Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Mój C5 X7 - czarny Sedan.  (Przeczytany 5292 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kamil Mizia

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 59
  • Skąd: Żywiec
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16v, C2 1.4 HDI, C5 X7 1.6HDI
  • Miejscowość: Żywiec
Mój C5 X7 - czarny Sedan.
« dnia: Sierpień 10, 2017, 09:14:23 »
Witam.


Chciałem się pochwalić moim C5 X7 w sedanie. Jest to prosta wersja 1.6 HDI Confort, oczywiście bez hydro.
Wiem, że dla wielu na forum silniczek 1.6 HDI w tym pojeździe jest czymś beznadziejnym, ale dla mnie jest w zupełności wystarczający. Wiadomo, szału nie ma, ale myślę, że jest w zupełności wystarczający na moje potrzeby.


Samochód kupiłem ponad rok temu jako uszkodzony. Lekko uszkodzony był lewy bok pojazdu. Wszystko zostało naprawione. Wymienione zostały drzwi, błotnik, kierunkowskaz z halogenem i kilka innych głupot :)


Na wyposażeniu wszystko co potrzebne do wygodnego podróżowania: Klima dwustrefowa, tempomat, Radio Z CD/MP3, USB, Streamingiem Bluetooth i inne rzeczy, które raczej są w każdym C5. W środku bardzo zadbany mimo udokumentowanego przebiegu prawie 180tys. Wielu pasażerów mówi, że środek wygląda jak nowy  :)


Jak już wspomniałem samochód użytkuję od roku. W tym czasie wymieniono jedynie świece żarowe oraz rzeczy eksploatacyjne typu oleje, filtry.
Jak na razie jestem bardzo zadowolony z samochodu. Jest bezawaryjny, ekonomiczny jak na te gabaryty i masę i bardzo wygodny (wiem, że bez hydro, ale po przesiadce z C2 czuć kolosalną różnicę  :)  ).




Poniżej kilka fotek.
Pozdrawiam  :)

taniak

  • Gość
Odp: Mój C5 X7 - czarny Sedan.
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 12, 2017, 21:36:22 »
całe szczęście że bez hydro

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: Mój C5 X7 - czarny Sedan.
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 16, 2017, 09:13:33 »
Ja kupiłem dla wyglądu a nie hydro :P

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: Mój C5 X7 - czarny Sedan.
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 16, 2017, 12:27:04 »
Ja teraz tez kupilem druga cytryne i szukalem bez hydro i automatu,tak wiec jak widzisz sa i zwolennicy takiego rozwiazania.Ten co obecnie jeszcze posiadam tez nie ma hydro i w niczym mi to nie przeszkadza.

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Mój C5 X7 - czarny Sedan.
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 16, 2017, 12:55:51 »
Wersje bez hydro są znacznie gorzej wyposażone od tych z hydro.Nie mam na myśli tutaj zawieszenia ale jest znaczna różnica w wyposażeniu auta.
Więc kupując auto na zwykłym zawiasie tak naprawdę kupujemy tylko namiastkę C5.

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: Mój C5 X7 - czarny Sedan.
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 16, 2017, 13:17:00 »
Ale to już wchodzenie w osobiste preferencje każdego ;) Jeden musi mieć duży kolorowy ekran w aucie a innemu wystarczy żeby tylko cokolwiek grało. Mnie szczerze powiedziawszy sam rodzaj zawiasu był obojętny, bo wiedziałem jak się on zachowuje w wersji sprężynowej (miałem 407), więc wiedziałem co będzie przy "najgorszej" opcji :D Bardziej się liczyła kasa, którą muszę wyłożyć (prawie rok temu za listopad 2011 dałem ze zrobieniem ~22600zł + opłaty) :P  Choć na pewno dla ceny nie zrezygnowałbym z wymogu "2.0hdi" :D




Także może i namiastka, ale i za namiastkę ceny :P
« Ostatnia zmiana: Sierpień 16, 2017, 13:32:58 wysłana przez Krzysiek Tomczyk »

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: Mój C5 X7 - czarny Sedan.
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 16, 2017, 14:33:17 »
Ja generalnie należę do tej grupy posiadaczy C5, która by je chętnie obniżyła i jeszcze bardziej utwardziła, ale to może przez to że przez kilka ładnych lat jeździłem zglebionym oplem, w którym plomby z zębów wypadały na dziurach hehe :D

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: Mój C5 X7 - czarny Sedan.
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 16, 2017, 15:40:03 »
Tak bardo z zewnątrz widać wagę mej nogi? :D


Ja tu zacząłem od hebla i wrzuciłem to co mi zostało w spadku po 407, czyli zestaw dwutłoczkowy z tarczami 330mm, choć seria nie jest zła (pewnie gdybym nie miał tamtego, to bym przy niej został). Ogólnie wstępnie mam upatrzony zestaw zawieszenia -40mm, ale z tym poczekam raczej do przyszłego roku. No do Grześka jadę za tydzień w piątek, ciekawe co z tego wyjdzie :D

