Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Wymiana rozrządu 1.8 8V i uszczelniaczy  (Przeczytany 1372 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Leonn

  • Gość
Wymiana rozrządu 1.8 8V i uszczelniaczy
« dnia: Sierpień 19, 2017, 09:08:04 »

Witam


Noszę się z zamiarem wymiany rozrządu w moim Berlingo, 1.8 8V kod silnika LFX - możecie polecić co wybrać pasek/pompa - ja myślałem o całym zestawie BOSCH lub druga opcja pasek INA pompa DOLCE - i jak zablokować koła do wymiany żeby niczego nie poprzestawiać. Mam dostęp do bogatego zaplecza warsztatowego lecz będę musiał to zrobić sam bo mechanik na L4 - mechaniką zajmuję się czesto lecz rozrządu sam jeszcze nie wymieniałem


Poza tym czy przy wymianie rozrządu jak zobaczę jakieś upocenie wymieniać uszczelniacz wału i wałka rozrządu? Jeżeli tak to też proszę o wskazówki jak się do tego zabrać co poblokować i na co uważać żeby nie narobić sobie problemów

Leonn

  • Gość
Odp: Wymiana rozrządu 1.8 8V i uszczelniaczy
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 23, 2017, 09:17:21 »

Dostałem się do rozrządu to wszystko wyglądało tam jak nowe - pasek bez żadnych oznak zużycia - pompa bez luzów na osi - postanowiłem uwierzyć że był wymieniany 25 tyś temu i zostawiłem lecz zaniepokoił mnie kolejny fakt....

]po zdjęciu koła paska klinowego zauważyłem brak klina na wale ( chyba że występują dwa i ten pierwszy jest głęboko osadzony a brakuje tylko klina do koła paska klinowego)

co o tym sądzicie

przy okazji zadam pytanie z innej beczki. Czy uszczelniacz półosi od strony skrzyni w silnikach LFX ze skrzynią BE3/4 posiada jakąś dodatkową osłonę czy wchodzi tylko uszczelniacz i pracuje "na wierzchu"