Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Spadek mocy, kopcenie na czarno, szarpanie poniżej 2000 obrotów.  (Przeczytany 2929 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Frąckowiak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Polska, Wielkopolska
  • Posiadany samochód: Citroen c5 mkII
  • Zainteresowania: technika rowerowa, geografia, historia
  • Miejscowość: Polska, Wielkopolska
Witam. Pojawił się pierwszy problem z moją cytryną. Citroen C5 2005r silnik 2.0 HDI 136km FAP przedziurawiony. Otóż podczas przyspieszania na autostradzie przy prędkości 159km/h auto nagle przestało przyspieszać. Zjechałem z autostrady i w lusterku zobaczyłem ciemny dym za samochodem, a na niskich obrotach zaczął szarpać. Pierwsza myśl padnięta turbosprężarka, ale nie słychać żadnego zgrzytu i najprawdopodobniej się kręci więc raczej jest sprawna. Sprawdzałem "grzybek" od turbo- odzywa się. Odkręciłem dwa przednie elektrozawory od turbo, przedmuchałem, założyłem
 ale różnicy nie ma. Jakiejś nieszczelności też nie wykryłem. 

Podpiąłem cytrynę pod Lexie i wykazało dwa błędy: P0299 sygnał ciśnienia turbo ciśnienie zbyt niskie oraz P1457 filtr cząstek stałych przebity albo informacja o różnicy ciśnień błędna. Usunąłem błędy i już nie powróciły.

Ogólnie wszytko wygląda mi na sprawne ale przyspieszać nadal nie chce. Poprzedni właściciel przebił FAPa i wgrał nowy soft. Może ten filtr ma coś wspólnego z tym zdarzeniem? Dostałem sugestie że to może być zawór od turbo albo czujnik ciśnienia intercoolera ale jak sprawdzić co jest winowajcą?
Proszę o pomoc bo nie wiem co dalej z tym zrobić.
Załączam zdj błędów z Lexii.

Offline Artur Parzygnat

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 063
  • Skąd: Kwidzyn- Zmywakowo
  • Posiadany samochód: Peugeot 407 2.0 HDI 2006 Siemens- wóz drabiniasty
  • Zainteresowania: Bioenergoterapia
  • Miejscowość: Kwidzyn- Zmywakowo
Odp: Spadek mocy, kopcenie na czarno, szarpanie poniżej 2000 obrotów.
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 11, 2017, 07:48:11 »
Kolego FAP w sofcie masz cały czas.
Były: Garbus 1200 Meksyk, Ford Taunus 1.6 kombi, Mazda 626 GD 2.0 Liftback automat, Ford Transit 130 2.4D , Mazda Premacy 2.0D, Nissan Primera P11 lift 2.0D, Citroen C5 MkI 2.0 HDI, Volvo 740 2.0 benz, Ford Mondeo MkIII 2.0 TDCI, Citroen C5 MkII 2.2 HDI automat.

Offline Tomasz Frąckowiak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Polska, Wielkopolska
  • Posiadany samochód: Citroen c5 mkII
  • Zainteresowania: technika rowerowa, geografia, historia
  • Miejscowość: Polska, Wielkopolska
Odp: Spadek mocy, kopcenie na czarno, szarpanie poniżej 2000 obrotów.
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 11, 2017, 10:50:19 »
Kontaktowałem się z poprzednim właścicielem i mówi że od dawna ma wgrany soft "ogłupiający" który nie widzi FAPa. Podobno robił wiele długich tras i nigdy z tym problemu nie miał...

Offline Artur Parzygnat

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 063
  • Skąd: Kwidzyn- Zmywakowo
  • Posiadany samochód: Peugeot 407 2.0 HDI 2006 Siemens- wóz drabiniasty
  • Zainteresowania: Bioenergoterapia
  • Miejscowość: Kwidzyn- Zmywakowo
Odp: Spadek mocy, kopcenie na czarno, szarpanie poniżej 2000 obrotów.
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 11, 2017, 13:49:50 »
"Ogłupiający" to jest tekst poprzedniego włašciciela. Dopytaj się co dokładnie zaaplikował do autka, bo na drugiej fotce masz jak byk (ostatnie 5 pozycji) dane o stanie FAP'a.
Były: Garbus 1200 Meksyk, Ford Taunus 1.6 kombi, Mazda 626 GD 2.0 Liftback automat, Ford Transit 130 2.4D , Mazda Premacy 2.0D, Nissan Primera P11 lift 2.0D, Citroen C5 MkI 2.0 HDI, Volvo 740 2.0 benz, Ford Mondeo MkIII 2.0 TDCI, Citroen C5 MkII 2.2 HDI automat.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Spadek mocy, kopcenie na czarno, szarpanie poniżej 2000 obrotów.
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 11, 2017, 14:16:51 »
Proszę o pomoc bo nie wiem co dalej z tym zrobić.

Zająć się pierwszym błędem, P0299, bo bez powodu nie pojawił się. Czy na pewno już cisnienie zadane zgadza się ze zmierzonym?
Drugi błąd to sterownik dalej widzi FAP....tyle że uszkodzony (przebity).

Offline Tomasz Frąckowiak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Polska, Wielkopolska
  • Posiadany samochód: Citroen c5 mkII
  • Zainteresowania: technika rowerowa, geografia, historia
  • Miejscowość: Polska, Wielkopolska
Odp: Spadek mocy, kopcenie na czarno, szarpanie poniżej 2000 obrotów.
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 11, 2017, 16:27:49 »
Ciśnienie zadane rośnie przy gazowaniu ale zamierzone wciąż pokazuje 980. Przed zamianą zaworów wskazywało trochę ponad tysiąc ale nadal było mniejsze niż zadane.

Jeśli chodzi o soft to z tego co zrozumiałem jak właściciel tłumaczył to komputer widzi że jest FAP ale nie wykazuje błędu że jest przedziurawiony. Tak jakby jeździł z pełnym fapem który w praktyce jest przebity.
Dziwne że ww błędy były przemijające i pokazały się tylko raz, mimo ze problem nadal jest.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Spadek mocy, kopcenie na czarno, szarpanie poniżej 2000 obrotów.
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 11, 2017, 18:09:48 »
Ciśnienie zadane rośnie przy gazowaniu ale zamierzone wciąż pokazuje 980.
To masz diesla bez doładowania....jak to to ma chodzić?

Jeśli chodzi o soft to z tego co zrozumiałem jak właściciel tłumaczył to komputer widzi że jest FAP ale nie wykazuje błędu że jest przedziurawiony. Tak jakby jeździł z pełnym fapem który w praktyce jest przebity.

Tatadratasrata....jak nie wykazuje jak Ci pokazał błąd. Sterownik w dalszym ciągu "liczy" i wypala fapa....