarek - Obserwuj zużycie bieżnika opony. Jeśli nierówno zdziera sprawdź tuleje. A co z wysokością? Jakieś błędy na DB?

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Offline Jarosław Szymański

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 87
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Bolków
  • Posiadany samochód: Był XM 2.0 1990r automat,gaz, Xm MkII 2,1 TD 1997r:). Od 21.05.2016 Citroen C6 2,7 TD
  • Zainteresowania: muzyka
Odp: Problem z zawieszeniem
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 09, 2017, 21:22:29 »
Tuleje wymienione. Opony nowe, ale ok. Klapnięcie jest jak wyskakuje do góry raczej. Zobaczymy co powiedzą mechanicy jak wrócą z urlopu. Ufam im raczej bo dbali o mojego XM-a, ale... Byłem święcie przekonany, że to wina siłownika (wiedziałem, że się poci jak kupowałem), a tu po wymianie niespodzianka.
Jarek

Offline Wojciech Kmera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: ok. Katowic
  • Posiadany samochód: Były: C5 II 2.2 HDi SX+, C6 2.7 HDi V6 Exclusive. Jest: C5 X7 2.0 HDi 163 Exclusive
Odp: Problem z zawieszeniem
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 09, 2017, 23:13:08 »
A to nie jest ten standardowy dźwięk głuchego stuknięcia, który w każdym Hydractive występuje? Wtedy gdy koło wpada w dziurę i bardziej to słychać niż czuć, bo wówczas idzie duże ciśnienie, aby skompensować nierówność terenu.
Czy może kiedyś tego w ogóle nie było, a teraz się pojawiło?
Fantômas se déchaîne...

Offline Jarosław Szymański

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 87
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Bolków
  • Posiadany samochód: Był XM 2.0 1990r automat,gaz, Xm MkII 2,1 TD 1997r:). Od 21.05.2016 Citroen C6 2,7 TD
  • Zainteresowania: muzyka
Odp: Problem z zawieszeniem
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 10, 2017, 11:08:25 »
Pojawiło się jeszcze na starym siłowniku. Myślałem, ze nowy załatwi sprawę. Nie slychać tego np. na "kocich łbach", ale na mocniejszych wychyleniach. Tak jakbym trzymał w schowku od pasażera, metalową skrzynkę z narzędziami, więc nie są to głuche dźwięki. Gdy przechylam auto na postoju nie słychać nic. Uff.
Jarek

Offline Andrzej Nalazek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 493
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: w przeszłości XM 2.0i ZX 1.4 Kombi - pomyłka XM 2.1 TD Break XM 2.5 TD Break, i już C 6 2.7
  • Zainteresowania: motoryzacja
Odp: Problem z zawieszeniem
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 10, 2017, 17:04:19 »
A łacznik drążka był wymieniany?
URZĘDAS

Offline Jacek Corn

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Żary
  • Posiadany samochód: C6 2,7 2007 u mnie od 02.2012 wcześniej XARA PICASSO marzenie maserati quatroporte
  • Zainteresowania: brydż, pool, snooker
Odp: Problem z zawieszeniem
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 13, 2018, 19:13:10 »
Witam i pozdrawiam
wpisuję w ten wątek bo tytuł pasuje chociaż problem zgoła inny
a mianowicie,  jakiś czas temu zauważyłem że moja cytrynka "siedzi" na tylnych kołach. Wizyta w serwisie, sporo pracy , ustawiania zawieszenia w międzyczasie wymiana przedniego siłownika i powinno być Ok a nie jest. Nie siada ona zawsze i nie da się określić regularności. Raz mi się zdarzyło po wyjściu z domu, stała normalnie,  przy otwieraniu bagażnika usłyszałem krótkie "psss" i cytryna siadła. Po odpaleniu po chwili się podniosła i dłuższy okres czasu było OK. Co jakiś czas nieregularnie zdarza jej się przysiąść na postoju po zgaszeniu silnika, nie wiem po jakim czasie bo nie dzieje się to od razu. Zawsze po odpaleniu wraca do stanu jezdnego.  I cóż to może jej dolegać moi Panowie?  Nadmieniam serwis wymiękł.

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 473
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Gorzow Wlkp.
    • NOWAK auto serwis
  • Posiadany samochód: C6, BX_TD, BX_4x4_TCT, XM_Ambulance
  • Zainteresowania: technika, gry
Odp: Problem z zawieszeniem
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 13, 2018, 21:53:36 »
Winny moze byc regulator sztywnosci tylnej osi (centralny element z 2 kulami) lub zawory opuszczania/podnoszenia tyłu w pompie zawieszenia lub korektory wysokosci. Zeby cos konkretnego powiedziec trzeba by posiedziec przy aucie i zaobserwowac jakas regule/szczegoly tego opadania.
Citroen - polubisz każdą plamke   ;)