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: Mój C5 X7 - czarny Sedan.
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 16, 2017, 15:46:05 »
Ja generalnie należę do tej grupy posiadaczy C5, która by je chętnie obniżyła i jeszcze bardziej utwardziła, ale to może przez to że przez kilka ładnych lat jeździłem zglebionym oplem, w którym plomby z zębów wypadały na dziurach hehe :D

To dla takich są VW......
Czyli Twoim zdaniem citroena nie można kupić bo się po prostu podoba? ;)

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: Mój C5 X7 - czarny Sedan.
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 16, 2017, 16:10:13 »
Ale to już zależy co komu pasi, dla mnie zawias w 407 był idealnym połączeniem komfortu, twardości i prowadzenia, dlatego szukałem C5 albo na springach albo na hydro - co się trafiło, trafiło się pierwsze, a za tę cenę grzechem było nie brać (podobnie wyposażone po przygodach znajomi kupili 10-12tys drożej)

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Mój C5 X7 - czarny Sedan.
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 16, 2017, 19:15:10 »
Krótko i na temat - sprężynki to są do długopisów :). Mam już szóstą C5 i kupuję tylko i wyłącznie dla hydro.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: Mój C5 X7 - czarny Sedan.
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 16, 2017, 19:47:42 »
Paweł to co powiesz na to co teraz dzieje się z marką?

Dla mnie właśnie teraz następuje upodlenie marki waleniem wszystkiego na tą samą modłę...
Citroen od zawsze był utożsamieniem awangardy, a teraz jest jej tyle co murzynów wśród eskimosów...

Ja kupiłem swojego bo mi się podobał, a hydro nie chciałem umyślnie. Obniżyłem go, w przyszłym roku usztywnię poliuretanami, bo nikt tego jeszcze na taką skalę z tego co mi wiadomo nie robił.
A z tego co napisałeś wynika że jestem (tak jak i inni sprężynowcy) gorszego sortu... Coś nie halo

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: Mój C5 X7 - czarny Sedan.
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 17, 2017, 05:22:58 »
Pawle i z tym co napisałeś trudno mi się nie zgodzić ;) Dodam, że ma nawet takie same odczucia mam co do polityki PSA. Gdzieś pogubili w lokacjach swoich marek.

Ciekawe jak rozwiążą to teraz z Oplem?

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: Mój C5 X7 - czarny Sedan.
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 17, 2017, 08:51:32 »
Dla mnie hydro nie miało żadnego znaczenia przy wyborze C5, raczej wpłynął na to fakt posiadania 407, który przekonał mnie do francuzów swą bezawaryjnością i właśnie wygląd C5, po prostu mi się podoba (myślałem o 508, ale on dopiero dla mnie wygląda dobrze po lifcie, a to nie był mój budżet). Nie bez powodu wcześniej wybrałem 407 a nie wcześniejsze generacje C5... tam pug po prostu masakrował wizualnie cytrusa (wiadomo, że to kwestia gustu) :P




Co do klienteli, w naszym kraju nadal panuje przekonanie że hydro to zło, coś czego trzeba się bać, "bo szwagier wujka żony kumpla z pracy miał i jak się zepsuło to 6tys poszło... a do mechanika to trza było na drugi koniec kraju jechać!!!"... sprężynowiec może nie zabrał klienteli vagowi, ale jednak jakąś tam zabrał innym markom, bo o ile wcześniejszych generacji nie widzi się zbyt wiele to X7 sporo (jednak jak się zgadać z posiadaczami to głównie sprężyny), więc posunięcie z punktu marketingowego wcale złe nie było (choć może widzi się z powodu, z jakiego ja kupiłem.... dla wielu wreszcie C5 stał się ładny).
« Ostatnia zmiana: Sierpień 17, 2017, 09:04:06 wysłana przez Krzysiek Tomczyk »

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: Mój C5 X7 - czarny Sedan.
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 17, 2017, 14:25:29 »
Ja mówię akurat na przykładzie mojej okolicy (małe miasteczko) gdzie X7 jeździ chyba więcej niż poprzedników. Na dobrą sprawę powoli robi się z nim to co z 407 kilka lat temu... nagle wysyp i gdzie człowiek nie spojrzał tam stał albo jechał 407.


W dużych miastach często na taxi widzę poprzednie C5, w sumie przykładowo 407 się do tego nie nadaje bo za mały wewnątrz (ciaśniejszy niż X7).


Generalnie przez politykę psa (brak następcy C5, a ja celuję tylko i wyłącznie w segment D) ten citro jest pewnie pierwszym i ostatnim u mnie, pewnie po nim wrócę do puga (jakiś następca 508), a może opla (nowa insignia), jeszcze talisman mnie korci. Ale to raczej za 4-5 lat.